Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?

Аватар
KrasIs7a
Мнения: 56
Регистриран на: 30 Юни 2013 11:51
Местоположение: София/Ботевград

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?

Мнение от KrasIs7a » 29 Мар 2016 00:58

Здравейте,
МОЛЯ да задам няколко въпроса към по-запознатите с конкретния мотор - 2ZZ-GE.
Значи моторът е след основен ремонт - сменени са верига,лагери,сегменти,болтове на лифта,гумички клапани (клапаните са препаснати,главата е шлайфана контролно).
В момента е на 2500 км от основния ремонт и гори много масло.За тези 2к км съм долял 2 л масло.
В началото мислех ,че е нормално, защото не е разработена, но сега започвам да имам колебания.
Моторът се кара с масло Repsol 10W40 пълна синтетика.
1.Въпросът ми е - има ли вариант маслото да и идва гъсто и за това да го гори,макар че ми звучи несериозно да го гори чак пък в такива количества, знам ли.
2.Другият въпрос е вътре самия блок трябва ли да има хонинг метал матрикса или трябва да е абсолютно гладък,защото моя си беше абсолютно гладък и го оставих така, защото си мисля ,че е нормално доколкото четох и рових по снимки.

БЛАГОДАРЯ ВИ за помощта.
Последно промяна от Akima на 29 Мар 2016 19:58, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.Моля прочетете правилата и важните теми.Правопис.Форматиране.Вежливост!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4902
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

2zz - гори масло.Причини ??

Мнение от slowtraveler » 29 Мар 2016 12:23

В идеалния вариант цилиндрите трябва да са минати на хонинг машина.
Буталата сменяни ли са и какъв им е допуска? Защото на времето под основен ремонт обикновено разбирахме престъргване на блока ако цилиндрите са загубили цилиндричност (до следващия ремонтен размер), смяна на бутала/сегменти с ремонтен размер. Проверка, евентуално шлайфане на колянов вал до ремонтен размер и смяна на биелни и основни лагери... Преглед на главата (включително водачите на клапаните) с припасване на клапаните... И след това обикновено нямаше горене на масло :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
KrasIs7a
Мнения: 56
Регистриран на: 30 Юни 2013 11:51
Местоположение: София/Ботевград

2zz - гори масло.Причини ??

Мнение от KrasIs7a » 29 Мар 2016 12:45

Ами допуските точно не ги помня но всичко беше в граници,всичко е стандартно (лагери,бутала,сегменти).Водачите на главата са перфектни,гумичките са нови,клапаните са препаснати.Единственото което в момента разбирам ,че не е наред е ,че нямаше грам хонинг по цилиндрите,бяха перфектно гладки,а понеже за първи път се сблъсках с такъв блок (ММС) ,не знаех дали трябва да има хонинг или не,а това е достатъчна причина да гори масло,макар,че преди да отворя мотора не ми направи впечатление да харчи масло след изминатите 700км с него :thumbsup: Днес сложих 15/50 масло за да видя ще има ли някаква разлика евентуално или ще трябва да отварям мотора пак

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4902
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

2zz - гори масло.Причини ??

Мнение от slowtraveler » 29 Мар 2016 14:52

МехаННика може да каже, щото ги е виждал наяве, но според мен цилиндрите ти навярно са поизносени..
Относно експериментите с маслата - защо не гледаш какво пише в инструкцията, и да слагаш предписаното от производителя масло?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
KrasIs7a
Мнения: 56
Регистриран на: 30 Юни 2013 11:51
Местоположение: София/Ботевград

2zz - гори масло.Причини ??

Мнение от KrasIs7a » 29 Мар 2016 16:48

Защото,се водя по логиката щом гори гъстото масло,представям си какво ще стане с рядкото,10/40 маслото беше пълна синтетика което ще рече ,разликата спрямо 5/40 е само в вискозитета на студено. hmm.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4902
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

2zz - гори масло.Причини ??

Мнение от slowtraveler » 29 Мар 2016 17:09

Логиката не винаги е вярна... Двигателя е сметнат за определено масло, без значение колко е износен.
Например сигурен ли си дали не се е променило налягането в маслената система заради регулиращия клапан на налягането, който е принуден да работи с доста 'по-тежко' масло от изчисленото???
На този двигател не му ли даваха 5W30?

Провери ли за течове? Проверихте ли вентилацията на картерните газове?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
KrasIs7a
Мнения: 56
Регистриран на: 30 Юни 2013 11:51
Местоположение: София/Ботевград

2zz - гори масло.Причини ??

Мнение от KrasIs7a » 29 Мар 2016 17:30

Вентилацията на карт. газове я проверих преди малко наред е,течове няма от никъде,иначе му дават 5/40 ,поне в моята аутодата де smile.gif

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 13 пъти

2zz - гори масло.Причини ??

Мнение от Kiki » 29 Мар 2016 19:16

KrasIs7a написа: .Другия въпрос е вътре самия блок трябва ли да има хонинг метал матрикса или трябва да е абсолютно гладък,защото моя си беше абсолютно гладък и го оставих така, защото си мисля ,че е нормално доколкото четох и рових по снимки.
Цилиндрите може да са били гладки, но мерихте ли дали не са станали елипсовидни от износване?
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
Akima
Мнения: 7123
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 63 пъти

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?

Мнение от Akima » 29 Мар 2016 20:01

KrasIs7a написа: 1.Въпросът ми е - има ли вариант маслото да и идва гъсто и за това да го гори,макар че ми звучи несериозно да го гори чак пък в такива количества, знам ли.
Двигател 2ZZ-GE:
5W30 A5 - 4.4-5.2 литра
5W30 C2 - 4.4-5.2 литра
bash.gif

Lift-ът въобще сработва ли?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
KrasIs7a
Мнения: 56
Регистриран на: 30 Юни 2013 11:51
Местоположение: София/Ботевград

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?

Мнение от KrasIs7a » 29 Мар 2016 20:06

Лифта сработва даже по-добре отколкото с 10w40 biggrin.gif
На гонка (2 пъти) срещу същата селика със същия мотор резултата беше 2-3 коли разлика в моя полза

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?

Мнение от Vokil » 30 Мар 2016 01:05

Колега вече няколко пъти ми се случва да сменям скъпи нови вложки с нови такива на бройка за по левче и колата да спре да гори масло. Цилиндрите на тая кола са с никасил и трябва да са гладки ако има износване никасила ще липсва на места и отдолу ще се вижда алуминия.
Човек и добре да живее умира .......

Аватар
KrasIs7a
Мнения: 56
Регистриран на: 30 Юни 2013 11:51
Местоположение: София/Ботевград

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?

Мнение от KrasIs7a » 30 Мар 2016 10:49

Vokil написа: Колега вече няколко пъти ми се случва да сменям скъпи нови вложки с нови такива на бройка за по левче и колата да спре да гори масло. Цилиндрите на тая кола са с никасил и трябва да са гладки ако има износване никасила ще липсва на места и отдолу ще се вижда алуминия.
Значи гарантирам на 100% ,че блокът нямаше износване,цветът на ММС покритието беше на всякъде еднакъв,просто не знаех дали трябва да е гладък или с хонинг по стените като всички стандартни чугунени и алуминиеви блокове.
Какво имаш предвид под вложки - гумички на клапаните ???

Благодаря на всички до тук взели мнение по темата :thumbsup:

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?

Мнение от Vokil » 30 Мар 2016 22:09

Да гумичките на клапаните :)
Човек и добре да живее умира .......

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?

Мнение от мехаННика » 30 Мар 2016 23:29

slowtraveler написа: МехаННика може да каже
Ми не може да каже. Истината е че не съм отварял VVTL-I досега. Но всичките VVT-I до момента са имали хонинг. Ако този мотор е имал хонинг той не може да изчезне по цялата повърхност на цилиндъра, все някъде ще остане поне колкото да видиш че е имало. Ако изобщо няма и следа от хонинг, възможно ли е да е някаква тунерско-рейсърска работа?

Аватар
KrasIs7a
Мнения: 56
Регистриран на: 30 Юни 2013 11:51
Местоположение: София/Ботевград

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?

Мнение от KrasIs7a » 31 Мар 2016 01:00

vvt и аз отварях бившия 1zz за смяна на сегменти и ревизия и знам ,че има хонинг там е ясна работата.Този обаче нямаше следа от хонинг никъде,нито пък имаше износено от покритието на самия цилиндър.За тунерска работа по мотора,знам ли,купих цялата кола от младо момче което си нямаше идея нито от тунинг нито от коли,внесена от англия,в заводския си вид,без никакви модификации да речем като правени генерации,гърнета,интейкове и такива работи (всичко си беше фабрично).Мисля в събота да махна всмукателния колектор и да видя има ли омазнено по стеблата на клапаните случайно,за да видя дали няма да са скапани гумичките макар ,че може да са скапани тези на изпускателните клапани и нищо да не разбера,но все пак трябва да започна от някъде.Ще замеря и компресията въпреки ,че колата върви,в картерната вентилация няма налягане,и от сегментите съм на 100% сигурен ,че няма някой счупен.По нататъчното развитие ще е да отварям мотора отново, колкото и да не ми се иска.

П.п Намерих случайно 1 снимка как изглежда блока от вътре - най отгоре се вижда никасила и надоло покритието (метал матрикс) което е абсолютно гладко без хонинг (този конкретно малко е позавлякъл или поне така изглежда) :)
Изображение
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: nogopechen и 93 госта