Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FTV ?

Аватар
alexstrahilov
Мнения: 39
Регистриран на: 12 Яну 2015 21:30
Местоположение: Разлог
Автомобил: RAV4 III Gen

Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FTV ?

Мнение от alexstrahilov » 07 Ное 2015 20:19

Здравейте.
Извинявам се на модераторите на сайта за това че пускам темата повторно, но не успях да предизвикам внимание към темата за това я качвам пак.

Имам следния въпрос за Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FTV 90HP.

Колата е при мен вече около 9 месеца и все си мисля, че има някакъв проблем с турбото
Колата преди 2200 оборота е мъртвец, ако не вкараш по-малка скорост, не можеш да изпревариш.
Турбината се включва на 2200 оборота, колата запява друга песен, пъргава и бърза, дърпа до към 3200оборота, после пак става мудна и тромава, това нормално ли е? Все трябва да я караш в специални обороти!
Скоро карах равка 2003, година 116 коня D4D, коренна разлика, без такава турбо дупка.
Равката ми се видя много пъргава, да не кажа бърза, много по-плавна при преминаване от оборотите без турбина в обороти с турбина.
Това така ли трябва да бъде при мен или имам някакъв проблем, колеги споделете ?
Може ли да се пипне софтуера на турбината, римап или нещо друго - да се разгъва на по-ранен етап, до към 3500 оборота например? Може би дебитомер или АГР ? Преди около 4 месеца бях на диагностика в оторизиран сервиз, без проблем, дюзи, турбина, електрическа система, а колата си е все така "специална"!
Дайте съвет.


Много благодаря.
Последно промяна от Akima на 07 Ное 2015 22:41, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.

Аватар
ico1
Мнения: 286
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Re: Нормална турбо дупка или проблем ?

Мнение от ico1 » 07 Ное 2015 20:34

Колега виж следващата тема .
LEXUS RX450hl

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Re: Нормална турбо дупка или проблем ?

Мнение от veso_hds » 07 Ное 2015 20:46

Колега,това,което си описал не е нормално.Моята равка върви точно така,както си описал тая,която си карал.Не знам на кой оторизиран сервиз си ходил,но да не открият нищо....? Преди да се пристъпи към лечение,трябва първо да се постави диагнозата.
Потърси помощ от мехаННика от форума.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Аватар
alexstrahilov
Мнения: 39
Регистриран на: 12 Яну 2015 21:30
Местоположение: Разлог
Автомобил: RAV4 III Gen

Re: Нормална турбо дупка или проблем ?

Мнение от alexstrahilov » 07 Ное 2015 20:46

Да определено ще трябва да погленда и SCV клапаните, бях го отписал като опция

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Re: Нормална турбо дупка или проблем ?

Мнение от slowtraveler » 07 Ное 2015 21:22

Колега, не се обиждай от липсата на 'внимание' към темата... Просто си описал субективни впечатления, на базата на които трудно се прави дистанционна диагноза...
Последния уикенд врътнах едни 500км с двулитров дизел (HDI-90 к.с.)... Не съм го карал под 2000об/мин, защото тягата не ме удовлетворяваше...
На високите обороти също не ми харесваше, и затова го карах в диапазона 2-3.5х.об/мин....
Колата си бе наред... Това не означава, че задължително твоят автомобил е наред...
На твое място бих го сравнил с еднотипен модел....
Еднакъв двигател на различни модели се държи различно - имаш различна трансмисия, различно тегло и т.н...
От друга страна - специалист може да направи оценка чрез информация за режимите през датчиците (налягания и т.н.)...
Така, че вариантите са ти два : 1. Субективно сравнение със същия модел автомобил; 2. Оставяне в ръцете на специалист за диагностика. Колегите са споменали по-горе...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
alexstrahilov
Мнения: 39
Регистриран на: 12 Яну 2015 21:30
Местоположение: Разлог
Автомобил: RAV4 III Gen

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Мнение от alexstrahilov » 08 Ное 2015 20:23

Благодаря ви, ще я пусна за почистване на EGR, SCV, MAF, след което ако резултатът не ме задоволи, ще търся по сериозен сервиз. Колкото до това къде правих диагностиката, Монца - Благовград, специализиран сервиз за ремонт и продажба на Тойота и Ситроен.

Ще пиша по въпроса, когато имам резултат!

Аватар
alexstrahilov
Мнения: 39
Регистриран на: 12 Яну 2015 21:30
Местоположение: Разлог
Автомобил: RAV4 III Gen

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Мнение от alexstrahilov » 14 Ное 2015 12:26

Днес след почистване на дебитомер, ЕГР колата е една идея по бърза, но не достатъчна. Майстора каза че колата не имала блок за регулиране на геометрията на турбината, вярно ли е ?

Аватар
alexstrahilov
Мнения: 39
Регистриран на: 12 Яну 2015 21:30
Местоположение: Разлог
Автомобил: RAV4 III Gen

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Мнение от alexstrahilov » 06 Дек 2015 15:21

Колеги моля помогнете ?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Мнение от slowtraveler » 06 Дек 2015 17:55

Пробва ли аналогичен модел?
Защото на доста от малолитражките 'ритника' идва след 1800-1900об/мин...
Т.е. много близо до посочените от теб стойности...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
alexstrahilov
Мнения: 39
Регистриран на: 12 Яну 2015 21:30
Местоположение: Разлог
Автомобил: RAV4 III Gen

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Мнение от alexstrahilov » 07 Яну 2016 14:13

Не, но иначе един съгражданин има същата като моята. След като му дадох да я покара, след една случайна среща каза:

"Не се коси... и моята е така, слабички са, но вече не ми прави впечатление !"

no.gif

Аватар
vessonik
Мнения: 166
Регистриран на: 17 Фев 2009 12:59
Местоположение: София

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Мнение от vessonik » 07 Яну 2016 15:03

Здравей колега, този проблем с "турбо дупката" го имам от покупката на автомобила. До 1500-1700 об. е като умрял при ускоряване на всички скорости. Като го карам около и над 2000 об. разликата е огромна. При покупката ми казаха, че са "такива тези мотори", на всяко следващо обслужване моля в сервиза да оправят мотора, прави се диагностика и казват, че всичко е наред... И така вече 70 000 км.
Карам и VW 1.9 TDI PD, разликата е очевадна - ускорява съвсем равномерно от 800 об. и не се замисля... Не знам как са им новите CR двигатели на VAG....
Toyota Avensis T 25, 2.0 D4D, 1AD-FTV, 126 к.с.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Мнение от slowtraveler » 07 Яну 2016 16:54

vessonik написа:.....Карам и VW 1.9 TDI PD, разликата е очевадна - ускорява съвсем равномерно от 800 об. и не се замисля......
Е, те всичките турбодвигатели се държат по този начин.... Равномерно от 800об/м? Е, не е съвсем така no.gif Ритника си го има и при тях, като в ниските единствено 1.9 SDI не е чак толкова умрял, просто защото не се усеща разликата (т.е. защото е умрял и във високите tooth.gif )...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
vessonik
Мнения: 166
Регистриран на: 17 Фев 2009 12:59
Местоположение: София

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Мнение от vessonik » 07 Яну 2016 17:10

slowtraveler написа:
vessonik написа:.....Карам и VW 1.9 TDI PD, разликата е очевадна - ускорява съвсем равномерно от 800 об. и не се замисля......
Е, те всичките турбодвигатели се държат по този начин.... Равномерно от 800об/м? Е, не е съвсем така no.gif Ритника си го има и при тях, като в ниските единствено 1.9 SDI не е чак толкова умрял, просто защото не се усеща разликата (т.е. защото е умрял и във високите tooth.gif )...
За SDI сигурно си прав, но TDI го карам наравно с D4D и разликата е голяма, няма го "замислянето" за 400-500 об. biggrin.gif
Toyota Avensis T 25, 2.0 D4D, 1AD-FTV, 126 к.с.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Мнение от slowtraveler » 07 Яну 2016 17:16

Известни разлики може да има поради различен турбокомпресор и управлението му...
Но не са фрапиращи разлики...
...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 111 госта