RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - губи мощност на моменти - EGR ?

единак
Мнения: 18
Регистриран на: 16 Сеп 2015 06:31
Местоположение: Бургас

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - губи мощност на моменти - EGR ?

Мнение от единак » 30 Мар 2016 21:42

Здравейте, колеги.

От няколко дни колата губи мощност без когато си поиска. Независимо дали е на студен или топъл двигател, без значение предавката. Понякога се случва щом подам газ, друг път, когато вече ускорява. Ефектът е сякаш спира да получава гориво. Трае от секунда-две до няколко. На равен път поддържа или плавно намаля обороти, на баир се мъчи.
Педалът на газта е натиснат, но не реагира, докато не си реши сама изведнъж да тръгне. Може и да си въобразявам, но сякаш се случва по-често, веднага когато подам газ, а след като отпусна педала и после пак го натисна се оправя. Не светят лампи, последно нямаше записани грешки(вярно, преди да се започне тая история). Стойностите на дебитомера бяха 6.5.

Едновременно с това се чува звук подобен на стържене(с висока честота), след който се отпушва. Звукът прилича сякаш лопатките на турбото опират на нещо - в смисъл много бързо изстъргване, като жужене. Понякога е по-бавно, с различен тон и продължителност, но си го има. Идва някъде от ляво, кажи-речи пред мен. Преди време турбото ми бръмчеше и го рециклирах (в гаранция е) - тогава звукът идваше отдясно и в средата, затова не мисля, че е от турбото. Освен това, когато реши да върви - върви без звуци.

Четох доста и подобен проблем с мощността за тия двигатели се оказва често срещан, без еднозначно решение.
Най-честата причина, като че ли е ЕГР клапана, затова смятам да го сваля и почистя тия дни.
Възможно ли е той да издава подобни звуци? Например соленоида да не му работи стабилно, или клапана да се мъчи да затвори и да вибрира в тялото.
Ще ми се да го затапя с една пластина за проба, но съм чувал, че компютъра ще се обърка. Ще има ли проблем, да пробвам ли изобщо?

Ако това не е проблема, възможно ли е да е нещо по управлението на турбината? Някакви маркучета, непостоянна липса на вакуум?

Ако и това не е, ще почистя и двата клапана на помпата(следващата най-честа причина).

Моля за съвет, защото е разсипия да се кара така колата. Да не говорим за възможните рискове.

Разходът ми също се качи.

Благодаря Ви за помощта.
Последно промяна от Akima на 31 Мар 2016 22:53, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Rav4 XA20 1CD-FTV 116k губи мощност на моменти

Мнение от veso_hds » 30 Мар 2016 21:52

Очевидно не ти се ходи на сервиз.Тогава започни първо от клапаните(почисти ги),но заедно с това смени и горивния филтър с качествен.Почисти и ЕГР-а,но не си прави експерименти с него.Ако не се оправи-пиши пак.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

единак
Мнения: 18
Регистриран на: 16 Сеп 2015 06:31
Местоположение: Бургас

Rav4 XA20 1CD-FTV 116k губи мощност на моменти

Мнение от единак » 31 Мар 2016 18:04

Току-що се връщам от тест-драйв, след като затапих ЕГР-а.

Реших, че едно почистване няма да е достатъчно, за да разбера дали е от него, ако проблема е електрически, или нещо по механиката, например. Извадих го от играта, за да е сигурно.
Отне ми 40 мин, заедно с изработката на пластината.

Проблемът изчезна.
Колата си върви нормално, без никакви пропадания и придърпвания. Карах 15-на км извън града. Не е по-пъргава, нито има разлика в мощността, но си върви без проблем. Онзи звук пак се чува, макар и много по-слабо, но без да оказва влияние върху мощността. Идея нямам от какво е. Сякаш турбината изсвирва гадно, но май не идва от нея. Ще го следя и ще продължа да се мъча да разбера от какво е. Интересно е, че след затапването е много по-слаб и не влияе на мощността.

Докато бърниках видях, че маркучето, влизащо в актуатора има малка дупчища точно там, където се нанизва. Срязах го и го поставих отново, като преди това проверих дали филтърчето по средата има проходимост. Въздухът си минава без проблеми. Както казах, няма разлика(или не мога да я усетя) в движението преди и след, изключая решения проблем.

По таблото не светнаха никакви лампи. Чудя се да оставям ли тази пластина, или да я махна.
Откъде мога да проверя как влияе това на ЕКУ, горивна смес, двигател и т.н.? Принципът му на работа ми е ясен, но елиминирането му при двигател с хиляда датчици и управления не знам до какво може да доведе.


И още нещо.
Опитвам да разбера как да си почистя SCV клапаните, но нищо не намирам.
Ок, ще ги сваля. Да кажем, че ще ги разглобя, както един руснак показва в ютюб. После?
Как се чистят в ултразвукова вана, например? Разглобени, цели, докъде се слагат в течността? Каква течност?
Спрей някакъв предполагам може също да се ползва.
Моля, знаещите да помагат.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Rav4 XA20 1CD-FTV 116k губи мощност на моменти

Мнение от veso_hds » 31 Мар 2016 20:56

единак написа:......

Проблемът изчезна.
Колата си върви нормално, без никакви пропадания и придърпвания....
Не разбирам защо трябва да си бърникаш колата след като си разрешил проблема? sad.gif
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

единак
Мнения: 18
Регистриран на: 16 Сеп 2015 06:31
Местоположение: Бургас

Rav4 XA20 1CD-FTV 116k губи мощност на моменти

Мнение от единак » 31 Мар 2016 21:05

Защото е възможно да възникне друг, ако ЕКУ-то мисли, че ЕГР е скапан.
Доколкото разбирам, би трябвало да хване увеличения приток на свеж въздух през дебитомера в момент, когато ЕГР-а трябва да е отворен. Тогава ще запише грешка и евентуално ще светнат лампи. Англоезичните колеги казват, че се случва след известни километри. Аз минах само 15-на, така че е възможно да се случи и при мен.
Не знам какво ще се случи после, обаче. Ще си регулира и горивото ли... не знам. Ако е само лампата може и да я изтрая.

За клапаните. Нали ти препоръча с тях да започна? Какъв е проблемът да ги сваля и почистя? Изглежда не по-трудно от свалянето на ЕГР-а.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Rav4 XA20 1CD-FTV 116k губи мощност на моменти

Мнение от veso_hds » 31 Мар 2016 21:26

Ето ти тогава информация за тия клапани:
http://www.toyotabg.eu/search.php?keyw ... %5B0%5D=29
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

единак
Мнения: 18
Регистриран на: 16 Сеп 2015 06:31
Местоположение: Бургас

Rav4 XA20 1CD-FTV 116k губи мощност на моменти

Мнение от единак » 31 Мар 2016 21:35

Благодаря за помощта, Весо, четох ги тези вече. И други четох.

Аватар
Akima
Мнения: 7126
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 63 пъти

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - губи мощност на моменти - EGR ?

Мнение от Akima » 31 Мар 2016 22:53

Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

единак
Мнения: 18
Регистриран на: 16 Сеп 2015 06:31
Местоположение: Бургас

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - губи мощност на моменти - EGR ?

Мнение от единак » 02 Апр 2016 11:58

Поиграх си и свалих двата клапана.
Стана много лесно - не повече от 10-15 мин, като задния(зелен цвят) е наврян много назад и трудно се бърка. Нищо особено по манипулацията, описана е доста добре ето тук. Единствено трябва да се внимава да не се изтърват болтчетата, че са малки и лесно се изплъзват.
DSC_0116.jpg
DSC_0116.jpg (278.11 KiB) Преглеждано 3332 пъти
Така и не разбрах как да разглобя клапаните, колкото и да тъсих, затова реших да не рискувам да ги напъвам. Понапръсках с ВД-40 и ги поставих обратно.

Няма разлика във вървежа на колата.

Ако някой може да каже как да почистя тези точно два клапана - не ЕГР-а, а тези двата - моля да сподели.

steich
Мнения: 257
Регистриран на: 25 Окт 2008 23:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - губи мощност на моменти - EGR ?

Мнение от steich » 02 Апр 2016 12:38

... може би с ултразвук ...
http://www.fapremove.com

Програмиране на TPMS сензори.

Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.

! 5 години гаранция на софтуерните услуги !

Pixitoo
Мнения: 4
Регистриран на: 17 Апр 2016 18:55
Местоположение: Sofia

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - губи мощност на моменти - EGR ?

Мнение от Pixitoo » 08 Май 2016 14:48

Колега , успя ли да ги разглобиш клапаните ?

единак
Мнения: 18
Регистриран на: 16 Сеп 2015 06:31
Местоположение: Бургас

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - губи мощност на моменти - EGR ?

Мнение от единак » 09 Май 2016 17:49

Не, не опитах даже. Ако някой намери къде е обяснено как става, да свирка.

memorex

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - губи мощност на моменти - EGR ?

Мнение от memorex » 09 Май 2016 18:39

Не подлежат на разглабяне тези клапани понеже бобината е лепена към тялото.Махнеш ли я веднъж край.От замърсяване заминава и бобината- ел. частта която се прецаква с времето когато актуатора задържа.

azassa
Мнения: 3
Регистриран на: 19 Юли 2016 13:48
Местоположение: dobrich

Мнение от azassa » 19 Юли 2016 17:35

Здравейте.
Имам проблем с RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP 2002.
Както карам на 4-та и превключа на 3-та предавка муцуната се забива все едно си махам крака от газта, но не е така, губи всякаква тяга, отбивам и я изгасям за 1 мин. след това отново стартирам и няма проблем.
Например:
К
арам зад друг автомобил и се налага да превключа и точно тогава губи мощността или когато изпреварвам и се върна в колоната отнемам малко газта и когато подам газ глъхне и няма тяга.
Този проблем го прави доста често в завой, когато пред мен има друг автомобил и се налага да сменя на по-ниска предавка!
Закачаха я на компютър, но никакви грешки не дава.
Мислех, че е дебитомерът и го откачих за известно време, но пак направи този проблем.
МОЛЯ помогнете, ако знаете какво може да е !

Благодаря Ви за помощта.
Последно промяна от Akima на 26 Юли 2016 23:44, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Добре дошъл.Моля прочети правилата и ползвай търсачката.Правопис.Форматиране.Вежливост.

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Toyota rav4

Мнение от Iliyа Damyanov » 20 Юли 2016 10:40

В кой сервиз си я закачал за диагностика?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 48 госта