toyota prius не пали...

vokel
Мнения: 5
Регистриран на: 18 Сеп 2014 09:50

Re: toyota prius не пали...

Мнение от vokel » 29 Окт 2014 18:58

По никакъв начин не се решава в България 'умирането ' на Приуса!
Само малко данни от днес от "Тойота":
Нова хибридна батерия за тази генерация Приус е.....6612 лева без ДДС. Интересно ,че за Приус 2-3 е по евтина- 5100 без ДДС tooth.gif Мислех ,че са еднакви .
И Тойота може wink.gif да ви изкупи старата за 1800лева ,ако купите от тях.Няма смисъл да казвам ,че батерия от Приус 2 не става на Приус 1.
Иначе колата е внесена 2008г от САЩ на 88000 истински мили, аз съм й сложил още 207 000 мили!.Всеки хвали собственият си автомобил ,но ....няма такъв автомобил . За цялото това време 2 пъти ми е показал грешка за катализатора.Не съм и помислял ,че някога ще ме остави .Но и това се случва.
За хубаво или лошо ....този приус ,си има по малко братче и не е единственият приус в къщи. w00t.gif
Иначе цяла батерия е решението ,защото от 19 сектора и 38 пачки с елементи само един сектор има 12.98 волтаж.Всичко друго е от 0.80 до 2.33 т.е не може да се сменя елемент по елемент. Елементи има на много места по 25 $ . Нооооо цяла батерия...си цифра и в чужбина.Има евтини Приуси 1 генерация ,ама като свалиш батерията може да е по зле и от моята.Имам предвид ,че моята кола вървеше до последно,няма чекове,няма триъгълници на смъртта които предупреждават за проблем в системите.

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Re: toyota prius не пали...

Мнение от BOz » 29 Окт 2014 19:04

vokel написа:По никакъв начин не се решава в България 'умирането ' на Приуса!
Само малко данни от днес от "Тойота":
Нова хибридна батерия за тази генерация Приус е.....6612 лева без ДДС. Интересно ,че за Приус 2-3 е по евтина- 5100 без ДДС tooth.gif Мислех ,че са еднакви .
И Тойота може wink.gif да ви изкупи старата за 1800лева ,ако купите от тях.Няма смисъл да казвам ,че батерия от Приус 2 не става на Приус 1.
Иначе колата е внесена 2008г от САЩ на 88000 истински мили, аз съм й сложил още 207 000 мили!.Всеки хвали собственият си автомобил ,но ....няма такъв автомобил . За цялото това време 2 пъти ми е показал грешка за катализатора.Не съм и помислял ,че някога ще ме остави .Но и това се случва.
За хубаво или лошо ....този приус ,си има по малко братче и не е единственият приус в къщи. w00t.gif
Иначе цяла батерия е решението ,защото от 19 сектора и 38 пачки с елементи само един сектор има 12.98 волтаж.Всичко друго е от 0.80 до 2.33 т.е не може да се сменя елемент по елемент. Елементи има на много места по 25 $ . Нооооо цяла батерия...
Да, на П1 е най-скъпа батерията, защото има най-много модули.
Може да прегледаш ебей за клетки, но гледай да се намират в Европа, колкото и трудно да бъде.
Твоята батерия може да се "рециклира" със стари клетки от 2-ро и 3-то поколение батерия, но всички клетки трябва да са еднакви.
Демек ако се снабдиш с 38 клетки от П2 или от П3, то ще може да подкараш батерията. Стига всичките клетки да са здрави де.

Успех.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
paco_escobar
Мнения: 98
Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
Местоположение: Варна

Re: toyota prius не пали...

Мнение от paco_escobar » 29 Окт 2014 19:10

Далавера вече няма!Преди година и нещо имаше смисъл ,когато ''тарикатите'' си внасяха в един контейнер две НОВИ коли (уж втора употреба) и всякакви други стоки с тях.
Corolla E11 4E-FE Wagon

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: toyota prius не пали...

Мнение от Japanese_fever » 29 Окт 2014 20:01

prius 3 написа:Направо да им се чуди човек на тея хАмериканци как не си ги карат колите, продават ги на няколко години и гледат да ги подарят на някой ей тъй без пари или поне малко да вземат, колкото да се почерпят. tooth.gif
http://www.cargurus.com/Cars/inventoryl ... ified=true
Колкото моделите без ХУД да ти цитирам ли простотиите, които ръсеше, че нямало стандартни П3 с ХУД в базовата версия или се сещаш сам и да не те излагам пред тези, които не са се насладили още на глупостите ти? :whistle:
За какво ги показваш тези таксита?!?
Ето ти един Приус 2002 на 160К мили (258K km):
http://chicago.craigslist.org/nwc/cto/4736146673.html

2008 Prius 93K мили (150К км):
http://chicago.craigslist.org/chc/cto/4729834777.html


Всички Приуси в нашия район (това са частни обяви, а не от дилъри):
http://chicago.craigslist.org/search/ct ... yota+prius


Колко толкова да се карат? - Точно колкото казах 10-20К мили на година.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
didak
Мнения: 1215
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна

Re: toyota prius не пали...

Мнение от didak » 29 Окт 2014 21:06

Т.е. на първо четене нова батерия е на цената на сносен автомобил втора ръка с доста късмет.
Приус без батерия според мен можеш да продадеш най-много за 200% над цената за скраб накуп, или тройно повече, ако тръгнеш да продаваш по детайли, но и разхвърляно във времето.
Ако в тази цена на батерията има известна гаранция на елементите, ако приемем, че успееш да намалиш цената с да кажем 20-тина процента някъде в чужбина /по правило нашите търговци са най-лакоми/, то може човек да се замисли дали приуса няма да изкара едни 20-тина години с два комплекта батерии и без други сериозни дефекти...
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: toyota prius не пали...

Мнение от Japanese_fever » 29 Окт 2014 21:11

Колко струва батерията на един Приус?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Re: toyota prius не пали...

Мнение от Hursa » 29 Окт 2014 21:13

Как е организирана батерията? От по 6 елемента са набрани 38 модула? Или още наречени клетки? По два модула са обединени в блок? И именно блоковете се замерват? Или може всеки модул? А при приус 2 и 3 как е? Елементите и модулите са еднакви? Или само взаимозаменяеми? При приус 2 и 3 същото ли е? По 6 елемента в модул, но е набрана от 28 модула? И са разделени на 14 блока? И блок или сектор е едно и също? Малко се оплетох в термините от темата.
Малко е неуместен въпроса в чисто практична тема, сорри!
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4920
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 152 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Re: toyota prius не пали...

Мнение от slowtraveler » 30 Окт 2014 07:56

Хм... Не вярвам да няма начин да се сменят отделни клетки (най-малкия елемент) в блока / секции на батерията...
Да, сигурно е играчка, но е вероятно да може от две стари негодни батерии да се спретне една читава..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Re: toyota prius не пали...

Мнение от BOz » 30 Окт 2014 09:19

Hursa написа:Как е организирана батерията? От по 6 елемента са набрани 38 модула? Или още наречени клетки? По два модула са обединени в блок? И именно блоковете се замерват? Или може всеки модул? А при приус 2 и 3 как е? Елементите и модулите са еднакви? Или само взаимозаменяеми? При приус 2 и 3 същото ли е? По 6 елемента в модул, но е набрана от 28 модула? И са разделени на 14 блока? И блок или сектор е едно и също? Малко се оплетох в термините от темата.
Малко е неуместен въпроса в чисто практична тема, сорри!
Самата "клетка" е изградена от 6 вътрешни модулчета, навързано последователно. До тях нямаш достъп. Всеки вътрешен модул е с напрежение от 1.2 волта. Съответно общото напрежение на клетката (батерията), която може да купиш е 7.2 волта.
Батерията на П1 е изградена от 38 такива батерии (клетки), а батерията на П2 и П3 е изградена от 28 броя, всичките вързани последователно.
И понеже 7.2 волта в последователно вързване на 28 клетки прави 201,6 волта, а при П1 крайния волтаж е 273,6.

Наблюдението от ЕКУ-то над батерията става на база една двойка клетки. За това имаш наблюдение над 14 и съответно 19 на брой "модула".
Както се подразбира от написаното всеки такъв модул от 2 клетки е вързан последователно. За това като се прецака една от двете клетки в даден модул, то ЕКУ-то вижда, че дадения модул е прецакан.
Но най-често се прецаква една от двете батерии. За това винаги трябва батерията да се разглоби и да се определи реално колко развалени клетки (батерии) има.

При положение, че колегата е написал, че само един от 19-те модула е здрав, то практично има 36 батерии (клетки), които трябва да се разглобят и да се види реалното количество с развалени клетки.

Но тази операция няма смисъл в крайна сметка при него, защото при рециклиране на батерия на П1, то трябва да се сменят всички клетки с такива от П2 или П3, защото параметрите са им по-различни.
Или демек не става да вземеш и да смениш само изгорелите батерии на П1 с такива от П2/3, защото тогава пък вътрешното съпротивление ще стане много небалансирано и ЕКУ-то пак ще се разцвили, че батерията е прецакана.

Надявам се да съм внесъл малко светлина в тази насока.

Аз бях тръгнал да правя зарядна станция за тия клетки. Бях намерил една цяла батерия и исках да си я разделим с колеги тук, но никой не се отзова.
По този начин щях да мога да рециклирам батерии както трябва, като преди това да мога да балансирам клетките, преди да се сглобят заедно.
Защото ако имаш изгорял модул и вземеш здрав такъв и просто го набуташ (замениш), то има не малък шанс ЕКУ-то пак да се разсърди и да реши, че батерията е счупена и да ти светне триъгълника на смъртта. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4920
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 152 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Re: toyota prius не пали...

Мнение от slowtraveler » 30 Окт 2014 09:30

Да, явно модула е неразглобяем (клетка на акумулатор/батерия е единичния елемент - 1.2В)...
И се сменят направо умрели модули, а не клетки...
Икономически изгодния вариант явно е точно съвместно купуване на стара батерия, измерване и смяна на дефектни модули...
Нова батерия също би била добър вариант, но само ако си решил да експлоатираш колата още 10 години :whistle:

P.S. Преди умирането на батерията нямаше ли повишен разход приуса?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Re: toyota prius не пали...

Мнение от Hursa » 30 Окт 2014 13:55

До колкото знам, и до колкото разбрах - модула е неразглобяем - който е набран от 6 елемента по 1.2 в.
Благодаря, boz.
Само като гледам параметрите на приус 1/1.1/2 и 3 - мисля че елементите и модулите на 1.1/ 2/3 са еднакви. Различни са при приус 1 - имат по малък капацитет и вероятно по голямо вътрешно съпротивление. На приус 1 модулите са дадени 40 мисля. А на 1.1 са 38. В случая колегата е с 1.1 мисля, след 2000 година.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Re: toyota prius не пали...

Мнение от Hursa » 30 Окт 2014 14:12

Т.е. под модул имам предвид клетка, батерия от 6 елемента по 1.2 волта. Модул ми е по привичния термин, сорри.
А от две клетки е събрана секция (блок или модул) който се вижда и диагностицира от борд компютъра, до колкото разбрах. и батерията е разделена 14 такива секции(модули), при приус 1.1 (или nhw11 модел) на 19 такива блока.
Boz - за замяната май не съм те разбрал, сорри. Значи - не е желателно да замениш само заминалите си клетки с доста по нови (от двойката или тройката приус) и да оставиш добрите стари, така различните модули е вероятно да се получат със съществено различаващи се параметри, което ще даде грешка в еку. Може би схванах? smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: toyota prius не пали...

Мнение от Vesko » 30 Окт 2014 15:52

Hursa написа:Значи - не е желателно да замениш само заминалите си клетки с доста по нови (от двойката или тройката приус) и да оставиш добрите стари, така различните модули е вероятно да се получат със съществено различаващи се параметри, което ще даде грешка в еку. Може би схванах? smile.gif
То дори и във ВЕФ-а не е желателно да сложиш няколко стари и няколко нови батерии....
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Re: toyota prius не пали...

Мнение от BOz » 30 Окт 2014 15:56

Hursa написа:Т.е. под модул имам предвид клетка, батерия от 6 елемента по 1.2 волта. Модул ми е по привичния термин, сорри.
А от две клетки е събрана секция (блок или модул) който се вижда и диагностицира от борд компютъра, до колкото разбрах. и батерията е разделена 14 такива секции(модули), при приус 1.1 (или nhw11 модел) на 19 такива блока.
Boz - за замяната май не съм те разбрал, сорри. Значи - не е желателно да замениш само заминалите си клетки с доста по нови (от двойката или тройката приус) и да оставиш добрите стари, така различните модули е вероятно да се получат със съществено различаващи се параметри, което ще даде грешка в еку. Може би схванах? smile.gif
Клетките, които може да замениш са различни при П1 и П2/3.
При П1 се използват по-стари, по-различен вид клетки от тези при П2 и П3.
Дефакто ако тръгнеш да слагаш (заменяш) клетки в батерия от П1, с такива от П2/3, то трябва да замениш абсолютно всички клетки с такива от П2/3. Не може само няколко от тях.
Защото после клетките като се зареждат/разреждат, то капацитета им ще бъде тотално различен и веднага ЕКУ-то ще ти светне за грешка, че имаш проблем с баланса между отделните клетки.
Vesko написа:То дори и във ВЕФ-а не е желателно да сложиш няколко стари и няколко нови батерии....
Във Вефа, както и в Приуса може да сложиш и стари и нови клетки (батерии), ако са от един вид.

Даже като се замисля във Вефа може да сложиш батерии от всякакъв вид. И като го пуснеш няма да ти светне триъгълника и копчето за включване/изключване да ти изкочи само и на дисплея да ти изпише - "Гледай си работата". tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: toyota prius не пали...

Мнение от Vesko » 30 Окт 2014 17:44

BOz написа:Във Вефа, както и в Приуса може да сложиш и стари и нови клетки (батерии), ако са от един вид.

Даже като се замисля във Вефа може да сложиш батерии от всякакъв вид. И като го пуснеш няма да ти светне триъгълника и копчето за включване/изключване да ти изкочи само и на дисплея да ти изпише - "Гледай си работата". tooth.gif
Може, ама не е препоръчително заради различното вътрешно съпротивление.
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 114 госта