Toyota Avensis T25 2.2 d4d 2007 стойности на дюзи

Аватар
nitsodar
Мнения: 290
Регистриран на: 04 Апр 2016 19:20
Местоположение: Ямбол
Благодарил/а: 3 пъти

Toyota Avensis T25 2.2 d4d 2007 стойности на дюзи

Мнение от nitsodar » 11 Сеп 2016 19:36

Привет, колега!
Предполагам,че най-много ще ти помогне темата за инсталиране на Techstream във форума:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=22&t=13244

Иначе с няколко думи: кабелът, който идва с диск за инсталация на програмата,го поръчах от Aliexpress.com. Ето линк на моя кабел с диск за версия 10.30:
https://www.aliexpress.com/item/Quality ... 15682.html

На мен ми излезе под 30 лв. Пристига за около 3 седмици.Ако не ти се чака може да го поръчаш от olx.bg,но там е на по-висока цена. :whistle: Най-голям проблем е инсталирането на драйвъра за кабела, тъй като по принцип е за Windows XP, а не за 7 или по-нов. По-долу в линка за инсталиране ще прочетеш как става.
Единственото,което нямах на диска с кабелчето, беше файла TISKEY, който може да свалиш оттук: https://www.dropbox.com/sh/mztf3wrqa8on ... 1xpoa?dl=0

Напътствия за инсталиране на всичко след това ползвах от този форум: Упътване за инсталация

Ако всичко правиш внимателно и точно както е описано - ще се получи.Само се въоръжи стърпение,ОК. Пожелавам ти успех! :thumbsup:
Toyota Avensis 2.2 D4D 2007 -----> Toyota Avensis 1.8 CVT 2017------->
Skoda Superb III FL 2020 2.0 TSI 190 DSG

Аватар
coolone
Мнения: 140
Регистриран на: 18 Яну 2009 22:44
Местоположение: Бургас

Toyota Avensis T25 2.2 d4d 2007 стойности на дюзи

Мнение от coolone » 12 Сеп 2016 13:39

Благодаря много! :cheers:
поръчах го от бай китаец
Пачо Кардана - Президент !!!

radev
Мнения: 45
Регистриран на: 08 Фев 2016 14:14
Местоположение: София

Toyota Avensis T25 2.2 d4d 2007 стойности на дюзи

Мнение от radev » 28 Яну 2017 22:14

iovkito написа: Ако колата беше с d-cat , при който дюзите се вадят без да се сваля капака на клапаните , такива експерименти могат да се правят. При нашите двигатели се разглобява доста и аз не бих сменял само 1 или 2 дюзи и то с рециклирани - ще се дадат едни 1000 лв за няма нищо. Дюзите не заминават от един път , а постепенно. Вариантите са или да започне да работи на 3 цилиндъра или да стопи някое бутало . Чукането наистина се появява почти при всички д4д двигатели , но със сигурност го нямаше , когато колата беше нова. Дори ми е странно как така не е изчезнало , след като колегата е сменил и 4-те дюзи с чисто нови. Около нас има няколко дизелови тойоти и винаги разбирам , когато минават по улицата , няма друг двигател , който да причуква по такъв специфичен начин .
Колеги, от 2 седмици имам проблем с Авенсис Т25 DCAT. При по-ниски температури (да кажем под -5..) сутрин след запалване и няколко метра каране започва да работи на 3 цилиндъра - тресе при ускорение, работи като косачка, няма мощност и ЯКО пуши бял/светъл пушек придружен с смрад на неизгоряла нафта. Забелязвам, че някога трудно вдига оборотите след запалване. Помислих, че висококачествената ни нафта се е скашкала от ниската температура.. изгорих резервоара, сипах от друго място, сложих Бардал BDC, смених горивен филтър.. но проблемът си остава. Не губи антифриз, на 200 000км пробег е.. Закарах я на 3 цилиндъра в ТМ Ауто за диагностика - нормално е стойностите на дюзите да са ненормални, все пак колата видимо не работи добре. Нищо друго не ми казаха, освен че проблемът може да е в дюзите.. общо взето гадаят. Прикачам данни от диагностиката. Там колата беше стояла на топло - като я взех си работеше нормално.. Миналия ден ходих в SuperDiesel - хвалят ги, че били силни в дюзите. Разбира се пак им закарах колата на 3 цилиндъра - от там ми казаха, че дюзите са много зле. Не знам дали само от показанията на диагностиката са стигнали до този извод или са гледали и нещо друго. Ако исках да ги свалят и да ги закачат на стенд, за да видят наистина как работят, трябваше да платя 300 лева. Е, не ги платих тези пари, така че все още не съм 100% сигурен дали проблемът е в дюзите. Отказах им и апетитното предложение от 5900лв за 4 нови дюзи, нямало смисъл да сменям само една, защото всичките се износвали еднакво. Не ги ремонтирали, защото са пиезо.
В тоя ред на мисли имам няколко запитвания:

1. Да кажем, че наистина дюзите си заминават - някакво рециклиране не може ли да им се направи?
2. Каква е логиката да работи нормално, като се позатопли времето? Не би ли трябвало в такъв случай проблемът да е другаде? Като се позатопли времето остава само пропушването от време на време. След издухване на повече обороти пушенето изчезва.
3. Има ли шанс нещо друго да води до работа на двигателя на 3 цилиндъра? SCV клапаните примерно? От една година я имам колата, не съм ги чистил никога. Предполагам светлият пушек и мириса не е изключено да идва и от SCV-тата?
Прикачени файлове
IMG_20170128_213706.jpg
IMG_20170128_213706.jpg (1.46 MiB) Преглеждано 7053 пъти
IMG_20170128_213728.jpg
IMG_20170128_213728.jpg (1.94 MiB) Преглеждано 7053 пъти
Toyota Avensis T25 Liftback Face 2.2 D-CAT 177hp, manual

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Toyota Avensis T25 2.2 d4d 2007 стойности на дюзи

Мнение от iovkito » 28 Яну 2017 22:39

Дюзите са ти за боклука и аз не бих карал колата в това състояние. Показание от 5 досега не бях виждал , дюзата трябва въобще да не работи . Това е крайна стойност , дори и да е по-зле , не може да бъде отчетено. Казваш , че след като я покараш започва да работи на 3 цилиндъра . Това е много добре за диагностиката , защото има опция за гасене на цилиндрите и лесно можеш да разбереш коя от 4-те дюзи не работи. Когато е на 3 цилиндъра и изгасиш от диагностиката неработещия , работата на двигателя няма да се промени . Изгасиш ли някой от работещите , тогава ще остане да работи на 2 цилиндъра . Ако нацелиш точната дюза , смени само нея , поне да не строшиш колата.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota Avensis T25 2.2 d4d 2007 стойности на дюзи

Мнение от mfandakov » 28 Яну 2017 23:14

Аз ако съм колега бих направил цялостна проверка на грешка P1238. ето ти линк http://www.moranbahweather.com/toyota/h ... 3008x.html
и един добър диагностик ти трябва и чак тогава бих предприел каквото и да е.
worthy.gif

radev
Мнения: 45
Регистриран на: 08 Фев 2016 14:14
Местоположение: София

Toyota Avensis T25 2.2 d4d 2007 стойности на дюзи

Мнение от radev » 28 Яну 2017 23:19

Забравих да спомена за грешката, тъй като веднъж бях написал поста, но го затрих без да искам.. Грешката P1238 я имах, даже сигурно няколко пъти - като работи повече време на 3 цилиндъра ми светват Check, TRC OFF и VSC. Но след като си влезе в нормален режим на работа (незнайно как.. и на какъв принцип) след известно време грешката изчезва (лампите изгасват).
Toyota Avensis T25 Liftback Face 2.2 D-CAT 177hp, manual

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Toyota Avensis T25 2.2 d4d 2007 стойности на дюзи

Мнение от Me4oKyX » 30 Яну 2017 14:58

Радев - проблемни са дюзите с отклонение в плюс - т.е. първа дюза. Смени нея, кодни я и след това виж стойности и дали ще остане проблема. Минусовите компенсират в повечето случаи. Същото го имах с 2.2 д4д 136к.с. и след смяна на проблемната плюсова дюза, всички "олегнаха" до почти нулеви стойности. И на РАВ4 2007 и на Корола Версо 2007 сме правили тази хватка - лични коли. А на познати и колеги нема да споменавам :thumbsup: Вземи се разрови за някоя втора ръка читава, ама по-бързо, че ДКАТ трошат много бързо и наред дюзите, като има една умрела wacko.gif

sunydi
Мнения: 1
Регистриран на: 01 Фев 2017 16:28
Местоположение: Бургас

Toyota Avensis T25 2.2 d4d 2007 стойности на дюзи

Мнение от sunydi » 01 Фев 2017 16:46

Колеги, виждам че тука обсъждате проблемите с дюзите на D-CAT. Ще си позволя да "забия" един бърз въпрос, тъй като съм пред голяма дилема за покупка на Avensis дизел.
Дюзите на D-CAT и D4D след 2009 година на Avensisa с новата маска, еднакви ли са, т.е. пиезо - скъпите?

radev
Мнения: 45
Регистриран на: 08 Фев 2016 14:14
Местоположение: София

Toyota Avensis T25 2.2 d4d 2007 стойности на дюзи

Мнение от radev » 06 Фев 2017 16:35

Me4oKyX написа: Радев - проблемни са дюзите с отклонение в плюс - т.е. първа дюза. Смени нея, кодни я и след това виж стойности и дали ще остане проблема. Минусовите компенсират в повечето случаи.
Още малко по темата - както бях споменал по-горе, колата заработваше на 3 цилиндъра при минусови температури, показанията на дюзите при този режим на работа бяха 5.0, 0.0, -2.4, -3.3 съответно за 1ви, 2ри, 3ти и 4ти инжектор.
Вчера отново вързахме авенсиса на диагностика загрят, след няколко километра каране. Навън си беше направо пролет - колата работеше съвсем нормално. Стойностите на дюзите ми бяха от порядъка на 0.7, -0.2, -0.6, 0.5 съответно за 1ви, 2ри, 3ти и 4ти инжектор. При диагностиката изключвахме поотделно един по един цилиндрите, за да наблюдаваме как работи двигателя - след изключване на 1ви цилиндър, стойността на 1вия инжектор скачаше на +5, другите компенсират с отрицателни стойности. Така че при първата диагностика, когато не ми е работел един цилиндър поради някаква причина, то той е бил 1ви.. друг е въпросът защо сега има горе долу прилични стойности. Чудихме се с майстора какво да правим - бях взел добавка за чистене на дюзи, на нея пишеше при проблем да се използва вместо гориво (ако някой пита каква добавка съм ползвал - Liqui Moly diesel spülung, 0.5l, не го приемайте като реклама). Разкачихме маркучите за входяща и изходяща нафта, боднахме ги в добавката и оставихме колата да работи, докато почти я изпие до край. От време на време подавах газ. Другото чистене, което направихме, беше на сондата в резервоара - давам линк към снимка да видите за какво иде реч. Една година колата е карана в БГ, преди това във Франция.. нямам представа дали сондата е чистена някога, имаше следи от отваряне - човекът доста е бързал, вероятно за кражба на нафта.

Проверихме и подгревните свещи - свалихме ги, подадохме им напрежение от акумулатор - върховете им се палеха, отделно при мерене съпротивлението им беше около 1.5 ома.
Та.. за момента не мисля да сменям дюзи - ще ги следя по-често, ще сменя бензиностанцията и да видим дали ще има някакъв ефект.
Toyota Avensis T25 Liftback Face 2.2 D-CAT 177hp, manual

Nidecker
Мнения: 7
Регистриран на: 13 Апр 2019 23:58
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Семеен

Toyota Avensis T25 2.2 d4d 2007 стойности на дюзи

Мнение от Nidecker » 06 Ное 2019 18:16

Коя дюза според вас е повредена
Прикачени файлове
Може ли мнение какво да правя
Може ли мнение какво да правя
85266E7C-35FC-417D-8F58-634B145D48FB.jpeg (168 KiB) Преглеждано 5698 пъти

tireks50@abv.bg
Мнения: 35
Регистриран на: 23 Окт 2015 16:27
Местоположение: Бяла.Област Русе

Toyota Avensis T25 2.2 d4d 2007 стойности на дюзи

Мнение от tireks50@abv.bg » 01 Дек 2019 03:49

Ако колата е загряла напълно може да се произнесе Ме4оКух.Според него се сменя дюзата със положителни стойности.Потвърждавам това защото на двама познати стойностите на една от дюзите надвишаваше +3.5 и след смяна всички дюзи се приближават около нулата.Но при теб дюзата с отрицателната стойност може да е проблемна но нека сподели Ме4о ако иска.Нека ви споде
ля за това тракане което остана и след смяната на дюзите със чисто нови.Спря да трака след смяна на ангренажа.Веригата беше с около половин прешлен по дълга а обтегача със завалени(наклонени)зъбчета.Двете зъбни колела не бяха повредени но бях ги купил.Целият комплект го закупих от варненския колега.

Vaskata_84
Мнения: 46
Регистриран на: 08 Окт 2020 22:29
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Rav4 2009 година D-Cat
Обратна връзка:

Toyota Avensis T25 2.2 d4d 2007 стойности на дюзи

Мнение от Vaskata_84 » 12 Дек 2020 17:13

Здравейте, някой може ли да ми разчете данните от диагностиката. Благодаря предварително
aaaaa.pdf
(124.81 KiB) Свалено 270 пъти
Toyota Rav4 2009 година. D-Cat 2.2 150 коня

todorakis
Мнения: 185
Регистриран на: 05 Яну 2019 00:40
Местоположение: Пловдив

Toyota Avensis T25 2.2 d4d 2007 стойности на дюзи

Мнение от todorakis » 12 Дек 2020 17:28

Всички показатели изглеждат наред или поне аз не виждам нередности, но все пак скоро са чистени грешки- преди 3ч 12мин и 32км.

Vaskata_84
Мнения: 46
Регистриран на: 08 Окт 2020 22:29
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Rav4 2009 година D-Cat
Обратна връзка:

Toyota Avensis T25 2.2 d4d 2007 стойности на дюзи

Мнение от Vaskata_84 » 12 Дек 2020 17:50

Аз изчистих грешката преди известно време p1604, но има една стойност която не разбирам. Diff. Press. Sensor Corr -1.1 kPa и дюзите как са ?
Toyota Rav4 2009 година. D-Cat 2.2 150 коня

todorakis
Мнения: 185
Регистриран на: 05 Яну 2019 00:40
Местоположение: Пловдив

Toyota Avensis T25 2.2 d4d 2007 стойности на дюзи

Мнение от todorakis » 12 Дек 2020 20:26

Дюзите са перфектни. Другият показател е някаква корекция на показанията на сензора за диференциално налягане на ДПФ. Но какво и защо не знам. На Авенсис 2011 2.2 D4D го нямам този показател.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта