Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Модератори: мехаННика, Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI

Потребителски аватар
TATI
Мнения: 2181
Регистриран: 02 авг 2005 11:54
Репутация: 58
Местоположение: София
Контакти:

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Мнениеот TATI » 01 мар 2016 20:51

И така, дойде време и за тази занимавка (тя дойде преди месец, ама все се мотках).
Та, днес по случай Баба Марта, реших да подаря мартеничка и на работното конче.
Километри - 106к (1000 км просрочени, за което си посипвам главата с пепел)
Започнах към 11:00 с разглобяване на корите.
Това е схемата, по която работя:
components-1.jpg

components-2.jpg

Много е важно да се ползва качествен и правилен инструмент, за да няма изненади!
Силно препоръчително е да ползвате ръкавици. Мястото за работа е силно ограничено и дори с ръкавици, успях да си издера ръцете.
Автомобилът задължително се обезопасява, за да не ни изненада, докато лежим под него (нямам канал и подемник). Поради тази причина ползвам стойки.
Свалят се горните кори, след това и долните (по-точно тези откъм двигателя). Махат се няколко щипки, като внимаваме да не ги строшим, защото после трябва да мислим побългаряване. Аз счупих три, но имам резервни.
Резултата след свалените кори на двигателя:
Изображение
Ето и резултата след сваляне на долната кора (мазното е спрей):
Изображение
Следва развиване на шайбата на коляновия вал, която фабрично е стегната на 180 Nm. Понеже нямам гайковерт, изтормозих мехаННика за съвет, за което съм му безкрайно благодарен. Болта се разви без никакви проблеми.
Свалят се пистовите ремъци (на алтернатора и на усилвателя на волана).
Обтяжната ролка на алтернатора:
Изображение
След това сваляме и самата шайба, като за целта ни трябва скоба или средство, с което да я измъкнем. Аз ползвах скоба:
Изображение
Вече няма шайба:
Изображение
От тук нататък започва борбата с търсене на пространство, за да се развият разните болтове, гайки, да се отстранят капаците и самия ремък.
Последва сваляне на десния тампон на двигателя, като за целта трябва да се подпре двигателя отдолу.
Пак тормоз на мехаННикакъде да го подпра и след консултация, тампона е на земята:
Изображение
След това развиваме горния пластмасов капак (7 болта) и се открива следната гледка:
Изображение
Сваляме долния капак (5 болта) и откриваме подобно на горното:
Изображение
Следва сваляне и на средната част, която държи тампона на двигателя (7 болта)
Изображение
След тази манипулация пристъпваме към сваляне на стария ремък. Бавно завъртаме двигателя, докато белезите на колянов вал, разпределителен вал и нафтова помпа си дойдат на място.
Нагласих разпределителния и помпата, но не можах да видя този на коляновия вал, та пак тормоз на ... сещате се кой и след употреба на четка намерих и този белег:
Това е на разпределителния вал, другите не можах да навра апарата да ги снимам (утре след почистването и преди да сглобя ще се постарая да ги снимам):
Изображение
След като сме нагласили белезите, пристъпваме към свалянето на ремъка.
Развиваме болтовете на обтегача:
Изображение
След това ремъка излиза много лесно.
Сваляме старите ролки (ако няма да се сменят, не е нужно да се свалят):
1. Обтяжната ролка е с болт с вътрешен шестограм 8
Изображение
2. Паразитна
Изображение
С това, процедурата по сваляне на стария ремък е приключена.
И за днес приключих, че се поуморих.

Утре следва основно почистване, тъй като имам някакви омаслявания, видни от снимките (което ме подсеща, че скоро май ще свалям и турбина за профилактика, че и там има някакви мазни петна, но това в друга тема) и после монтаж на новия ремък и ролки.
Ще има снимков материал и при монтажа, пък току виж стане кола от това парче желязо, което е в момента.
Водна помпа няма да сменям на този етап, тъй като няма видими следи от течове, а и няма луфтове.

П.П. Добавил съм схемата, по която работя и по която може да се ориентирате кое къде седи и кой болт с какво усилие се стяга (не за всички болтове има място за динамометричен ключ).
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от Akima на 02 мар 2016 12:58, променено общо 1 път.
Причина: Закачена от мен.Голямо благодаря.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 593
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 18
Местоположение: Бургас

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D-4D

Мнениеот veso_hds » 01 мар 2016 21:08

Браво,TATI.Завиждам ти за здравите нерви.
П.П. Сега остава и да я сглобиш..... tooth.gif
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1752
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 60
Местоположение: Добрич

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D-4D

Мнениеот iovkito » 01 мар 2016 21:18

Добър снимков материал. Радвам се , че колите ми са с вериги. Също така , браво , че си се захванал да правиш такъв тип облсужване без канал , аз не бих , защото мястото е неудобно. Като гледам и как се разглобява , не бих поверил колата си на майстор , който не работи в сервиз на тойота ,за такава манипулация , защото със сигурност ще се обърка нещо.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Потребителски аватар
TATI
Мнения: 2181
Регистриран: 02 авг 2005 11:54
Репутация: 58
Местоположение: София
Контакти:

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D-4D

Мнениеот TATI » 01 мар 2016 21:39

Реално, лежането не е много. Само докато се свалят корите и след това за десетина болта.
Сега се сетих, че така и така съм разкачил една камара глупости, та може да сваля алтернатора да му направя една профилактика със смяна на лагери, ролка и четки, които купих преди години и така ми седят. Но като знам къде е наврян... може и да го подмина.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Потребителски аватар
TATI
Мнения: 2181
Регистриран: 02 авг 2005 11:54
Репутация: 58
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Мнениеот TATI » 02 мар 2016 20:12

Ден втори, монтаж на новия ремък.
Аналогично на свалянето на стария, новия се монтира в обратен ред.
Нова ролка:
Изображение
Нова обтяжна ролка:
Изображение
Нов обтегач:
Изображение
Нов ремък:
Изображение
Този в дясно е стария, който видимо няма никакви белези от износване.
Реда на зацепване е следния:
1. Разпределителен вал;
2. ГНП;
3. Водна помпа;
4. Колянов вал;
5. Паразитна ролка;
6. Маслена помпа;
7. Обтяжна ролка.
След като сме нагласили ремъка, слагаме обтегача и го освобождаваме, за да си натегне колкото е нужно.
Следва въртене на ръка на два пълни оборота на двигателя, за да видим дали белезите съвпадат (аз направих 4 за всеки случай).
Ако всичко е наред, сглобяваме.
Ако не, сваляме ремъка и отначало.
Внимаваме да не ни останат много резервни части. На мен не ми остана нищо :(
След като сме сглобили идва момента на истината. Аз нямах търпение и още преди да сглобя всичко запалих, за да се уверя че всичко е наред.
След което довърших и ето завършения вид след смяната:
Изображение

С това, мисия ангренаж е изпълнена. Надявам се да издържи още 100к км
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1752
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 60
Местоположение: Добрич

Re: Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Мнениеот iovkito » 02 мар 2016 21:04

Според ръководствата , обтяжната ролка и обтегачът трябва ли да се сменят заедно с ремъка ?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Потребителски аватар
TATI
Мнения: 2181
Регистриран: 02 авг 2005 11:54
Репутация: 58
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Мнениеот TATI » 02 мар 2016 21:12

Явно се сменят само при нужда, каквото и да значи това. Изхождам от факта, че в ръководството не се споменава смяна на ролки, а само на обтегач.
Същото важи и за водната помпа - сменя се при проблем (луфт или теч).
Но аз предпочетох да сменя ролките, въпреки че старите ролки нямат никакви луфтове и се движат мазно както новите.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4678
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 60
Местоположение: София

Re: Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Мнениеот Kiki » 03 мар 2016 08:20

Браво Тати, добра работа, но сега остава да си почистиш и двиганилния отсег, ето така. rolleyes.gif offtopic.gif tongue.gif

Изображение
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
labxiks
Мнения: 7
Регистриран: 09 фев 2016 21:52
Репутация: 1
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Мнениеот labxiks » 04 мар 2016 11:07

Ехееее!Изумен съм!Все едно е излязла от аптека!
Toyota Avensis T25, 126 к.с./2000 cc D4D
1AD-FTV

wkris
Мнения: 15
Регистриран: 03 юли 2012 22:04
Репутация: 0

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Мнениеот wkris » 04 фев 2017 18:03

след като се извади шплента на новия обтегач,затяга ти се оптяжната ролка която я натиска той?т.е. ролката като и стегна болта и тя затяга на положението в което е била ... въпросния обтегач няма работа след стягането и и това ме изумява малко...

Потребителски аватар
TATI
Мнения: 2181
Регистриран: 02 авг 2005 11:54
Репутация: 58
Местоположение: София
Контакти:

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Мнениеот TATI » 04 фев 2017 20:26

wkris написа:Източник след като се извади шплента на новия обтегач,затяга ти се оптяжната ролка която я натиска той?т.е. ролката като и стегна болта и тя затяга на положението в което е била ... въпросния обтегач няма работа след стягането и и това ме изумява малко...

Я опитай по-разбираемо да зададеш въпроса, че нищо не се разбира!
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Iliyа Damyanov
Мнения: 245
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 71
Местоположение: Мюнхен

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Мнениеот Iliyа Damyanov » 05 фев 2017 00:25

Офтопик
Имай търпение да дойде на себе си. Чиляка е писал , че е изумен малко.

wkris
Мнения: 15
Регистриран: 03 юли 2012 22:04
Репутация: 0

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Мнениеот wkris » 05 фев 2017 07:51

Мисълта ми
TATI написа:Източник
wkris написа:Източник след като се извади шплента на новия обтегач,затяга ти се оптяжната ролка която я натиска той?т.е. ролката като и стегна болта и тя затяга на положението в което е била ... въпросния обтегач няма работа след стягането и и това ме изумява малко...

Я опитай по-разбираемо да зададеш въпроса, че нищо не се разбира!

Мисълта ми е, работата на обтегача свършва до момента,в който се стегне болта на ролката.

Потребителски аватар
TATI
Мнения: 2181
Регистриран: 02 авг 2005 11:54
Репутация: 58
Местоположение: София
Контакти:

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Мнениеот TATI » 05 фев 2017 10:30

Нещо си се объркал. Болта стягащ ролката не прави ролката неподвижна.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

wkris
Мнения: 15
Регистриран: 03 юли 2012 22:04
Репутация: 0

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Мнениеот wkris » 05 фев 2017 10:43

TATI написа:Източник Нещо си се объркал. Болта стягащ ролката не прави ролката неподвижна.

а при мен я прави.още не бях сложил обтегача и на ръка стягам болта на ролката и я удървя.Даже старата беше по същия начин и обтегача беше запекъл в едно положение.


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта