Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

ivo_snv
Мнения: 13
Регистриран на: 27 Сеп 2013 14:49
Местоположение: Ветово, Русе
Обратна връзка:

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Мнение от ivo_snv » 28 Мар 2016 10:28

Здравейте, колеги!
Моля за малко помощ да ме ориентирате от къде да започна, че финансите са ограничени и не ми се влиза в много излишни разходи....

Става въпрос за Корола Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 180 000 км по километраж, 40 000 от които карани на газ с ФОБОС 4.

Преди няколко месеца започна едно леко придръпване при тръгване, все едно нещо пребуксува.
Преди няколко дни по време на движение на един светофар забелязах, че задържа високи оборотите(1300-1500) при топъл двигател - свали ги до нормалното след няколко кръстовища.
Оня ден обаче, точно се натоварихме с жената и бебчо, за ходим на гости на баба и дядо и хоп - проблем..
Паля и колата започва да тресе и да звучи като на 3 цилиндъра - неравномерно, с ясно осезаем проблем на ниски обороти.
В същото време Check Engine лампата почва да светва и угасва - многократно.
Звъня на познат майстор(не е електричар) и отивам набързо да я чуе. Първо вика - може да е дебитомер - дай да го продухаме, че е най-лесно. Няма ефект.
Разкачаме един по един кабелите на свещите - реагира еднакво - гасне.
След това понеже майстора бърза за някъде вика - ей ти 4 свещи дето са работили що годе добре - иди и ги смени да видим.
Стигаме криво ляво при баба и дядо и се захващам.
Още на първи цилиндър забелязвам, че мога да я развия почти на ръка, а свещта е за смяна - прeгоряла и с разстояние 2-3 милиметра - но пък на цвят първата изглежда като да е работила добре.
Оправяме разстоянието до 0.9 мм и я връщам, за да огледам другите.
Махам бобината на втория цилиндър - ohmy.gif вътре пълно с масло - лулата капе...та тече - подсуших малко и развих свещта - черна, явно не е работила добре.
На трети цилиндър - пак омасляване горе, но по-малко. На четвърти няма омасляване. Трети и четвърти свещите се работили добре, но са прогорели и за смяна всички.
След всеки цилиндър и връщане на почистената свещ опитвах отново как е - все така жално работи двигателя...
Понеже силите и познанията ми стигат до тук, а и логиката не работи като не разбираш, спрях до тук.
На другия ден отивам да я проверят за грешки - момчето вика многозначително - нещо си за свободния ход и катализатор, ама няма грешки по ел. системата. Приличало му на клапан или повдигач. После вика механична повреда. Пробва обаче като маха буксите към дюзите(или там каквото е - инжектори вероятно) и на втори цилиндър - никаква разлика...
Моля :help: ! Моя майстор вика, че явно е заминала някава гарнитура и затова е омасляването, а по основния проблем можело да е задържал отворен леко клапан и кво ли не още - 200 лева труд и оттам нататък не знам вика..
Пари няма, а колата ми трябва - малкия е на 18 месеца, а жената с МС...
Дайте съвет откъде да започна. Свещите и гарнитура 100% са за смяна и това е ясно..
Последно промяна от Akima на 28 Мар 2016 13:54, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.Добре дошъл.
SB1EG76LX0E158543
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E

Аватар
TATI
Мнения: 2747
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти
Обратна връзка:

Корола 2002 vvti масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра

Мнение от TATI » 28 Мар 2016 10:47

Колега,
За да ви се помогне, оправете си профила и въведете местонахождение.
След това може да ви насочим къде да отидете.
Така, без да се знае в кой край на света сте, можем само да седим и да си чешем клавишите.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
Akima
Мнения: 7123
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 63 пъти

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Мнение от Akima » 28 Мар 2016 13:56

Тук ще ни трябва мехаННика - изчакайте до довечера да влезе колегата, за най-добра насока.

Страничен въпрос от мен - сменян ли е съединител?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

ivo_snv
Мнения: 13
Регистриран на: 27 Сеп 2013 14:49
Местоположение: Ветово, Русе
Обратна връзка:

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Мнение от ivo_snv » 28 Мар 2016 14:27

Не, съединителят не е пипан. Ако въпросът е провокиран от това, че се усеща от време на време при потегляне нещо като леко буксуване - това го прави само на студен двигател може да се каже само при първоначалното потегляне. Струва ми се, че това няма да е от съединителя(моя си някаква логика), а и начинът по който се държи в момента колата - без мощност в нискте обороти, прилича на описаното от мен в първия пост "буксуване" - думата може да не е точна, но не намирам по-подходяща.
Надявам се мехаННика да помогне...
SB1EG76LX0E158543
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Мнение от мехаННика » 28 Мар 2016 14:58

Ето, помагам, тоест опитвам.
Притегни си капака на клапаните и по специално двете болтчета, които са между свещите.
Вариант 1: мериш компресия докато си без свещи и каквото покаже.
Вариант 2: навиваш си новите свещи и разменяш местата на бобините, примерно втора с трета, и проверяваш дали проблема ще мине на трети цилиндър. Ако да - купуваш и бобина, ако не - вариант 1.
Вариант 3: Никком, мога и да ти кажа към кого да се обърнеш.

ivo_snv
Мнения: 13
Регистриран на: 27 Сеп 2013 14:49
Местоположение: Ветово, Русе
Обратна връзка:

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Мнение от ivo_snv » 28 Мар 2016 15:18

мехаННика, Благодаря!
Забравих да спомена, че беше паднало нивото на антифриза - казанчето беше почти празно. Маслото беше също малко(под първата мярка), което ме подсети да задам и друг въпрос - кога следва да ме уведоми датчика за налягане на маслото - не би ли следвало при толкова паднало вече да дава някаква индикация?
DENSO K16TT добър вариант ли е за свещи?
"Пробва обаче като маха буксите към дюзите(или там каквото е - инжектори вероятно) и на втори цилиндър - никаква разлика..." - затова ли ме насочваш да разменя бобините?
Напиши ми кого да търся в Никком, в случай, че стигна дотам.
И още веднъж благодаря за насоките! За всички останали ползватели на форума ще се постарая да пиша по-нататък по случая, за да бъда и аз поне малко полезен.
SB1EG76LX0E158543
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Мнение от мехаННика » 28 Мар 2016 15:43

Не разчитай датчика за НАЛЯГАНЕ да те уведоми за НИСКО НИВО, по-добре проверявай от време на време.
Свещите са DENSO K16R U11. Ако не се справиш пиши на ЛС за контакт.

ivo_snv
Мнения: 13
Регистриран на: 27 Сеп 2013 14:49
Местоположение: Ветово, Русе
Обратна връзка:

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Мнение от ivo_snv » 29 Мар 2016 20:37

Така - размених бобината на 2-ри с първи цилиндър и извадих последователно буксите на 2-ри и 1-ви инжектор. Припомням, че преди размяната изваждането на буксата на инжектора на втори цилиндър не променяше поведението на двигателя по никакъв начин. След описаната размяна на бобините, проблемът се премести на 1-ви цилиндър - т. е. сега като извадя буксата на инжектора на първи цилиндър няма промяна в двигателя. Предполагам, че това означава изгоряла бобина и се опитвам да си обясня защо, ако е изгоряла, при вадене на всяка една от буксите на коя да е бобина(включително "изгорялата"), двигателя гаснеше по един и същ начин - т.е. установяваме проблема чрез буксите на инжекторите? В първия момент по логика реших, че проблемът е именно в инжектора...
SB1EG76LX0E158543
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E


Аватар
Akima
Мнения: 7123
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 63 пъти

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Мнение от Akima » 29 Мар 2016 23:34

Също и http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=4&t=28321 - колегата е коректен и знае какво продава. :thumbsup: worthy.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Мнение от мехаННика » 29 Мар 2016 23:55

Да , така е. Трябваше по рано да се сетя и аз.

ivo_snv
Мнения: 13
Регистриран на: 27 Сеп 2013 14:49
Местоположение: Ветово, Русе
Обратна връзка:

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Мнение от ivo_snv » 30 Мар 2016 08:35

Нямате грешка! :thumbsup: Писах на колегата.
Има ли марка гарнитури, която да избягвам или такава, която ще препоръчате?
SB1EG76LX0E158543
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E

ivo_snv
Мнения: 13
Регистриран на: 27 Сеп 2013 14:49
Местоположение: Ветово, Русе
Обратна връзка:

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Мнение от ivo_snv » 02 Апр 2016 08:02

Здравейте отново! За да си изпълня обещанието, докладвам развитието на нещата по темата. Вчера ми дойде бобината, изпратена от колегата от форума НиКо. Смяна за 2 минути и колата си мърка отново доволно. Остава да сменя гарнитурата на капака на клапаните, за да спре теча на масло при свещите. До мерене на компресия не стигнах, но сигурно няма да е излишно след като сменя гарнитурата. Свещи съм купил, съгласно препоръката на мехаННика, ще ги сменя с гарнитурата.
И понеже прегледах малко видео материали в You Tube на потребител Peter Finn, разбрах, че като отворя капака на клапаните, ще мога да проверя и състоянието на ангренажната верига, а и май се мери някакво разстояние на клапаните - видях мин. 0.1 за всмукателните и изпускателните и съответно максимално разстояние 0,3 и 0,4 мм.
SB1EG76LX0E158543
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Мнение от Scott » 02 Апр 2016 11:51

Колега не отлагай за дълго смяната на свещите, да не се наложи да купуваш още един път бобина.

ivo_snv
Мнения: 13
Регистриран на: 27 Сеп 2013 14:49
Местоположение: Ветово, Русе
Обратна връзка:

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Мнение от ivo_snv » 02 Апр 2016 12:06

Да, благодаря Scott!
SB1EG76LX0E158543
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 108 госта