[Дискусия] Почистване на EGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен?

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

[Дискусия] Почистване наEGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен ?

Мнение от Hursa » 20 Яну 2017 10:29

Kiki написа:Това повишавоне на температурата в цилиндрите и съответно на целия двигател, неминуемо довежда до съкращаване ресурса на двигателя.
И това ще се опитам да оспоря smile.gif . При пълен товар, на какви да е обороти, когато се подава максималното количество гориво при тези обороти - ЕГР клапана е затворил, не се "подават отработени газове" (при евро 6 дизелите егр клапаните мисля са два и мисля, че тогава се подават отработени газове и при пълен товар, но това променя "макс натоварване"). А в тези режими топлоотдаването е максималното при тези обороти и охладителната система трябва да се справя. При по-нисък товар, когато ЕГР работи, макс температура в горивната камера в тези режими е по ниска, но температурата на двигателя се поддържа от термостата в зададените граници, независимо от ЕГР. Така, че според мен двигателя, като цяло почти не си изменя температурния режим - независимо, ЕГР работи или не.
slowtraveler написа: И двете...
Съгласен съм - и двете. Но по значимия фактор е намаляването концентрацията на "излишния" кислород. Температурата не се изменя толкова значително, в противен случай КПД щеше да се измени много. А ако се коригира значително изпреварването в подаване на горивото - както предполага колегата от ситроен-форума, не само КПД ще се понижи, а максималната температура може дори да се повиши, независимо, че ЕГР е подал отработени газове.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: scooby doo и 21 госта