Здравей,Kirilsol написа:
Пушека е синкав, мирише на неизгоряла нафта. Не на масло!
Масло колата не гори. За 10 000 км доливам 500 грама максимум.
Аз този проблем с пушенето го гоня вече 1 година и за сега оправия няма(колата е същата като твоята). При мен започна да се проявява (или поне така смятам), след като ми откраднаха катализатора и сложих тръба. Пуши синкаво, мирише жестоко на неизгоряла нафта, не гори масло или антифриз. Сменях дебитомер, оправях турбо пътища, калибрирах дюзи ... и проблема си остава.
Изпушването се проявява само след като колата е започнала да загрява (след 50 градуса на антифриза). Когато загрее добре не пуши, но оставиш ли я да изстине дори малко (~80 градуса), при запалване и първото сериозно ускорение, пуши та е чудо. Когато пуши, не е в регенерация, защото съм я наблюдавал през диагностиката. Когато е в принудителна регенерация не пуши! Развил съм теория, че поради някаква причина ECU-то се опитва да си вдигне температурата в DPF-а до около 350 градуса, въпроса е защо пуши през това време. Преди Август миналата година НИКОГА не е пушела колата. Възможно е този пушек да го обирал катализатора ... знам ли. Другото, което ми прави впечатление е, че дори след непосредствена принудителна регенерация, пак пуши (стига да и падне температурата на двигателя малко). Странното също е, че от както почна да пуши, започна и да гори повече нафта. Съвсем отчетливо може да се забележи, че когато пуши, разхода (моментния) е по-висок. Спре ли да пуши разхода пада (моментния). Което ме навежда на мисълта, че го ECU-то прави нещо умишлено, защото си калкулира допълнителната нафта. Въпроса пак е, дали катализатора е обирал този пушек или просто се е появил проблем в последствие. Аз съм озадачен, но пък и доволен, щото ти си първия, който има същия проблем като моя и евентуално, можем да стигнем до причината.
Другото което си мисля е, че при липсата на катализатор налягането след DPF-а е по-ниско и от там съответно диференциалния датчик отчита още по-голяма разлика в наляганията преди и след DPF-a. Това от своя страна предизвиква регенерация, но ако това е така, защо в диагностиката не излиза, че DPF-a е в регенерация? Ако може някой да сподели опит, дали като ECU-то само си реши да прави регенерация това се отразява в диагностиката или там се отразява само, ако регенерацията е принудителна?