Обезвъздушаване на парно Yaris/Vitz 1.0

Аватар
angelina
Мнения: 64
Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
Получена  благодарност: 1 път

Обезвъздушаване на парно Yaris/Vitz 1.0

Мнение от angelina » 17 Дек 2016 20:26

Както е видно от заглавието, охлаждащата течност достига 87 градуса, а въздушната струя на парното едва стопля ръката на 1 скорост вентилатор . Маркучите на парното причиняват болка. Очевидно има въздух след подмяна на един сензор на изпарителя. Забелязах, по-топлия маркуч на парното е долния, - т.е отдолу влиза течността, а отгоре излиза.

Никъде не видях нещо за обезвъздушаване?
Последно промяна от angelina на 19 Дек 2016 14:05, променено общо 1 път.
Пазарджик BMW 2.5 TDS-1995 -бивш. Opel Frontera -бивш Peugeot 607 3.0 -2006-бивш., Toyota Yaris 1.0 -2008. Mazda 6 -2015. Lexus RX 400 Hybrid, Toyota Highlander 3.5 XLE
Изображение

Аватар
angelina
Мнения: 64
Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
Получена  благодарност: 1 път

Обезвъздушаване на парно Yaris/Vitz 1.0

Мнение от angelina » 18 Дек 2016 21:52

Ченох в английски форум , натискане на дебелите маркучи, докато излиза въздух при капачката. Това не ми свърши работа. Увеличавах оборотите до 5000, накланях колата на дясно на 40 градуса докато работи, не става.,
Пазарджик BMW 2.5 TDS-1995 -бивш. Opel Frontera -бивш Peugeot 607 3.0 -2006-бивш., Toyota Yaris 1.0 -2008. Mazda 6 -2015. Lexus RX 400 Hybrid, Toyota Highlander 3.5 XLE
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4892
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Обезвъздушаване на парно Yaris/Vitz 1.0

Мнение от slowtraveler » 18 Дек 2016 22:27

Явно проблема не е обезвъздушаването щом и двата маркуча са горещи...
Да не би да има проблем с клапа на климатика?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
angelina
Мнения: 64
Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
Получена  благодарност: 1 път

Обезвъздушаване на парно Yaris/Vitz 1.0

Мнение от angelina » 19 Дек 2016 09:32

Клапите на кутията се движат и въздуха тръгва топъл, но не както преди. А това, че входния и изходния маркуч са еднакво топли/ или поне с малка разлика/, означава едновременно че не са запушени, а също и че в радиатора има въздух и течността не се обдухва добре. Въздушният поток е добър и филтъра за купето никога не е бил достатъчно мръсен.
Като измервам температурата с ОБД за двигателя, когато показва 85гр, маркучите на парното причиняват болка като се стискат с ръка, а въздуха вътре в централната конзола преди пареше силно на ръката, когато е на скорост 1, а сега е просто доста топъл. Явно е това, че не е достатъчно да се сгрее в колата както преди.

Преди да се случи въздуха в системата, подменят датчик за температура на изпарителя, но тогава беше топло и не се забеляза проблема. Друга намеса и проблеми по колата не е имало.

Никъде по международните форуми не обсъждат изваждането на въздуха, освен стискане на маркучите. Изважда се някакъв въздух, след като умишлено вкарам такъв, но до вътрешния радиатор не се стига по този начин.

Опитах да извадя горния маркуч на радиатора- върви на късане, но не се вади. Майсторите си бъркат в носа. Искат да правят скъпи ремонти и нямат време за мен.
Трябва да се извади горния маркуч, и да се надуе системата/ с уста капачката при радиатора и да се вкара бързо...

ЖЕНА МИ пак ще каже, че съм се целувал с колата w00t.gif Омръзна ми да се правя на майстор. Трябва да има друг начин. Тоя автомобил никъде не пише как се обезвъздушава.
Последно промяна от angelina на 19 Дек 2016 09:39, променено общо 1 път.
Пазарджик BMW 2.5 TDS-1995 -бивш. Opel Frontera -бивш Peugeot 607 3.0 -2006-бивш., Toyota Yaris 1.0 -2008. Mazda 6 -2015. Lexus RX 400 Hybrid, Toyota Highlander 3.5 XLE
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4892
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Обезвъздушаване на парно Yaris/Vitz 1.0

Мнение от slowtraveler » 19 Дек 2016 09:39

Обикновено точно когато има въздух в радиатора, изходящия маркуч не е горещ, защото е влошена циркулацията...
Това, че изходящия маркуч е горещ означава наистина, че не се обдухва добре радиаторчето. Затова и заподозрях клапите на парното - нещо пречи да се обдухва добре радиаторчето...
Да, температура 85С май е ниска, но все пак двигателчето няма достатъчно мощност пък и не знам къде е датчика...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
angelina
Мнения: 64
Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
Получена  благодарност: 1 път

Обезвъздушаване на парно Yaris/Vitz 1.0

Мнение от angelina » 19 Дек 2016 09:42

slowtraveler написа:
Ще проверя специално как се движи клапата за топлото- дали има пълния ход,

Ще гледам пак. Номера с целувките, ще свърши работа- ще пиша.
1.jpg
1.jpg (357.74 KiB) Преглеждано 2768 пъти
Пазарджик BMW 2.5 TDS-1995 -бивш. Opel Frontera -бивш Peugeot 607 3.0 -2006-бивш., Toyota Yaris 1.0 -2008. Mazda 6 -2015. Lexus RX 400 Hybrid, Toyota Highlander 3.5 XLE
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4892
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Обезвъздушаване на парно Yaris/Vitz 1.0

Мнение от slowtraveler » 19 Дек 2016 10:28

Като алтернатива - позапушено с боклуци радиаторче - тогава течността преминава през него 'транзит' само през една малка част и не успява да топлоотделя през цялата площ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
angelina
Мнения: 64
Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
Получена  благодарност: 1 път

Обезвъздушаване на парно Yaris/Vitz 1.0

Мнение от angelina » 19 Дек 2016 11:23

slowtraveler написа: с
Това също е вариант- частично запушено радиаторче.

Отделих му време и забелязах, че в гаража при 2000 об се чува преминаване на мехурчета през вътрешното радиаторче. Обаче звук, като преминаване през тясно сечение. Те и ламелите не са широки, но забелязах, че течността не е бистра. Тя не би и могла да е бистра, освен през първите две години от автомобила, но си направих едно приспособление.

Горният маркуч е изходния- това е добре. При повдигането му нагоре и надолу, течността си повлиява нивото лесно/ което означава че поне малките количества гарантирано преминават без съпротивление, за големите не се знае все още "да" или "не". /

Капачката при радиатора има два уплътнителни пръстена.
1. След премахване и запушване с една ръка, а стискайки дебелия маркуч с другата, се извършва помпене към и от разширителното казанче. Това го пишеше в английските форуми и май това е единствената процедура за целта, и достатъчна. Работа на място на двигателя с отворена капачка сочи, че течността много бавно намалява. Тогава се повтаря № 1 и пак се чака, но отнема много време.

Затова реших с приспособлението- да подложа една дълга свинска опашка/ за да я извадя лесно/ и да попреча на първото уплътнение / с пружината/ да затвори добре- за да контактува лесно теичността с разширителното казанче и без моя намеса, докато я карам из града. Голямото уплътнение в капачката пази да не изтича навън. Установих, че системата не работи под налягане / браво на японците/. След това чух, че мехурчета обикалят по системата. От време на време ще стискам дебелия маркуч- все още се чува преминаване на мехурчета към разширителното казанче, , а обратно си дърпа червената течност. Скоро ще премахна "приспособлението" да не стане някоя беля като го забравя. Не напразно уплътненията са две. Всъщност, направих това, защото не можах да видя как си засмуква обратно течността от казанчето, а и за да улесня процеса.

Навън е 2 градуса и като се повишат оборотите на 2000, духа парлив въздух. Мисля си обаче, че парлив въздух духаше и на празен ход , а преди и в движение не беше парлив. затова през уикенда ще играе маркуча от чешмата мушнат горния маркуч на радиаторчето. Системата остава отворена към двигателя и към капачката на радиатора- докато не изхвърли бистра вода. За да отпадне предположението наslowtraveleг, след това източване колкото се може чрез продухване и отвиване на долната пробка на големия радиатор/ защото е на удобно място/ и наливане на нов розов концентрат. Концентрат, защото в двигателя ще остане някаква вода, то 1.0 двигател, каква ли вода има ?

П.С. То от нямане какво да се прави по тая кола, ще обсъждаме колко топлото е по-топло от по-студеното tooth.gif punk.gif
Последно промяна от angelina на 19 Дек 2016 11:29, променено общо 1 път.
Пазарджик BMW 2.5 TDS-1995 -бивш. Opel Frontera -бивш Peugeot 607 3.0 -2006-бивш., Toyota Yaris 1.0 -2008. Mazda 6 -2015. Lexus RX 400 Hybrid, Toyota Highlander 3.5 XLE
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4892
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Обезвъздушаване на парно Yaris/Vitz 1.0

Мнение от slowtraveler » 19 Дек 2016 11:26

На твое място бих продухал с течаща вода в обратна посока и радиаторчето...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
angelina
Мнения: 64
Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
Получена  благодарност: 1 път

Обезвъздушаване на парно Yaris/Vitz 1.0

Мнение от angelina » 19 Дек 2016 11:31

slowtraveler написа: На твое място бих продухал с течаща вода в обратна посока и радиаторчето...
Именно това е надуването с маркуч от чешмата, на горния маркуч от снимката. Даже процедурата ще я прави "Малкия"- много обича да измисля нещо, а и ще е зает 1 час да не мисли глупости. Уча го да не му е трудно да експериментира и да мисли по всякакви теми- все една ще му се уцели да е успешна.
Пазарджик BMW 2.5 TDS-1995 -бивш. Opel Frontera -бивш Peugeot 607 3.0 -2006-бивш., Toyota Yaris 1.0 -2008. Mazda 6 -2015. Lexus RX 400 Hybrid, Toyota Highlander 3.5 XLE
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4892
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Обезвъздушаване на парно Yaris/Vitz 1.0

Мнение от slowtraveler » 19 Дек 2016 11:55

Горния маркуч не е ли 'горещия' - там, откъдето влиза топлата вода от двигателя, а от долния - да излиза по-хладката..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
angelina
Мнения: 64
Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
Получена  благодарност: 1 път

Обезвъздушаване на парно Yaris/Vitz 1.0

Мнение от angelina » 19 Дек 2016 14:03

slowtraveler написа: Горния маркуч не е ли 'горещия' - там, откъдето влиза топлата вода от двигателя, а от долния - да излиза по-хладката..
Като го извадих, се оказа че от него излиза водата. Аз по-горе съм и написал, че по-топлия е долния, но съм се заблудил да считам, че водата влиза от горния. По-скоро е обратното. Като извадих горния докато работи двигателя, от него излизаше вода.
Пазарджик BMW 2.5 TDS-1995 -бивш. Opel Frontera -бивш Peugeot 607 3.0 -2006-бивш., Toyota Yaris 1.0 -2008. Mazda 6 -2015. Lexus RX 400 Hybrid, Toyota Highlander 3.5 XLE
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4892
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Обезвъздушаване на парно Yaris/Vitz 1.0

Мнение от slowtraveler » 19 Дек 2016 16:12

Ами то и от двата трябва да излиза вода - все пак системата е под налягане :) Въпроса ми бе в каква посока е стандартния поток и да промиваш радиаторчето срещу посоката на стандартния поток...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
angelina
Мнения: 64
Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
Получена  благодарност: 1 път

Обезвъздушаване на парно Yaris/Vitz 1.0

Мнение от angelina » 27 Дек 2016 10:50

Колеги бях обещал да пиша, промих с маркуч вътрешното радиаторче, не изтече нищо съмнително. Обезвъздушаването е с притискане на дебелия маркуч и накрая като че ли парното работи по-силно, но то и температурите на падат под 5 градуса, за да се провери със сигурност. Изходящият въздух на 1ва скорост на вентилатора пари при 7-9 градуса външна температура.
Пазарджик BMW 2.5 TDS-1995 -бивш. Opel Frontera -бивш Peugeot 607 3.0 -2006-бивш., Toyota Yaris 1.0 -2008. Mazda 6 -2015. Lexus RX 400 Hybrid, Toyota Highlander 3.5 XLE
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта