Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Заключено
Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от skydiver » 11 Ное 2016 15:48

Ей, колко сте изписали.
14,7:1 е стехиометриното съотношение при бензиновите двигатели.
Относно детонационното горене - бих искал да видя такова при съвременен двигател , работещ с изправен knock сензор...
С други думи - можеш и 86 октана да му сложиш на мотора, екуто ще ретардне аванса и от 192 коня ще падне на 130 (примерно :whistle: ),но теоритично детонации няма да има...
Има и нещо друго - детонациите се влияят изключително много от температурата в горивната камера.
Или казано иначе - ако охлаждането на двигателя е влошено, или горивната камера си е просто със скапана архитектура - то детонации ще се появяват по-рано от очакваното.Друго е вече положението дали knock сензорът е жив или не...
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от slowtraveler » 12 Ное 2016 14:56

skydiver, относно детонационното горене - не си съвсем прав... Да, при голям аванс може да се получи, но при големи степени на сгъстяване и нискооктанов бензин, то може да възникне и самоволно - без да е инициирано от запалването... На времето наяве съм наблюдавал подобен проблем - гасиш автомобила, а той не гасне - тропа още няколко секунди от самоволна детонация...
Затова и производителя дава минимално допустимия октан на бензина за конкретния двигател...
И да, при самолетните бензинови двигатели борбата с детонациите е още по-сериозна заради промяната на наляганията и съответно - количеството кислород при различни височини..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от stefo91 » 12 Ное 2016 15:28

slowtraveler написа: skydiver, относно детонационното горене - не си съвсем прав... Да, при голям аванс може да се получи, но при големи степени на сгъстяване и нискооктанов бензин, то може да възникне и самоволно - без да е инициирано от запалването... На времето наяве съм наблюдавал подобен проблем - гасиш автомобила, а той не гасне - тропа още няколко секунди от самоволна детонация...
Затова и производителя дава минимално допустимия октан на бензина за конкретния двигател...
И да, при самолетните бензинови двигатели борбата с детонациите е още по-сериозна заради промяната на наляганията и съответно - количеството кислород при различни височини..

И аз съм виждал подобно нещо да не може да изгасне двигателя на бензинова кола (гасни се, но след няколко секунди), тогава самоче още нямах книжка. :D
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от skydiver » 13 Ное 2016 09:32

slowtraveler,stefo91- и това е така, но си мисля ,че е продиктувано и от лошо охлаждане на горивната камера.
Жигули,Москвичи - все бяха под 9:1, т.е. далеч от високата степен на сгъстяване.
Когато съм бил свидетел на това явление - винаги двигателят е бил загрял.
Бих експериментирал с някой " съвременен двигател ,за да видим колко е умно едно управление и докъде може да се справи с нискооктановия бензин.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от slowtraveler » 13 Ное 2016 13:05

Да, горещата камера спомага за този ефект - безспорно...
За експеримента - то проблеми няма за експеримент със съвременния двигател, ама проблема е да намериш нискооктанов бензин :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от max-2 » 13 Ное 2016 14:30

Само че съвременния двигател спира да впръсква бензин като му махнеш ключа. Така че, няма как да стане експеримента като на карбураторен двигател. no.gif
Преди няколко дни заредих бензин, с който като запаля студена колата изгорелите газове си миришат на истински бензин. Това е някакво чудо просто. От няколко години не съм имал такова гориво. Обикновено смърди на нещо като изгоряло масло и незнайни хим. съединения.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от slowtraveler » 13 Ное 2016 14:44

Въпроса бе за детонационното горене... Разбира се, че при сегашните бензинови ДВГ извадиш ли ключа, няма как да продължи да работи двигателя - няма гориво..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
kaizera_93
Мнения: 17
Регистриран на: 24 Авг 2016 20:35
Местоположение: Видин

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от kaizera_93 » 13 Ное 2016 20:35

Колеги, нещо много променихме темата на "детонационно горене". offtopic.gif

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от skydiver » 13 Ное 2016 21:10

kaizera_93 написа: Колеги, нещо много променихме темата на "детонационно горене". offtopic.gif
Детонациите се отразяват на преждевременното износване на лагерите на коляновия вал/биелите.
Но като цяло си прав cool.gif ...
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от stefo91 » 14 Ное 2016 10:36

Колега какво става със Селиката ще я бъде ли? Бях ти дал съвети според мен какво трябва да правил.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от nikolov22 » 16 Ное 2016 20:15

колега сваляш вала и биелите отиваш на майстор да изшлайфа вала и биелите огъвате нови лагери и си готов ремонта излиза около 200-300 лв.Аз имах един галант със същият проблем за 180лв вече 6 години си върви без грам ядове.А относно лагерите се ползват от камион който са по дебели и от там се докарва износването,а предвид оборотите който развива този двигател е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО процедурата да се извърши на 4-те биели и 4-те шийки на вала за да са еднакви на грамаж ако е малко износването от здравите може се отнеме от грамажа с цел оеднаквяване на грамажа с цел шлайфане само на пострадалите 2 биели
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

Аватар
kaizera_93
Мнения: 17
Регистриран на: 24 Авг 2016 20:35
Местоположение: Видин

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от kaizera_93 » 30 Ное 2016 21:14

Здравейте, колеги! Селика все още чака ДВГ. Тъй като имам не само окопан вал, никакви лагери, имам и окопани биели. За сега продължавам с търсенето на подходяща от Англия. hmm.gif

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от skydiver » 05 Дек 2016 12:09

Биелите не са ти проблем, ремонтират се без забележки.
Макар че не вярвам те да са наклонили везната да вземеш решение за цял двигател.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

pepuno
Мнения: 23
Регистриран на: 23 Дек 2016 02:05
Местоположение: София

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от pepuno » 23 Дек 2016 02:33

Имам toyota corolla 1.8ts 192 hp превъртя лагера на 1-ви цилиндър купих чисто нов вал от Toyota с поръчка 900лв нова мослена помпа лагери ACl стандартни чисто нови биели 4-бр сегминти нови вирига и обтегач плазгачи абе всичко по двигатела чисто ново освен главата и блока всичко мерено и проверено зглобих я искара 700-800 километра свалих пак двигатела превъртя лагер на 2-ри цилиндър шлаифах чисто нов вал на 1-ви ремонт пак лагери Acl колата искара 25 километра купих друг мотор взех му блока само всичко пак купих ново и пак истропа на около 50 километра такаче съвет от мен не се занимаваи да правиш тоя боклук а си земи друг двигател и слагаш и продаваи а ако има някои толкова добър маистор мога да му продам моита toyota за 4000 лв с 2 двигатела 2zz по единия всичко е чисто ново само частите са за 3000 лева или някои ако има някакви идеи защо може да прави тая кола така моляви кажете
Прикачени файлове
20161205_000005.jpg
20161205_000005.jpg (904.13 KiB) Преглеждано 2340 пъти
20161127_155801.jpg
20161127_155801.jpg (1.01 MiB) Преглеждано 2340 пъти
20161127_155657.jpg
20161127_155657.jpg (887.5 KiB) Преглеждано 2340 пъти
20161127_155649.jpg
20161127_155649.jpg (1014.51 KiB) Преглеждано 2340 пъти
IMG-1480886519344-V.jpg
IMG-1480886519344-V.jpg (929.53 KiB) Преглеждано 2340 пъти

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от slowtraveler » 23 Дек 2016 08:42

Вероятно калпав майстор?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 37 госта