Разлика между маслени филтри 90915-10003 и 90915-YZZE1 ?

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Разлика между маслени филтри 90915-10003 и 90915-YZZE1 ?

Мнение от BOz » 14 Фев 2017 16:23

Някой вижда ли с какво единия филтър е по-добър от другия, ако има такова нещо?
Пряка съпоставка намерих тук и тук.
Оригиналния номер по рама се води 90915-10003 а заместителя с 90915-YZZE1.
Нещо, което виждам като разлика в единия линк от сравнението е, че на оригиналния филтър от вън на филтриращата хартия има нещо като дунапрен. Който не се вижда като разлика на първия линк, което е странно.

И още един цитат, който намерих е:
"9091510003 - это номер для японского рынка.
В Европе(России) будет замена на номер 90915YZZJ1
В Америке на 90915YZZF2
А в эмиратах на 90915YZZE1"
90915-10003 - сделано в японии, внутри губка
90915-YZZхх - китай, внутри стандартная бумага, другой клапан
Демек първият филтър, който ми излиза по рама е правен за японския пазар, а заместителя за арабите. Или поне така го разбирам. И че оригиналния филтър трябва да е с нещото като гъба/дунапрен - като на втория линк.
Последно промяна от Akima на 14 Фев 2017 16:37, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Разлика между два маслени филтри.

Мнение от Akima » 14 Фев 2017 16:35

Е, хубаво беше да се опише колата...
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Разлика между два маслени филтри.

Мнение от slowtraveler » 14 Фев 2017 16:37

Мисля си дали на втория линк не е фалшив филтър, чиято хартия се е раздула като дунапрен...
А иначе - на друга марка сравнявахме филтрите... Там под конкретен парт номер се продават филтри на различни производители, но оригиналният е само на един производител (дори ги мързи да ребрандират съдържанието на 'оригиналната кутия)...
И в другия форум експериментите с неоригинални филтър не бяха успешни (в смисъл - тези които не са на оригиналния производител, а не конкретно купени от дилъра)...
Особено въздушния филтър - директно почваха да изскачат грешки по таблото (конкретните проблемни бяха на Блупринт)... Което ме навежда на мисълта, че някои производители произвеждат филтъра не толкова като параметри, а като 'монтажни размери и форма'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Разлика между маслени филтри 90915-10003 и 90915-YZZE1 ?

Мнение от Akima » 14 Фев 2017 16:42

Тъкмо мислех тези дни да го публикувам:
http://www.oil-club.ru/forum/topic/4976 ... ie-filtri/
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Разлика между маслени филтри 90915-10003 и 90915-YZZE1 ?

Мнение от max-2 » 14 Фев 2017 19:18

Преди 5-6 години купувах такива филтри като на втория линк на колегата Boz, но сега вече за съжаление не намирам такива. Продаваше ги Toyota Forever и бяха 3-4лв. по-скъпи от хартиения модел и японско и малайзийско производство. Вътре вместо хартиен елемент има нещо като кече, нагънато на дебели гънки. Предполагам, че има по=добра филтрация и по-трудно се запушва.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Разлика между маслени филтри 90915-10003 и 90915-YZZE1 ?

Мнение от BOz » 15 Фев 2017 12:04

slowtraveler написа: Мисля си дали на втория линк не е фалшив филтър, чиято хартия се е раздула като дунапрен...
Ами не е. Точно този филтър излиза за Приуса и е различен от всички останали. Ето още една снимка на нов такъв. Само като гледам уж оригиналния филтър, много не ми става ясно от снимките как работи байпасния му клапан. Ето и една снимка от вътре, освен от зад:
Изображение
Та лично аз до сега не съм махал/виждал такъв филтър и за това питам ако някой има допълнителна информация с какво е толкова по-различен, че на Приусите да им препоръчват такъв филтър, а не като масовите, които са с хартиен филтриращ елемент.
А на това клипче се виждат 3 еднакви, уж, 90915-YZZE1:
[bbvideo=560,315]http://www.youtube.com/watch?v=QfLJVZbdKL8[/bbvideo]
Пълна пародия.

Явно има доста ментета. Ето и едно видео свързано с тази тема:
[bbvideo=560,315]http://www.youtube.com/watch?v=RIs-Ie6SvWA[/bbvideo]

Лично аз все повече започвам да се замислям дали да заложа на ОЕМ части за пореден път, или просто да заложа на сигурен доставчик да кажем на филтри Hengst, които използвам по принцип.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Разлика между маслени филтри 90915-10003 и 90915-YZZE1 ?

Мнение от Оги » 15 Фев 2017 14:09

BOz написа: да заложа на сигурен доставчик да кажем на филтри Hengst, които използвам по принцип
Не бих се поколебал ни най-малко. Към тоз с дунапрена, или какъвто и да е материал по-скоро съм скептичен. Това е някаква химия, която е подложена на температури 100-120 гр. и киселинност на маслото през целия и живот, един Бог знае кога е гъбясал и пропуснал маслото транзит. Дори да е с минимален риск да се случи това. Освен че има няколко пъти по-малка контактна площ от нагънатия.
- На картонения, който си е от филтърна хартия нищо подобно не може да му се случи.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
Toyota Fan Forever
Мнения: 152
Регистриран на: 19 Яну 2017 10:16
Местоположение: Sofia

Разлика между маслени филтри 90915-10003 и 90915-YZZE1 ?

Мнение от Toyota Fan Forever » 16 Фев 2017 18:45

Колегите от Руската Федерация правилно са определили предназначението по пазари и производствения произход на "малкия" филтър към момента.
В БГ през 1994-1998г. в Тойота се предлагаше 90915-10001 (заменен към момента от 90915-10003 (DENSO Japan). След това до 2002г. 90080-91045 (Purflux Fr). После за известно време 90915-TА001 (DENSO Thailand), за да стигнем до 90915-YZZJ1.
Всички отговаряха и отговарят на изискванията на марката, но само от YZZJ съм видял случай с докаран автомобил на репатрак (маслото избило през корпуса на филтъра като през иглен джет и оляло целия кош), в който за щастие нямаше поражения, за които да зная.
Лично аз карам 6 поредни смени с YZZE1 поради простата причина, че не намирам 10003 на пазара, но пък избягвам YZZJ и на негово място като ценови аргумент бих препочел алтернативен произход.
Преместването на единица товар на единица разстояние е работа. Работата извършена за единица време е мощност. Всяка система обаче след Големия взрив се стреми към покой.

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

Разлика между маслени филтри 90915-10003 и 90915-YZZE1 ?

Мнение от kostadinnm » 18 Фев 2017 00:47

Здравейте.
Имах избиване на масло от филтъра. Автомобилът е от подписа, а филтъра е на AMC - ТО-141 мисля, че беше номера. Стана на ниските температури. Редовните ми майстори ме посъветваха да го затегнем и засега върши работа.
Мисля като имам време да го сменя(взел съм 1л масло за доливане) и бих го разрязал да видим какво представлява вътре. Само трябва да намеря време и читав майстор наоколо. Иначе като цена е някъде около 17лв., като някъде мернах "Hengst" за около 19лв. за моя автомобил. Бих взел два за проба да ги отворя да видя дали има разлика, но ще опре до време и разгръщане на ината ми(косвено ми казаха, че текущия АМЦ бил от "кофти" филтрите, което не оспорвам, но и ми се стори странно какво толкова се му избират).
btw, филтъра ми е отдолу на двигателя - ако го сменям, ще трябва ли да източвам изцяло маслото!?
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта