Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?

hunter333
Мнения: 9
Регистриран на: 25 Фев 2014 23:48
Местоположение: София (Пазарджик)

Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?

Мнение от hunter333 » 10 Юли 2015 00:31

Здравейте, колеги.

Имам много странен проблем с моя Ярис. Карам го от година и половина и така и не мога да установя от къде е проблема. Предполагам, че така съм я купил, но късмет.
Проблемът е следният - антифризът ми извира от разширителното казанче докато карам на магистралата на 5-та. А не е да я тормозя, движа се с около 100-110 км/ч. Ходих при знайни и незнайни майстори, но освен мъдро почесване по главата, друго не получих. Ето подробно симптомите:
- двигателят загрява и започва да ми мига червената лампичка. Лошото е, че не ми хрумва как да разбера последователността - загрява и си изхвърля антифриза или изхвърля антифриза и затова загрява. По- вероятно второто :)
- когато карам на 4-та с 90км/ч не съм имал проблем (но ме е жал като слушам двигателя), а като карам на 5-та с 90км/ч започва да изхвърля
- парно си имам, струва ми се слабо като топлина, но не съм сигурен
- при планинско шофиране или висене в задръствания не ми е загрявала
- сменени са капачка на радиатор и термостат. Майсторът, който ги смени уж бъркал и перките на водната помпа са си били на ред
- сменени са маркучите от и към двигателя, защото не бяха оригиналните
- не съм забелязал масло в антифриза или антифриз в маслото
- като покарам малко, преди да е отворим термостатът, горният маркуч е сравнително твърд, но не бих казал, че е като камък. Все пак системата работи под някакво налягане, нали?
- над бронята имаше едни 2 пластмаси, които закриваха горната част на радиатора. Махнах ги, да не би от тях да е, но проблемът си остана. Каква им е целта на тези пластмаси?
- веднъж така беше напънал антифризът, че беше отворил капачката на разширителния съд

Всички майстори ми дават различни предположения, но си личи че никой не е убеден в идеята си. Не ми се ще да се хвърлям директно на гарнитурата на главата, както ми предложи един, а после да се окаже че проблемът си стои.
Надявам се някой да може да ми помогне с идея или с добър майстор в Пазарджик (може и в София, но е 100 пъти по-лесно в Пз). Имам и аз своите теории, но няма да ги казвам все още.
Извинявам се, ако има подобна тема, но аз не успях да я открия. Поздрави и благодаря предварително :)
Последно промяна от Akima на 10 Юли 2015 13:33, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: Ярис D4d (2002г.) загрява на 5-та предавка

Мнение от Airfan » 10 Юли 2015 10:07

В някои от сервизите предлагат тестване на парите на антифриза за изгорели газове. Звучи като да ти е духнала гарнитурата на главата, но е добре да си направиш тест, че експериментите са скъпи.
Изображение Изображение

Аватар
Akima
Мнения: 7130
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 68 пъти

Re: Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?

Мнение от Akima » 10 Юли 2015 13:51

София - http://toyotabg.eu/memberlist.php?mode ... ile&u=3919 .

Скоростната кутия отваряна ли е?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

hunter333
Мнения: 9
Регистриран на: 25 Фев 2014 23:48
Местоположение: София (Пазарджик)

Re: Ярис D4d (2002г.) загрява на 5-та предавка

Мнение от hunter333 » 10 Юли 2015 19:36

Airfan написа:В някои от сервизите предлагат тестване на парите на антифриза за изгорели газове. Звучи като да ти е духнала гарнитурата на главата, но е добре да си направиш тест, че експериментите са скъпи.
Трябва ли да след като ми е извирал антифриза или може по всяко време, защото в градски условия не ми прави проблеми? След магистралата директно в сервиза за замерване ли трябва да стане?
Akima написа:София - http://toyotabg.eu/memberlist.php?mode ... ile&u=3919 .

Скоростната кутия отваряна ли е?
Не е отваряна скоростната кутия. Няма проблеми с превключването или нещо усезаемо като проблем. Как може тя да е виновникът?

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?

Мнение от nowyaris » 11 Юли 2015 20:57

Може и да ни ти се отваря главата,но съвсем скоро ще ти се отваря целия двигател.Съжалявам sad.gif .
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

hunter333
Мнения: 9
Регистриран на: 25 Фев 2014 23:48
Местоположение: София (Пазарджик)

Re: Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?

Мнение от hunter333 » 11 Юли 2015 21:44

За отварянето на двигателя, ако се налага, ще го направя. Просто не ми се ще да е напразно.
Ако е гарнитурата нямаше ли да ми прави проблеми във високите обороти - при 90км/ч на 4-та ми е около 3000 оборота, а на 5-та ми е 2000 об. На 4-та няма проблем, на 5-та има.
Аз за това попитах за принципа на тестване на антифриза - ако замерват излизащите газове, на място едва ли ще се хване проблем. Ако се замерва нещо по самата течност, вече има смисъл да се опита.

Аз по скоро си мислех дали няма запушено нещо по охладителната система и затова на високи обороти да успява да "пробута" някак си антифриза. Промих всичко, дори и с малко количество добавка за промиване пробвах, но нищо видимо не излезе.

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: Ярис D4d (2002г.) загрява на 5-та предавка

Мнение от Airfan » 13 Юли 2015 09:25

hunter333 написа:
Airfan написа:В някои от сервизите предлагат тестване на парите на антифриза за изгорели газове. Звучи като да ти е духнала гарнитурата на главата, но е добре да си направиш тест, че експериментите са скъпи.
Трябва ли да след като ми е извирал антифриза или може по всяко време, защото в градски условия не ми прави проблеми? След магистралата директно в сервиза за замерване ли трябва да стане?
До колкото знам по всяко време можеш да отидеш.
Изображение Изображение

hunter333
Мнения: 9
Регистриран на: 25 Фев 2014 23:48
Местоположение: София (Пазарджик)

Re: Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?

Мнение от hunter333 » 22 Юли 2015 00:13

Понеже стана въпрос за пластмасите отпред, направих няколко снимки, за да е по-нагледно:
IMG_20150719_200224678_HDR.jpg
IMG_20150719_200224678_HDR.jpg (1.5 MiB) Преглеждано 1920 пъти
IMG_20150719_200317636.jpg
IMG_20150719_200317636.jpg (1.33 MiB) Преглеждано 1920 пъти
IMG_20150719_200232534.jpg
IMG_20150719_200232534.jpg (1.8 MiB) Преглеждано 1920 пъти
На последната снимка се вижда на къде насточват тези пластмаси въздуха, за да стигне до интеркулера.
С голям зор си намерих датчика, който ми включва перката и пробвах да го изключа. Перката на радиатора започва да върти постоянно, когато е запалена колата, и се появява лампичката за check engine.
Според вас ще има ли проблем да напрявя този номер, за да ми върти постоянно перката и да охлажда по-силно и да се придвижа безпроблемно, ако се наложи по-дълъг път? Като надуя парното на макс, си се движа по магистралата почти без проблем, при спокойно шофиране.

Някой има ли си на идея какви са тези затапени тръбички, че ми стана интересно?
IMG_20150719_200645449_HDR.jpg
IMG_20150719_200645449_HDR.jpg (1.48 MiB) Преглеждано 1920 пъти
По мои наблюдения, металната тръбичка, от която стърчи, ми закарва водата до парното.

hunter333
Мнения: 9
Регистриран на: 25 Фев 2014 23:48
Местоположение: София (Пазарджик)

Re: Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?

Мнение от hunter333 » 11 Сеп 2015 22:04

Здравейте. Да завърша историята :) Както всички предполагахте (а на мен не ми се искаше), проблемът се оказа издухана гарнитура на глава. Малко, но достатъчно - само като е добре загряла и се понатовари двигателя, тогава изпуска. Загрях си я подобаващо, изтормозих я прилично и теста за изгорели газове веднага реагира. Смени се гарнитурата, шлайфа се глава, но при свалянето на дюзите, тази при която е влизал антифриз се е счупила. Сменена е с друга. Съдейки по цената на ремонта, смятам че е втора употреба (не се занимавам аз с майстора и ремонтите като цяло). Не знам колко струва 1 нова, но така предполагам.
Сега всичко е наред, но като я покарах ми се струва малко по-тромава от преди в ниските обороти. Няма промяна в тракане или какъвто и да е друг звук на двигателя, просто май по-бавно набира от преди.
Един познат каза, че трябва малко време компютърът да се калиброва един вид след тези интервенции и след това щяло да си стане като преди.
Някой запознат ли е с такова нещо и колко време горе долу отнема?
Нямал съм личен контакт с майстора, но по това което ми казват, бил добър и точен.
И още нещо, маслото на колко км е редно да се смени, в момента е на около 9000. Но след тази интервенция, а и поне няколко пъти е загрявано до 100 градуса, дали не е по-добре да се смени. Губи ли си свойствата след такива загрявания?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 109 госта