Прегряване и шум в двигателя - RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT - РЕШ.

Аватар
ToyotaRavUser
Мнения: 11
Регистриран на: 02 Мар 2015 22:45

Прегряване и шум в двигателя - RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT - РЕШ.

Мнение от ToyotaRavUser » 11 Авг 2015 20:13

Здравейте,
имам проблем с прегряване на двигателя, теч на масло и шум в главата. Започна да ври водата в казанчето и реших, че е гарнитура и шлайфане. Като отворихме старата гарнитура не изглеждаше никак зле, но я сменихме Направих го и сега при палене всичко е добре, нокато загрее сед минута-две започва отново шум в главата на двигателя. Дали може да е от маслената помпа или друго? Радиаторът го лепихме и не хвърля ръжда и се загрява равномерно, а термостата за сега е премахнат. worthy.gif
Последно промяна от Akima на 18 Окт 2015 19:08, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.РЕШЕН.
Toyota Rav4 2.0L 150 к.с. VVTi XA20 2002 AUT
1AZ-FE

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Re: Прегряване и шум в двигателя RAV 4 XA 2, 2.0 AUTO

Мнение от skydiver » 12 Авг 2015 12:32

Здравей,
Какво направихте като ремонт по двигателя - само отворихте и затворихте?
Шум може да идва от много места, все пак доста компоненти има.
Зависи откъде идва шума...
Аз бих проверил веригата и всичко по пътя й - обтегач, успокоители (или както им казвате).
Относно прегряването - сега има ли въздух в казанчето, "ври" ли ?
Загуба на антифриз имаш ли, перки включват ли се?
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Аватар
ToyotaRavUser
Мнения: 11
Регистриран на: 02 Мар 2015 22:45

Re: Прегряване и шум в двигателя RAV 4 XA 2, 2.0 AUTO

Мнение от ToyotaRavUser » 12 Авг 2015 14:43

Здравей,
шлайфахме глава и сменихме гарнитура. Шумът идва на втората минута при старт на двигателя студен, като загрее почва да трака откъм главата и по-точно в частта на веригата. Не можем да видим дали почва да бълбука в казанчето, защото не стигаме до там от тракането, което на трета-четвърта минута става изключително силно. Според механика не качвало достатъчно масло и проблема бил в маслената помпа....нямало смазка. Но дали е това и дали е само помпата?


skydiver написа:Здравей,
Какво направихте като ремонт по двигателя - само отворихте и затворихте?
Шум може да идва от много места, все пак доста компоненти има.
Зависи откъде идва шума...
Аз бих проверил веригата и всичко по пътя й - обтегач, успокоители (или както им казвате).
Относно прегряването - сега има ли въздух в казанчето, "ври" ли ?
Загуба на антифриз имаш ли, перки включват ли се?
Toyota Rav4 2.0L 150 к.с. VVTi XA20 2002 AUT
1AZ-FE

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Re: Прегряване и шум в двигателя - RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT

Мнение от skydiver » 14 Авг 2015 07:04

Преди време бях свидетел на следното - двигател, намърливо поддържан.
След около 2-3 мин. работа успяваше "запали" лампата за маслото.
Маслото горе в главата , картерът сух...
Оказаха се запушени отвори в главата за оттичане.
При теб светва ли лампата за маслото, когато започва да трака ?
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Аватар
ToyotaRavUser
Мнения: 11
Регистриран на: 02 Мар 2015 22:45

Re: Прегряване и шум в двигателя - RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT

Мнение от ToyotaRavUser » 11 Сеп 2015 22:53

Някой път светва, някой път не. И при мен е такъв случая с мърляв двигател. Явно ще чистим главата и помпата и всичко. Преди да почне да прегрява течеше масло, а нивометъра си седеше все на едно ниво. При мен явно е обратното. Картерът пълен, главата суха.
Toyota Rav4 2.0L 150 к.с. VVTi XA20 2002 AUT
1AZ-FE

Аватар
ToyotaRavUser
Мнения: 11
Регистриран на: 02 Мар 2015 22:45

Re: Прегряване и шум в двигателя - RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT

Мнение от ToyotaRavUser » 18 Окт 2015 18:56

Здравейте,
след вадене на двигателя се оказа следното. Двигателят е изключително мърляв и в картера беше ужас. Маслената помпа беше почти запушена, но не е само от там проблема. Биелните и основните лагери бяха тръгнали да задират и е имало теч на масло от там. Шумът в главата обаче е идвал от главата на разпределителния вал, която не е била добре омаслявана, поради теч в лагера пред нея. Всичко е сменено и вече всичко е наред.
Дано съм полезен с инфото на друг колега.
Поздрави и благодаря за насоките worthy.gif
Toyota Rav4 2.0L 150 к.с. VVTi XA20 2002 AUT
1AZ-FE

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта