Прегряване на двигател!

ExTaZz
Мнения: 14
Регистриран на: 27 Яну 2016 14:25
Местоположение: Перник

Прегряване на двигател!

Мнение от ExTaZz » 28 Сеп 2016 20:01

Здравейте колеги,от скоро имам проблем който много ме тревожи.От 4 месеца имам селика 2.0 175 коня 3SGE мотора.От известно време колата почна да дига температурата на двигателя(когато бяха жегите сега само като я настъпвам).Това се случва когато я понастъпя с 160км/ч и като я задържа почва да загрява.Като я карам градско няма проблеми поне не изявени,но на магистрала като я настъпя и се почва.Колата не губи вода(кара се на вода в момента).В казанчето видях,че има като ръжда по тръбичката също.Незнам дали е случайно,но ми светва една лампа жълт чайник с вълничка отдолу.Незнам за какво свети и също като ч карам малко по-бързо светва като отпусна газта спира,но мисля,че има връзка.Има си масло вода също.Дайте съвет от какво може да е това прегряване и чайника който светва.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 139 пъти

Прегряване на двигател!

Мнение от slowtraveler » 28 Сеп 2016 20:44

Чайника - ниско ниво на маслото....
Правилното масло ли ползваш или си сложил някое 'по-спортно'?
Ще има ръжда ако я караш с вода... И други проблеми ще имаш...
Водната помпа наред ли е?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ExTaZz
Мнения: 14
Регистриран на: 27 Яну 2016 14:25
Местоположение: Перник

Прегряване на двигател!

Мнение от ExTaZz » 28 Сеп 2016 21:46

От какво може да е ниско ниво смисал малко ли е?Или маслената помпа не качва маслото защото като давам газ повечко и светва иначе не свети.Маслото което е Тотал Кварц-7000 10в на 40 това е слагано от предния собственик.До вода се стигна след като дигна градусите и изхвърли през казанчето и сипах вода бях на път нямах друго.Водната помпа нз в какво състояние е.Един "майстор"вика спукан е блока или главата е изкривена и тия селики били с дефект от завода още.Възмовно ли е да е блок или глава?Водата не я губи или ако има спад е 50 грама и по малко в радиатора .Възможно ли е да са задръстени водните пътища с ръждата и да не циркуира водата?

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Прегряване на двигател!

Мнение от spiridoncho » 28 Сеп 2016 22:16

На мен ми се е случвало лампата за маслото да ми светва от кофти маслен филтър, и то при положение, че беше нов. Да не си сменял масло наскоро? Не е лошо и водната помпа да се погледне. @slowtraveler правилно те е насочил за всичко. Имал съм случаи при износване на помпата водата да се върти само на по високи обороти, а на ниски ми е завирала водата(това на френска марка). А пък има и случаи с приплъзваща турбинка.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

ExTaZz
Мнения: 14
Регистриран на: 27 Яну 2016 14:25
Местоположение: Перник

Прегряване на двигател!

Мнение от ExTaZz » 29 Сеп 2016 21:26

При първа възможност ще я погледна.А възможно ли е да е глава или блок?Маслото не съм го сменял само съм доливал по малко.Сега като почивам ще изплакна радиатора и системата.А блока как може да се измие ако има ръжди или наслагвания.Някой викат през термостата да пусна мъркуч с вода и промие.Добра идея ли е да сипя добавка за промиване,че някой се оплават след това и са имали проблеми.

Аватар
didak
Мнения: 1215
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна

Прегряване на двигател!

Мнение от didak » 29 Сеп 2016 21:59

А как е с окачването, амортисьорите, спирачната система /течност, накладки, дискове/, гумите...., в смисъл идва влажно и студено време, последния ти проблем при тия скорости е "чайника"!
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

Прегряване на двигател!

Мнение от мехаННика » 30 Сеп 2016 08:39

Тия селики са вече доста възрастни, ако са изпадали зигзагообразните ламелки на радиатора около 25-30 процента колата се държи точно така. Тоест, ако се виждат само голи тръбички през решетките няма какво да промиваш, нов радиатор и при смяната може да пуснеш един маркуч през мотора. Тази трябва да има и отделно охлаждане на интеркулера ако не греша, провери и това.

ExTaZz
Мнения: 14
Регистриран на: 27 Яну 2016 14:25
Местоположение: Перник

Прегряване на двигател!

Мнение от ExTaZz » 30 Сеп 2016 14:08

didak написа: А как е с окачването, амортисьорите, спирачната система /течност, накладки, дискове/, гумите...., в смисъл идва влажно и студено време, последния ти проблем при тия скорости е "чайника"!
Колега нямам проблеми с изредените от теб неща,всичко си е супер смо трябва да си сменя с зимни гуми.Чайника мисля,че има връзка като светне при натоварване и после почва да дига градусите...така си мисля.Като карам леко присветва пак за секунди,но не дига градусите т.е не я натоварвам.А дали може маслената помпа да не качва добре масло да присветва лампата и при повече натоварване да да няма добро смазване на двигателя и от там да идва проблема с вдигане на градусите?

ExTaZz
Мнения: 14
Регистриран на: 27 Яну 2016 14:25
Местоположение: Перник

Прегряване на двигател!

Мнение от ExTaZz » 30 Сеп 2016 14:17

мехаННика написа: Тия селики са вече доста възрастни, ако са изпадали зигзагообразните ламелки на радиатора около 25-30 процента колата се държи точно така. Тоест, ако се виждат само голи тръбички през решетките няма какво да промиваш, нов радиатор и при смяната може да пуснеш един маркуч през мотора. Тази трябва да има и отделно охлаждане на интеркулера ако не греша, провери и това.
Радиатора е нов така каза предишния собственик и наистина изглежда нов.Отвътре обаче доста ръжда и наслагвания има и затова мисля,че може и тръбичките за към двигателя да са задръстени и да няма добра циркулация.Моята няма инеркулер,2.0 175 коня е... да не се бъркаш с ГТ4.А промивката през мъркучите на блока става нали?Или през термостата или от другата страна пускам.Да не стане некои фал да прецакам нещата.

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

Прегряване на двигател!

Мнение от мехаННика » 01 Окт 2016 16:29

Най добре ще промиеш при свален термостат, няма какво толкова да се прецака. Аз бих изплакнал с маркуча и в зависимост от "находките" вътре ще реша дали да правя и промивка за кратко с някой от препаратите за тази цел. При наливане на антифриза после проверявай често за течове, водна помпа, радиатор парно, кранче за парно мисля имаха..Съмненията за глава и гарнитури ще ги мислим после. За кулера съм в грешка, отдавна не съм и виждал такава селика.

ExTaZz
Мнения: 14
Регистриран на: 27 Яну 2016 14:25
Местоположение: Перник

Прегряване на двигател!

Мнение от ExTaZz » 05 Окт 2016 20:48

мехаННика написа: Най добре ще промиеш при свален термостат, няма какво толкова да се прецака. Аз бих изплакнал с маркуча и в зависимост от "находките" вътре ще реша дали да правя и промивка за кратко с някой от препаратите за тази цел. При наливане на антифриза после проверявай често за течове, водна помпа, радиатор парно, кранче за парно мисля имаха..Съмненията за глава и гарнитури ще ги мислим после. За кулера съм в грешка, отдавна не съм и виждал такава селика.
Тия дни като почивам ще промия..мисля с оцет и лимонтуз... ще сипя антифриз и ще пиша какво е полужението.Следя водата постоянно дали я губи за сега няма нищо фрапиращо.Днес реших да пробам дали ще дигне градуси и на магистралата малко газ 160-170км/ч колата не загря напротив температурата падна.Даже се учудих и отбих да видя да не се е насмел датчик,но радиатора си беше студен откъм перката,маркучите не бяха надути даже ми се видяха по меки от необходимота(май не бяха 0.9 бара).Нормално ли е като подам газ и в казанчето да се покачва нивото и да има мехурчета(при топъл двигател).Също така при отворена капачка на радиатор при студен/топъл двигател като подам газ водата тръгва да излиза даже си прелива.Не трябва ли да се върти в радиатора.Водата като го пробвам е до горе на радиатора.Имах Мазда МХ3 и като сменях антифриз при подаване на газ засмукваше водата не я изкарваше нагоре.Дайте акъл какво може да става със селиката...дано да не е нещо сериозно,че с голям мерак си я купих да не земе да ме разочарова с някой бъг.

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

Прегряване на двигател!

Мнение от мехаННика » 05 Окт 2016 23:03

мехаННика написа: Съмненията за глава и гарнитури ще ги мислим после
Май трябва да започнем сега...

ExTaZz
Мнения: 14
Регистриран на: 27 Яну 2016 14:25
Местоположение: Перник

Прегряване на двигател!

Мнение от ExTaZz » 06 Окт 2016 20:51

мехаННика написа:
мехаННика написа: Съмненията за глава и гарнитури ще ги мислим после
Май трябва да започнем сега...
Клега трябва да гадая кое от изброените неща те кара да мислиш така.Това с връщането на вода от радиатора ли или мехурчетата.А това,че с 170км/ч като бчх не загря а се охлади и маркучите не са твърди как да го разбирам.А да питам като връща водата как ще сменя с антифриз то ще я изхвърля вместо да смуче към блока.Дайте съвет кво да правя

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 139 пъти

Прегряване на двигател!

Мнение от slowtraveler » 06 Окт 2016 20:58

Колега, съдейки по постовете Ви май трудно ще се справите сам...
Препоръката ми е да се обърнете към специалист - ще Ви излезе по-евтино отколкото да се мъчите сам и да объркате нещо....
Моля попълнете профила си (Местоположение) за да могат колегите да ви насочат...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ExTaZz
Мнения: 14
Регистриран на: 27 Яну 2016 14:25
Местоположение: Перник

Прегряване на двигател!

Мнение от ExTaZz » 07 Окт 2016 19:42

slowtraveler написа: Колега, съдейки по постовете Ви май трудно ще се справите сам...
Препоръката ми е да се обърнете към специалист - ще Ви излезе по-евтино отколкото да се мъчите сам и да объркате нещо....
Моля попълнете профила си (Местоположение) за да могат колегите да ви насочат...
Колега,аз от толко много специалисти съм стигнал до тука да питам,ако някой е имал такъв проблем да ме ориентира.Всички "специалисти" си имат различно мнение.За какво да давам пари като и те не са сигурни,че сменат гарнитура и после,че кажат пукнат блок или изкривена глава.Затова съм тука за съвет и ориентир за моя проблем.Иначе съм от Перник,ако някой знае човек който си разбира от работата да ми даде кординати.Аа и никои не казва как да стане пълненето с антифриз след като не засмуква от радиатора при подаване на газ.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 50 госта