Проблем с празният ход на 3S-FE (Avensis T22)

Двигателист
Мнения: 423
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Проблем с празният ход на 3S-FE (Avensis T22)

Мнение от Двигателист » 15 Яну 2017 12:59

Здравейте! Преди няколко дни при един от сутрешните студени стартове ми направи впечатление, че двигателя се изфорсира странно над 2500 оборота (обикновено предните сутрини при -10 -15 градуса държи 1800-2000 най-много, а и последните 60000 км винаги се е държал по този начин). След това докато загрее, вместо да падне на нормалните 700, правеше колебания между 1000 и 1500 с честота 1 път в секунда. Доста дразнещо... Първо си помислих, че нещо е замръзнало в регулатора на празния ход, но впоследствие, като видях конструкцията му ми стана ясно, че няма да се размина толкова лесно. Изключих буксата на регулатора и оборотите се кротнаха на 1800.
Така карам вече няколко дни. Какво проверих досега. Първо почистих без да го демонтирам регулатора. Не го демонтирах по няколко причини. Не ми се точеше антифриз, нямах нова гарнитура, а японците, незнайно защо, по целия дросел са използвали някакви нефелни винтове за кръстата отвертка, което е меко казано дебилно. Както и да е, със сигурност проблема не се дължи на клеясване на шибъра на регулатора – движи се с лекота. Намотките на моторчето (образно казано, мотор) са с правилното съпротивление. До биметалната пружина отзад нямам достъп, защото не съм свалял тялото с дроселовата клапа (нямах гарнитура под ръка). Пробвах с друга електрическа част на регулатора (втора у-ба) но промяна няма. Пробвах и с друг TPS (това си беше стрелба в тъмното) – без резултат. Прави ми впечатление нещо странно. Ако запуша напълно входа на смукателния колектор двигателя си работи съвсем спокойно. Насочих се към паразитен въздух, прегледах всички вакууми, но нищо. Дори да запуша входа на байпаса, който минава през регулатора на въздуха, оборототе остават високи и явно двигателя си взима достатъчно въздух от друго място. Явно, обаче е в общата част, защото примерно, според мен, ако смуче от определено място през гарнитурата на колектора, или о-пръстен на инжектор силно ще се влошава работата на определен цилиндър, а на практика двигателя си работи равномерно. Елиминирах и тръбата от капака на клапаните към колектора, защото се усъмних в клапана за вентилация на картера (PCV), но няма промяна. Чек лампата не е светила, освен когато карам с извадена букса на регулатора. Ако го включа лампата изгасва.
Друго неприятно е, че не мога да прочета този двигател. Опитах с техстрийм, но не иска да се свърже. Явно използва някакъв специфичен протокол, въпреки, че самата диагностична букса е 16 пин обд. Може да се чете само с кламера и мигащ код. В понеделник отново ще се помъча да установя причината и дотогава ще се радвам на коментари и идеи от вас.
Ако нищо не излезе, ще поръчвам гарнитури и ще сменям наред по пълнителният тракт. После... не знам още. Не ми се иска да вярвам, че електронния блок на двигателя се е скапал.
Тези авенсиси преди фейса, само в ТМ-Ауто ли могат да ги четат?

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Проблем с празният ход на 3S-FE (Avensis T22)

Мнение от мехаННика » 16 Яну 2017 21:32

Казах ти, мотора е толкова здрав и безпроблемен че практическия опит клони към нула. Интересно защо и теоретиците не се включват. Смени му гарнитурите по всмук. колектор и инжекторите, почисти дросела и прегледай пак вакуумните маркучета и клапанчета.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Проблем с празният ход на 3S-FE (Avensis T22)

Мнение от mfandakov » 16 Яну 2017 22:29

Ами колегата си е открил проблема сам казва,.........
-,, Ако запуша напълно входа на смукателния колектор двигателя си работи съвсем спокойно. Насочих се към паразитен въздух, прегледах всички вакууми, но нищо. Дори да запуша входа на байпаса, който минава през регулатора на въздуха, оборототе остават високи и явно двигателя си взима достатъчно въздух от друго място.

Иска гледане ,а не гадаене. :thumbsup:

П.С виждал съм сума ти спукани колектори,особено с Г.И/не говоря за този мотор специално/
worthy.gif

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Проблем с празният ход на 3S-FE (Avensis T22)

Мнение от мехаННика » 16 Яну 2017 23:18

Фъндъков, обявяваш ме за гадател ли? От постовете ти личи, знаеш доста неща, ама колко 3S-FE-та си виждал? Спукани колектори пластмасови? А алуминиеви без подгрев? Колегата е инженер, само че опита му е с техника с други мащаби.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Проблем с празният ход на 3S-FE (Avensis T22)

Мнение от mfandakov » 17 Яну 2017 08:25

Не си ме разбрал :) ,аз не съм обявявал никого за гадател.Просто мисля че това с гадаене няма да стане,иска си оглед на место.Мисля че за този случай си има ,,жокер,, и това е ,,
----, Ако запуша напълно входа на смукателния колектор двигателя си работи съвсем спокойно,


П.С Аз лично бих взел един спрей и бих пръскал на всякъде където има шанс да влиза въздух,и ако оборотите се покачват..........
worthy.gif

Двигателист
Мнения: 423
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Проблем с празният ход на 3S-FE (Avensis T22)

Мнение от Двигателист » 17 Яну 2017 13:05

мехаННика написа:Казах ти, мотора е толкова здрав и безпроблемен че практическия опит клони към нула. Интересно защо и теоретиците не се включват. Смени му гарнитурите по всмук. колектор и инжекторите, почисти дросела и прегледай пак вакуумните маркучета и клапанчета.
Да. Както говорихме, работя в тази посока. Поръчах гарнитури по пълнителния тракт, уплътнители за дюзите и някои други дреболии (PVC + уплътнение + тръбичка, г-ра капак клапани). След седмица се надявам да пристигнат и ще действам.

Двигателист
Мнения: 423
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Проблем с празният ход на 3S-FE (Avensis T22)

Мнение от Двигателист » 28 Яну 2017 11:54

Накратко, да се отчета, какъв беше проблемът.
След разглобяването виждам на колектора да се мотае отрязана рапидка със следи от червен силикон. Секунди по-късно видях и отвор в тръбата за 4-ти цилиндър. Рапидката си влизаше спокойно и явно се е разчитало на силикона. За пореден път си патя от мърлява работа на някой преди мен.
Използвах разглобяването за да увелича и хлабината на изпускателните клапани. Смених и всички уплътнители по дюзите (бяха много зле, буквално бакелит), г-ра капак клапани и презалепих една тапа на главата откъдето се заформяше теч на масло.
Нарязах М7 резба и навих късо болтче със зелен локтайт. Дано държи, че стената си е доста тънка. Най-правилно беше да сваля колектора и да го заварим, но ме домързя. Иначе на място ръкохватката на ВИГ апарата не влиза, а отделно бях наквасил и с бензин зоната и реших да не рискувам.
Относно клапаните. Не можах да си намеря данните от предишното мерене преди 30000 км. Само помня, че бяха ок, но цифри нямам. Както и да е... сега пускам по една пластина и лека изненада за мен. 1-ви цил. - 0,2-0,15 (норма 0,28-0,38). Другите в норма, но на долна граница. Решавам - ще гоня 0,4 на всички. Впоследствие два се оказаха на 0,35, но нищо, явно съм бързал с микрометъра :D
Въпреки, че използвах оригинален инструмент на тойота, така и не успях да се справя. Вадих един пул половин час, после го връщах един. Просто няма място да се извади. Или има някакъв чалъм... Писна ми и свалих разпределителния вал. Един съвет, ако някой го сваля - не навивайте просто осигурителният болт на раздвижното зъбно колело, а и го стегнете преди да започнете да разхлабвате петите. Защото, ако само е леко навит (както направих аз) двете части на колелото се изместват леко и ви вгорчават монтажа.
Малко снимки:
Позлатен двигател :D
Позлатен двигател :D
P1242997.JPG (1.79 MiB) Преглеждано 1708 пъти
Рапидката
Рапидката
P1243009.JPG (1.76 MiB) Преглеждано 1708 пъти
Дупката
Дупката
P1243010.JPG (1.68 MiB) Преглеждано 1708 пъти
P1243011.JPG
P1243011.JPG (1.75 MiB) Преглеждано 1708 пъти

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Проблем с празният ход на 3S-FE (Avensis T22)

Мнение от Iliyа Damyanov » 28 Яну 2017 14:32

Удоволствие е да се четат подобни постове особено придружени и със снимки. worthy.gif

Двигателист
Мнения: 423
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Проблем с празният ход на 3S-FE (Avensis T22)

Мнение от Двигателист » 28 Яну 2017 16:22

Благодаря! Идеята ми беше хем да е изчерпателно, хем максимално кратко и синтезирано, че на никой не му се четат дълги постове.

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Проблем с празният ход на 3S-FE (Avensis T22)

Мнение от мехаННика » 29 Яну 2017 16:22

Е това си е било вярно за гадател :D .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта