VN Turbo Command - Не си променя стойността

boteto
Мнения: 40
Регистриран на: 16 Сеп 2013 20:49
Местоположение: София

VN Turbo Command - Не си променя стойността

Мнение от boteto » 22 Сеп 2016 22:51

Здравейте,

Днес докато преглеждах параметрите на двигателя забелязах, че VN Turbo Command не си променя стойността. Седи постоянно на 83% при тихи обороти, започнах да записвам
и докато покарах пак не се променя. До колкото разбирам това е свързано с управлението на променливата геометрия на турбото. Прегледах вакуумния клапан и при работещ двигател оста седи издърпана на горе, като му дръпна вакуумния маркуч оста слиза на долу, което показва че вакума е добре и механично лопатките се движат. Тези постоянни проценти си ги обяснявам със прецакан електро VRV клапан (блокирал в отворено и дава почти максимален вакуум).Би трябвало при различен товар и обороти на двигателя процентите да се променят и това да се отразява с вакуумно регулиране на лопатките на геометрията. Ако някой се е сблъсквал с подобно нещо нека сподели. Иначе колата си върви, не пуши и не дава грешки.
Прикачени файлове
Diag2.JPG
Diag2.JPG (289.69 KiB) Преглеждано 883 пъти
2017 Corolla 1ZR-FAE CVT Sol
2021 RAV4 (XA50) M20A-FKS CVT AWD
2011 Verso 1AD-FTV

boteto
Мнения: 40
Регистриран на: 16 Сеп 2013 20:49
Местоположение: София

VN Turbo Command - Не си променя стойността

Мнение от boteto » 24 Сеп 2016 10:44

Ъпдейт по темата - Вчера я закачих и покарах на дълго. Оказа се, че всичко си работи просто геометрията отваря след около 2400 оборота и при по-голям товар.
2017 Corolla 1ZR-FAE CVT Sol
2021 RAV4 (XA50) M20A-FKS CVT AWD
2011 Verso 1AD-FTV

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

VN Turbo Command - Не си променя стойността

Мнение от slowtraveler » 24 Сеп 2016 13:28

Би трябвало да се вижда на мощностната крива на двигателя - промяна на геометрия би се получила от мястото, откъдето започва 'орязването' - хоризонталната площадка на въртящия момент...
Предполагам на малко над 2000 об/мин, но това е при пълна мощност...
Идеята е турбината да се товари толкова, колкото е нужно ... В първата част на графиката е 'затворена' за да дава максималното възможно налягане, докато достигне до ограничението на двигателя... Достигне ли го - започва 'отваряне' / увеличаване на допуска, за да се ограничи наддува...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта