toyota prius не пали...
Re: toyota prius не пали...
По никакъв начин не се решава в България 'умирането ' на Приуса!
Само малко данни от днес от "Тойота":
Нова хибридна батерия за тази генерация Приус е.....6612 лева без ДДС. Интересно ,че за Приус 2-3 е по евтина- 5100 без ДДС Мислех ,че са еднакви .
И Тойота може да ви изкупи старата за 1800лева ,ако купите от тях.Няма смисъл да казвам ,че батерия от Приус 2 не става на Приус 1.
Иначе колата е внесена 2008г от САЩ на 88000 истински мили, аз съм й сложил още 207 000 мили!.Всеки хвали собственият си автомобил ,но ....няма такъв автомобил . За цялото това време 2 пъти ми е показал грешка за катализатора.Не съм и помислял ,че някога ще ме остави .Но и това се случва.
За хубаво или лошо ....този приус ,си има по малко братче и не е единственият приус в къщи.
Иначе цяла батерия е решението ,защото от 19 сектора и 38 пачки с елементи само един сектор има 12.98 волтаж.Всичко друго е от 0.80 до 2.33 т.е не може да се сменя елемент по елемент. Елементи има на много места по 25 $ . Нооооо цяла батерия...си цифра и в чужбина.Има евтини Приуси 1 генерация ,ама като свалиш батерията може да е по зле и от моята.Имам предвид ,че моята кола вървеше до последно,няма чекове,няма триъгълници на смъртта които предупреждават за проблем в системите.
Само малко данни от днес от "Тойота":
Нова хибридна батерия за тази генерация Приус е.....6612 лева без ДДС. Интересно ,че за Приус 2-3 е по евтина- 5100 без ДДС Мислех ,че са еднакви .
И Тойота може да ви изкупи старата за 1800лева ,ако купите от тях.Няма смисъл да казвам ,че батерия от Приус 2 не става на Приус 1.
Иначе колата е внесена 2008г от САЩ на 88000 истински мили, аз съм й сложил още 207 000 мили!.Всеки хвали собственият си автомобил ,но ....няма такъв автомобил . За цялото това време 2 пъти ми е показал грешка за катализатора.Не съм и помислял ,че някога ще ме остави .Но и това се случва.
За хубаво или лошо ....този приус ,си има по малко братче и не е единственият приус в къщи.
Иначе цяла батерия е решението ,защото от 19 сектора и 38 пачки с елементи само един сектор има 12.98 волтаж.Всичко друго е от 0.80 до 2.33 т.е не може да се сменя елемент по елемент. Елементи има на много места по 25 $ . Нооооо цяла батерия...си цифра и в чужбина.Има евтини Приуси 1 генерация ,ама като свалиш батерията може да е по зле и от моята.Имам предвид ,че моята кола вървеше до последно,няма чекове,няма триъгълници на смъртта които предупреждават за проблем в системите.
- BOz
- Мнения: 4291
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
Re: toyota prius не пали...
Да, на П1 е най-скъпа батерията, защото има най-много модули.vokel написа:По никакъв начин не се решава в България 'умирането ' на Приуса!
Само малко данни от днес от "Тойота":
Нова хибридна батерия за тази генерация Приус е.....6612 лева без ДДС. Интересно ,че за Приус 2-3 е по евтина- 5100 без ДДС Мислех ,че са еднакви .
И Тойота може да ви изкупи старата за 1800лева ,ако купите от тях.Няма смисъл да казвам ,че батерия от Приус 2 не става на Приус 1.
Иначе колата е внесена 2008г от САЩ на 88000 истински мили, аз съм й сложил още 207 000 мили!.Всеки хвали собственият си автомобил ,но ....няма такъв автомобил . За цялото това време 2 пъти ми е показал грешка за катализатора.Не съм и помислял ,че някога ще ме остави .Но и това се случва.
За хубаво или лошо ....този приус ,си има по малко братче и не е единственият приус в къщи.
Иначе цяла батерия е решението ,защото от 19 сектора и 38 пачки с елементи само един сектор има 12.98 волтаж.Всичко друго е от 0.80 до 2.33 т.е не може да се сменя елемент по елемент. Елементи има на много места по 25 $ . Нооооо цяла батерия...
Може да прегледаш ебей за клетки, но гледай да се намират в Европа, колкото и трудно да бъде.
Твоята батерия може да се "рециклира" със стари клетки от 2-ро и 3-то поколение батерия, но всички клетки трябва да са еднакви.
Демек ако се снабдиш с 38 клетки от П2 или от П3, то ще може да подкараш батерията. Стига всичките клетки да са здрави де.
Успех.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- paco_escobar
- Мнения: 98
- Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
- Местоположение: Варна
Re: toyota prius не пали...
Далавера вече няма!Преди година и нещо имаше смисъл ,когато ''тарикатите'' си внасяха в един контейнер две НОВИ коли (уж втора употреба) и всякакви други стоки с тях.
Corolla E11 4E-FE Wagon
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: toyota prius не пали...
За какво ги показваш тези таксита?!?prius 3 написа:Направо да им се чуди човек на тея хАмериканци как не си ги карат колите, продават ги на няколко години и гледат да ги подарят на някой ей тъй без пари или поне малко да вземат, колкото да се почерпят.
http://www.cargurus.com/Cars/inventoryl ... ified=true
Колкото моделите без ХУД да ти цитирам ли простотиите, които ръсеше, че нямало стандартни П3 с ХУД в базовата версия или се сещаш сам и да не те излагам пред тези, които не са се насладили още на глупостите ти?
Ето ти един Приус 2002 на 160К мили (258K km):
http://chicago.craigslist.org/nwc/cto/4736146673.html
2008 Prius 93K мили (150К км):
http://chicago.craigslist.org/chc/cto/4729834777.html
Всички Приуси в нашия район (това са частни обяви, а не от дилъри):
http://chicago.craigslist.org/search/ct ... yota+prius
Колко толкова да се карат? - Точно колкото казах 10-20К мили на година.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Re: toyota prius не пали...
Т.е. на първо четене нова батерия е на цената на сносен автомобил втора ръка с доста късмет.
Приус без батерия според мен можеш да продадеш най-много за 200% над цената за скраб накуп, или тройно повече, ако тръгнеш да продаваш по детайли, но и разхвърляно във времето.
Ако в тази цена на батерията има известна гаранция на елементите, ако приемем, че успееш да намалиш цената с да кажем 20-тина процента някъде в чужбина /по правило нашите търговци са най-лакоми/, то може човек да се замисли дали приуса няма да изкара едни 20-тина години с два комплекта батерии и без други сериозни дефекти...
Приус без батерия според мен можеш да продадеш най-много за 200% над цената за скраб накуп, или тройно повече, ако тръгнеш да продаваш по детайли, но и разхвърляно във времето.
Ако в тази цена на батерията има известна гаранция на елементите, ако приемем, че успееш да намалиш цената с да кажем 20-тина процента някъде в чужбина /по правило нашите търговци са най-лакоми/, то може човек да се замисли дали приуса няма да изкара едни 20-тина години с два комплекта батерии и без други сериозни дефекти...
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: toyota prius не пали...
Колко струва батерията на един Приус?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
-
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Re: toyota prius не пали...
Как е организирана батерията? От по 6 елемента са набрани 38 модула? Или още наречени клетки? По два модула са обединени в блок? И именно блоковете се замерват? Или може всеки модул? А при приус 2 и 3 как е? Елементите и модулите са еднакви? Или само взаимозаменяеми? При приус 2 и 3 същото ли е? По 6 елемента в модул, но е набрана от 28 модула? И са разделени на 14 блока? И блок или сектор е едно и също? Малко се оплетох в термините от темата.
Малко е неуместен въпроса в чисто практична тема, сорри!
Малко е неуместен въпроса в чисто практична тема, сорри!
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Re: toyota prius не пали...
Хм... Не вярвам да няма начин да се сменят отделни клетки (най-малкия елемент) в блока / секции на батерията...
Да, сигурно е играчка, но е вероятно да може от две стари негодни батерии да се спретне една читава..
Да, сигурно е играчка, но е вероятно да може от две стари негодни батерии да се спретне една читава..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4291
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
Re: toyota prius не пали...
Самата "клетка" е изградена от 6 вътрешни модулчета, навързано последователно. До тях нямаш достъп. Всеки вътрешен модул е с напрежение от 1.2 волта. Съответно общото напрежение на клетката (батерията), която може да купиш е 7.2 волта.Hursa написа:Как е организирана батерията? От по 6 елемента са набрани 38 модула? Или още наречени клетки? По два модула са обединени в блок? И именно блоковете се замерват? Или може всеки модул? А при приус 2 и 3 как е? Елементите и модулите са еднакви? Или само взаимозаменяеми? При приус 2 и 3 същото ли е? По 6 елемента в модул, но е набрана от 28 модула? И са разделени на 14 блока? И блок или сектор е едно и също? Малко се оплетох в термините от темата.
Малко е неуместен въпроса в чисто практична тема, сорри!
Батерията на П1 е изградена от 38 такива батерии (клетки), а батерията на П2 и П3 е изградена от 28 броя, всичките вързани последователно.
И понеже 7.2 волта в последователно вързване на 28 клетки прави 201,6 волта, а при П1 крайния волтаж е 273,6.
Наблюдението от ЕКУ-то над батерията става на база една двойка клетки. За това имаш наблюдение над 14 и съответно 19 на брой "модула".
Както се подразбира от написаното всеки такъв модул от 2 клетки е вързан последователно. За това като се прецака една от двете клетки в даден модул, то ЕКУ-то вижда, че дадения модул е прецакан.
Но най-често се прецаква една от двете батерии. За това винаги трябва батерията да се разглоби и да се определи реално колко развалени клетки (батерии) има.
При положение, че колегата е написал, че само един от 19-те модула е здрав, то практично има 36 батерии (клетки), които трябва да се разглобят и да се види реалното количество с развалени клетки.
Но тази операция няма смисъл в крайна сметка при него, защото при рециклиране на батерия на П1, то трябва да се сменят всички клетки с такива от П2 или П3, защото параметрите са им по-различни.
Или демек не става да вземеш и да смениш само изгорелите батерии на П1 с такива от П2/3, защото тогава пък вътрешното съпротивление ще стане много небалансирано и ЕКУ-то пак ще се разцвили, че батерията е прецакана.
Надявам се да съм внесъл малко светлина в тази насока.
Аз бях тръгнал да правя зарядна станция за тия клетки. Бях намерил една цяла батерия и исках да си я разделим с колеги тук, но никой не се отзова.
По този начин щях да мога да рециклирам батерии както трябва, като преди това да мога да балансирам клетките, преди да се сглобят заедно.
Защото ако имаш изгорял модул и вземеш здрав такъв и просто го набуташ (замениш), то има не малък шанс ЕКУ-то пак да се разсърди и да реши, че батерията е счупена и да ти светне триъгълника на смъртта.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- slowtraveler
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Re: toyota prius не пали...
Да, явно модула е неразглобяем (клетка на акумулатор/батерия е единичния елемент - 1.2В)...
И се сменят направо умрели модули, а не клетки...
Икономически изгодния вариант явно е точно съвместно купуване на стара батерия, измерване и смяна на дефектни модули...
Нова батерия също би била добър вариант, но само ако си решил да експлоатираш колата още 10 години
P.S. Преди умирането на батерията нямаше ли повишен разход приуса?
И се сменят направо умрели модули, а не клетки...
Икономически изгодния вариант явно е точно съвместно купуване на стара батерия, измерване и смяна на дефектни модули...
Нова батерия също би била добър вариант, но само ако си решил да експлоатираш колата още 10 години
P.S. Преди умирането на батерията нямаше ли повишен разход приуса?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Re: toyota prius не пали...
До колкото знам, и до колкото разбрах - модула е неразглобяем - който е набран от 6 елемента по 1.2 в.
Благодаря, boz.
Само като гледам параметрите на приус 1/1.1/2 и 3 - мисля че елементите и модулите на 1.1/ 2/3 са еднакви. Различни са при приус 1 - имат по малък капацитет и вероятно по голямо вътрешно съпротивление. На приус 1 модулите са дадени 40 мисля. А на 1.1 са 38. В случая колегата е с 1.1 мисля, след 2000 година.
Благодаря, boz.
Само като гледам параметрите на приус 1/1.1/2 и 3 - мисля че елементите и модулите на 1.1/ 2/3 са еднакви. Различни са при приус 1 - имат по малък капацитет и вероятно по голямо вътрешно съпротивление. На приус 1 модулите са дадени 40 мисля. А на 1.1 са 38. В случая колегата е с 1.1 мисля, след 2000 година.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Re: toyota prius не пали...
Т.е. под модул имам предвид клетка, батерия от 6 елемента по 1.2 волта. Модул ми е по привичния термин, сорри.
А от две клетки е събрана секция (блок или модул) който се вижда и диагностицира от борд компютъра, до колкото разбрах. и батерията е разделена 14 такива секции(модули), при приус 1.1 (или nhw11 модел) на 19 такива блока.
Boz - за замяната май не съм те разбрал, сорри. Значи - не е желателно да замениш само заминалите си клетки с доста по нови (от двойката или тройката приус) и да оставиш добрите стари, така различните модули е вероятно да се получат със съществено различаващи се параметри, което ще даде грешка в еку. Може би схванах?
А от две клетки е събрана секция (блок или модул) който се вижда и диагностицира от борд компютъра, до колкото разбрах. и батерията е разделена 14 такива секции(модули), при приус 1.1 (или nhw11 модел) на 19 такива блока.
Boz - за замяната май не съм те разбрал, сорри. Значи - не е желателно да замениш само заминалите си клетки с доста по нови (от двойката или тройката приус) и да оставиш добрите стари, така различните модули е вероятно да се получат със съществено различаващи се параметри, което ще даде грешка в еку. Може би схванах?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: toyota prius не пали...
То дори и във ВЕФ-а не е желателно да сложиш няколко стари и няколко нови батерии....Hursa написа:Значи - не е желателно да замениш само заминалите си клетки с доста по нови (от двойката или тройката приус) и да оставиш добрите стари, така различните модули е вероятно да се получат със съществено различаващи се параметри, което ще даде грешка в еку. Може би схванах?
- BOz
- Мнения: 4291
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
Re: toyota prius не пали...
Клетките, които може да замениш са различни при П1 и П2/3.Hursa написа:Т.е. под модул имам предвид клетка, батерия от 6 елемента по 1.2 волта. Модул ми е по привичния термин, сорри.
А от две клетки е събрана секция (блок или модул) който се вижда и диагностицира от борд компютъра, до колкото разбрах. и батерията е разделена 14 такива секции(модули), при приус 1.1 (или nhw11 модел) на 19 такива блока.
Boz - за замяната май не съм те разбрал, сорри. Значи - не е желателно да замениш само заминалите си клетки с доста по нови (от двойката или тройката приус) и да оставиш добрите стари, така различните модули е вероятно да се получат със съществено различаващи се параметри, което ще даде грешка в еку. Може би схванах?
При П1 се използват по-стари, по-различен вид клетки от тези при П2 и П3.
Дефакто ако тръгнеш да слагаш (заменяш) клетки в батерия от П1, с такива от П2/3, то трябва да замениш абсолютно всички клетки с такива от П2/3. Не може само няколко от тях.
Защото после клетките като се зареждат/разреждат, то капацитета им ще бъде тотално различен и веднага ЕКУ-то ще ти светне за грешка, че имаш проблем с баланса между отделните клетки.
Във Вефа, както и в Приуса може да сложиш и стари и нови клетки (батерии), ако са от един вид.Vesko написа:То дори и във ВЕФ-а не е желателно да сложиш няколко стари и няколко нови батерии....
Даже като се замисля във Вефа може да сложиш батерии от всякакъв вид. И като го пуснеш няма да ти светне триъгълника и копчето за включване/изключване да ти изкочи само и на дисплея да ти изпише - "Гледай си работата".
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: toyota prius не пали...
Може, ама не е препоръчително заради различното вътрешно съпротивление.BOz написа:Във Вефа, както и в Приуса може да сложиш и стари и нови клетки (батерии), ако са от един вид.
Даже като се замисля във Вефа може да сложиш батерии от всякакъв вид. И като го пуснеш няма да ти светне триъгълника и копчето за включване/изключване да ти изкочи само и на дисплея да ти изпише - "Гледай си работата".
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 124 госта