Двигателят на Yaris XP10 1.4 D4D трака

JNBak
Мнения: 10
Регистриран на: 12 Юли 2012 15:28

Двигателят на Yaris XP10 1.4 D4D трака

Мнение от JNBak » 24 Мар 2014 16:14

Здравейте колеги! Ще споделя тук проблема си защото вярвам, че ще откликнете с компетентни предложения. Колата е Ярис 1,4 D4D 2003г. През април ще станат 2 години откакто я карам. Първата зима ( 2012-2013) се появи проблем с парното – ту го имаше ту го нямаше. Познати и непознати майстори излязоха с различни предположения. Едното, на мой съученик работещ в голям сервиз, беше за проблем с гарнитурата на главата. Аз съм от Русе и след като въпросният съученик проми радиатора на парното, смени термостата и капачката на разширителния съд, проблема остана. Май беше прав за гарнитурата, НО! Поисках и други мнения и накрая отидох в оторизирания сервиз на тойота в града. Колата стоя там 2 дни, след което ми се обадиха, че проблем няма , само системата не била обезвъздушена както трябва. Да, ама след 2 седмици парното пак започна да се губи. Та така от майстор на майстор, от предположение не предположение дойде пролетта . Проблема си остана, но пък вече нямаше нужда от парно. Цяло лято никакви грижи 7000 км ното грее , нито губи вода. Наесен – същата песен – парното работи най добре на високи обороти. В крайна сметка ми смениха гарнитурата на главата и този проблем приключи. Ремонта го правиха в Свищов, не в Русе . Та първото ,за което се обръщам към вас колеги, е да ми предложите автомонтьор с нужните познания за японски двигатели и автомобили в Русе
Вторият проблем се появи в края на лятото (2013). Появи се чукане в мотора, някъде към 2000 об. Нещо като да ти претраква аванса на бензинов автомобил. Казаха :” Като смениш маслото ще се оправи” в смисъл не марката, а като навъртя 10000км. Маслото беше Репсол 5W40 на около7000 км от смяната . Следващата смяна ( 10500км) съвпадна със ремонта на главата. Новото масло което са ми наляли беше Гранвил 10W40 полусинтетика.[http://avto-masla.eu/granville-platinum ... litra.html][/url] Обяснението: Дв. не е вече толкова нов и 10 на 40 е по- добре. Чукането на мотора си остана Колата навъртя 3000км ,отидох в сервиза при съученика, той предложи да налее добавка за почистване на масло повдигачи. Съгласих се. След 50 км . стана страшно. Двигателя се разтрака ама яко. Без значение на празен ход или на по- високи обороти, трака та чак метален звук се чува. Обратно в сервиза след около 300км. Последва смяна на маслото. Сега е : Repsol ELITE COMPETICION 5W40 . Тракането понамаля, по – точно се приглуши, но пак го има и страшно дразни.Няма значение студен, загрял ,обороти.Чува се като стар Голф. Спасението е- музиката по – силно.
Въпросите ми са: Дали са масло повдигачи или маслена помпа или нещо друго?
Как се преодолява този проблем- с добавки, с разни масла, с отваряне пак на дв.?
Ще съм благодарен за вашите мнения и предложения!
Последно промяна от Akima на 01 Юли 2015 15:18, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Двигателят на Ярис D4D трака

Мнение от nowyaris » 24 Мар 2014 16:48

Здравей,колега.И аз съм от Русе.Дано да не съм прав,ама тоз проблем се отстранява с отваряне на двигателя.Според мен вече си го "опекъл".Този панаир с парното и после с гарнитурата ми навява черни мисли за бъдещето на моторчето.Съученика ти е бил прав и е трябвало веднага като се е показал проблема с парното да му дадеш да прегледа колата.Иначе за сервиз в Русе-познавам ги почти всичките,ама не смея да ти препоръчам никого.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

vodafon
Мнения: 135
Регистриран на: 30 Юни 2013 16:23

Re: Двигателят на Ярис D4D трака

Мнение от vodafon » 24 Мар 2014 21:09

ама само трака ли или:
-гори масло
-висок разход
-няма мощност
-трудно пали особенно топъл
и т.н.
дай малко повече жокери няма гадатели тука
-вариант има за тракане от веригата, особенно като не е правен от хора дето са го отваряли

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Двигателят на Ярис D4D трака

Мнение от Japanese_fever » 24 Мар 2014 21:46

Според мен са ти наляли некачествено масло, това Granville го чувам за сефте. Отделно е трябвало да си караш на 5W40 синтетика, а не 10W40 полусинтетика, но така е като се слушат повечето БГ майстори. После с добавката си прецакал тотално работата. А иначе за вбъдеще да знаеш - заминала гарнитура на главата се познава като развиеш масления вилтър (селд като си източил маслото) - срежеш го и ако вътре има сивкава каша, значи през филтъра е минавал антифирзи - т.е. заминала гарнитура на главата.
За вбъдеще внимавай какво сипваш, ако трябва ходи до София, за да си сигурен, че е оригинално!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Re: Двигателят на Ярис D4D трака

Мнение от Toyo_driver » 24 Мар 2014 21:55

За съжаление колегата "новярис" май е прав...no.gif
Новото масло което са ми наляли беше Гранвил 10W40 полусинтетика
Какво е това световно известно масло което даже в Кауфланд не се продава??? laugh.gif Доверил си двигателя си на фирма която била "известна със своята течност за чистачки и антифриз" цитирам сайта им http://www.granvilleoil.com/about_us.php
Обяснението: Дв. не е вече толкова нов и 10 на 40 е по- добре.
Пълна глупост, форума е пълен с теми за масла и общото мнение е че трябва да следваш препоръката на производителя...пълната синтетика защитава по-добре - лично мнение
отидох в сервиза при съученика, той предложи да налее добавка за почистване на масло повдигачи. Съгласих се.
Е тоз съученик или ти е разказал играта или не обясняваш добре...първо да попитам къде са ти хидравличните обтегачи...сигурно някъде между регулиращия винт и кобилиците ...после защо караш с добавка за почистване - те се слагат, двигателя работи, източват се и се налива ново масло(по-голямата част от добавките са така, че даже и промивното масло). По принцип има добавки за хидравлични повдигачи, но то не промива а уплътнява(не знам какво са ти сложили)
По всяка вероятност(след като хвърлих боба щото двг не съм го виждал) от хубавите смазочни свойства на сместа са се прецакали биелни и основни лагери и сега чукането идва от тях...на маслената помпа няма какво да й чука.
Лечението(което може да бъде и диагностика дали това което предполагам се е случило) - отваряне на картера и преглед на състоянието на биелни/основни лагери и тяхната смяна ако е необходимо. Трябва да се надяваш да не са заминали освен лагерите и бутални болтове, шийки на разпределителния вал и т.н....
Сервизи няма, работата е направи си сам ама ще е зор...ако не ти се занимава с ремонти карай докато се срине двигателя и го сменяй целия
Дано да греша и ти да си сбъркал, че добавката е била за промивка spell.gif... Успех :thumbsup:

Аватар
iovkito
Мнения: 2835
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Re: Двигателят на Ярис D4D трака

Мнение от iovkito » 24 Мар 2014 22:02

JNBak написа:Появи се чукане в мотора, някъде към 2000 об. Нещо като да ти претраква аванса на бензинов автомобил.
Моето предположение е потракване от кофти дюзи/нафта и проблем с парното , но дали е било от гарнитурата , никой не може да каже. След толкова майсторлък обаче , ако тази кола продължи да се движи , ще е голяма работа.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

Re: Двигателят на Ярис D4D трака

Мнение от мехаННика » 24 Мар 2014 22:41

Приятелю, освен проблема на автомобила имаш и друг, а именно че ходиш от майстор на майстор с надежда че някой гений ще смени нещо за 20 лв и готово. При такива оплаквания съчетани с липса на пари/време винаги се тръгва от малкия и евтин проблем към големите. Ама трябва да се върнеш при същия човек ако нещо рецидивира, за да може той да направи някакви изводи и да продължи с търсенето на проблема. По принцип съм против веруюто "ще продавам това с най голямата отстъпка" и всякакви хипер уникални масла дето някакви "тарикати" си шушнат от ухо на ухо. Не е нужно да правиш и дисекции на филтри- синтетиката не се пресича с антифриза, за полусинтетиката- не съм сигурен, по скоро не. Какви хидравлични обтегачи или повдигачи ? Клапаните на този мотор се регулират като на москвич или дачия.

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Re: Двигателят на Ярис D4D трака

Мнение от martod » 25 Мар 2014 08:37

мехаННика написа:. Какви хидравлични обтегачи или повдигачи ?
Много добър въпрос biggrin.gif и ако трябва да сме точни, наименованието им е хидравлични компенсатори, защото "повдигачи" няма в автомобилите от ерата на долно разположения разпределителен вал .. smile.gif
мехаННика написа: Клапаните на този мотор се регулират като на москвич или дачия.

Тука си много груб, tongue.gif можеше да кажеш като на Хонда .. smile.gif
JNBak написа: Как се преодолява този проблем- с добавки, с разни масла, с отваряне пак на дв.?
На този въпрос ти е отговорил Toyo_driver .. wink.gif
Най добрите добавки в случая са нови биелни и основни лагери, шлайфане на вала, нови сегменти, бутални болтове (ако има нужда) с две думи основен ремонт е най добрата добавка .. biggrin.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Двигателят на Ярис D4D трака

Мнение от nowyaris » 25 Мар 2014 15:38

Първо-за отварянето на двигателя - няма смисъл.Ремонта ще е златен.Че двигателя е опекън му го казах на градския още веднага.Масло "Гренвил" съвсем не е лошо масло,въпреки че на моя Ярис не бих го налял.В Русе всички познават Енчо в "Родина" , а той кара Тойоти от преди ние да сме чували че има такива коли и продава за тях само такова масло.И никой не се е оплакъл.Вариантите са два - колегата или веднага я продава (с риск после да му натрошат кокалите) или кара докато спре мотора и отива в автоморгата в Поликраище - там има такива двигатели и е най-близо до Русе,и купува друг.Тогава ще му обесня къде да направи трансплантацията.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

JNBak
Мнения: 10
Регистриран на: 12 Юли 2012 15:28

Re: Двигателят на Ярис D4D трака

Мнение от JNBak » 26 Мар 2014 07:28

Здравейте и благодаря за мненията! Ето отговори на въпросите ,които са възникнали. Дв. никога не прегряван. Ремонтираха го в Свищов не в Русе, защото от сервиза на моя съученик ми отказаха понеже нямали не основната ,а друга гарнитура( към нафтовата помпа).
Към колегата vodafon: Да, само трака.Всичко друго е наред,Нивото на маслото беше на мах. и след 3-те хиляди км. За да налеят добавката източиха около 300 гр. масло. Пали от раз и дърпа добре.
Toyo_driver - прав си. Добавката не е за почистване тази е [/urhttp://www.wynns.tech-co.bg/produkti/hydraulic ... ncentratel]
Да попитам: Поради прекрасните и свойства може ли да е запушила нещо тъй като фрапиращото тракане се появи след нейното добавяне? Нищо не разбирам от дв. и нямам представа къде са ходравличните повдигачи. Та и това "Направи си сам " няма как да стане.
nowyaris- Дано по- дълго време минавам през Поликраище само пътюм . Продажба засега не се обмисля.

Аватар
sha4ev
Мнения: 191
Регистриран на: 29 Яну 2013 12:12

Re: Двигателят на Ярис D4D трака

Мнение от sha4ev » 26 Мар 2014 11:03

JNBak написа:Здравейте и благодаря за мненията! Ето отговори на въпросите ,които са възникнали. Дв. никога не прегряван. Ремонтираха го в Свищов не в Русе, защото от сервиза на моя съученик ми отказаха понеже нямали не основната ,а друга гарнитура( към нафтовата помпа).
Към колегата vodafon: Да, само трака.Всичко друго е наред,Нивото на маслото беше на мах. и след 3-те хиляди км. За да налеят добавката източиха около 300 гр. масло. Пали от раз и дърпа добре.
Toyo_driver - прав си. Добавката не е за почистване тази е [/urhttp://www.wynns.tech-co.bg/produkti/hydraulic ... ncentratel]
Да попитам: Поради прекрасните и свойства може ли да е запушила нещо тъй като фрапиращото тракане се появи след нейното добавяне? Нищо не разбирам от дв. и нямам представа къде са ходравличните повдигачи. Та и това "Направи си сам " няма как да стане.
nowyaris- Дано по- дълго време минавам през Поликраище само пътюм . Продажба засега не се обмисля.
Здрасти колега.Незнам каква е тая добавка,но щом проблема се е появил след неиното сипване,моя съвет е сменяй маслото.Разбира се колата и парите са твои и ти решаваш.Сипи някаква добавка за почистване на мотара и ,както колегите са писали разгледай във форума за какво масло е твоя двигател и сипи някакво друго.
Съветвам те,защото имах подобен случай със vw Сантана,само че със скоростите.Бях сипал някакво масло за скорости Приста.
След смяната започна да не ми влиза 2ра и задна.Отидох при един майстор,който се занимава предимно със vw.Тогава въпросния човек ме светна(с лопатата по главата)шегувка,че за този автомобил 82г.във скоростите се слага полусинтетика.Реших да пробвам.Взех си полусинтетика няма да споменавам марка да не става реклама и смених маслото.След смяната имах чуството,че съм сменил скоростите.Всички скорости започнаха да влизат като в д..е с лубрикант.Това не означава,че и при теб ще се получи,но инвестицията не е чак толкова голяма за да не пробваш.Знам,че всичко е разход,но мисълта,че нещо не е наред поне при мен надделява.Успех :thumbsup:
TOYOTA AVENSIS 1.8 129 PC

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Двигателят на Ярис D4D трака

Мнение от Scott » 26 Мар 2014 12:04

sha4ev написа:...Незнам каква е тая добавка,но щом проблема се е появил след неиното сипване,моя съвет е сменяй маслото...
Обясненията на колегата JNBak са малко объркани, но в предния си пост казва, че тракане е имало и преди добавката, а като са я сложили то се е увеличило. Иначе си прав за смяната на маслото, при проблеми с двигателя потенциално изискващи голяма сума винаги се почва от евтино към скъпо.

JNBak
Мнения: 10
Регистриран на: 12 Юли 2012 15:28

Re: Двигателят на Ярис D4D трака

Мнение от JNBak » 26 Мар 2014 13:54

Кскто съм писaл в първия си пост, след добaвкaтa последвa смянa нa мaслото

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Двигателят на Ярис D4D трака

Мнение от nowyaris » 26 Мар 2014 14:36

Градски,щом не обмисляш продажба за сега,добре.В цялата ситуация,ако си го караш автомобилчето,има и нещо успокояващо - ще трака.ще трака и накрая ще спре да трака.Тогава ще обмисляш :thumbsup: .
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Двигателят на Ярис D4D трака

Мнение от Scott » 26 Мар 2014 14:49

nowyaris написа:Градски,щом не обмисляш продажба за сега,добре.В цялата ситуация,ако си го караш автомобилчето,има и нещо успокояващо - ще трака.ще трака и накрая ще спре да трака.Тогава ще обмисляш :thumbsup: .
Лошото в случая е че малко преди да спре да трака нЕкое бутало може да се покаже да види кой е тоя дето не му пука за тракането. И тогава колегата трябва да спре в Поликраище. Това естествено, ако са прави специалистите за причината за тракането

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 57 госта