MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.

Ivcata7
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Окт 2015 13:00
Местоположение: Враца

MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.

Мнение от Ivcata7 » 22 Фев 2016 10:35

Добър ден!
Имам два въпроса на които не мога да намеря отговор от известно време и не знам какво да правя.

1. Имам Toyota MR2 SW20 1992 NA (3SGE мотор) която гори масло.Проблема е,че пропушва само когато я натисна,ако се кара внимателно и леко почти не пипа масло,но при натоварване започва да гори сравнително много.Интересното е че двигателя за сега работи идеално,свещите са идеални...имаше скъсан маркуч за картерната вентилация (този които излиза от капака на клапаните и влиза в дроселната клапа) той беше много омаслен,след като прегледах всмукателния колектор,открих че и той е доста омаслен отвътре.Като цяло двигателя няма никакви външни следи от масло по него,навсякъде е сух,има само едно омаслено място по него и това е на ръба на картера,вижда се насъбиране на масло но никога не е капало по земята когато колата е спряна.Знам че трябва да измеря компресията но имам малко затруднение да намеря уреда.Но ако може да се съди по работата на двигателя за компресията - би трябвало да е доста добра,както казах - двигателя работи страхотно за сега.Другото което ще направя е да изчистя картера и ще кача колата на подемника,ще я запаля и ще следя да не би насъбирането на масло около ръба на картера да няма друг източник.Въпроса ми е - според вас какво може да кара една добре работеща кола (пали веднага,работи гладко,няма клопания или някакви лоши и ненормални звуци,не пуши без да се натисне стабилно,върви си прилично и т.н.) да гори масло само при натоварване,без да цапа свещи...разхода на масло които ми дава е грубо около 1 литър на 1700 + км.
2. Другият ми въпрос е свързан с АБС-а,светеше ми АБС-на на таблото,направих диагностика и ми даде код 22 който гласи - прекъсната или свободна връзка на трипътен соленоид на предно ляво колело.Моля ако можете,обяснете какво е това и къде да го търся защото съм тотално отчаян вече.Питах много хора и никой не може да ми каже. Благодаря предварително,хубав ден!
Последно промяна от Ivcata7 на 22 Фев 2016 19:08, променено общо 7 пъти.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Re: Моля помогнете!MR2 проблеми на които просто не намирам отговор!

Мнение от ufer » 22 Фев 2016 12:42

Според описанието ти, колега, много е вероятно да имаш износени сегменти или спечени (спукани) маслени сегменти. Без да мериш компресия си е гадаене. Понякога при определено ниво на износване свещите се цапат, понякога - не. Както някои хора казват, ако картерът "духа" той връща чрез картерната вентилация маслени пари и капки към всмукателния колектор - при теб май че е така. При малки обороти не се проявава тази загуба на масло, при високи обороти вече си харчи и при теб е порядъчно. Без да мериш компресия си е гадаене. Хайде измери я ДОБРЕ и пиши... Понякога и гумичките на клапаните са за смяна... Пак ще говорим!

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Мнение от Akima » 22 Фев 2016 14:06

1.PCV клапан трябва да се смени първо.Особено щом е имал скъсан маркуч.
2.За отделна тема в раздел спирачна система е.
Но - http://stephenmason.com/cars/mr2abscode.html
Ето да си почетеш за соленоиди - http://www.testroete.com/car/Toyota/mr2 ... ems/22.pdf

Моля да научиш членуването в българския език.

Успех. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Ivcata7
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Окт 2015 13:00
Местоположение: Враца

Re: Моля помогнете!MR2 проблеми на които просто не намирам отговор!

Мнение от Ivcata7 » 22 Фев 2016 14:07

Измерих компресията преди малко и нещата седят по следния начин:
цилиндър 1 - 9,5 бара - 137,8 psi
цилиндър 2 - 9,5 бара - 137,8 psi
цилиндър 3 - 9 бара - 130,5psi
цилиндър 4 - 10 бара - 140 psi
Не съм сигурен само колко точно е нормата...
Последно промяна от Ivcata7 на 23 Фев 2016 09:27, променено общо 2 пъти.

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: MR2 SW20 2.0 3S-FE / 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.

Мнение от Akima » 22 Фев 2016 14:10

Моля да уточните и кодът на мотора или да дадете VIN.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Ivcata7
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Окт 2015 13:00
Местоположение: Враца

Re: Моля помогнете!MR2 проблеми на които просто не намирам отговор!

Мнение от Ivcata7 » 22 Фев 2016 14:20

3SGE
JT163SW2000051862

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: MR2 SW20 2.0 3S-FE / 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.

Мнение от Akima » 22 Фев 2016 14:35

Ivcata7 написа:JT163SW2000051862
07/1991 TOYOTA MR2 (SW20L-AJMZFG)
G TBR LHD 3SGE TWC MTM 5F
Така - тази няма PCV явно - прегледайте главата.

Маркучът този ли беше:
12261 HOSE, VENTILATION
12261-88362 1 € 15.43
Изображение

EDIT
http://manual.teq.org/
http://mr2wiki.com/
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Ivcata7
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Окт 2015 13:00
Местоположение: Враца

Re: MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.

Мнение от Ivcata7 » 22 Фев 2016 14:48

Точно този маркуч е.

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Re: MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.

Мнение от tora » 22 Фев 2016 19:30

От десетина години по експлоатационните документи дават за нормално разход до 1 литър на 1000 км.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Re: MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.

Мнение от ufer » 23 Фев 2016 08:01

Те хубаво дават по 1 л на 1000 км, но който е имал такъв разход, той си знае. Колегата малко е разменил компресията на 3 и 4 цил. (psi). Но данните показват, че моторът вече не е първа младост. Според мен си е нормално износен, но все пак износен и при високи обороти почва харченето на масло. Щом компресията не е поне 12 бара и ако няма някоя друга причина като маслен клапан, маслен радиатор, гумички на клапани, теч и др., аз бих направил старата "газова" профилактика за всеки случай против спечени маслени сегменти. В този случай не вярвам това да помогне много, защото компресията е ниска и вероятно картерът вече "духа" по малко. Двигателят иска нови сегменти и вероятно шлайф на цилиндрите. Но ако си прежалваш по 1 л масло на 1000 км, карай си така и доливай... Това може да продължи години...

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Re: MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.

Мнение от мехаННика » 23 Фев 2016 16:00

При разлика в компресията 1bar между цилиндрите мотора си е за отваряне, Ремонт глава и комплект сегменти и ще стане почти нов. Е, с известни уговорки разбира се. Не знам колко е помагала "газЕната профилактика" навремето на жигулките, но на синтетичните масла и нагари от тях няма да помогне изобщо. Така ще ти промие мотора че не може да го запалиш след това.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Re: MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.

Мнение от ufer » 24 Фев 2016 08:12

Така е, със синтетичните масла е по-сложно, но може да се направи умната, пък и колегата може да кара с минерално или полусинтетика. При този разход е по-евтино...

Ivcata7
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Окт 2015 13:00
Местоположение: Враца

Re: MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.

Мнение от Ivcata7 » 24 Фев 2016 09:59

Добре,утре живот и здраве ще вида да го извадя тоз двигател.Имам само още 1 въпрос:нужно ли е да слагам нови болтове на главата и на биелите при събиране на мотора и ако може да ме информирате с какво напрежение се стягат въпросните болтове,защото аз не мога да намеря точната информация.Благодаря и хубав ден!

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.

Мнение от Kiki » 24 Фев 2016 14:51

Ivcata7 написа:Добре,утре живот и здраве ще вида да го извадя тоз двигател.Имам само още 1 въпрос:нужно ли е да слагам нови болтове на главата и на биелите при събиране на мотора и ако може да ме информирате с какво напрежение се стягат въпросните болтове,защото аз не мога да намеря точната информация.Благодаря и хубав ден!
Колега, щом не си наясно с тези неща, по-добре не го отваряй ти, този двигател. Какво ще разбереш от другите дефекти по него, като го отвориш?
Нека да го направи квалифициран специалист. wacko.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Re: MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.

Мнение от tora » 24 Фев 2016 15:59

Това от autodata, нямам идея дали може да се вярва напълно:

http://prntscr.com/a7c2fk
http://prntscr.com/a7c2ve

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта