Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?
Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?
Здравейте, колеги!
Моля за малко помощ да ме ориентирате от къде да започна, че финансите са ограничени и не ми се влиза в много излишни разходи....
Става въпрос за Корола Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 180 000 км по километраж, 40 000 от които карани на газ с ФОБОС 4.
Преди няколко месеца започна едно леко придръпване при тръгване, все едно нещо пребуксува.
Преди няколко дни по време на движение на един светофар забелязах, че задържа високи оборотите(1300-1500) при топъл двигател - свали ги до нормалното след няколко кръстовища.
Оня ден обаче, точно се натоварихме с жената и бебчо, за ходим на гости на баба и дядо и хоп - проблем..
Паля и колата започва да тресе и да звучи като на 3 цилиндъра - неравномерно, с ясно осезаем проблем на ниски обороти.
В същото време Check Engine лампата почва да светва и угасва - многократно.
Звъня на познат майстор(не е електричар) и отивам набързо да я чуе. Първо вика - може да е дебитомер - дай да го продухаме, че е най-лесно. Няма ефект.
Разкачаме един по един кабелите на свещите - реагира еднакво - гасне.
След това понеже майстора бърза за някъде вика - ей ти 4 свещи дето са работили що годе добре - иди и ги смени да видим.
Стигаме криво ляво при баба и дядо и се захващам.
Още на първи цилиндър забелязвам, че мога да я развия почти на ръка, а свещта е за смяна - прeгоряла и с разстояние 2-3 милиметра - но пък на цвят първата изглежда като да е работила добре.
Оправяме разстоянието до 0.9 мм и я връщам, за да огледам другите.
Махам бобината на втория цилиндър - вътре пълно с масло - лулата капе...та тече - подсуших малко и развих свещта - черна, явно не е работила добре.
На трети цилиндър - пак омасляване горе, но по-малко. На четвърти няма омасляване. Трети и четвърти свещите се работили добре, но са прогорели и за смяна всички.
След всеки цилиндър и връщане на почистената свещ опитвах отново как е - все така жално работи двигателя...
Понеже силите и познанията ми стигат до тук, а и логиката не работи като не разбираш, спрях до тук.
На другия ден отивам да я проверят за грешки - момчето вика многозначително - нещо си за свободния ход и катализатор, ама няма грешки по ел. системата. Приличало му на клапан или повдигач. После вика механична повреда. Пробва обаче като маха буксите към дюзите(или там каквото е - инжектори вероятно) и на втори цилиндър - никаква разлика...
Моля ! Моя майстор вика, че явно е заминала някава гарнитура и затова е омасляването, а по основния проблем можело да е задържал отворен леко клапан и кво ли не още - 200 лева труд и оттам нататък не знам вика..
Пари няма, а колата ми трябва - малкия е на 18 месеца, а жената с МС...
Дайте съвет откъде да започна. Свещите и гарнитура 100% са за смяна и това е ясно..
Моля за малко помощ да ме ориентирате от къде да започна, че финансите са ограничени и не ми се влиза в много излишни разходи....
Става въпрос за Корола Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 180 000 км по километраж, 40 000 от които карани на газ с ФОБОС 4.
Преди няколко месеца започна едно леко придръпване при тръгване, все едно нещо пребуксува.
Преди няколко дни по време на движение на един светофар забелязах, че задържа високи оборотите(1300-1500) при топъл двигател - свали ги до нормалното след няколко кръстовища.
Оня ден обаче, точно се натоварихме с жената и бебчо, за ходим на гости на баба и дядо и хоп - проблем..
Паля и колата започва да тресе и да звучи като на 3 цилиндъра - неравномерно, с ясно осезаем проблем на ниски обороти.
В същото време Check Engine лампата почва да светва и угасва - многократно.
Звъня на познат майстор(не е електричар) и отивам набързо да я чуе. Първо вика - може да е дебитомер - дай да го продухаме, че е най-лесно. Няма ефект.
Разкачаме един по един кабелите на свещите - реагира еднакво - гасне.
След това понеже майстора бърза за някъде вика - ей ти 4 свещи дето са работили що годе добре - иди и ги смени да видим.
Стигаме криво ляво при баба и дядо и се захващам.
Още на първи цилиндър забелязвам, че мога да я развия почти на ръка, а свещта е за смяна - прeгоряла и с разстояние 2-3 милиметра - но пък на цвят първата изглежда като да е работила добре.
Оправяме разстоянието до 0.9 мм и я връщам, за да огледам другите.
Махам бобината на втория цилиндър - вътре пълно с масло - лулата капе...та тече - подсуших малко и развих свещта - черна, явно не е работила добре.
На трети цилиндър - пак омасляване горе, но по-малко. На четвърти няма омасляване. Трети и четвърти свещите се работили добре, но са прогорели и за смяна всички.
След всеки цилиндър и връщане на почистената свещ опитвах отново как е - все така жално работи двигателя...
Понеже силите и познанията ми стигат до тук, а и логиката не работи като не разбираш, спрях до тук.
На другия ден отивам да я проверят за грешки - момчето вика многозначително - нещо си за свободния ход и катализатор, ама няма грешки по ел. системата. Приличало му на клапан или повдигач. После вика механична повреда. Пробва обаче като маха буксите към дюзите(или там каквото е - инжектори вероятно) и на втори цилиндър - никаква разлика...
Моля ! Моя майстор вика, че явно е заминала някава гарнитура и затова е омасляването, а по основния проблем можело да е задържал отворен леко клапан и кво ли не още - 200 лева труд и оттам нататък не знам вика..
Пари няма, а колата ми трябва - малкия е на 18 месеца, а жената с МС...
Дайте съвет откъде да започна. Свещите и гарнитура 100% са за смяна и това е ясно..
Последно промяна от Akima на 28 Мар 2016 13:54, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.Добре дошъл.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.Добре дошъл.
SB1EG76LX0E158543
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E
- TATI
- Мнения: 2747
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
- Обратна връзка:
Корола 2002 vvti масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра
Колега,
За да ви се помогне, оправете си профила и въведете местонахождение.
След това може да ви насочим къде да отидете.
Така, без да се знае в кой край на света сте, можем само да седим и да си чешем клавишите.
За да ви се помогне, оправете си профила и въведете местонахождение.
След това може да ви насочим къде да отидете.
Така, без да се знае в кой край на света сте, можем само да седим и да си чешем клавишите.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- Akima
- Мнения: 7128
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?
Тук ще ни трябва мехаННика - изчакайте до довечера да влезе колегата, за най-добра насока.
Страничен въпрос от мен - сменян ли е съединител?
Страничен въпрос от мен - сменян ли е съединител?
Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?
Не, съединителят не е пипан. Ако въпросът е провокиран от това, че се усеща от време на време при потегляне нещо като леко буксуване - това го прави само на студен двигател може да се каже само при първоначалното потегляне. Струва ми се, че това няма да е от съединителя(моя си някаква логика), а и начинът по който се държи в момента колата - без мощност в нискте обороти, прилича на описаното от мен в първия пост "буксуване" - думата може да не е точна, но не намирам по-подходяща.
Надявам се мехаННика да помогне...
Надявам се мехаННика да помогне...
SB1EG76LX0E158543
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E
-
- Мнения: 1691
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 20 пъти
Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?
Ето, помагам, тоест опитвам.
Притегни си капака на клапаните и по специално двете болтчета, които са между свещите.
Вариант 1: мериш компресия докато си без свещи и каквото покаже.
Вариант 2: навиваш си новите свещи и разменяш местата на бобините, примерно втора с трета, и проверяваш дали проблема ще мине на трети цилиндър. Ако да - купуваш и бобина, ако не - вариант 1.
Вариант 3: Никком, мога и да ти кажа към кого да се обърнеш.
Притегни си капака на клапаните и по специално двете болтчета, които са между свещите.
Вариант 1: мериш компресия докато си без свещи и каквото покаже.
Вариант 2: навиваш си новите свещи и разменяш местата на бобините, примерно втора с трета, и проверяваш дали проблема ще мине на трети цилиндър. Ако да - купуваш и бобина, ако не - вариант 1.
Вариант 3: Никком, мога и да ти кажа към кого да се обърнеш.
Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?
мехаННика, Благодаря!
Забравих да спомена, че беше паднало нивото на антифриза - казанчето беше почти празно. Маслото беше също малко(под първата мярка), което ме подсети да задам и друг въпрос - кога следва да ме уведоми датчика за налягане на маслото - не би ли следвало при толкова паднало вече да дава някаква индикация?
DENSO K16TT добър вариант ли е за свещи?
"Пробва обаче като маха буксите към дюзите(или там каквото е - инжектори вероятно) и на втори цилиндър - никаква разлика..." - затова ли ме насочваш да разменя бобините?
Напиши ми кого да търся в Никком, в случай, че стигна дотам.
И още веднъж благодаря за насоките! За всички останали ползватели на форума ще се постарая да пиша по-нататък по случая, за да бъда и аз поне малко полезен.
Забравих да спомена, че беше паднало нивото на антифриза - казанчето беше почти празно. Маслото беше също малко(под първата мярка), което ме подсети да задам и друг въпрос - кога следва да ме уведоми датчика за налягане на маслото - не би ли следвало при толкова паднало вече да дава някаква индикация?
DENSO K16TT добър вариант ли е за свещи?
"Пробва обаче като маха буксите към дюзите(или там каквото е - инжектори вероятно) и на втори цилиндър - никаква разлика..." - затова ли ме насочваш да разменя бобините?
Напиши ми кого да търся в Никком, в случай, че стигна дотам.
И още веднъж благодаря за насоките! За всички останали ползватели на форума ще се постарая да пиша по-нататък по случая, за да бъда и аз поне малко полезен.
SB1EG76LX0E158543
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E
-
- Мнения: 1691
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 20 пъти
Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?
Не разчитай датчика за НАЛЯГАНЕ да те уведоми за НИСКО НИВО, по-добре проверявай от време на време.
Свещите са DENSO K16R U11. Ако не се справиш пиши на ЛС за контакт.
Свещите са DENSO K16R U11. Ако не се справиш пиши на ЛС за контакт.
Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?
Така - размених бобината на 2-ри с първи цилиндър и извадих последователно буксите на 2-ри и 1-ви инжектор. Припомням, че преди размяната изваждането на буксата на инжектора на втори цилиндър не променяше поведението на двигателя по никакъв начин. След описаната размяна на бобините, проблемът се премести на 1-ви цилиндър - т. е. сега като извадя буксата на инжектора на първи цилиндър няма промяна в двигателя. Предполагам, че това означава изгоряла бобина и се опитвам да си обясня защо, ако е изгоряла, при вадене на всяка една от буксите на коя да е бобина(включително "изгорялата"), двигателя гаснеше по един и същ начин - т.е. установяваме проблема чрез буксите на инжекторите? В първия момент по логика реших, че проблемът е именно в инжектора...
SB1EG76LX0E158543
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E
- Akima
- Мнения: 7128
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?
Също и http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=4&t=28321 - колегата е коректен и знае какво продава.мехаННика написа: https://www.megaparts.bg/products/avtoc ... ubmitted=1
-
- Мнения: 1691
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 20 пъти
Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?
Да , така е. Трябваше по рано да се сетя и аз.
Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?
Нямате грешка! Писах на колегата.
Има ли марка гарнитури, която да избягвам или такава, която ще препоръчате?
Има ли марка гарнитури, която да избягвам или такава, която ще препоръчате?
SB1EG76LX0E158543
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E
Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?
Здравейте отново! За да си изпълня обещанието, докладвам развитието на нещата по темата. Вчера ми дойде бобината, изпратена от колегата от форума НиКо. Смяна за 2 минути и колата си мърка отново доволно. Остава да сменя гарнитурата на капака на клапаните, за да спре теча на масло при свещите. До мерене на компресия не стигнах, но сигурно няма да е излишно след като сменя гарнитурата. Свещи съм купил, съгласно препоръката на мехаННика, ще ги сменя с гарнитурата.
И понеже прегледах малко видео материали в You Tube на потребител Peter Finn, разбрах, че като отворя капака на клапаните, ще мога да проверя и състоянието на ангренажната верига, а и май се мери някакво разстояние на клапаните - видях мин. 0.1 за всмукателните и изпускателните и съответно максимално разстояние 0,3 и 0,4 мм.
И понеже прегледах малко видео материали в You Tube на потребител Peter Finn, разбрах, че като отворя капака на клапаните, ще мога да проверя и състоянието на ангренажната верига, а и май се мери някакво разстояние на клапаните - видях мин. 0.1 за всмукателните и изпускателните и съответно максимално разстояние 0,3 и 0,4 мм.
SB1EG76LX0E158543
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?
Колега не отлагай за дълго смяната на свещите, да не се наложи да купуваш още един път бобина.
Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?
Да, благодаря Scott!
SB1EG76LX0E158543
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 30 госта