Corolla E11 1.3 4E-FE 1998 АГУ - nалене с гърмеж и още...

easy rider
Мнения: 48
Регистриран на: 27 Ное 2013 18:08
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 4 пъти

Corolla E11 1.3 4E-FE 1998 АГУ - nалене с гърмеж и още...

Мнение от easy rider » 11 Сеп 2014 21:01

Здравейте,
имам Тойота от подписа ми от Януари.

Колата е с обикновено газово у-во и работи перфектно с разход на газ 7,5-8 л основно извънградско,като не я зоря повече от 3-3,5 хил об/мин,само от време на време я продухвам профилактично за километър-два с около130-140 км/час. Сутрин, първото стартиране е на бензин и за окло 2-5 мин си е достигнала темп/ около 60 С и минавам/ ръчно/ на газ, а после през деня я паля директно на газ,защото в тази жега не може да изстине под 40 С, според мен. Напоследък, при стартиране на газ при не изстинал напълно двигател/ 2-3 палене за деня се чува гръм. Това не го прави редовно, може би 2 или 3 пъти досега. Въпросът ми е: на какво се дължи това "кихане" или по скоро гърмеж и имам ли основание за притеснение? Може би винаги трябва да се пали на бензин, не зависимо колко е изстинала и в този случай е удачно да се монтира автоматичен превключвател, като ме посъветва един приятел но не знам дали идеята е добра и си струва,та питам? Кабели и свещи, възд филтър са сменяни скоро. Може ли да се дължи на кофти газ/зареждам само от Лукоил, по навик, питам,защото понякога на празни обороти на газ, оборотите самоволно падат и се усещат вибрации, но само веднъж е угаснала за около 5-6 хил км които съм и навъртял аз до сега. С благодарност към всеки колега откликнал на въпроса ми.
Toyota Corolla 1,3 4e-fe,1998
Toyota Corolla 1,3 4e-fe,1998

philipp
Мнения: 265
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Палене с гърмеж и още..

Мнение от philipp » 11 Сеп 2014 22:38

Гърмежите вероятно се случват в гърнето на ауспуха. Така се получава, когато "пропусне" такт, горивната смес се издуха и гърми в ауспуха. Подобни неща се случват когато има:

1. Неправилно настроено предварение;
2. Неизправна свещ;
3. Кабелите са зле;
4. Други (проблеми с делко, бобина и Бог знае какво).

Предлагам ти да започнеш от 3. Късно вечер - примерно сега - излез, запали колата и отвори капака. Ако виждаш "дискотека", значи си за смяна на кабелите. Това, че са нови не значи, че са изправни :) Най-често е това. Ако не е, пробвай утре да сложиш старите свещи (които си пазиш като резервни, нали?). Ако и това не е, ходи на газаджия.

Проблемите по запалителната система първо се усещат на газ. Постепенно зачестяват и започват да се получават и при работа на бензин.

П.П. Относно паленето - стига изпарителя на газовата да е читав, няма нищо лошо да си палиш колата дори напълно студена директно на газ. Даже е по-добре за двигателя. Това, че "по-бързо умират мембраните на изпарителя" е вярно, обаче по-бързото означава вместо да ги смениш след 6 да ги смениш след 4 години, а и те не струват повече от 20-25 лева. Голям праз :) Аз лично цяло лято си паля на газ, а чак когато сутрешните температури станат прекалено ниски - по принуда паля на бензин. Единственото важно е, че ако я палиш на газ, трябва да гледаш да не изгасне докато не е загряла :)

easy rider
Мнения: 48
Регистриран на: 27 Ное 2013 18:08
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 4 пъти

Re: Палене с гърмеж и още..

Мнение от easy rider » 11 Сеп 2014 23:06

Благодаря за съветите, philipp, ще проверя и докладвам :thumbsup:
Toyota Corolla 1,3 4e-fe,1998

Аватар
iovkito
Мнения: 2835
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Re: Палене с гърмеж и още..

Мнение от iovkito » 12 Сеп 2014 11:23

Гърмежите са в ауспуха , нали? Ако са откъм двигателя , не е добре. Гърмеж може да има от бедна смес , също така в ауспуха може да припуква , ако смуче въздух от пробит маркуч преди дроселовата клапа и колата е по баир надолу на принудителен празен ход.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
sha4ev
Мнения: 191
Регистриран на: 29 Яну 2013 12:12

Re: Палене с гърмеж и още..

Мнение от sha4ev » 12 Сеп 2014 13:29

philipp написа:Гърмежите вероятно се случват в гърнето на ауспуха. Така се получава, когато "пропусне" такт, горивната смес се издуха и гърми в ауспуха. Подобни неща се случват когато има:

1. Неправилно настроено предварение;
2. Неизправна свещ;
3. Кабелите са зле;
4. Други (проблеми с делко, бобина и Бог знае какво).

Предлагам ти да започнеш от 3. Късно вечер - примерно сега - излез, запали колата и отвори капака. Ако виждаш "дискотека", значи си за смяна на кабелите. Това, че са нови не значи, че са изправни :) Най-често е това. Ако не е, пробвай утре да сложиш старите свещи (които си пазиш като резервни, нали?). Ако и това не е, ходи на газаджия.

Проблемите по запалителната система първо се усещат на газ. Постепенно зачестяват и започват да се получават и при работа на бензин.

П.П. Относно паленето - стига изпарителя на газовата да е читав, няма нищо лошо да си палиш колата дори напълно студена директно на газ. Даже е по-добре за двигателя. Това, че "по-бързо умират мембраните на изпарителя" е вярно, обаче по-бързото означава вместо да ги смениш след 6 да ги смениш след 4 години, а и те не струват повече от 20-25 лева. Голям праз :) Аз лично цяло лято си паля на газ, а чак когато сутрешните температури станат прекалено ниски - по принуда паля на бензин. Единственото важно е, че ако я палиш на газ, трябва да гледаш да не изгасне докато не е загряла :)

После се чудите защо имате проблеми с бензиновата помпа,с дюзите и прочие.Не напразно,когато се монтира газов инжекцион,се слага автоматично реле,което превключва на определена температура.Аз също съм с обикновена газова,но няма лято няма зима,винаги паля на бензин,изчаквам,колкото е необходимо и тогава превключвам на газ.
Всеки решава сам за себе си.
Принципно гърмежи се получават при обогатена смес и,както са писали колеги от кабели и свещи.
TOYOTA AVENSIS 1.8 129 PC

Аватар
iovkito
Мнения: 2835
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Re: Палене с гърмеж и още..

Мнение от iovkito » 12 Сеп 2014 13:55

Колкото е по-богата сместа , толкова шансът за гърмеж е по-малък. А това дали колата се пали на газ или на бензин , няма голямо значение , особено лятото , когато под капака е 40-50 градуса.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Re: Палене с гърмеж и още..

Мнение от Bass_Man » 12 Сеп 2014 15:29

А като я палиш на газ даваш ли повечко газ от педала или само въртиш и тя пали? И можеш ли да определиш по-ясно дали гърми във входния или изходния колектор?

easy rider
Мнения: 48
Регистриран на: 27 Ное 2013 18:08
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 4 пъти

Re: Палене с гърмеж и още..

Мнение от easy rider » 12 Сеп 2014 16:07

Bassman, като паля вече топъл двигател/ след първото за деня стартиране/ подавам около 1/3 газ. Не мога да определя със точност от къде идва гърмежът, защото се получава много рядко и неочаквано- 2-3 пъти за 8 месеца- но ми се струва, че е от долната част на двигателя, там където колектора влиза в ауспуха или в катализ част/ която я няма обаче/, но резониране се усеща в купето, като от удар отдолу. Както казах е много рядко, но неприятно за незнаещ човек като мен, та за това питам. Пъвронач. палене е винаги на бензин защото съм чувал, че инжекторите запичали иначе-това ми е първа кола на газ.Възможно ли е да е от кофти газ? Довечера по тъмно, ще проверя дали искри електриката,както препоръча Филип. Падане на оборотите на празен ход понякога на газ/ изчакване на светофар етс./ и претрисане не се ли дължат също на лоша газ/? Казах, това се случва не винаги а ПОНякога, но си е симптом не за пренебрегване. Свещите/денсо/ и кабелите са сменяни преди около 15000 км.- не се ли сменяха на 20К свещите , ако работят нормално, иначе някои ги карат до откат,но не съм от тях.? Количката си върви иначе безупречно извън тези епизодични гръмове. Днес пробвах на студен двигател/първо за деня палене/ директно на газ/ без "газ' естествено/ и си запали перфектно, като подържаше първоначални обороти около 1100, все едно, че е запалена на бензин.
Toyota Corolla 1,3 4e-fe,1998

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Re: Палене с гърмеж и още..

Мнение от Bass_Man » 12 Сеп 2014 17:10

Лесно ли пали иначе? Така като те слушам ми прилича на бедничка в някои моменти.

easy rider
Мнения: 48
Регистриран на: 27 Ное 2013 18:08
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 4 пъти

Re: Палене с гърмеж и още..

Мнение от easy rider » 12 Сеп 2014 18:21

Bass_Man написа:Лесно ли пали иначе? Така като те слушам ми прилича на бедничка в някои моменти.
Пали от раз, независимо от външната температурата, то тази зима и нямаше студове, а когато не съм я палил , примерно седмица/ рядко се случва/ еднократно напомпване на педала и пали веднага/ паленето по принцип на бензин.
Да запитам,макар. че е леко в страни от темата: какво трябва да е нормалното налягане в гумите-не можах да открия в ръководствата,които съм погледнал тези данни.На 2,2 атм отпред вози меко но се накланя на завоите, на 2,3 е стабилна но подрусва,така че карам на 2,3 - гуми Корморан,летни.
Toyota Corolla 1,3 4e-fe,1998

Аватар
iovkito
Мнения: 2835
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Re: Палене с гърмеж и още..

Мнение от iovkito » 12 Сеп 2014 18:24

Трябва да го пише на капачката на резервоара. 0,1 на дали повлиява особено . Аз карам с 2,6-2,8 с пълна кола по магистралите , а когато съм сам на 2,5 .
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

easy rider
Мнения: 48
Регистриран на: 27 Ное 2013 18:08
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 4 пъти

Re: Палене с гърмеж и още..

Мнение от easy rider » 12 Сеп 2014 18:59

[
quote="iovkito"]Трябва да го пише на капачката на резервоара. 0,1 на дали повлиява особено . Аз карам с 2,6-2,8 с пълна кола по магистралите , а когато съм сам на 2,5 .
[/quote]
Ще проверя на капачката. Мерси. Автомобилите от подписа ти обаче са по-големи и тежки от моята корола,което предполага и по-голямото налягане,предполагам и цолажът е различен. Сетих се, че когато е купих доста друсаше и спрях на бензиностанция да проверя налягането-няма да повярваш, беше....3,5 атм- изумих се!? Да, 0,1атм. не оказва осезателно влияние, но основно карам сам и се усеща.
Toyota Corolla 1,3 4e-fe,1998

philipp
Мнения: 265
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Палене с гърмеж и още..

Мнение от philipp » 12 Сеп 2014 20:29

sha4ev написа:После се чудите защо имате проблеми с бензиновата помпа,с дюзите и прочие.
Ами не се чудим, защото проблеми нямаме. В зависимост от монтажа помпата може да е пусната или напълно спряна при работа на газ. Въпрос на вкус е, но аз лично предпочитам да е пусната и да върти бензина - не се прецакват маркучите, а утайките се въртят и течността се чисти от филтъра. Единствената грешка, която каращите на газ правят, е че си оставят резервоарите полупразни. Правилното отношение към колата е резервоара с бензин да е пълен, независимо, че се кара предимно на газ. И освен това този резервоар е хубаво да се изразходва веднъж на 4-5 месеца. Аз го правя при каране на дълъг път - веднъж през лятото като имам голям преход го правя на бензин. На инжекторите освен да се запушат от боклуци, друго не може да им се случи.

Спазвайки тези две правила, няма какво да се случи на бензиновата помпа (в зависимост от монтажа тя или не работи въобще, или си върти нормално бензина без да засмуква въздух). Няма какво да се случи и с инжекторите, стига бензиновите маркучи да не се разронят вътрешно (затова предпочитам въртяща бензина помпа :))

П.П. Забележете, че тези проблеми ги има независимо дали се пали на газ или на бензин! При палене на бензин просто се изразходва горивото от резервоара на малки порции, с което един от потенциалните проблеми (старо гориво) отпада. За сметка на това, както вече казах, паленето на газ е по-щадящо студения двигател.

easy rider
Мнения: 48
Регистриран на: 27 Ное 2013 18:08
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 4 пъти

Re: Палене с гърмеж и още..

Мнение от easy rider » 12 Сеп 2014 21:22

philipp, Току-що прегледах работещият двигател на тъмно-няма искрене никакво, дори я запалих на газ-перфектен старт и стабилни обороти. За сега оставам на хипотезата за кофти газ, че да видим. Последният ти пост ми беше интересен и поучителен.Мерси.
Toyota Corolla 1,3 4e-fe,1998

philipp
Мнения: 265
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Палене с гърмеж и още..

Мнение от philipp » 12 Сеп 2014 21:49

Ако проблемите не изчезнат, все пак навий старите свещи за проба.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot] и 36 госта