Avensis T22 1.8 1ZZ-FE VVTi 129HP RHD 2001 - тракане от двигателя при 2200-3000 rpm ?

Аватар
fabric1601
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Юни 2015 23:53
Местоположение: Пловдив

Avensis T22 1.8 1ZZ-FE VVTi 129HP RHD 2001 - тракане от двигателя при 2200-3000 rpm ?

Мнение от fabric1601 » 12 Юли 2016 11:58

Здравейте,фенове на Toyota.
Искрено се извинявам ако има вече такава тема, но не успях да намеря отговор в този форум за последните 10-ина минути и реших да създам нова тема.

Имам следният проблем с
Avensis 1.8 VVT-i, 16V, Октомви 2001, закупена от Лондон, Великобритания, десен волан. Текущ пробег 114 800 МИЛИ (около 184 752 км).:

Между 2200 - 3000 оборота се чува тракане в двигателя, без значение дали съм спрял или се движа със 100 км/ч.
Прави го на всички предавки.Автомобилът има масло (горе-долу на половината между минималното и максималното ниво на щеката).

Тази сутрин закарах колата на сервиз и оттам ми казаха направо да я продавам и че двигателя е, цитирам, "сдал багажа".
Като специалист по компютри, който нищо не разбира от двигатели се попритесних, но тогава логиката ми каза как така двигателя е сдал багажа като колата си се движи нормално, няма спад в мощността, пали веднага, движи се нормално, няма вибрации, няма превишаване на температура...изобщо всичко си е нормално. Това тракане се появи преди около 500 км, но до днес просто нямах възможност да я закарам на сервиз. От сервиза отказаха да ми сменят филтрите (те бяха сменени преди около 8 500 км) и маслото, защото според тях старото остатъчно масло е вече като грес и то е единственото нещо, което "държи двигателя в момента". И ако го сменят щял до 150-200 км тотално да ми изгърми.
По принцип наливам 10W40 semi-synthetic масло, но към Април се обърках и налях 15W40 (не знам дали това ще е полезна информация).

Много ще съм благодарен на малко повече мнения от Вас, защото съм сигурен, че разбирате много повече от мен (наистина съм много бос в тази област).
На разположение съм за въпроси и в случай, че помага.
Благодаря предварително.
Последно промяна от Akima на 12 Юли 2016 12:43, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.Добре дошъл.Правопис.Форматиране.
Toyota Avensis 1.8 VVTI, 2001

Аватар
Akima
Мнения: 7121
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 62 пъти

Avensis T22 1.8 1ZZ-FE VVTi 129HP RHD 2001 - тракане от двигателя при 2200-3000 rpm ?

Мнение от Akima » 12 Юли 2016 12:46

Здравейте и добре дошъл.
Такава тема няма - добре сте описал проблема,но сега трябват малко доуточняващи въпроси:
1.Кой/къде е дал това становище - в РБ или в GB?
2.Забелязвате ли повишен разход на гориво?
3.Правен ли е реглаж на клапани - ако имате сервизна книжка в нея търсете Valve Clearance?
4.Колко време и колко км сте минали преди да се появи проблемът или е закупена така?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
fabric1601
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Юни 2015 23:53
Местоположение: Пловдив

Avensis T22 1.8 1ZZ-FE VVTi 129HP RHD 2001 - тракане от двигателя при 2200-3000 rpm ?

Мнение от fabric1601 » 12 Юли 2016 12:53

Здравей, Akima
Много благодаря за бързия отговор, ето отговори на въпросите, които зададохте:

1.Тази сутрин в Пловдив ми дадоха това становище
2.Абсолютно не. Разходът си е същият.
3.Не е правен такъв преглед от както съм закупил колата (пробег при закупуване - 94 000 мили).
4.Проблемът се появи наскоро, в началото на миналата седмица. В онзи момент, автомобилът беше направил около 114 200 мили.
Toyota Avensis 1.8 VVTI, 2001

Аватар
Akima
Мнения: 7121
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 62 пъти

Avensis T22 1.8 1ZZ-FE VVTi 129HP RHD 2001 - тракане от двигателя при 2200-3000 rpm ?

Мнение от Akima » 12 Юли 2016 13:07

По принцип първите мотори 1ZZ-FE /като вашия/ имат конструктивен дефект в маслените сегменти и маслените отвори/канали в буталата /доста изписано има по темата/ - той обаче води до прекомерен разход на масло.

За мен трябва да потърсите мнение от друг сервиз, който е компетентен по темата.
Възможно е "чукането"/"тракането" да е от клапаните - проверката и реглажът им изискват спец.инструменти.
Съветът ми е да се насочите към колегата от тази тема - http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=29267 - все пак сте на час път от там.

Ако проблемът се проявяваше, заедно с MIL/CEL, т.е. имаше записан код на грешка можеше да помогнем с диагностиката от разстояние.
За съжаление шумове при обороти и т.н. са доста трудни за диагностициране.

Маслото на тази кола трябва да е 3.7 L 5W40 или 5W30, ако не е преминала сервизна кампания по повод описания проблем със сегменти.
Ако събира над 4.5 L масло със сигурност е преминала през гаранционен ремонт - проверете за зелена точка на щеката за маслото.
Не е проблем да се кара с полусинтетично масло 10W40, но аз не го препоръчвам.
Ако в колата маслото е различно от написаните типове незабавно го сменете.

Поздрави. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
fabric1601
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Юни 2015 23:53
Местоположение: Пловдив

Avensis T22 1.8 1ZZ-FE VVTi 129HP RHD 2001 - тракане от двигателя при 2200-3000 rpm ?

Мнение от fabric1601 » 12 Юли 2016 13:19

Още веднъж много благодаря за бързият отговор.
Ако проблемът се проявяваше, заедно с MIL/CEL, т.е. имаше записан код на грешка можеше да помогнем с диагностиката от разстояние.
Свети жълта лампичка на таблото, но ми казаха че това е заради някакъв индикатор за гориво, което не било сериозен проблем. Лампичката свети вече година, и наистина аналоговия датчик за гориво (не му знам точното име, но е този със стрелкичката на таблото) не работи особено добре, но пък дигиталния ми показател (Range) е много точен и аз по него се ориентирам.
Маслото на тази кола трябва да е 3.7 L 5W40 или 5W30, ако не е преминала сервизна кампания по повод описания проблем със сегменти.
Ако събира над 4.5 L масло със сигурност е преминала през гаранционен ремонт - проверете за зелена точка на щеката за маслото.
Наистина сега се пообърках малко, защото от няколко места ми казаха да карам с 10W40, но наистина съм отворен на всякакви съвети.
Маслото и филтъра бяха сменени изцяло през Август мин.г. и по - късно днес ще потърся упоменатата зелена точка на щеката.
За мен трябва да потърсите мнение от друг сервиз, който е компетентен по темата.
Точно през това минавам в момента, защото както при докторите, имам нужда да проверя от 4-5 места преди да се паникьосам/радвам. И за това реших да попитам и тук, защото знам че има много компетентни хора във форума. rolleyes.gif
Toyota Avensis 1.8 VVTI, 2001

Аватар
Akima
Мнения: 7121
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 62 пъти

Avensis T22 1.8 1ZZ-FE VVTi 129HP RHD 2001 - тракане от двигателя при 2200-3000 rpm ?

Мнение от Akima » 12 Юли 2016 15:52

fabric1601 написа: Свети жълта лампичка на таблото, но ми казаха че това е заради някакъв индикатор за гориво, което не било сериозен проблем.
Определено си сменете "майстора" и подходете по сериозно.
Компютърът си без охлаждане ли го ползвате и вместо с термоконтактна паста мажете с такава за зъби?!
fabric1601 написа: от няколко места ми казаха да карам с 10W40
Има производител на мотора и справочни каталози - 10W40 е методът на кварталния майстор от Мототехника да рационализира износването или по-точно липсата на такова.Поне не в размера му, както при руските изделия, на които се е учил.
Все едни циклите на запис при SSD - някой хора не могат да повярват колко издържат клетките.
fabric1601 написа: И за това реших да попитам и тук, защото знам че има много компетентни хора във форума.
Не знам колко съм компетентен - поне не е удостоверено от TMC, но ви предложих вероятен проблем и възможно решение, както и специалист в сравнителна близост.
Преценете колко и как ще експлоатирате още този автомобил и си направете разчет.

Хубаво е поне да ни напишете кода на грешката/те...

Успех. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T22 1.8 1ZZ-FE VVTi 129HP RHD 2001 - тракане от двигателя при 2200-3000 rpm ?

Мнение от ufer » 12 Юли 2016 16:19

Дано да не е това, което си мисля! Имал съм подобен случай. Превъртя ми биелен лагер в биелната черупка, впоследствие леко се заваря за шийката на коляновия вал, но въпреки това карах около 50-60 км. Явно се е образувал лек маслен клин, но между черупката на лагера и биелата и този клин спаси положението, за да няма по-големи щети. Но нито вдигна температурата, нито изкриви биелата, нито промени сериозно поведението на мотора - само тракането при определени обороти. Резултатът беше: шлайф на вала (мисля на 2-ри ремонт), нова биела и естествено нови лагери навсякъде, за да са еднакви.

Аватар
fabric1601
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Юни 2015 23:53
Местоположение: Пловдив

Avensis T22 1.8 1ZZ-FE VVTi 129HP RHD 2001 - тракане от двигателя при 2200-3000 rpm ?

Мнение от fabric1601 » 12 Юли 2016 16:21

Akima, много пъти казах, но пак ще кажа - много Ви благодаря! worthy.gif

Майстори разбирам, че има много, и тези "майстори" си търсят такива рибички като мен, които си нямат идея от автомобили. Последвах Вашият съвет, и написах ЛС на мехаННика, но странно защо, съобщението стои в папка "Изходящи съобщения" а не в "Изпратени съобщения".

Вие бяхте много полезен, и аз много се смях на пастата за зъби и SSD сравненията :) Утре най-вероятно, ще отида в друг сервиз за второ мнение (зависи дали ще имат време за мен, но утре сутринта ще ми кажат), и ако мехаННика ми пише, ще се консултирам и с него.

Най-вероятно в скоро време ще се опитам да премина някакъв "краш курс" по основни неща за автомобилите, защото наистина до някъде ме е срам. В живота си съм направил над 1 мил км шофиране (главно в GB) и си е направо за срам, че не знам основни неща.

Последен въпрос (за сега) - говорите за кодове от грешки - дали става въпрос за кодовете, които са описани в наръчника на автомобила срещу всеки индикатор? Ако е така, за моята жълта лампичка пише само да заведа автомобила в сервиз на Тойота, което и направих и оттам ми обясниха за този горивен индикатор.

@ufer - Благодаря за споделения опит. Ако приемем, че това е проблема и при мен, за каква сума (горе-долу) говорим за поправка?
Toyota Avensis 1.8 VVTI, 2001

Аватар
Akima
Мнения: 7121
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 62 пъти

Avensis T22 1.8 1ZZ-FE VVTi 129HP RHD 2001 - тракане от двигателя при 2200-3000 rpm ?

Мнение от Akima » 12 Юли 2016 16:30

fabric1601 написа: много Ви благодаря
Моля - целта на този ресурс е да си помагаме.
fabric1601 написа: си търсят такива рибички като мен
Не може да генерализираме и обобщаване, но е общоизвестно, че във всяко стадо има и мърша.
fabric1601 написа: написах ЛС на мехаННика, но странно защо, съобщението стои в папка "Изходящи съобщения" а не в "Изпратени съобщения"
Колегата е човек като всички останали и вероятно работи или си почива - сигурен съм, че ще установите връзка скоро.
fabric1601 написа: много се смях на пастата за зъби и SSD сравненията
Налага се да мога да обяснявам на разбираем за отсрещния човек език - радвам се, че съм уцелил.
fabric1601 написа: "краш курс" по основни неща за автомобилите
Започвайте полека лека да четете важните теми.
Прочетете за вашия мотор - http://toyota-club.net/files/faq/04-01- ... fe_eng.htm.
fabric1601 написа: говорите за кодове от грешки - дали става въпрос за кодовете, които са описани в наръчника на автомобила срещу всеки индикатор?
Ще обясня подробно:
Наричат се DTC - https://en.wikipedia.org/wiki/On-board_ ... ault_codes.
Трябва да се направи диагностика с подходящ уред-четец и софтуер и да се види каква е записаната грешка.
Примерен, но не пълен списък може да видите тук - http://www.toyotanation.com/forum/135-c ... -list.html.

Успех - чакаме обратна връзка. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T22 1.8 1ZZ-FE VVTi 129HP RHD 2001 - тракане от двигателя при 2200-3000 rpm ?

Мнение от ufer » 13 Юли 2016 08:12

Не случайно казах дано! Частите за Тойота по принцип в Европа са много скъпи. Може би дори в UK и USA са по-евтини. Аз си набавях части от Испания. Цените бяха по-ниски от тези на Тойота в БГ. Както Акима те съветва чети много и наблюдавай мотора, защото може и да е нещо елементарно, напр. лагер на алтернатор. Аз навремето слушах подобни звуци с отвертка, за да определя откъде идват "лошите" звуци. Сега има технически стетоскопи, защо не се пробваш? Ако пък имаш приятел, който е повече в час, може и да отървеш кожата. Влезеш ли в сервиз и почне ли разглобката, дефектът да речем се отстранява, но тогава по принцип се сменят и допълнително части, които все още имат известен лимит. Но така или иначе отвори ли се мотор, сменят се доста неща като лагери, сегменти, ревизия на глава и т.н. Разходите могат да са 2-3000 лв. или евро, или паунда - както дойде. Е, може и да не се смянят, но изкушението да си освежиш мотора е реално, особено ако си попаднал на добър майстор.

Аватар
fabric1601
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Юни 2015 23:53
Местоположение: Пловдив

Avensis T22 1.8 1ZZ-FE VVTi 129HP RHD 2001 - тракане от двигателя при 2200-3000 rpm ?

Мнение от fabric1601 » 13 Юли 2016 12:18

Значи момчета вчера още двама майстори ми провериха колата и те също казаха, че това тракане въобще не е хубаво. Съветите, които ми дадоха бяха да потърся от някоя морга същия двигател за около 1000 лв и да намеря качествен майстор, който да ми го монтира (за още 300 - 500лв).

За нещастие, сам си прецаках двигателя, но благодарение на тази случка и не на маловажно място, и на вас, аз научих страшно много неща, които не знаех за моя автомобил до началото на тази седмица.

Сега обаче си мисля просто да отида до UK и да си донеса "нова" втора ръка кола.
Toyota Avensis 1.8 VVTI, 2001

Аватар
Akima
Мнения: 7121
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 62 пъти

Avensis T22 1.8 1ZZ-FE VVTi 129HP RHD 2001 - тракане от двигателя при 2200-3000 rpm ?

Мнение от Akima » 13 Юли 2016 12:36

fabric1601 написа: още двама майстори ми провериха колата и те също казаха, че това тракане въобще не е хубаво.
"Не е хубаво" не е точна диагноза... bash.gif
Разходете се до София според мен - преди да се разходите до UK.
fabric1601 написа: да отида до UK и да си донеса "нова" втора.
Само да не я носите, че тежи ~ 1 300 кг - по-добре я докарайте... :whistle: :)

Успех с четенето. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T22 1.8 1ZZ-FE VVTi 129HP RHD 2001 - тракане от двигателя при 2200-3000 rpm ?

Мнение от ufer » 13 Юли 2016 15:19

Имам един приятел - австриец с олдтаймер (Форд от 60-те години). Така 2-ма негови австрийски механици му разправяли, че моторът не бил добре, а се оказа, че тракането е от лагера на перката за радиатора, която е хваната за ангренажния капак... Провери твоя мотор, както те съветват много хора тук, че да не би после да имаш от Англия още един мотор за ремонт. Пък в крайна сметка винаги можеш да продадеш колата на части...

Аватар
fabric1601
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Юни 2015 23:53
Местоположение: Пловдив

Avensis T22 1.8 1ZZ-FE VVTi 129HP RHD 2001 - тракане от двигателя при 2200-3000 rpm ?

Мнение от fabric1601 » 13 Юли 2016 17:15

"Не е хубаво" не е точна диагноза... bash.gif
Прав сте, akima, :) нека го кажа така - казаха ми, че най-вероятно имам спукана глава на клапан (единия) а другия ми каза, че му звучи като колянов вал.
Само да не я носите, че тежи ~ 1 300 кг
Тук също сте прав, много се извинявам за лошия Български, но през последните 14 години говорех само Английски (което разбира се не е никакво оправдание и май ще си закупя учебник по БЕЛ за 3-ти клас) :)
Така 2-ма негови австрийски механици му разправяли, че моторът не бил добре, а се оказа, че тракането е от лагера на перката за радиатора, която е хваната за ангренажния капак... Провери твоя мотор, както те съветват много хора тук, че да не би после да имаш от Англия още един мотор за ремонт. Пък в крайна сметка винаги можеш да продадеш колата на части
Ами видяха майсторите, така, много обстойно под капака и проверяваха много неща - знам че akima пак ще ми направи забележка, че не съм много описателен, и това не е точна диагноза, но толкова ми разбира тъпата глава :D.
Разходете се до София според мен - преди да се разходите до UK.
Ще го имам в предвид :thumbsup:
Toyota Avensis 1.8 VVTI, 2001

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Avensis T22 1.8 1ZZ-FE VVTi 129HP RHD 2001 - тракане от двигателя при 2200-3000 rpm ?

Мнение от Iliyа Damyanov » 19 Юли 2016 02:23

В първия пост си написал “От сервиза отказаха да ми сменят филтрите (те бяха сменени преди около 8 500 км) и маслото, защото според тях старото остатъчно масло е вече като грес и то е единственото нещо, което "държи двигателя в момента". И ако го сменят щял до 150-200 км тотално да ми изгърми.“ . Обесни малко по-подробно за маслото дето е станало на грес. Пресякло се е маслото от охладителната течност или за нещо друго става въпрос?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 51 госта