Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP – светва MIL / Check Engine - грешка P0410 Secondary Air Injection System ?

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP – светва MIL / Check Engine - грешка P0410 Secondary Air Injection System ?

Мнение от spiridoncho » 15 Фев 2017 16:52

Здравейте.
Както е видно от заглавието, имам странна ситуация със светване на „check engine“ със грешка P0410 - secondary air injection system. Грешката я набива след студен старт, при температури между 0 и 7 градуса, и то най вече когато е по-влажно. Цяла зима, при температури под 0-та не е излизала грешка. Някъде есента излезе на 2 пъти, и сега реши да ме тормози като почнаха температурите да стават положителни. Обикновено лампата светва около 30 секунди, до минута след запалване. Изключвам бъг в „прахосмукачката“ в следствие на замръзване или подобни. Много ясно я чувам да „бучи“, и най вече се усеща, когато на втората минута след запалването изключи. Определено си работи.
Моля, ако някой се е сблъсквал с подобно нещо и има идея дали е нещо дребно да сподели как може да се отстрани. Навежда ме мисълта, да не би клапана „пускащ“ въздух към изпускателния колектор, да залепва във влажното време заради наслоени въглеродни отлагания. Нещо не ми се нрави разглобяване на цялата система за почистване, най-вече на отворите в изпускателния колектор. Ако клапана заяжда и не се отваря, не би ли следвало да се чува прахосмукачката неистово да бучи по-силно?
Изобщо всякаква информация, по отношение на системата за вторичен въздух, и отстраняване на вероятна елементарна причина би помогнала. Като се затопли, ще опитам да почистя клапана, въпреки че изглеждаше перфектен от страната на помпата когато го махах есента. Може и вакуумния превключвател да се бъзика, но както казах не усещам аномалии с по измъчен звук от към „прахосмукачката“, вероятно причинен от не задействан клапан.
Другият вариант е да си карам колата докато зачести аномалията, за да бъде хваната причината за проблема при тестване и диагностика.
 ! Съобщение от: Akima
Заглавие:
Celica T23 1.8 VVTLi 2ZZ-GE – светва MIL(check engine) с грешка P0410.
Последно промяна от Akima на 15 Фев 2017 17:26, променено общо 1 път.
Причина: Преместена тема в правилния раздел.Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми ОТНОВО!
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP – светва MIL / Check Engine - грешка P0410 Secondary Air Injection System ?

Мнение от Akima » 15 Фев 2017 17:31

Вече сте писал за проблема в тази тема:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f ... 10#p315853
Не одобряваме дублирането на проблеми в различни теми! bash.gif

Приятно четене:
http://www.newcelica.org/forums/showthr ... ight=P0410
http://www.newcelica.org/forums/showthread.php?t=238660
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP – светва MIL / Check Engine - грешка P0410 Secondary Air Injection System ?

Мнение от spiridoncho » 15 Фев 2017 18:44

Извинявам се за дублажа, но темата в която споменах за проблема, се отнасяше за друго. Не сметнах тогава за необходимо, да размивам повече проблема си в споменатата чужда тема, касаеща друго. А и то се вижда, че отговор не получих!
Както и да е. Благодаря много за четивото. Разбрах от къде идва проблема и ще го реша като се затопли. До тогава ако изскочи грешка ще си я трия.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP – светва MIL / Check Engine - грешка P0410 Secondary Air Injection System ?

Мнение от stefo91 » 22 Фев 2017 12:46

Грешка P0410 е много често срещана при 2ZZ-GE причините може да са:

1. Механична повреда на виздушната помпа (тя помпа чист въздух в изходящия колектор за да намали вредните емисий) - помпата се намира от дясната страна на двигателя (от страната на пътника)
2. Загуба на вакуум от въздушната помпа към колектора.
3. Запушване на системата за вторичен въздух. (до помпата)
4. Лоша връзка (контакт) на помпата (помпата може да продължи да работи въпреки нея)
5. Най-често срещаният проблем е изгоряло реле (бушон) на помпата - то се намира точно до нея.

Това ти е ОЕМ номера за помпата: PUMP ASSY, AIR 17600-22010 - нова оригинална струва - € 1,018.43
Това ти е ОЕМ номера за релето: VALVE, VACUUM SWITCHING 90910-12059 - новo оригиналнo струва - € 79.78

Като цяло тази помпа по никакъв начин не влиае на работата на двигателя, просто ще ти се покачат нивата на вредните емисий и оттам светва чека. Но ако чека ти светва до 2-3 мин след запалване значи нямаш проблем с ламбда сондите или катализатора а със сигурност проблема ти е един от горните 5. До колкото знам въздушната помпа работи само докато двигателят е студен, но не съм 100% сигурен.

Успех и пиши като решиш проблема какво е било. :thumbsup:
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта