Аз само да кажа, че колата вече е в движение.
В крайна сметка отидох до сервиза, пистолета бая се озори, но в крайна сметка болта се предаде, смених шайбата, сложих ремъците, долях малко антифриз, че го беше поизхвърлила и с това операцията приключи.
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
- TATI
- Мнения: 2742
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
- Обратна връзка:
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Правилно решение - добрия инструмент е половин свършена работа
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4897
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 73 пъти
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Съгласен съм, ако се блокира много близо до ГМТ или до ДМТ сравнително малко усилие върху коляновия вал би се отразило с голямо усилие в/у буталото. Но на фона на усилията, които понася двигателя ми се вижда трудно да го "повредим" по такъв начин.
Но работата вече е свършена, с правилния инструмент
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Ако говориш за препятствията от рода на въже или нещо друго - помисли теоретично... Такъв род лостова система може да умножи силата например 1000 пъти ако е близо до ГМТ/ДМТ (теоретично - до + безкрайност)... Ако си спомням добре физиката, ако упражниш 30кг върху лост 1м, то бутало на 1см до ГМТ ти дава 'печалба' в силата 100 пъти.... Т.е. силата върху самото бутало ще е 3 тона. Представи си, че площта, заета от предмета, блокиращ буталото заема само 10% от площта на буталото... В такъв случай локалното натоварване на тази част от буталото ще е равнозначна на натоварване на 30 тона, което може да изкриви, подбие и т.н. буталото и другата контактна повърхност.... В случая дори не говорим за самия колянов вал и биела - те няма да понесат някакво сериозно натоварване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1011
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Всичко се свежда до напрежението в коментираните елементи, което може да се сравни с допустимите напрежения от справочници, и ако то е по малко от него с добавен коефициент на сигурност, най опростено, в случай на опън/натиск то е =F/S, (N/m2, Pa).
-
- Мнения: 4897
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 73 пъти
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Не мисля, че е така просто . Това не са типови, стандартни елементи, до колкото знам (дори плъзгащите лагери). Това са фирмени разработки, но може двигателя да е купен по лиценз. При всички случай не мисля, че ще ги намеря в някакъв свободен справочник нито размери, нито материал, още по-малко обработката.
Да, съгласен съм. За това не бях помислил преди . Въртящия момент, кото дава буталото, в ГМТ е 0. Съответно колкото е по близо до ГМТ - "въртящия момент" който дава на вала се "стреми към нула" (всичко това при работния такт, така да се каже , а усилията до колкото ги има се поемат от от елементите). Обратно, ако "въртим вала" теоретично, буталото приближавайки се до тази точка (ГМТ) " усилието" което би дало буталото се стреми към "безкрайност" (мисля). Така, че ще пострада "най-слабото място"(трябва нещо да "поддаде" малко за да се мине ГМТ , ако ще това да са и основните лагери ) от цялата верига, не обязателно буталото. Така, че да, трябва, ако се "ползва въже" да сме сигурни, че въжето няма "да се опресова" така, че да позволи приближаването до ГМТ. Но пък с маслото не би трябвало да "има проблем" - дозира се да запълни около половината цилиндър с горивната камера - и "развиваме" . Само дето вече е развитоslowtraveler написа: Ако говориш за препятствията от рода на въже или нещо друго - помисли теоретично... Такъв род лостова система може да умножи силата например 1000 пъти ако е близо до ГМТ/ДМТ (теоретично - до + безкрайност)... Ако си спомням добре физиката, ако упражниш 30кг върху лост 1м, то бутало на 1см до ГМТ ти дава 'печалба' в силата 100 пъти.... Т.е. силата върху самото бутало ще е 3 тона. Представи си, че площта, заета от предмета, блокиращ буталото заема само 10% от площта на буталото... В такъв случай локалното натоварване на тази част от буталото ще е равнозначна на натоварване на 30 тона, което може да изкриви, подбие и т.н. буталото и другата контактна повърхност.... В случая дори не говорим за самия колянов вал и биела - те няма да понесат някакво сериозно натоварване...
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта