Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Мнение от TATI » 24 Авг 2016 21:42

Аз само да кажа, че колата вече е в движение.
В крайна сметка отидох до сервиза, пистолета бая се озори, но в крайна сметка болта се предаде, смених шайбата, сложих ремъците, долях малко антифриз, че го беше поизхвърлила и с това операцията приключи. :)
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Мнение от slowtraveler » 24 Авг 2016 21:51

Правилно решение - добрия инструмент е половин свършена работа :thumbsup: tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Мнение от Hursa » 24 Авг 2016 22:23

slowtraveler написа: Има прекалено много фактори Hursa.... При един и същ въртящ момент и при абсолютно еднакви условия (площ на контакт и т.н.) само от разликата в ъгъла до ГМТ, при която се прилага усилието, би упражнил различно усилие върху буталото...
Съгласен съм, ако се блокира много близо до ГМТ или до ДМТ сравнително малко усилие върху коляновия вал би се отразило с голямо усилие в/у буталото. Но на фона на усилията, които понася двигателя ми се вижда трудно да го "повредим" по такъв начин.
Но работата вече е свършена, с правилния инструмент smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Мнение от slowtraveler » 25 Авг 2016 08:23

Hursa написа: ако се блокира много близо до ГМТ или до ДМТ
Ако говориш за препятствията от рода на въже или нещо друго - помисли теоретично... Такъв род лостова система може да умножи силата например 1000 пъти ако е близо до ГМТ/ДМТ (теоретично - до + безкрайност)... Ако си спомням добре физиката, ако упражниш 30кг върху лост 1м, то бутало на 1см до ГМТ ти дава 'печалба' в силата 100 пъти.... Т.е. силата върху самото бутало ще е 3 тона. Представи си, че площта, заета от предмета, блокиращ буталото заема само 10% от площта на буталото... В такъв случай локалното натоварване на тази част от буталото ще е равнозначна на натоварване на 30 тона, което може да изкриви, подбие и т.н. буталото и другата контактна повърхност.... В случая дори не говорим за самия колянов вал и биела - те няма да понесат някакво сериозно натоварване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Мнение от tora » 25 Авг 2016 09:13

Всичко се свежда до напрежението в коментираните елементи, което може да се сравни с допустимите напрежения от справочници, и ако то е по малко от него с добавен коефициент на сигурност, най опростено, в случай на опън/натиск то е =F/S, (N/m2, Pa).

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Мнение от Hursa » 25 Авг 2016 14:54

Не мисля, че е така просто smile.gif . Това не са типови, стандартни елементи, до колкото знам (дори плъзгащите лагери). Това са фирмени разработки, но може двигателя да е купен по лиценз. При всички случай не мисля, че ще ги намеря в някакъв свободен справочник нито размери, нито материал, още по-малко обработката.
slowtraveler написа: Ако говориш за препятствията от рода на въже или нещо друго - помисли теоретично... Такъв род лостова система може да умножи силата например 1000 пъти ако е близо до ГМТ/ДМТ (теоретично - до + безкрайност)... Ако си спомням добре физиката, ако упражниш 30кг върху лост 1м, то бутало на 1см до ГМТ ти дава 'печалба' в силата 100 пъти.... Т.е. силата върху самото бутало ще е 3 тона. Представи си, че площта, заета от предмета, блокиращ буталото заема само 10% от площта на буталото... В такъв случай локалното натоварване на тази част от буталото ще е равнозначна на натоварване на 30 тона, което може да изкриви, подбие и т.н. буталото и другата контактна повърхност.... В случая дори не говорим за самия колянов вал и биела - те няма да понесат някакво сериозно натоварване...
Да, съгласен съм. За това не бях помислил преди mad.gif. Въртящия момент, кото дава буталото, в ГМТ е 0. Съответно колкото е по близо до ГМТ - "въртящия момент" който дава на вала се "стреми към нула" (всичко това при работния такт, така да се каже smile.gif , а усилията до колкото ги има се поемат от от елементите). Обратно, ако "въртим вала" теоретично, буталото приближавайки се до тази точка (ГМТ) " усилието" което би дало буталото се стреми към "безкрайност" (мисля). Така, че ще пострада "най-слабото място"(трябва нещо да "поддаде" малко за да се мине ГМТ smile.gif, ако ще това да са и основните лагери smile.gif) от цялата верига, не обязателно буталото. Така, че да, трябва, ако се "ползва въже" да сме сигурни, че въжето няма "да се опресова" така, че да позволи приближаването до ГМТ. Но пък с маслото не би трябвало да "има проблем" - дозира се да запълни около половината цилиндър с горивната камера - и "развиваме" smile.gif . Само дето вече е развито smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта