Corolla E11 1.4 VVTi 4ZZ-FE - чукане на аванс / детонация ?

bagerite
Мнения: 11
Регистриран на: 01 Юли 2011 23:19
Местоположение: София

Corolla E11 1.4 VVTi 4ZZ-FE - чукане на аванс / детонация ?

Мнение от bagerite » 22 Авг 2015 22:45

Королата е Е11 от 2000-на година. Мотор 1,4 vvti. При горещо време между 2000 и 3000 оборота и средна газ моторът работи с чукане - детонация. Колата има газова и никой до сега не е чувал детонация при Тойота, камоли на газ (над 100 октана уж е). Като мина на бензин става по-лошо...... Аз съм научен, че детонацията съсипва мотора. В книжката пише, че може да се чува такова нещо от мотора за кратко. Има "knock sensor".......... Ако затвориш прозорците и слушаш музика, няма да чуваш мотора и чукането, но това не е разумно решение.
Някой има ли реална представа как и защо работят тези VVTi мотори с детонация? Освен разхода на масло до литър на 1000км по книжка, а често и на практика :)
Или горивата са безкрайно некачествени, или проклетият софтуер нефела, то в БГ ще ги търсим колите, които имаха "делко" - чука ли -да, ОК завърташ на слух и караш без да те боли сърцето, че моторът ще се разпилее от детонация...........
Моля за споделен опит и мнение по въпроса за детонацията при VVTi 1.4!

Поздрави,
Борис.
Последно промяна от Akima на 23 Авг 2015 12:10, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: чукане на аванс - детонация при 1,4 VVTi

Мнение от LEXUS » 22 Авг 2015 23:49

Специално в ТМ Ауто ходих заради този ефект немного след като купихме колата,от нова го има това изтракване от време на време. Бях шокиран,че понякога чувам изтракване на аванс в чисто нова Корола, при положение,че при 20 годишната ми Корола не бях чувал такова нещо. При мен се получава между около 2200-2600 об./мин. при слабо натоварване, тоест поддържане на скорост по наклон/около написаните обороти специално/ или съвсем плавно ускорение с малко газ при нагорнище и поддържане около 2300 об/мин. понякога чувам аванса! Специално за това ходих и диагностикът се вози с мен в колата там на нагорнището преди ТМ Ауто на Цариградско, но не можах да пресъздам условията и нямаше чукане на аванс, проявява се най-отчетливо при нагорнище и примерно каране с 65-75 км/ч. на 4-та предавка/което е равно приблизително на оборотите, които посочих/. На затворени прозорци не се чува ,особено като работи и музиката, но при определените обороти се заслушвам и отварям прозорец и понякога го чувам, с още малко подаване на газ спира,което според мен означава,че Knock Sensor-а работи. Гледам когато съм около тези обороти да подам още малко газ,за да излезе от този режим и няма тракане от аванса. Това,което прочетох за този ефект е,че Software-a Bosch има някакъв бъг в работата на системата.

Техническото обяснение, според моите знания, е,че когато двигателят работи с ниско натоварване, работи на много бедни смеси, високата степен на сгъстяване на VVT-i двигателя 10,5:1 предполага към по-висока склонност към детонация,а бедните смеси усложняват това положение и допринасят за още по-лесна детонация, в случая ако софтуерът не е настроен достатъчно чувствително или прецизно, може би оттам се получават тези неща.

В Тойота обяснението на приемчика беше - "Тези двигатели/тогава беше най-новата технология на Тойота в компактния клас/ работят на границата на детонацията с цел по-висока горивна икономичност, за това при определени условия може да се чуе изтракване на аванса.

В книжката пише относително същото - в определени случаи може да се чуе леко чукане от аванса,което не е признак на повреда. Пише,че при непрекъснато чукане при поддържане на скорост по равен път е нужна консултация в сервиз.

В крайна сметка моят извод е,че двигателят е с голямо сгъстяване на сместа и работи на бедни смеси при ниско натоварване, системата за управление на двигателя /софтуера/ Bosch не пасва идеално към условията и не реагира достатъчно при определени моменти.
Последно промяна от LEXUS на 23 Авг 2015 00:28, променено общо 5 пъти.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: чукане на аванс - детонация при 1,4 VVTi

Мнение от LEXUS » 22 Авг 2015 23:59

bagerite написа:Королата е Е11 от 2000-на година. Мотор 1,4 vvti. При горещо време между 2000 и 3000 оборота и средна газ моторът работи с чукане - детонация.
И в хладно и студено време съм го чувал понякога в интервала дали 2200,дали около 2300 об./мин., но при слабо натоварване,както писах.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

electric
Мнения: 72
Регистриран на: 22 Юли 2015 13:57

Re: Corolla E11 1.4 VVTi 4ZZ-FE - чукане на аванс / детонаци

Мнение от electric » 25 Авг 2015 22:21

Някой да знае как е на английски това "чукане на аванс"? Или някакво клипче ако има в youtube за да чуя.

Аватар
Akima
Мнения: 7132
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 34 пъти
Получена  благодарност: 68 пъти

Re: Corolla E11 1.4 VVTi 4ZZ-FE - чукане на аванс / детонаци

Мнение от Akima » 25 Авг 2015 22:47

electric написа:Някой да знае как е на английски това "чукане на аванс"? Или някакво клипче ако има в youtube за да чуя.
knock sensor
knocking
pinking
rough idle
Пример - https://www.youtube.com/watch?v=DaylXyQwElE. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

electric
Мнения: 72
Регистриран на: 22 Юли 2015 13:57

Re: Corolla E11 1.4 VVTi 4ZZ-FE - чукане на аванс / детонаци

Мнение от electric » 26 Авг 2015 12:21

Благодаря smile.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 118 госта