Celica T23 1.8 VVTLi 2ZZ-GE - MIL/CEL светва заради гориво ?

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Celica T23 1.8 VVTLi 2ZZ-GE - MIL/CEL светва заради гориво ?

Мнение от stefo91 » 26 Авг 2015 14:21

Здравейте колеги, искам да изразя възмущението си от некачествения бензин в нашата мила родина България! Аз карам Тойота Селика TS T23 1.8 VVTL-I 192 коня 2002г. Закупих автомобила през 2012 г. от един мъж в Горни Дъбник които се занимава предимно с внос на кросови мотори втора ръка. Колата я взех за 9800 лв. като беше внесена преди няколко дни от Швейцария и беше в отлична форма и сега е. Както и да е да не изпадам в подробности. Та да карам по същество как установих проблема. Като взех колата енджин чек лампата не светеше, но около седмица след това светна и аз много се ядосах, защото бях чел, че тези двигатели за много здрави (не като 1zz-fe които горят масло). Не съм ходил на диагностика, защото двигателя работеше прекрасно без никакви забележки и много скоро започнах да се съмнявам, че това е заради бензина. По принцип сипвах бензин на Еко - Кинетрон 100 октана и си помислих, че лампата свети заради това, че бензина е 100 октанов. Изключих акумулатора за малко за да изгасне лампата на двигателя и започнах да сипвам от обикновения 95 на Еко. Но уви след 500-600 км. пак ми светна лампата. След това започнах да сипвам от Шел - 100 октанов бензин - Shell V-Power Nitro+ Reising, след това Shell V-Power Nitro+ след това от обикновения бензин 95 на Шел но ефекта беше нулев, след като откача акумулатора за да изгасне лампата тя пак светваше след 500-600 км. Преди 2 месеца се наложи баща ми да замине да работи в Германия и тъй като той караше едно старо Фордче (Форд Ескорд 1988г. на газ) което на дали може да го закара до Германия аз му дадох да отиде със Селиката а аз взех Форда (добра сделка нали :D). Преди да тръгне сменихме маслото, защото тъкмо беше за смяна (сипах и Eneos Sustina 0w50 от Омникар с цена от 42 лв. за литър, като на тубата на маслото си пише Made in Japan, предишния път отново бях сипал същото масло). Въздушния филтър не съм го чистил той е K&N за кутия (сложих го няколко месеца след като взех колата за около 140 лв.). Преди да тръгне аз отново откачих акумулатора за да видя дали пак ще светне лампата. До сега той и е навартял в Германия около 4000 км. и енджин чек лампата не е светнала. Та извода какъв ми е от цялата работа:
1. На 100% съм сигурен, че лампата светеше заради некачествения бензин.
2. 2ZZ-GE е много чувствителен към некачествен бензин.
3. В България навсякъде по бензиностанциите не стига, че ни лъжат в литража и цените са надути изкуствено, но и ни продават скапан бензин. (може би на Еко 95 бензина е най-добър и 100 октановия на Шел - Shell V-Power Nitro+ Reacing), но като цяло не стават всички!
Ще се радвам ако изразите мнение по темата.
Благодаря!
Последно промяна от Akima на 26 Авг 2015 18:24, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.Моля прочетете правилата и важните теми във всички раздели преди постване.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

orlinm
Мнения: 14
Регистриран на: 25 Мар 2015 12:09
Местоположение: Spain

Re: Светване на енджин чек лампата заради некачествения бенз

Мнение от orlinm » 26 Авг 2015 14:52

А може просто чек енджин лампата да е изгоряла от толкова много светене.
Така като не казваш или не си видял каква е грешката няма как да си толкова сигурен, че е от бензина. Може да ти е заминал катализатора, или само да е заминала сондата след катализатора. Поне при бензиновата ми мазда такъв е проблема, заминала сонда и набива грешка за ефективността на катализатора без никакви проблеми с вървежа на автомобила. Обикновено грешката излиза няколкостотин км след като е изтрита, явно компютъра има нужда да обработи достатъчно много данни за да прецени дали да светне чекенджина или не.
Rav 4, 2011, 2.2 d4d
Avensis T25, 2007, 1.8 vvti

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Светване на енджин чек лампата заради некачествения бенз

Мнение от SFINKS » 26 Авг 2015 16:40

Лампата изобщо не е светела заради бензина....
И като цяло просто гениално решение на проблема с лампата редовното откачане на акумулатора worthy.gif
Те така ако се лекуваха проблемите ...
Като светне пак лампата просто отиди на даигностика да си решиш душевните терзания .
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: Celica T23 1.8 VVTLi 2ZZ-GE - MIL/CEL светва заради гори

Мнение от Akima » 26 Авг 2015 22:27

stefo91,
добре дошъл отново.

Първо - ще те помоля да се запознаеш с правилата и всички важни теми - променени са от последното ти влизане

Второ - да те похваля,че си описал добре ситуацията.

Трето - браво,че си се погрижил за баща си.

Сега чети внимателно,защото на мен ми плащат за дедукция,а не да пиша романи:
1.2ZZ-GE моторът е с VVTLi система,главата е Yamaha,а максималният въртящ момент е разположен на ~ 6800 rpm.
2.Ти си набор 1991,а баща ти може да предположим,че е набор 196Х./има и вариант да е по-млад,но аз не дискриминирам/
3.Баща ти е карал Ford EscorT 1988 и то с АГУ - Мощност от 96 к.с. до 132 к.с./според каталозите/
4.Ти си рестартирал ECU и си изтрил грешката.
5.Баща ти е стигнал до Федерална република Германия и е изминал общо до тук над 4 000 км по твои думи.


От горните пет твърдения/разсъждения стигам до извода,че баща ти е карал колата внимателно и предпазливо и едва ли е подминал 6000 rpm /тогава сработва Lift системата/.Карал е колата внимателно и на дълъг път с постоянни обороти и високи предавки - т.е. е почистил хубаво катализатора.
В България ти,поради естеството на възрастта си и радостта от покупката си карал колата по-спортно и си се възползвал от пълните възможности на агрегата.Чета,че си сипал и хубаво японско масло,че си сложил и K&N филтър.Както се казва си типичен "рацер"./не се засягай/
Естествено грешката се е появила и от там,че като всеки младеж си решил проблемът по най-бързия начин - откачайки акумулатора.

Възникват няколко въпроса:
1.Наясно ли си как работи VVTi и VVTLi системата?
2.Знаеш ли,че маслото за твоята кола се препоръчва да е 10W-60 или 5W-30 A1?
3.Мислиш ли,че баща ти е превишил 6000 rpm дори и веднъж?
4.Как мислиш дали Kinitron 100 или подобните високооктанови горива са проблемът?/нито аз,нито роднините ми са в петролния бизнес./
5.Защо не отдели 20-30 лева за хубава диагностика или 50 лева за miniVCI кабел - виждам,че имаш възможност да отделяш пари за премиум гориво и скъпи масла и филтри - все пак баща ти е минал половин Европа с кола,доста по-сложна и скъпа за ремонт от Ескорт?

Въпроси относно колата:
1.Пробег?
2.Реален ли е?
3.Свещи?
4.Всичко което се сетиш,че е сменяно - кога/на колко хил.км?

Както винаги на края ще дам няколко реални предположения за това какъв е проблемът - да видим дали ще позная: В заключение:
Дано не си бягал от час по английски.Прочети всичко по 2 пъти преди да пишеш пак.
Може да ползваш и търсачката - http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=23&t=19992. :whistle:

Поздрави от Варна и успех с дистанционната диагностика на немски. cool.gif

П.С.Безплатен съвет от мен - в Горни и Долни Дъбник се ходи само на софра.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Re: Светване на енджин чек лампата заради некачествения бенз

Мнение от stefo91 » 27 Авг 2015 00:40

orlinm написа:А може просто чек енджин лампата да е изгоряла от толкова много светене.
Така като не казваш или не си видял каква е грешката няма как да си толкова сигурен, че е от бензина. Може да ти е заминал катализатора, или само да е заминала сондата след катализатора. Поне при бензиновата ми мазда такъв е проблема, заминала сонда и набива грешка за ефективността на катализатора без никакви проблеми с вървежа на автомобила. Обикновено грешката излиза няколкостотин км след като е изтрита, явно компютъра има нужда да обработи достатъчно много данни за да прецени дали да светне чекенджина или не.

Колега сигурен съм, че не е изгоряла лампата, защото светеше преди да зануля грешката. На диагностика не съм ходил. Аз също мисля, че е давало грешка на ламбда сондата (те са 2 или 3, не съм сигурен на 100% колко са), но е давало грешка заради боклуците които слагат в бензина. Пак казвам, че със немски бензин вече над 4000 км. не е светнала.
SFINKS написа:Лампата изобщо не е светела заради бензина....
И като цяло просто гениално решение на проблема с лампата редовното откачане на акумулатора worthy.gif
Те така ако се лекуваха проблемите ...
Като светне пак лампата просто отиди на даигностика да си решиш душевните терзания .

Колега, с откачането на акумулатора се занулява компютъра, което предполагам знаеш. Ако може само да ми обясниш, защо при каране с български бензин лампата светваше след около 500 км. а с немски бензин 4000+ км. и не е светнала? Как си го обясняваш по друг начин? Защото аз не мога да си го обясня по друг начин. Мнението на колегата, че лампата е изгоряла е твърде малко вероятно. И както съм написал колата в момента е в Германия с баща ми, като я прибера в България ще я закарам на диагностика въпреки, че няма никакви болешки. Аз просто искам да изразя наблюденията си.
Последно промяна от Akima на 27 Авг 2015 00:57, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Re: Celica T23 1.8 VVTLi 2ZZ-GE - MIL/CEL светва заради гори

Мнение от stefo91 » 27 Авг 2015 02:28

Akima написа:.............

Здравейте колега, благодаря за топлото посрещане и за посочените статии и материали, повечето съм ги чел. Запознах се с правилата на форума.
1. Чел съм почти всичко което може да се прочете за 2ZZ-GE предимно на английски, защото на български има оскъдна информация за този двигател.
Включва ми лифта на 6200 оборота и тогава дърпа много здраво.
2. Баща ми е набор 1957г.
3. Фордчето е 1.3 (карбуратор) с мощност 60 коня от които сигурно вече половината ги няма.
4. Да с изключването на акумулатора се рестартира ECU-то и се изтрива грешката.
5. Баща ми и в момента е в Германия и е изминал около 4000+км.

Да баща ми е карал леко колата ( по негови думи не е вдигал повече от 130 км/ч ). Аз съм карал колата предимно нормално, но 1-2 пъти в седмицата я вкарвах до прекъсвача (вярно е). Първият път като смених маслото сложих Castrol 5w40 (лампата светна преди даже да успея да сменя маслото) след това 2 пъти съм сипвал Eneos Sustina 0W50 Може би съм както казвате типичен рацер. Още от началото си помислих, че проблема е в бензина, защото колата вървеше и работеше супер, затова не съм ходил на диагностика.

1. Напълно наясно съм как работи VVT-I и VVTL-I. Най-накратко казано VVTL-I е мотор с променлива геометрия на разпределителните валове и променливо време на клапаните (след 6200 оборота качва на голямата гърбица на разпределителния вал).
2. Маслото за този двигател се препоръчва да е 5w30 или 10w30 (API grade SJ, “Energy−Conserving” or
ILSAC multigrade engine oil is recommended.) както може да видите в прикачения файл. също така и този мануел е доста полезен: http://bgbonline.celicatech.com/7thGen_ ... nual_1.pdf но не мисля, че като съм сипвал най-доброто масло което може да се купи е някакъв проблем (то е с по широк температурен интервал и е изключително качествено, не като другите ментета).
3. Не мисля, че баща ми е превишил 6200 оборота даже и 1 път.
4. Чел съм както пише и в прикачения файл, че за по-добра работа на двигателя може да се сипва бензин с октаново число над 95 (Select premium unleaded gasoline with an Octane Rating of 95 (Research Octane Number 96) or higher for optimum engine performance), но проблема не е в октаните а в качеството на горивото.
5. Мислил съм да взема устройство за диагностика, което се включва чрез блутут към телефона и ще го направя.

По въпросите относно колата:
Взех я на 6-ти Февруари 2012 г. в най-големия сняг.
По точка 1 и 2. Взех колата на пробег от 132 000 км. реални са на 100% със сервизна книжка в която има пълна история на колата с печати от Тойота (обслужвана е изцяло в сервиз на Тойота в Швейцария преди да я взема) в момента е на 164 000 км. Сменял съм маслото на 132 000, 145 000 и 160 000 км.
3. Свещите ги смених със първата смяна на маслото със оригинални иридиеви свещи на Денсо - DENSO SK20R11 както можете да видите от прикачения файл (за 35 лв. броя и на кутията на свещите пишеше Made in Japan и бяха не отваряни) тези свещи се монтират фабрично на колата. Също така тези които заменихме (с които купих колата) бяха абсолютно същите - DENSO SK20R11 (може би с тях колата е излязла от завода).
4. Сменял съм само консумативите (масло, филтри, свещи, накладки, гуми и съм сипвал бензин, защото нищо не се е чупило). Всичко друго по колата е оригинално и фабрично. Даже гумите са фабричните Yokohama A680 205/50 R16. Маслото за пробег от 15 000 км. не го пипа (бях сипал малко повече от половината и преди да го източа беше точно на половината и според моите сметки не е изгорила повече от 100 мл. за 15 000 км. което е меко казано добре).

Ето линк към това какво масло, свещи и бензин се препоръчват, ако случайно не ти отвори фаила: http://www.toyota.com/t3Portal/document ... /pdf/8.pdf
Ако имаш друго предложение колега, моля сподели го.
Радвам се, че си на морето на мен не ми се отдаде такава възможност тази година. :)
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: Celica T23 1.8 VVTLi 2ZZ-GE - MIL/CEL светва заради гори

Мнение от Akima » 27 Авг 2015 02:53

Прочети и тази тема - http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=22&t=23195.

Задължително си купи miniVCI кабел - поръчай от eBay за 20-30 долара.
Bluetooth OBD2 няма да ти върши толкова работа.

Сложи ли оригинален маслен филтър?
Селиките са много капризни в това отношение.

Аз все още залагам на един от горните проблеми в предния ми пост.
Катализатора щеше да си проличи и на 2-3-4 000 rpm.

Помоли баща ти да излезе на някой Autobahn и да й "раздаде газ" - дълга 3-та естествено.

Карам и големи бензинови двигатели с посоченото Кинитрон 100.
Инжекторите им са доста по-сложни/Turbocharged Fuel Stratified Injection/ и досега не са имали проблеми.
Харесвам и efix 98 на Ромпетрол,но нещо го няма в последно време - пишат го само 98 и май е без адитивите им.

Грешките може да са тези - https://www.celicahobby.com/forums/ubbt ... chart.html.

Ламбда контролът е съставен от 2 сензора - преди и след катализатора.
89465 SENSOR, OXYGEN
89465-20700 (08/1999 - 07/2002) 1 € 223.13
89465-20830 (08/2002 - 06/2005) 1 € 232.07
89465A SENSOR, OXYGEN NO.2
89465-20710 1 € 233.41
Понеже не си дал номер на рама моля да провериш сам дали твоята бройка попада в кампанията за болтовете на Lift-а:
https://www.celicahobby.com/forums/ubbt ... tbolts.pdf

:thumbsup:

П.С.Морето тук ни е "служебно"... cool.gif :whistle:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Re: Celica T23 1.8 VVTLi 2ZZ-GE - MIL/CEL светва заради гори

Мнение от stefo91 » 27 Авг 2015 12:31

20150827_114327.jpg
20150827_114327.jpg (1.66 MiB) Преглеждано 3122 пъти
20150827_114327.jpg
20150827_114327.jpg (1.66 MiB) Преглеждано 3122 пъти
Akima написа:Прочети и тази тема - http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=22&t=23195.

Задължително си купи miniVCI кабел - поръчай от eBay за 20-30 долара.
Bluetooth OBD2 няма да ти върши толкова работа.

Сложи ли оригинален маслен филтър?
Селиките са много капризни в това отношение.

Аз все още залагам на един от горните проблеми в предния ми пост.
Катализатора щеше да си проличи и на 2-3-4 000 rpm.

Помоли баща ти да излезе на някой Autobahn и да й "раздаде газ" - дълга 3-та естествено.

Карам и големи бензинови двигатели с посоченото Кинитрон 100.
Инжекторите им са доста по-сложни/Turbocharged Fuel Stratified Injection/ и досега не са имали проблеми.
Харесвам и efix 98 на Ромпетрол,но нещо го няма в последно време - пишат го само 98 и май е без адитивите им.

Грешките може да са тези - https://www.celicahobby.com/forums/ubbt ... chart.html.

Ламбда контролът е съставен от 2 сензора - преди и след катализатора.
89465 SENSOR, OXYGEN
89465-20700 (08/1999 - 07/2002) 1 € 223.13
89465-20830 (08/2002 - 06/2005) 1 € 232.07
89465A SENSOR, OXYGEN NO.2
89465-20710 1 € 233.41
Понеже не си дал номер на рама моля да провериш сам дали твоята бройка попада в кампанията за болтовете на Lift-а:
https://www.celicahobby.com/forums/ubbt ... tbolts.pdf

:thumbsup:

П.С.Морето тук ни е "служебно"... cool.gif :whistle:

Ще си купя miniVCI кабел и като колата се върне в България живот и здраве ще я закача да видя. Мислиш ли, че филтъра може да играе някаква роля, а и от къде да намеря оригинален? От Тойота ли или от някои сайт? А относно грешките, след като колата не проявява посочените дефекти за мен грешката си остава единствено от бензина в България (ламбда сондата е отчитала грешни стойности заради некачествения бензин). Тази сутрин баща ми е пробвал колата до прекъсвача 8300 оборота и каза, че малко след 6000 оборота изведнъж дърпа здраво, така че лифта още си работи, прочетох, че ако има скъсани болтове на лифта, той въобще няма да се включи! Относно Кинитрон 100 (който всъщност е с октаново число 98 а не 100 както подвежда името), за мен най-добрия в България 100 октанов бензин е Shell V-Power Nitro+ Reacing (наистина е 100 октана), но и в него не съм сигурен какво има. Относно Ромпетрол, там не съм сипвал никога и нямам мнение за тях, но слушам, че навсякъде много ги хвалят. Не можах колега да проверя дали моята Селика попада в сервизната акция, ще те помоля ако може да провериш. Ето номер на рамата и на двигателя:
Шаси номер - JTDDY38T700040358
Двигател номер - 2ZZ0042062
Прикачил съм и снимки на сервизната книжка ако от там ти трябва друга информация.
Прикачени файлове
20150827_114339.jpg
20150827_114339.jpg (1.56 MiB) Преглеждано 3122 пъти
20150827_114346.jpg
20150827_114346.jpg (1.57 MiB) Преглеждано 3122 пъти
20150827_114353.jpg
20150827_114353.jpg (1.67 MiB) Преглеждано 3122 пъти
20150827_114400.jpg
20150827_114400.jpg (1.66 MiB) Преглеждано 3122 пъти
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: Celica T23 1.8 VVTLi 2ZZ-GE - MIL/CEL светва заради гори

Мнение от Akima » 27 Авг 2015 12:58

JTDDY3#T#20060197 - След този VIN са ок.
JTDDY38T700040358 - Твоята е май в кампания - виж дали са сменени в книжката.

Филтърът играе роля за налягането.
Аз си вземам оригинален от тук - http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597.

Документите,който си дал са от нещо като ГТП в Зиссах/съветвам те да го посетиш - малко градче/селце до Базел/ - емисиите са в ред от това,което видях.

Потърси страниците с части и парт номера от типа ХХХХХ-ХХХХХ.

Общо взето ще чакате пак да извади грешка.
Смени и въздушния филтър с оригинален хартиен - при моднат intake набиват много грешки - предполагам си чел за това.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Re: Celica T23 1.8 VVTLi 2ZZ-GE - MIL/CEL светва заради гори

Мнение от stefo91 » 27 Авг 2015 13:45

Akima написа:JTDDY3#T#20060197 - След този VIN са ок.
JTDDY38T700040358 - Твоята е май в кампания - виж дали са сменени в книжката.

Филтърът играе роля за налягането.
Аз си вземам оригинален от тук - http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597.

Документите,който си дал са от нещо като ГТП в Зиссах/съветвам те да го посетиш - малко градче/селце до Базел/ - емисиите са в ред от това,което видях.

Потърси страниците с части и парт номера от типа ХХХХХ-ХХХХХ.

Общо взето ще чакате пак да извади грешка.
Смени и въздушния филтър с оригинален хартиен - при моднат intake набиват много грешки - предполагам си чел за това.
Проблема е, че вътре нещата ги пише на Немски а и са написани с ръчен почерк и много трудно и Германец ще разбере какво пише там. Линкът за филтрите ще ми е полезен, благодаря! Да знам, че е възможно да ми свети чека заради това, че филтъра е K&N, но лампата светна преди да сложа К§N филтър. А и ако филтъра е за кутия като моя а не конусен, вероятността да светне енджин чека заради това е много малка.
Прикачени файлове
20150827_114531.jpg
20150827_114531.jpg (1.53 MiB) Преглеждано 3117 пъти
20150827_114516.jpg
20150827_114516.jpg (1.82 MiB) Преглеждано 3117 пъти
20150827_114420.jpg
20150827_114420.jpg (1.23 MiB) Преглеждано 3117 пъти
20150827_114414.jpg
20150827_114414.jpg (1.53 MiB) Преглеждано 3117 пъти
20150827_114406.jpg
20150827_114406.jpg (1.74 MiB) Преглеждано 3117 пъти
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Re: Celica T23 1.8 VVTLi 2ZZ-GE - MIL/CEL светва заради гори

Мнение от stefo91 » 27 Авг 2015 16:43

Akima написа:.....

Все пак мислиш ли, че проблема с лампата може да се дължи на некачествения бензин?
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: Celica T23 1.8 VVTLi 2ZZ-GE - MIL/CEL светва заради гори

Мнение от Akima » 27 Авг 2015 17:00

stefo91 написа:
Akima написа:.....

Все пак мислиш ли, че проблема с лампата може да се дължи на некачествения бензин?
Не.
Ако беше сипал А92/едно време и такова чудо имаше/ или половин кофа вода щях да се съглася с теб.

Но при наличието на проби с 98-100 октана от различни марки ми се струва малко вероятно горивото да ти е основния проблем.

Не казваш и какво точно гориво ползва баща ти в Германия и откъде го купува.

Виж и на каква надморска височина е Вършец и къде се намира баща ти - да не се окаже,че проблемът е точно в датчик и вече позацапаният тунинг филтър е "излекувал" работата.
Кола и хеликоптер над 4000 метра работя нямат,както казваше един от "учителите" ми.

Карайте си колата спокойно.Поръчай си кабел.
Като се върне баща ти правете опити да пресъздадете проблема.
Ако толкова мислиш,че е гориво - баща ти да напълни 2 туби с "немски" бензин - тъкмо ще покажеш и на нас що е то истинско гориво.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Re: Celica T23 1.8 VVTLi 2ZZ-GE - MIL/CEL светва заради гори

Мнение от stefo91 » 27 Авг 2015 19:14

Akima написа:
stefo91 написа:
Akima написа:.....

Все пак мислиш ли, че проблема с лампата може да се дължи на некачествения бензин?
Не.
Ако беше сипал А92/едно време и такова чудо имаше/ или половин кофа вода щях да се съглася с теб.

Но при наличието на проби с 98-100 октана от различни марки ми се струва малко вероятно горивото да ти е основния проблем.

Не казваш и какво точно гориво ползва баща ти в Германия и откъде го купува.

Виж и на каква надморска височина е Вършец и къде се намира баща ти - да не се окаже,че проблемът е точно в датчик и вече позацапаният тунинг филтър е "излекувал" работата.
Кола и хеликоптер над 4000 метра работя нямат,както казваше един от "учителите" ми.

Карайте си колата спокойно.Поръчай си кабел.
Като се върне баща ти правете опити да пресъздадете проблема.
Ако толкова мислиш,че е гориво - баща ти да напълни 2 туби с "немски" бензин - тъкмо ще покажеш и на нас що е то истинско гориво.
Колега, нали знаеш, че не само октаните определят качеството на горивото? Октаните са се наложили просто като средство на търговците да продават. Не казвам, че октановото число нямат значение.
Баща ми сипва предимно обикновен 95 бензин предимно от Шел. Но 1 път е сипвал и премиум бензин.

Вършец се намира на 395 метра надморска височина, но аз живея и съм карал колата в София (надморска височина около 600 метра както добре знаеш от часовете по география). Баща ми в момента кара колата на около 700-800 метра надморска височина. На филтъра му дават да се чисти на 30 000 км. (пишеше му го на кутийката) моя е чистен последно (с оригиналните препарати за K&N филтри) преди около 10 000 км. така, че не е там проблема. И не съм сигурен колега, дали нямаш близки и/или роднини в бизнеса с горива или просто ти плащат да ги защитаваш, но е факт, че в България качеството на горивата не може да се мери със качеството им в Германия. Наскоро даваха даже 1 чужденец (Германец май беше), който е сипал в България бензин и му се е скапал двигателя (те обясниха, но не помня какво точно му беше станало).
Ще направим тези неща които си казал като се прибере баща ми, но не можеш да ме убедиш, че проблема не е горивото. Ако преди да се върне лампата не свети, а като започна да карам колата тук светне, това ще бъде най-доброто доказателство, че съм прав!
Искам само да допълня, че брат ми има приятел, който кара цистерна на Еко, и тоя му е разправял как източвал по 200 литра бензин от цистерната и доливал с вода, за това че е истина съм сигурен на 100%, защото преди 5-6 години съм копувал бензин от един дето работеше в Еко, а нали се сещаш, че като източи бензин трябва да сипе нещо на негово място (сам се сети какво). Това което го пиша не са митове или легенди а неща с които съм се сблъсквал и ги знам от 1-ва ръка. И само да довърша - колега, ако нямаш познати в тази сфера ти може би си единствения човек в България, който е доволен от бензиностанциите.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

Re: Celica T23 1.8 VVTLi 2ZZ-GE - MIL/CEL светва заради гори

Мнение от TATI » 27 Авг 2015 20:09

По тази логика на всички ни щеше да святка чек енджина.
Горивото няма нищо общо със светене на лампата. Просто има друг проблем, който си решавал с откачане на акумулатор за изчистване на грешката. И 200 октана и специално гориво да сложиш, пак ще светне. По-добре е да се прочете проблема и да се реши.
Колата ти е най-обикновена, като на всички останали, притежаващи автомобили.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Re: Celica T23 1.8 VVTLi 2ZZ-GE - MIL/CEL светва заради гори

Мнение от мехаННика » 27 Авг 2015 22:55

Мъжки, нали не смяташ че си първата VVTL-I селика в България? Правиш впечатление на грамотно момче, а пълниш форума с фикс-идеите си. Докато не се закачи тестер всичко е празни приказки. Смени масла, свещи, филтри с оригинални и тествай. Това с откачането на акумулатора не го прави ако искаш да решиш проблема, това се прави от джамбази, търгаши и прочее "гяволи". Тая кола има и горивен филтър, сигурно знаеш, но не видях да пише в темата. И още, да имаш кабел и лаптоп не те прави диагностик, това е само едно от необходимите условия..

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта