Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Публикувай отговор
Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от Japanese_fever » 02 Апр 2014 20:31

Нормално и на мен ми беше трудно да те разбера.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от nowyaris » 02 Апр 2014 20:33

TATI написа:Ако можеш да си го позволиш, ТМ Ауто знаят как да ти направят ремонта и ще имаш оригинални части и гаранция за ремонта.
Той ако може да си го позволи направо да сменя колата.Сега МехаННика пак ще ме нахрани,ама от дългия си стаж на човек трошащ всякакви ДВГ-та по най-различен начин смятам че един двигател "вземе ли български въздух не през филтъра" си става проблем за собственика на двигателя по ред причини - например тази "ако това,това,това,това и това е както трябва ремонта на двигателя не е проблем".Прекалено много "АКО".Смятам лично аз че да се смени двгателя с някой от например катастрофирала кола е много по-добър и евтин вариянт.И много по-щадящ нервите biggrin.gif . Иначе има голяма вероятност филма да се превърне в сериал с няколко сезона.Ама това си е лично мое мнение и не ангажирам с него никого.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от TATI » 02 Апр 2014 20:43

И слага новия катастрофирал двигател и хоп, почва да гори 5 на 100... масло, защото няма никаква гаранция, че някой е оправил проблема на този двигател. И в един момент си прави стаичка с двигатели.
Не виждам защо всички се плашат от един прост ремонт на двигателя и после да си кара безгрижно колата, вместо да се занимава с глупости.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от slowtraveler » 02 Апр 2014 20:49

Всеки свестен майстор би направил повторна детайлна диагностика след разглобяването и преди да започне ремонта...

А относно ремонт/купуване на ДВГ втора ръка - бих взел решение точно след диагностиката след разглобяване...
И при възможност бих ремонтирал 'моя' си двигател... Защото като го направиш както трябва - става 'нов' двигател.
Докато закупения втора ръка е в неизвестно състояние - може и да е по-калпав от твоя си двигател..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от мехаННика » 02 Апр 2014 21:24

nowyaris написа:Сега МехаННика пак ще ме нахрани
Няма да храня никого, но с тези постове, ти Инженера, твърдиш че всички са невежи или мошеници или и двете. От всички градове, марки, сервизи ...Направил съм достатъчно за да не се съглася, включително и няколко от форума. Все пак говорим за сравнително прост двигател, не за ускорителя на ЦЕРН.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от Japanese_fever » 02 Апр 2014 21:27

Яриса е прав донякъде, този път. Работата по само swap-ване на двигатели е по-малко (от там по-евтино) в сравнение с цепене и сменяне на бутала и сегментите. При сглобяване трябва точно да се спазват определени спецификации на затягане, луфтове и т.н.

Ако си намери двигател след годината на проблемните сегменти (колегите ДА КАЖАТ след коя година проблемът е отсранен) и този двигател е на едни прилчини 100-150К км не виждам защо ще има проблем. Въпреки че като чета как колегите карат с обикновено масло или полусинтетика по 10К км и ми става лошо...

Само да спомена (за дразнение), че в САЩ двигатели не се отварят (много труд и пари) - направо взимаш един от моргата или някой, който продава и го хвърляш с вилата. Излиза м/у 800-$1000 да се разменят двигателите. Ако си поръча даже нов двигател от Япония може да му излезе на същата цена като основния ремонт в ТМ Ауто. Даже може да си поръча направо 2ZZ-GE, но ще му трябва и другo ECU. biggrin.gif

Eто един нов двигател на 0 км за $1400:

http://www.ebay.com/itm/Toyota-1ZZ-FE-R ... 1431384429

Ето още:

$1700
http://www.jdmenginescorp.com/engine_de ... zzfe-motor

$750
http://www.japparts.com.au/product/toyo ... ine-motor/

Но трябва да знае как да ги различава и да е сигурен от коя година е двигателя, че да не вземе да си купия от същите години като неговия, защото пак ще гори масло. laugh.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от nowyaris » 02 Апр 2014 22:01

TATI написа:И слага новия катастрофирал двигател и хоп, почва да гори 5 на 100... масло, защото няма никаква гаранция, че някой е оправил проблема на този двигател. И в един момент си прави стаичка с двигатели.
Не виждам защо всички се плашат от един прост ремонт на двигателя и после да си кара безгрижно колата, вместо да се занимава с глупости.
Е да,ама е възможно другия двигател да не гори масло и да си е много читав,нали?А ремонта на един двигател със сигурност е прост,ако го прави умен човек.Ама да намериш такъв умен човек ми се струва по-трудно отколкото да случиш на читав двигател втора употреба.А и да не забравяме че умните човеци са скъпо удоволствие.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от nowyaris » 02 Апр 2014 22:06

slowtraveler написа:Всеки свестен майстор би направил повторна детайлна диагностика след разглобяването и преди да започне ремонта...

А относно ремонт/купуване на ДВГ втора ръка - бих взел решение точно след диагностиката след разглобяване...
И при възможност бих ремонтирал 'моя' си двигател... Защото като го направиш както трябва - става 'нов' двигател.
Докато закупения втора ръка е в неизвестно състояние - може и да е по-калпав от твоя си двигател..
Няма как да го направиш съвсем както трябва - те в завода понякога не ги правят както трябва,че в един БЪЛГАРСКИ гараж...... . На бусовете съм сменил за 3 години 9 двигателя,всичките от моргата и до един бяха по-читави от старите.В никакъв случай не бяха перфектни,но бяха по-читави и ми струваха 20% от стойността на основния ремонт.Това с труда по трансплантацията.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от мехаННика » 02 Апр 2014 22:10

Remanufactured

“Our Remanufactured Engines are the closest thing to a brand new engine on the market. All come with ”
... Read more
Нов ли каза? Същото правя и аз, но без боядисвам с бронз за печки. А също и още доста момчета. Всъщност в това се състои един ремонт- замяна на елементите които не са в норми. Останалото-старо.
Последно промяна от мехаННика на 02 Апр 2014 22:13, променено общо 1 път.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от Japanese_fever » 02 Апр 2014 22:12

Ярисе говориш така все едно основен ремонт е ракетно инжинерство?!?
А отделно си учил ДВГ-та, верно за селскостопански машини, но и те имат същите части като обикновен двигател.
Ако няма в София, да речем един майстор, който не може да сцепи един двигател и да му смени буталата и сегментите какво остава за други по-сложни неща?

Аз не съм го правил, но знам че има само няколко тънкости и другото е рутинна работа.
Трябва да се завият по специвикации болтовете на биелите и после гайките на главта и да се направи тайминга, след като се затвори двигателя. Голяма философИя?!?

Аз имам мануала, който ползват в дилърите на Хонда и сам си сменям лагери, шарнири и подобни. Има всички спецификации, за всяко едно болтче или гайка на какжи Nm се затяга. Ако имаш времето и желанието може сам да си разглобиш двигателя и да го сглобиш. Хората казаха по-горе - трябват ти инструменти, гараж и желание. Ако не занеш нещо се пита и така.
Последно промяна от Japanese_fever на 02 Апр 2014 22:16, променено общо 1 път.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от nowyaris » 02 Апр 2014 22:13

мехаННика написа:
nowyaris написа:Сега МехаННика пак ще ме нахрани
Няма да храня никого, но с тези постове, ти Инженера, твърдиш че всички са невежи или мошеници или и двете. От всички градове, марки, сервизи ...Направил съм достатъчно за да не се съглася, включително и няколко от форума. Все пак говорим за сравнително прост двигател, не за ускорителя на ЦЕРН.
Твърдя го не за всички,а за повечето.Поне от моя сравнително богат опит.Изключително много съм благодарен на Съдбата,че ме запозна с едно наистина рядко изключение като теб /извини ме за фамилиарниченето/.Искрено се надявам,че ако се наложи някаква техническа намеса по моя Ярис ще мога да разчитам на твоята помощ.Ама дано не се налага.
П.П. Той май някакъв българин го бяха пратили да работи в Швейцария с този ускорител и после ускорителя доста време беше повреден biggrin.gif .
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от LEXUS » 02 Апр 2014 22:32

vodafon написа:
Japanese_fever написа:
vodafon написа:Абе да се чуди човек на разсъжденията в темата:
1/ двг ще се отваря за разход на масло ! - колка причини има един мотор да гори масло- сегменти в гумички във 95% от случаите
2/ако трябва шлайф на КВ, блок и прочие това чудо ще трака като климатик на -25
Само да те открехна, че за мен отваряне на двигател е, когато му се махне главата. Не съм следил темата подробна, за да видя кой е съветвал за шлайфане на коляновия вал. Аз лично не съм давал такива съвети. Да проблемът на този двигател са сегментите. Ако може да ги смениш без да отваряш двигателя, значи си факир. Отделно нямам идея как се сменят сегменти без да се махне коляновия вал и да се разглоби изцяло двигателя?
Не те разбирам какво ми говориш, или си си на всяко гърне мерудия ?
Japanese_fever написа:Нормално и на мен ми беше трудно да те разбера.
Обичам такива леко изнервени диалози с нотка ирония и от двете страни.:director: biggrin.gif biggrin.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от nowyaris » 02 Апр 2014 23:17

Japanese_fever написа:Ярисе говориш така все едно основен ремонт е ракетно инжинерство?!?
А отделно си учил ДВГ-та, верно за селскостопански машини, но и те имат същите части като обикновен двигател.
Ако няма в София, да речем един майстор, който не може да сцепи един двигател и да му смени буталата и сегментите какво остава за други по-сложни неща?

Аз не съм го правил, но знам че има само няколко тънкости и другото е рутинна работа.
Трябва да се завият по специвикации болтовете на биелите и после гайките на главта и да се направи тайминга, след като се затвори двигателя. Голяма философИя?!?

Аз имам мануала, който ползват в дилърите на Хонда и сам си сменям лагери, шарнири и подобни. Има всички спецификации, за всяко едно болтче или гайка на какжи Nm се затяга. Ако имаш времето и желанието може сам да си разглобиш двигателя и да го сглобиш. Хората казаха по-горе - трябват ти инструменти, гараж и желание. Ако не занеш нещо се пита и така.
Ти сигурно и деца не си правил,ама знаеш как стават.Знаеш че има само няколко тънкостти и другото е рутинна работа.Голяма философИя ?!? Ей заради такива майстори дето разсъждават като тебе почнах да си купувам двигатели от моргата."Чело коте книжки,как да яде мишки.Събрали се мишките и му изяли книжките".И после......
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от Japanese_fever » 03 Апр 2014 07:22

nowyaris написа: Ти сигурно и деца не си правил,ама знаеш как стават.Знаеш че има само няколко тънкостти и другото е рутинна работа.Голяма философИя ?!? Ей заради такива майстори дето разсъждават като тебе почнах да си купувам двигатели от моргата."Чело коте книжки,как да яде мишки.Събрали се мишките и му изяли книжките".И после......
Приятелю, моите уважения към твоето обучение по селско-стопанска техника. Не разбрах дали имаш диплома, обаче, но и не ме интересува. Котетата четат книжки, защото могат, а ти можеш ли да четеш книжки или само форуми?

offtopic.gif Ще направя едно лирично отклонени за господина, защото явно не е чел книжки.
Нека да ти споделя моят опит. Аз съм бивш музикан, завършил съм училището на Евгени Димитров, Слави и Годжи - средното музикално у-ще в Плевен. След това учих малко в Софийския - Музикална педагогика. Сега съм графичен и уеб дизайнер. До тук добре, сега следва по интересното!
Преди две години си отворих трансмисията на Сивика само с четене на форуми, за да сменя лагра на входящия вал. Един приятел ми помогна също така, той е завършил "Хенри Форд" в София и си изкарва допълнително пари като прави ремонти в гаража си, но не работи монтьор. Лагерът беше заминал (приложил съм снимка на разглобения от мен лагер), защото японците са му сложили полимерен сепаратор, който се разяжда от по-новия вид масло. Отворих трансмисията, смених лагера, затворих я. През това време моят приятел смени съединителя (целия комплект + аксиалния лагер). Колата я карам вече над 50 000 км и няма проблем. Значи може да стане от мен майстор, а? Иначе работя цял ден на компютър. Всичко до знание, но най-вече до желание и мерак!
Ти кога си отварял транмисия на някоя кола, а отделно сивирш ли на някой инструмент. Не ми отговаряй, риторичен въпрос.

Значи в БГ няма един читав майстор да направи елементарен основен ремонт на 4 цил. двигател, така ли? Няма или ти само ходиш по евтини майтори и после ги хулиш, че не разбират?

Извинявам се за офтопика, просто е смешно да се обсъждат качествата на майсторите общо. Ето аз не съм майстор, но цепя трансмисия и я сглабям. Има много хора от форума, които без да са механици са си отваряли двигателя и после ходят по писти да се състезават. Те сигурно са Богове в очите на Яриса.
Прикачени файлове
IMG_2986.JPG
IMG_2986.JPG (1.24 MiB) Преглеждано 2645 пъти
IMG_2994.JPG
IMG_2994.JPG (146.71 KiB) Преглеждано 2645 пъти
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от nowyaris » 03 Апр 2014 11:00

Джапи,приятелю,мисля че бъркаш нещата.Човека просто си каза че мотора гори масло и искаше мнения на хора от форума дали да прави основен ремонт или не.И ако реши да прави да разбере кое от къде да купи и най-важното - ЗА КАКВИ ПАРИ СТАВА ДУМА.Аз като човек без съответното бохемско образование каквото ти имаш /макар и не съвсем завършено-като на Слави/ в джоба си винаги нося вместо нотни листове калкулатор.И понеже на много автомобилни техници и майстори съм им плащал наемите на гаражите за тоя дето духа навън , го посъветвах ако е решил да предприеме интервенция,тя да се състои в смяна на двигателя,а не в отварянето му и подмяна на повредените авто части.Между другото ти също посочи , че в САЩ никой не отваря,само сменя,щото ремонта "ляга дебело". Тук,в БГ-то спрямо стандарта на живот също "ляга дебело".Колата си е на колегата,парите също.Да си действа както намери за изгодно.От мен това :thumbsup: .
.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта