Celica T23 - 1ZZ бутала пробиване/разпробиване?

Аватар
Black-VVT-i Celica
Мнения: 95
Регистриран на: 05 Мар 2014 11:24
Местоположение: Елхово

Re: Celica T23 - 1ZZ бутала пробиване/разпробиване?

Мнение от Black-VVT-i Celica » 04 Апр 2015 11:49

Колебая се другите които намерих за NPR

Аватар
Black-VVT-i Celica
Мнения: 95
Регистриран на: 05 Мар 2014 11:24
Местоположение: Елхово

Re: Celica T23 - 1ZZ бутала пробиване/разпробиване?

Мнение от Black-VVT-i Celica » 08 Апр 2015 18:57

Колата е готова: С 4 отвора на бутало оригинално разширих ги и добавих още два общо 6 .Гарнитури,лагери,болтове,сегменти и малко масло това съм купил.Сега вече иска каране и ще видим резултата.

Аватар
tovetto
Мнения: 33
Регистриран на: 23 Май 2014 18:33

Re: Celica T23 - 1ZZ бутала пробиване/разпробиване?

Мнение от tovetto » 08 Апр 2015 19:00

Браво колега какви пари ти излезе ремонта и да споделиш дали има разход на масло поздрави . :thumbsup:

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Celica T23 - 1ZZ бутала пробиване/разпробиване?

Мнение от Japanese_fever » 08 Апр 2015 19:18

Честито и със здраве!
Много бързо действаш. smile.gif
След колко км ти казаха да смениш маслото и филтъра и какво масло наля?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Black-VVT-i Celica
Мнения: 95
Регистриран на: 05 Мар 2014 11:24
Местоположение: Елхово

Re: Celica T23 - 1ZZ бутала пробиване/разпробиване?

Мнение от Black-VVT-i Celica » 08 Апр 2015 20:42

Ми смяната не е ли след 8 маслото е кастрол 10/60

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Celica T23 - 1ZZ бутала пробиване/разпробиване?

Мнение от Japanese_fever » 08 Апр 2015 22:04

Питам защото скоро имахме дискусия в Хонда форума - как се разработва двигател след смяна на сегменти и биелни лагери (шийки). Казах им, че е хубаво да се налее минерално (обикновено) масло и след 1000 км да сменят маслото и филтъра. Друга каза 2000 км. трети 500 км. Един механик в интернет обясняваше, че е след 500 мили трябва да се смени маслото и филтъра, което е точно 800 км. Поне отнсоно маслото бяхме единодушни, че трябва да е минерално. biggrin.gif Не знам защо караш с 10W60. Аз бих карал след разработката само с 5W30 (A3/B4) пълна синтетика. Това е и предписанието на производителя.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Black-VVT-i Celica
Мнения: 95
Регистриран на: 05 Мар 2014 11:24
Местоположение: Елхово

Re: Celica T23 - 1ZZ бутала пробиване/разпробиване?

Мнение от Black-VVT-i Celica » 08 Апр 2015 22:39

Това не го знаех.Сега пак пари значи. Карам с такова защото ми го препоръча Нико оф форума високо температурно. Аз си я пържа яко. Каква е логиката да се смени маслото. Какво се получава че да се налага смяна след 1000км.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Celica T23 - 1ZZ бутала пробиване/разпробиване?

Мнение от Japanese_fever » 08 Апр 2015 23:07

Има определен период на напасване на сегментите по цилиндъра и на шийките по вала. Някой хора смятат, че не трябва да се прави разработка, защото не са сменяни буталата и лагерите на кол. вал, но други смятат, че си трябва разработка, независимо, че не е пълен основен ремонт. Аз съм тези, дето играят на сигурно, особено ако съм дал известна сума пари за качествени части.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Black-VVT-i Celica
Мнения: 95
Регистриран на: 05 Мар 2014 11:24
Местоположение: Елхово

Re: Celica T23 - 1ZZ бутала пробиване/разпробиване?

Мнение от Black-VVT-i Celica » 08 Апр 2015 23:35

Сменил съм лагерите. До колкото разбрах сега в началото ще гори масло после трябва да спре. Странно но каква е логиката. За да се сменя маслото трябва да се случва нещо с него. Някакво пристъргване ли се получава.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Celica T23 - 1ZZ бутала пробиване/разпробиване?

Мнение от Japanese_fever » 08 Апр 2015 23:48

Black-VVT-i Celica написа:Някакво пристъргване ли се получава.
Да, напасване на новите части като всичко ти се набива във филтъра - за това и първата смяна е толкова скоро.
Много ми е интересно, че след такъв ремонт някои майстори не казват на клиентите си каква поцедура на разработка да се следва. А може и според тях разработка да не е нужна?!?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Black-VVT-i Celica
Мнения: 95
Регистриран на: 05 Мар 2014 11:24
Местоположение: Елхово

Re: Celica T23 - 1ZZ бутала пробиване/разпробиване?

Мнение от Black-VVT-i Celica » 08 Апр 2015 23:56

Значи ще сменя само филтъра. tongue.gif това не ме притеснява притеснява ме момента с веригата дано на напасната както трябва.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Re: Celica T23 - 1ZZ бутала пробиване/разпробиване?

Мнение от Bass_Man » 09 Апр 2015 00:22


Аватар
Black-VVT-i Celica
Мнения: 95
Регистриран на: 05 Мар 2014 11:24
Местоположение: Елхово

Re: Celica T23 - 1ZZ бутала пробиване/разпробиване?

Мнение от Black-VVT-i Celica » 09 Апр 2015 02:58

The best thing you can do for your engine is to change your oil and filter after the first 20 miles. Most of the wearing in process happens immediately, creating a lot of metal in the oil. Plus, the amount of leftover machining chips and other crud left behind in the manufacturing process is simply amazing !! You want to flush that stuff out before it gets recycled and embedded in the transmission gears, and oil pump etc...

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Celica T23 - 1ZZ бутала пробиване/разпробиване?

Мнение от Japanese_fever » 10 Апр 2015 20:11

Забравих да спомена, че докато трае разеаботката е добре да спираш със скорости и да не караш дълго с едни и същи обороти, т.е. по-често сменяне на предавките. Иначе всичко друго го има в линка, който е дал Bass_Man.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Re: Celica T23 - 1ZZ бутала пробиване/разпробиване?

Мнение от мехаННика » 11 Апр 2015 08:26

Тази кола все едно ще ходи до Марс, да ге. Не че не са верни тези теоретични постулати, ама конкретно този мотор в НАЙ добрия случай е на най горната допустима граница на хлабините. Някой да е използвал plastigauge? Вътромери? Има цедка на масления смукател за едрия чипс и кубети, после има хартиен филтър за дребния чипс. Ако нещо мине и през него, то едрината на фракцията ще е такава, че трябва да я измерват в Магаданския Университет. Щом маслото е добро, да кара по полека 1000 км с по чести проверки на течностите-може нещо да протече след такъв ремонт, и после на 10х км да сменя. Това не е Америка дето масово карат с junk oil и сменят на 3х мили.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта