Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 2003 - Заплетен случай - обтегач ?
Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 2003 - Заплетен случай - обтегач ?
Здравейте.
Колата е Тойота Ярис 2003г. с 1.0 L 1SZ-FE I4
Проблемът е следния.
Както си карах и се появи шум(тракане) при двигателя, спрях и я изгасих.
После не запали. Оказасе, че веригата се е разхлабила и превъртяла дори. Този проблем се е появил в следствие на "побългаряване" на хидравличният оБтегач - заварена гайка за основата му и навит болт в нея, който заменя хидравликата. Всичко щеше да е добре, ако му бяха сложили и контра гайка, за да не се навие обратно от вибрациите... Направих центровка и стегна веригата.
Сега колата докато е студена въри сравнително добр, но не както си беше. Загрее ли при потегляне "забива" моцуна и е много мудна при ускорение. Трябва да се потегля на 2к оборота, за да може въобще да се потегли... Също така двигателя работи нестабилно...
От това следва, че някой цилиндър неработи правилно? Това е в следствие на крив/и клапани? Предполагам този двигател няма защита от срещане клапан-бутало? Как мислите правилна ли ми е теорията? - дано не... Друго в което не съм сигорен е центровката на ангренажа. На самата верига беше отбелязано с лак два белега, които съвпаднаха с белезите на разпределителните валове, но уви на коляновия вал нямаше. Три пъти зглабях и разглабях ангренажа и капака му, като местех зъби "напред" - "назад" докато незаработи двигателя "сравнително" добре и започна да работи и на празен ход. Дали е възможно по това, което обясних по горе проблема да идва от неправилна центровка, като се има напредвит, че колата има празен ход и на "гасне" и също така (особено студена) си има мощност (не както беше, но не е и като с объркан зъб на ангренажа)
Благодаря предварително на всеки отзоваш се
Колата е Тойота Ярис 2003г. с 1.0 L 1SZ-FE I4
Проблемът е следния.
Както си карах и се появи шум(тракане) при двигателя, спрях и я изгасих.
После не запали. Оказасе, че веригата се е разхлабила и превъртяла дори. Този проблем се е появил в следствие на "побългаряване" на хидравличният оБтегач - заварена гайка за основата му и навит болт в нея, който заменя хидравликата. Всичко щеше да е добре, ако му бяха сложили и контра гайка, за да не се навие обратно от вибрациите... Направих центровка и стегна веригата.
Сега колата докато е студена въри сравнително добр, но не както си беше. Загрее ли при потегляне "забива" моцуна и е много мудна при ускорение. Трябва да се потегля на 2к оборота, за да може въобще да се потегли... Също така двигателя работи нестабилно...
От това следва, че някой цилиндър неработи правилно? Това е в следствие на крив/и клапани? Предполагам този двигател няма защита от срещане клапан-бутало? Как мислите правилна ли ми е теорията? - дано не... Друго в което не съм сигорен е центровката на ангренажа. На самата верига беше отбелязано с лак два белега, които съвпаднаха с белезите на разпределителните валове, но уви на коляновия вал нямаше. Три пъти зглабях и разглабях ангренажа и капака му, като местех зъби "напред" - "назад" докато незаработи двигателя "сравнително" добре и започна да работи и на празен ход. Дали е възможно по това, което обясних по горе проблема да идва от неправилна центровка, като се има напредвит, че колата има празен ход и на "гасне" и също така (особено студена) си има мощност (не както беше, но не е и като с объркан зъб на ангренажа)
Благодаря предварително на всеки отзоваш се
Последно промяна от Akima на 20 Дек 2015 15:42, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.Добре дошъл.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.Добре дошъл.
- TATI
- Мнения: 2747
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
- Обратна връзка:
Re: Заплетен"случай с 1.0 L 1SZ-FE I4
Само не ни казвай, че след случката продължаваш да караш колата.
Друго си е "ИнДжинер Ганев" да пипне, а?
Друго си е "ИнДжинер Ганев" да пипне, а?
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- slowtraveler
- Мнения: 4924
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Re: Заплетен"случай с 1.0 L 1SZ-FE I4
Колега, от думите ти личи, че нямаш техническа подготовка и в момента 'налучкваш', което при техниката е силно противопоказно и направо недопустимо...
Местене центровка напред/назад може да разкаже играта на който и да е двигател...
Дали си ударил клапани - един бог знае...
На твое място бих:
1. Разкарал побългаряванията на автомобила и възстановил системите с оригинални части (хидравличен обтегач и т.н.)... Разбира се след измерване на веригата и проверка дали няма нужда от смяна...
2. След извършване на горните действия бих центровал правилно веригата. Не знам как е на 1.0, но по принцип не е задължително да има марка на зъбчатките. Има доста други варианти за правилна центровка - например броене броя на сегментите от зъбчатка до зъбчатка, или 'блокиране' на валовете в дадено положение (например ГМТ на коляновия вал и марка на разпределителен вал).... Какъв е правилния начин за дадения двигател го пише в сервизната документация
3. След горното, бих проверил компресията... Ако е ОК, то нещата биха били поправими... Ако компресията на някой цилиндър е зле - сваляне на глава и оглед...
П.С. най-добре горното да го прави специалист... Моля попълнете си профила и най-вече 'местоживеене'...
Местене центровка напред/назад може да разкаже играта на който и да е двигател...
Дали си ударил клапани - един бог знае...
На твое място бих:
1. Разкарал побългаряванията на автомобила и възстановил системите с оригинални части (хидравличен обтегач и т.н.)... Разбира се след измерване на веригата и проверка дали няма нужда от смяна...
2. След извършване на горните действия бих центровал правилно веригата. Не знам как е на 1.0, но по принцип не е задължително да има марка на зъбчатките. Има доста други варианти за правилна центровка - например броене броя на сегментите от зъбчатка до зъбчатка, или 'блокиране' на валовете в дадено положение (например ГМТ на коляновия вал и марка на разпределителен вал).... Какъв е правилния начин за дадения двигател го пише в сервизната документация
3. След горното, бих проверил компресията... Ако е ОК, то нещата биха били поправими... Ако компресията на някой цилиндър е зле - сваляне на глава и оглед...
П.С. най-добре горното да го прави специалист... Моля попълнете си профила и най-вече 'местоживеене'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1691
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 20 пъти
Re: Заплетен"случай с 1.0 L 1SZ-FE I4
Според мен колегата има доста технически умения, но от времето на жигулките. При тях обтягането ставаше с удължаване на обтегача, след допустимото удължаване на веригата. Щом и светенето на чека не е споменато като проблем.. Задължително нова верига и обтегач, има една гумена "пеперудка" между капака на ангренажа и главата, също нова. След сглобяване тестера ще се произнесе какво е станало.
- slowtraveler
- Мнения: 4924
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Re: Заплетен"случай с 1.0 L 1SZ-FE I4
На жигулките обтегача не бе ли с храповик?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1691
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 20 пъти
Re: Заплетен"случай с 1.0 L 1SZ-FE I4
https://www.google.bg/search?q=%D0%BE%D ... nI7PJhM%3A И отпред набиваш една от втулките за закрепване на възд. филтър към карбуратора и готово. Но няма датчик за положение на кол. вал, разпр. вал и компютър който да хване че не са зацепени съвсем правилно.
- slowtraveler
- Мнения: 4924
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Re: Заплетен"случай с 1.0 L 1SZ-FE I4
БлагодарямехаННика написа:......
Дааа, времето изтрива всякакви спомени когато не ти минават през ръцете многократно
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 2003 - Заплетен случай - обтегач ?
"Побългаряването" не е мое дело, просто не смених обтегача, за да мога да я сглобя и да вида дали ще има нужда от сваляне на главата (криви клапани) и дали колата ще работи. Колата я взех от автокъща - на околовръстното в София до бензиностанция Шел срещу горнобански път. Не съм очаквал, чак такава мизерщина да е направена от тяхна страна, но уви (България...). Дадох си и последните пари за закупуването й и мислех, че за обслужване ще е достатъчно само смяна на масло (верига е...). Това е и една от причините да не се впускам веднага в закупуване на обтегач и даване в сервиз, защото там ме чака минимум 500лв и нагоре разходи.. Не съм твърдял, че имам големи технически познания, затова и се обърнах към вас във форума. Студент съм и този непредвиден разход не ми е съвсем по силите в този момент. Ще търся някакви варянти да се справя, но на този етап няма да е в сервиз. Благодаря на отзовалите се.
Пс. @Механника, чека не свети
@slowtraveler на предишната ми кола (Ланчия Капа) късах ангренажен ремък. Ремонтирах главата и поради липсата на белези пак налучвах до известна степен. Превъртах по 2 оборота на двигателя за да проверявам дали не се срещат бутала- клапани и накрая ми се получи. Неволя... Не всеки има възможност при всеки проблем с колата да я кара в сервиз, а и в повечето случай не са ми отремонтирвали колата като хората. Затова последната ми кола я преработих от автоматик на ръчка след цифра пари за диагностики, датчици, нов компютър на автомата, нова инсталаци итн.... Сега на ново се почва с дерзаеенето с тази тойота, накрая може да се науча на занаята :Д
Пс. @Механника, чека не свети
@slowtraveler на предишната ми кола (Ланчия Капа) късах ангренажен ремък. Ремонтирах главата и поради липсата на белези пак налучвах до известна степен. Превъртах по 2 оборота на двигателя за да проверявам дали не се срещат бутала- клапани и накрая ми се получи. Неволя... Не всеки има възможност при всеки проблем с колата да я кара в сервиз, а и в повечето случай не са ми отремонтирвали колата като хората. Затова последната ми кола я преработих от автоматик на ръчка след цифра пари за диагностики, датчици, нов компютър на автомата, нова инсталаци итн.... Сега на ново се почва с дерзаеенето с тази тойота, накрая може да се науча на занаята :Д
Re: Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 2003 - Заплетен случай - обтегач ?
Колега измери компесията както са те посъветвали и всичко ще се изясни.
Човек и добре да живее умира .......
Re: Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 2003 - Заплетен случай - обтегач ?
Проблема е всмукателен клапан на 4 цилиндър. Някой, ако има подобен проблем се проверява по следния начин. Свалят се всички свещи и се вдига предницата на колата (от ляво или от дясно). Навива се щуцер на мястото на свещите (една по една). Към щуцера се слага маркуч и в края му свирка. Някой започва да върти вдигнатата гума и като се чуе свирване, значи е в горна мъртва точка и клапаните са затворени. Махаш свирката и надуваш с уста. Ако пропуска въздух - имаш прецакан клапан. Ако се чува звук в края на аспуха - изпускателен, ако се чува на входа на всмукателния колектор - всмукателен.
Re: Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 2003 - Заплетен случай - обтегач ?
trofi написа:Проблема е всмукателен клапан на 4 цилиндър.
Напълно логично.
Последно промяна от Akima на 29 Дек 2015 21:08, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 116 госта