Страница 3 от 7

Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали ?

Публикувано на: 25 Апр 2016 19:41
от banzsh
Няма ли self-diagnostic този двигател / модел? Може да си каже проблема.
Говоря за окъсяване на определени пинове на OBD цокъла и броене на светванията на engine check / air bag лампите на таблото. На Авенсис 2001 D4D се окъсяват 4 и 13 пин.

Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали ?

Публикувано на: 26 Апр 2016 00:16
от Iliyа Damyanov
Отново здравейте на всички!

Ситуациата при мене не се е променила. Копая в нета но пъни електрически диаграми ми излизат явно на по-популярни модификации които са с два EFI предпазителя. Изкопах системи и с един EFI бушон но не само , че ECU-то е различно но и модулите към него са различни. Естествено и алгоритмите на управление. На едно място се подведох , че съм ударил джакпота ..... ама като стигнах до управлението на автоматичната скоростна кутия се усетих , че коня пак е уттишъл в ряката. Та като цяло моля само са точна диаграма (ел. схема) на моя дрънгел. Иначе и времето е против мене .....почивните два дни си валя сняг както не е валяло през зимата. А аз пък по съвет на приятел наблегнах на успокоителни: биралгин, водкомицин , гроздомицин с подобаващи витаминни комплекси.
До колегата от последния пост. Ако си чел внимателно щеше да си наясно ,че енжине чек е мъртъв , както и доста дуги индикации.

Както и да е . Тази вечер ми звънят на вратата и един комшия унгарец i ми носи един плик. В него някаква джудавка с мини диск. Джуджавката е устройство което се набива в OBD2 порта и чрез блутут предава данни на комп на който предварително е инсталиран софт. НА устройството пише ELM327 Supports all OBD2 protocols. И ми е предоставено за 4 дни до колкото се разбрахме. Въпросът е как максимално да се възолзвам от тази придобивка?
Поздрави.

Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали ?

Публикувано на: 26 Апр 2016 00:43
от Akima
Iliyа Damyanov написа: като цяло моля само са точна диаграма (ел. схема) на моя дрънгел.
Още търся за 2AD-FHV - удрям "гредун"/средна греда/. sad.gif

EDIT
Качих ти това след размисъл и сравнение на бързо - трябва да са еднакви при T25 2006-2007 и RAV4 XA30 2005-2006:
RAV4 XA30 OEM Repair Manual.rar 156.4 MB
https://mega.nz/#!yJVmza7S!zQEbKyaXRELW ... t_1Q0DT4m4
Iliyа Damyanov написа: Въпросът е как максимално да се възПолзвам от тази придобивка?
Bluetooth ELM327 ползва бордово напрежение от OBD2 порта - неприложим е при теб - поне докато не успееш да стартираш колата. :whistle:

Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали ?

Публикувано на: 26 Апр 2016 08:08
от slowtraveler
Akima написа: Bluetooth ELM327 ползва бордово напрежение от OBD2 порта - неприложим е при теб - поне докато не успееш да стартираш колата.
Би трябвало да е приложим още от подаване на контакт - още тогава се 'събужда' ЕКУ-то и сътветно се подава напрежение не ОБД порта...
Но няма да е приложим ако ЕКУ-то не реагира...
Т.е. бих пробвал с 'максимално включени' куплунзи без да изгаря бушона, и подаване на контакт... И опит за четене на грешки (не ги трий, просто ги прочети и запиши)...
За да не си играеш с лаптоп и т.н. - просто си инсталирай на Андроид телефон Torque или OBD Car doctor...

Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали ?

Публикувано на: 26 Апр 2016 08:53
от banzsh
Iliyа Damyanov написа: Ако си чел внимателно щеше да си наясно ,че енжине чек е мъртъв , както и доста дуги индикации.
Уж четох и уж разбрах, че бушона гърми чак като запалиш. Self-diagnostic се прави с ключа на контакт. Но вече имаш ELM327 и този способ е безсмислен rolleyes.gif

Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали ?

Публикувано на: 26 Апр 2016 09:48
от мехаННика
Илия, виж си ЛС-то. Дано ти помогне.

Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали ?

Публикувано на: 28 Апр 2016 01:13
от Iliyа Damyanov
banzsh написа:
Iliyа Damyanov написа: Ако си чел внимателно щеше да си наясно ,че енжине чек е мъртъв , както и доста дуги индикации.
Уж четох и уж разбрах, че бушона гърми чак като запалиш. Self-diagnostic се прави с ключа на контакт. Но вече имаш ELM327 и този способ е безсмислен rolleyes.gif
Бушона си гори когато се даде контакт с ключа.

Играчката ELM237 не ми свърши работа. Много е дълго за писане но така или иначе ще си закупя да си имам , само преди това трябва да разбера разликата между OBD , OBD2 и EOBD. Тука ако някой се намеси с жокер ще съм благодарен. В тоя смисъл има засега трима с които искам да пия по бира и още нещо при първа възможност за моя сметка.

По принцип искам да пратя колата до Бг с автовоз и там да и Баят ама има усложнения. В момента са финансови . До два-три месеца вероятно ще почна редовна работа и финанса ще отпадне но нямам право на отпуска първите 6 месеца. Освен това транспортната заигравка в двете посоки излиза около 800 евра. Е аз пък 8–9 месеца тоя дръглив Avensis нямам намерение да го прескачам като голям камък.
Според мене удрям на камък още от инструментитите които ползвам. Става въпрос за мултиметри със свръх високоомни входове и нищожен офсет. Калибрирам ги през година две с еталон и ги ползвам за настройка и измервания на машините с които работя. В тоя смисъл много лесно мога да бъда подведен дори и от бобината на едно реле. Утре започвам да търся някаква читава пробна лампа и започвам от начало но с класически подход. Ако не стане ще пробвам пак. Ако пак не стане ще разплета инсталацията жица по жица , косъм по косъм. Ако и тогава не си признае взимам един пожарогасител и после на мястото на бушона ще наръгам някаква медна тел за да видя какво толкова пази тоя бушон. И така по овъгленото ще стигна до проблема но е много рисковано да си докарам голяма хамалогия по въстановяване на кабелните пакети ако изпуши и в купето . Отделно ще смърди на изгоряло с години.

Относно механиката съм намерил място където да я разпарчетосам и имат мотокар. Мисля направо да изкарам мотора с кутията за да не си чупя ръцете по ангренажа. Освен това блока се оказа , че е от алуминий и ще ми е зор да го проверя с подръчни средства дали не се е изметнал ако не е свален. Притеснява ме дали няма да ми трябват разни преси или специални инструменти но това ще го мисля по късно.

Дават го цяла седмица да вали и освен това ми се поотвори бачкане .... та ще имам малко застой но ще гледам теоретично да се поназобя.

Поздрави.

Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали ?

Публикувано на: 28 Апр 2016 08:14
от slowtraveler
Ако при изключено от буксите ЕКУ не гори бушона, то вероятно проблема е точно в него...
При изгорял бушон на ЕКУ-то няма как да сработи OBD..

Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали ?

Публикувано на: 28 Апр 2016 08:51
от didak
А ако вземеш да се почерпиш с продавача, дали няма да ти каже какъв точно е проблема, а в по-добрия случай - да ти каже в кой сервиз е била колата, защото явно някой е успял да го диагностицира и поне времено да го накара да изчезне.
Иначе успех! Много често в живота трудното начало е последвано от щастлив край ... и обратно.

Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали ?

Публикувано на: 02 Май 2016 18:45
от мехаННика
Някакво движение напред?

Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали ?

Публикувано на: 02 Май 2016 19:00
от Akima
мехаННика написа: Някакво движение напред?
Докато не вземе друго ECU за проба няма да разберем...

Моята теория е,че е писано с програматор по неговия компютър с цел премахване на DPF / ламбда контрола и в последствие когато е "подпукала" главата е пусната за продажба.
Струва ли те се правдоподобно като вариант?

Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали ?

Публикувано на: 02 Май 2016 19:05
от slowtraveler
Е да, но колегата казва, че има електрически проблем - гори бушона на ЕКУ-то...

Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали ?

Публикувано на: 02 Май 2016 19:07
от Akima
slowtraveler написа: гори бушона на ЕКУ-то
А защо гори според теб?

Жокер:
Изображение

Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали ?

Публикувано на: 02 Май 2016 19:10
от мехаННика
Akima написа: Струва ли те се правдоподобно като вариант?
Не знам, досега не зная някой да е бърникал успешно в заводския компютър. Ама аз съм в тази част на гилдията дето ги прави като в завода доколкото е възможно, тоест, това че аз не знам нищо не значи. На този бушон има доста накачени, ако правилно съм разбрал от описанието и схемата.

Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали ?

Публикувано на: 02 Май 2016 19:13
от slowtraveler
Akima написа: Жокер:
Това от лява сглобка ли е?