Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Ей, колко сте изписали.
14,7:1 е стехиометриното съотношение при бензиновите двигатели.
Относно детонационното горене - бих искал да видя такова при съвременен двигател , работещ с изправен knock сензор...
С други думи - можеш и 86 октана да му сложиш на мотора, екуто ще ретардне аванса и от 192 коня ще падне на 130 (примерно ),но теоритично детонации няма да има...
Има и нещо друго - детонациите се влияят изключително много от температурата в горивната камера.
Или казано иначе - ако охлаждането на двигателя е влошено, или горивната камера си е просто със скапана архитектура - то детонации ще се появяват по-рано от очакваното.Друго е вече положението дали knock сензорът е жив или не...
14,7:1 е стехиометриното съотношение при бензиновите двигатели.
Относно детонационното горене - бих искал да видя такова при съвременен двигател , работещ с изправен knock сензор...
С други думи - можеш и 86 октана да му сложиш на мотора, екуто ще ретардне аванса и от 192 коня ще падне на 130 (примерно ),но теоритично детонации няма да има...
Има и нещо друго - детонациите се влияят изключително много от температурата в горивната камера.
Или казано иначе - ако охлаждането на двигателя е влошено, или горивната камера си е просто със скапана архитектура - то детонации ще се появяват по-рано от очакваното.Друго е вече положението дали knock сензорът е жив или не...
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- slowtraveler
- Мнения: 4921
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 152 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
skydiver, относно детонационното горене - не си съвсем прав... Да, при голям аванс може да се получи, но при големи степени на сгъстяване и нискооктанов бензин, то може да възникне и самоволно - без да е инициирано от запалването... На времето наяве съм наблюдавал подобен проблем - гасиш автомобила, а той не гасне - тропа още няколко секунди от самоволна детонация...
Затова и производителя дава минимално допустимия октан на бензина за конкретния двигател...
И да, при самолетните бензинови двигатели борбата с детонациите е още по-сериозна заради промяната на наляганията и съответно - количеството кислород при различни височини..
Затова и производителя дава минимално допустимия октан на бензина за конкретния двигател...
И да, при самолетните бензинови двигатели борбата с детонациите е още по-сериозна заради промяната на наляганията и съответно - количеството кислород при различни височини..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
slowtraveler написа: skydiver, относно детонационното горене - не си съвсем прав... Да, при голям аванс може да се получи, но при големи степени на сгъстяване и нискооктанов бензин, то може да възникне и самоволно - без да е инициирано от запалването... На времето наяве съм наблюдавал подобен проблем - гасиш автомобила, а той не гасне - тропа още няколко секунди от самоволна детонация...
Затова и производителя дава минимално допустимия октан на бензина за конкретния двигател...
И да, при самолетните бензинови двигатели борбата с детонациите е още по-сериозна заради промяната на наляганията и съответно - количеството кислород при различни височини..
И аз съм виждал подобно нещо да не може да изгасне двигателя на бензинова кола (гасни се, но след няколко секунди), тогава самоче още нямах книжка.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
slowtraveler,stefo91- и това е така, но си мисля ,че е продиктувано и от лошо охлаждане на горивната камера.
Жигули,Москвичи - все бяха под 9:1, т.е. далеч от високата степен на сгъстяване.
Когато съм бил свидетел на това явление - винаги двигателят е бил загрял.
Бих експериментирал с някой " съвременен двигател ,за да видим колко е умно едно управление и докъде може да се справи с нискооктановия бензин.
Жигули,Москвичи - все бяха под 9:1, т.е. далеч от високата степен на сгъстяване.
Когато съм бил свидетел на това явление - винаги двигателят е бил загрял.
Бих експериментирал с някой " съвременен двигател ,за да видим колко е умно едно управление и докъде може да се справи с нискооктановия бензин.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- slowtraveler
- Мнения: 4921
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 152 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Да, горещата камера спомага за този ефект - безспорно...
За експеримента - то проблеми няма за експеримент със съвременния двигател, ама проблема е да намериш нискооктанов бензин
За експеримента - то проблеми няма за експеримент със съвременния двигател, ама проблема е да намериш нискооктанов бензин
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- max-2
- Мнения: 1789
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Само че съвременния двигател спира да впръсква бензин като му махнеш ключа. Така че, няма как да стане експеримента като на карбураторен двигател.
Преди няколко дни заредих бензин, с който като запаля студена колата изгорелите газове си миришат на истински бензин. Това е някакво чудо просто. От няколко години не съм имал такова гориво. Обикновено смърди на нещо като изгоряло масло и незнайни хим. съединения.
Преди няколко дни заредих бензин, с който като запаля студена колата изгорелите газове си миришат на истински бензин. Това е някакво чудо просто. От няколко години не съм имал такова гориво. Обикновено смърди на нещо като изгоряло масло и незнайни хим. съединения.
Carina E 4AFE LB 1992
- slowtraveler
- Мнения: 4921
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 152 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Въпроса бе за детонационното горене... Разбира се, че при сегашните бензинови ДВГ извадиш ли ключа, няма как да продължи да работи двигателя - няма гориво..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- kaizera_93
- Мнения: 17
- Регистриран на: 24 Авг 2016 20:35
- Местоположение: Видин
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Детонациите се отразяват на преждевременното износване на лагерите на коляновия вал/биелите.
Но като цяло си прав ...
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Колега какво става със Селиката ще я бъде ли? Бях ти дал съвети според мен какво трябва да правил.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
колега сваляш вала и биелите отиваш на майстор да изшлайфа вала и биелите огъвате нови лагери и си готов ремонта излиза около 200-300 лв.Аз имах един галант със същият проблем за 180лв вече 6 години си върви без грам ядове.А относно лагерите се ползват от камион който са по дебели и от там се докарва износването,а предвид оборотите който развива този двигател е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО процедурата да се извърши на 4-те биели и 4-те шийки на вала за да са еднакви на грамаж ако е малко износването от здравите може се отнеме от грамажа с цел оеднаквяване на грамажа с цел шлайфане само на пострадалите 2 биели
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl
- kaizera_93
- Мнения: 17
- Регистриран на: 24 Авг 2016 20:35
- Местоположение: Видин
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Здравейте, колеги! Селика все още чака ДВГ. Тъй като имам не само окопан вал, никакви лагери, имам и окопани биели. За сега продължавам с търсенето на подходяща от Англия.
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Биелите не са ти проблем, ремонтират се без забележки.
Макар че не вярвам те да са наклонили везната да вземеш решение за цял двигател.
Макар че не вярвам те да са наклонили везната да вземеш решение за цял двигател.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Имам toyota corolla 1.8ts 192 hp превъртя лагера на 1-ви цилиндър купих чисто нов вал от Toyota с поръчка 900лв нова мослена помпа лагери ACl стандартни чисто нови биели 4-бр сегминти нови вирига и обтегач плазгачи абе всичко по двигатела чисто ново освен главата и блока всичко мерено и проверено зглобих я искара 700-800 километра свалих пак двигатела превъртя лагер на 2-ри цилиндър шлаифах чисто нов вал на 1-ви ремонт пак лагери Acl колата искара 25 километра купих друг мотор взех му блока само всичко пак купих ново и пак истропа на около 50 километра такаче съвет от мен не се занимаваи да правиш тоя боклук а си земи друг двигател и слагаш и продаваи а ако има някои толкова добър маистор мога да му продам моита toyota за 4000 лв с 2 двигатела 2zz по единия всичко е чисто ново само частите са за 3000 лева или някои ако има някакви идеи защо може да прави тая кола така моляви кажете
- Прикачени файлове
-
- 20161205_000005.jpg (904.13 KiB) Преглеждано 2371 пъти
-
- 20161127_155801.jpg (1.01 MiB) Преглеждано 2371 пъти
-
- 20161127_155657.jpg (887.5 KiB) Преглеждано 2371 пъти
-
- 20161127_155649.jpg (1014.51 KiB) Преглеждано 2371 пъти
-
- IMG-1480886519344-V.jpg (929.53 KiB) Преглеждано 2371 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 4921
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 152 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Вероятно калпав майстор?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 49 госта