Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2002 - не пали при първи старт сутрин ?

Публикувай отговор
Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от stefo91 » 16 Ное 2016 15:48

Значи за да сме точни и да не си говорим с догатки и предположения ще кажа, че има и още неща, ето точно как работи системата по-долу съм дал и линк: Най просто казано ECU-то събира информация от 2 сензора (crankshaft position sensor и camshaft position sensor) като от camshaft position sensor взема температурата и налягането на маслото и позицията на разпределителния вал а от crankshaft position sensor взема позицията на коляновия вал, след това ECU-то подава информация на клапан който се намира в oil control valve, този клапан контролира oil control valve (Oil control valve контролира vvt camshaft, който от своя страна реално променя времето на отваряне на клапаните) като ECU-то подава напрежение на този клапан от 0 до 12V и така клапана кнонтролира налягането на маслото и съответно oil control valve (oil control valve има филтър). Ето точно как работи системата: http://alflash.com.ua/vvt.htm
За да не объркваме допълнително колегата ще му кажа, че според мен най-вероятната причина за проблема с паленето е грешно подадена информация от един от двата сензора (crankshaft position sensor или camshaft position sensor) по голяма е вероятността да се подава грешна информация от crankshaft position sensor (датчик на коляновия вал), той е възможно да се оправи и само след почистване. Друга вероятност е да е запушен филтъра който се намира в Oil control valve, но това е малко вероятно и няма да имаш проблеми само при палене ако е това.

Успех и пиши какво е станало!
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от spiridoncho » 16 Ное 2016 18:48

Да така съм по съгласен. Само да уточня, че клапана и oil control valve са едно и също нещо и затова съм казал, че е дросел. Реално клапана се управлява с PWM, а не просто с напрежение от 0 до 12v. Също така camshaft сензора мери единствено позиция на разпределителен вал. Температура и налягане са обект на други датчици.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

aznikilan
Мнения: 32
Регистриран на: 15 Юни 2016 21:40
Местоположение: Стара Зогора
Автомобил: korola VVTI - 1.4

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от aznikilan » 16 Ное 2016 21:23

Здравейте и благодаря на компетентното Ви мнение по отношение на моето питане. След като повъртя около 20 сек на стартер и не запали двигателя след второ " врътване" пали още на първия оборот на маховика от раз. Ако при първия старт повъртя малко по дълго и аха да запали натисна леко педала на газта и почти веднага отпусна, запалва трудно като на задавен и не контролируемо от мен се изфорсира до около 1500 об. и после постепенно се нормализира до 660 об. Сега от както застудя спрях да си правя този номер с натискането на газта и като повърти малко след втория старт я паля. Колата я купих с чисто прозрачно масло и веднага и смених маслото с 5/30 на Тойота /така пише на опаковката/и е в момента на не повече 1800км.-и съответно всички филтри. След като забелязах този проблем смених свещи и датчик на водата с нови по каталог. Почистил съм дебитомера и пълно разглобяване и почистена преди 3 дни, дроселова клапа и стъпково моторче но проблема не е отстранен . Колеги бихте ли дали повече светлина кой са тези датчици който цитирате по горе и по точно къде този VVT дросел или CAMSHAFT TIMING OIL CONTROL VALVE с филтър. Не успявам да си дръпна нещо тук от форума с разглобен двигател и компонентите му и ми трудничко да се ориентирам за тези датчици за които говорите. След като запали двигателя няма шумове, тракане, вибрации веднага изгасват всички контролни индикатори/ маслото угасва веднага/ на таблото и не се чува дали работи. От вътре може да се познае само по оборотомера. От ауспуха няма никакви шумове или тропане и като бръкна от зад в тръбата с бялата салфетка си остава бяла. За да разбера къде е този проблем съм съгласен на всякакво мерене, разглобяване , почистване и експерименти по Ваше указание или идея.

aznikilan
Мнения: 32
Регистриран на: 15 Юни 2016 21:40
Местоположение: Стара Зогора
Автомобил: korola VVTI - 1.4

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от aznikilan » 16 Ное 2016 21:29

До колкото разбрах първата ми задача е да си бръкна отдолу е да се почистя датчика на коляновия вал.

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от spiridoncho » 16 Ное 2016 21:54

aznikilan написа: Колеги бихте ли дали повече светлина кой са тези датчици който цитирате по горе и по точно къде този VVT дросел или CAMSHAFT TIMING OIL CONTROL VALVE с филтър
Ето тук http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/200 ... ead#11101W с номер 11101W ще видиш CAMSHAFT position sensor въпреки, че пише CRANK POSITION сензора (в дясно на главата на двигателя в горната част от предната страна. С номер 11101J ще видиш CAMSHAFT TIMING OIL CONTROL valve в ляво на главата на двигателя от предната страна. С номер 15678А ще видиш филтъра на CAMSHAFT TIMING OIL CONTROL valve т.е. намира се зад едно болче в близост до дросела клапан демек oil control valve.

А пък тук http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/200 ... ate#11301K ще видиш с номер 11301К CRANK POSITION сензора. Това е от ляво на двигателя от долу при капака на веригата (ако е с верига). Като цъкаш на номерцата ще ти изпише и имената на детайлите.

Ето ги и като картинки:
Изображение
Изображение
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

aznikilan
Мнения: 32
Регистриран на: 15 Юни 2016 21:40
Местоположение: Стара Зогора
Автомобил: korola VVTI - 1.4

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от aznikilan » 16 Ное 2016 22:25

Един бърз въпрос. Когато вадя сензора на разпределителния вал , гледам че е с няколко изглеждащи като гумички и каналчета има ли опасност нещо да се разкъса или да се размести някаква заводска центровка ?!!!!!

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от spiridoncho » 16 Ное 2016 22:50

E такъв не съм сменял или чистил. Принципно не би трябвало да има каквато и да е центровка. Най много да се умажеш с омасляването около него ако има такова. Ще внимаваш да не изпокъсаш гумите, че пазят от прах. Не ми се вярва, но може да текне малко масълце като го махаш.
Ето клипче от корола но май не е като твойта https://www.youtube.com/watch?v=Dll3FUFsou0.
Преди да махаш каквото и да е напръскай буксите с контактен спрей и тествай. Да не се окаже само лоша връзка.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от stefo91 » 17 Ное 2016 00:20

aznikilan написа: Един бърз въпрос. Когато вадя сензора на разпределителния вал , гледам че е с няколко изглеждащи като гумички и каналчета има ли опасност нещо да се разкъса или да се размести някаква заводска центровка ?!!!!!



Здравей колега, по-добре за сега не пипай датчика на разпределителния вал. По-добре да караме първо нещата, които са по-вероятни. По-голяма е вероятността проблема да идва от датчика на коляновия вал (crankshaft position sensor), ако той не дава верни показатели или въобще не дава (при студен двигател), то тогава няма как да запалиш. Този сензор работи с магнитни сигнали от коляновия вал (тези сигнали са слаби и могат да се влияят силно от температурата и други фактори). Възможно е, след като коляновия вал превърти 1-2 оборота магнитния сигнал да се възстановява. Колегата по-горе добре ти е описал къде се намира. Ето и какви показания трябва да дава датчика на коляновия вал при твоята кола: http://www.tcorolla.net/inspection_procedure-593.html тествай го. Аз лично съм виждал как само след почистване на този сензор (не че има много за чистене по него) при кола, която не може да запали тя пали. Не казвам, че ще стане така може да трябва да се смени, но това ти ще го кажеш след като го тестваш.



Поздрави, успех и пиши за резултата! :thumbsup:
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

aznikilan
Мнения: 32
Регистриран на: 15 Юни 2016 21:40
Местоположение: Стара Зогора
Автомобил: korola VVTI - 1.4

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от aznikilan » 17 Ное 2016 07:24

Това беше и целта на моето запитване. Да решим с общи знания , опит и доброжелателност един от досадните проблеми на този двигател. И най-подходящото място за мен е тук. Още повече че доста хора са имали този проблем и никой не писал как се справил. По този начин ще си спра лутането по сервизите / включително и на Тойота / и много строшени нерви. За мен картинката се изясни и при първа възможност от времето ще започна проверката и финализиране на това заболяване за което естествено ще Ви пиша.

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от stefo91 » 17 Ное 2016 16:23

Колега, само да не забравиш да пишеш за резултата, ако открием проблема ще помогнем и на други хора както сам каза, плюс това и на мен ми е интересно от какво идва този проблем.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от spiridoncho » 17 Ное 2016 19:19

Упс корекция...... Горе в последното си мнение съм говорел за датчика на коляновия вал, а пък @aznikilan е питал за този на разпределителния вал. Съответно и линка от горе е за смяна на датчика на коляновия вал.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

aznikilan
Мнения: 32
Регистриран на: 15 Юни 2016 21:40
Местоположение: Стара Зогора
Автомобил: korola VVTI - 1.4

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от aznikilan » 20 Ное 2016 15:01

Здравейте . Вчера извадих датчика на коляновия и го почистих. Куплунга е разкачен, напръскан със контактен спрей и отново закачен както трябва. Не успях да го премеря тъй като е фиксиран на един държач /неподвижно/ под смукателния колектор и блока на двигателя. Разкачането му става със здрава пинсета 35 см.дълга. Отворих филтъра на VVT i - то и го " почистих" - не беше замърсен /което обезмисля отварянето на VVT i клапана / и тази сутрин като я запалих същата работа. Проблема вероятно не е от тези неща.

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от stefo91 » 21 Ное 2016 00:58

Колега, трябва да замериш датчиците, за да сме сигурни. Последното нещо което ми хрумва е много просто - да откачиш акумулатора за 10 минути, така ще му изчистиш времената памет (eprom) и ако се натрупва някаква грешка така ще я занулиш и колата ще запали. Опитай това, ще стане лесно.
Забелязвам, че този проблем се появява предимно при коли, които не се карат често. А за датчиците не може да си сигурен преди да ги замериш, не казвам че е сигурно, че е от тях, но трябва да се убедиш. Само почистване може да не помогне.


П.С. след като откачиш акумулатора запали колата на студен двигател (не я пали преди това на топъл)
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

aznikilan
Мнения: 32
Регистриран на: 15 Юни 2016 21:40
Местоположение: Стара Зогора
Автомобил: korola VVTI - 1.4

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от aznikilan » 28 Ное 2016 20:45

Здравей stefo91 до колкото съм чел тази eprom-памет е точно енерго независима т.е. така наречената твърда памет. Поставя се за да поддържа предварително проектирани от производителя данни за ЕКУ то, с които то трябва да работи. Точно тази памет не позволява при откачане на акумулатора да се губят параметрите с които до последния момент ЕКУ то се е адаптирало и работи. Мисля че грешка не може да се натрупва. Тя я има, или я няма. В моя случай няма нито една грешка. За мен странното е че много хора страдат от този проблем и няма начин някой дори и случайно да не го е решил. Неприятното е че този "Някой" се кефи като чете как се мъчим толкова хора тук.

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от spiridoncho » 28 Ное 2016 21:09

@aznikilan, сега не знам дали временната памет се води точно eeprom или пък е трайната, но има временна памет на Тойотката. Ще се изразя така - Твърдата памет е тази която пази данни за предварително заложени фабрични данни на база на които колата може да работи дори при дефектирал сензор (примерно разкачен темп. датчик). Временната памет обаче е енергозависима (нещо като RAM). В нея се пазят данни на база на които Еку-то си е калкулирало дадени параметри и режими на база информация която е събрало по време на последният "трип"(адаптивни стойности). Примерно LTFT, данни за температурни датчици, позиция на стъпков мотор и неговият ход и много други стойности на база на които влиза по бързо в режим и не се налагат големи корекции. Определено след по-дълго откачане на акумулатора моята кола се държи доста по странно. Примерно след почистването на дроселовата клапа и стъпковият мотор трябваше да я покарам известно време, докато си научи новите параметри и да нормализира оборотите на ПХ. Затова и тази процедура с "ресет" е добре да се извършва след смяна на датчици, почистване на МАФ, дроселова клапа и стъпков мотор. Иначе колата може и да не запали а може и да запали, но по трудно.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта