Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г

slavicho
Мнения: 4
Регистриран на: 10 Фев 2017 11:56
Местоположение: Перник

Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г

Мнение от slavicho » 20 Фев 2017 16:00

Здравейте колеги.Проблема ми е следния: при палене двигателя върти повече от обикновено и точно като се запали се появява разтрисане.Всички свещи работят,горивен филтър е сменен.2 пъти я закачах за диагностика не отчита никакви грешки,дюзите също са в ред.Има датчик на педала на газта,не съм сигурен но май се казва потенциометър,на компютъра показва ,че е на 18% при работещ двигател без да се подава газ. Като се подаде газ до край стига до 60% и не иска повече.Казаха ми,че проблема е в него.Искам да попитам някой от вас имал ли е такъв проблем и дали е възможно да е от този датчик?

slavicho
Мнения: 4
Регистриран на: 10 Фев 2017 11:56
Местоположение: Перник

Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г

Мнение от slavicho » 02 Мар 2017 13:23

Колега DIDO28 тъй като съм нов във форума не мога да отговаря на лични съобщения.Не съм оправил проблема още.То не беше стартер,демфер,датчик на педала на газта,тампони на мотора и т.н. и проблема си остана.Май и аз отивам на тези дифтунги.Ще пиша като ги видя и тях.Поздрави.

bobilora83
Мнения: 1
Регистриран на: 08 Мар 2017 21:07
Местоположение: свищов

Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г

Мнение от bobilora83 » 08 Мар 2017 21:11

Здравейте и аз имам същият проблем и се чудя накъде да се насоча,при нас всеки майстор различно казва и аз незнам какво да правя.
Ако някой може да помага да пише.
Благодаря предварително.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г

Мнение от slowtraveler » 09 Мар 2017 08:17

Проблема с паленето едва ли е от датчика на газта...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г

Мнение от Scott » 09 Мар 2017 20:13

slowtraveler написа:Проблема с паленето едва ли е от датчика на газта...
Може и да влияе, иначе нямаше изрично в книжките да пишат да се пали без да се натиска педала на газта. Ако ЕКУто има грешна информация че педала е натиснат може да затваря байпаса за стартиране и двигателя не пали от недостиг на гориво.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г

Мнение от slowtraveler » 09 Мар 2017 22:17

Писането за натискане педала на газта се появи с появата на инжекционите...
Преди това нормалната практика на палене бе да напомпиш няколко пъти газта, да дръпнеш смукача, и след това да запалиш с умерено натисната газ...
И като се появиха инжекционите почнаха да въвеждат практиката да не натискаш газта... Иначе хората натискаха и редовно вдигаха много оборотите на студени двигатели..
ЕКУ-то при палене едва ли му пука въобще как е натисната газта - то си подготвя правилната смес....
Няма причина да се тресе дори при натисната газ - тогава би запалила и увеличила оборотите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г

Мнение от Scott » 10 Мар 2017 11:23

slowtraveler написа:...ЕКУ-то при палене едва ли му пука въобще как е натисната газта - то си подготвя правилната смес...
И как според теб ЕКУ-то си подготвя 'правилната' смес при дизелов двигател? При това с грешна информация от някой от датчиците?

Аватар
iovkito
Мнения: 2835
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г

Мнение от iovkito » 10 Мар 2017 11:49

При проблем с педала на газта , колата влиза в авариен режим и вдига оборотите на празен ход , за да може да се кара . Няма никаква връзка с паленето на колата.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

kiks
Мнения: 121
Регистриран на: 14 Май 2011 09:44
Получена  благодарност: 1 път

Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г

Мнение от kiks » 10 Мар 2017 12:05

Ако имаш тоя проблем при топло или студено време и колата пали на 3 цилиндъра (и колата се тресе при палене) би трябвало да е дюзи. Нали правят някакъв тест с обратната нафта? Може някоя от тях да не пропуска нужното кол. гориво? Може ли да са идеални дюзите на 17 годишна кола?
Toyota Corolla Verso 2.2 D4D 2005; Toyota Verso 2.0 2012

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г

Мнение от slowtraveler » 10 Мар 2017 12:14

Scott написа:
slowtraveler написа:...ЕКУ-то при палене едва ли му пука въобще как е натисната газта - то си подготвя правилната смес...
И как според теб ЕКУ-то си подготвя 'правилната' смес при дизелов двигател? При това с грешна информация от някой от датчиците?
При грешна информация от някои от датчиците няма как...
Но при други датчици - като например газта, той си подготвя правилната смес винаги...
Бъркаш 'правилна смес' с пожелание каква мощност да дава двигателя :)
При положение 0% на педала на газта, компютъра смята колко газ да подава за да поддържа празен ход...
При положение 100% компютъра смята колко газ може да даде при конкретните условия...
Т.е. педала на газта е 'молба' какво искаш от двигателя (и в никакъв случай не влияе върху правилната смес при дадените условия)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

e 10
Мнения: 675
Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
Местоположение: Ловеч
Получена  благодарност: 3 пъти

Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г

Мнение от e 10 » 10 Мар 2017 13:35

kiks написа: Може ли да са идеални дюзите на 17 годишна кола?
Може, че даже и на по-стара. Зависи от концепцията, заложена при направата на автомобила dry.gif !
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

kiks
Мнения: 121
Регистриран на: 14 Май 2011 09:44
Получена  благодарност: 1 път

Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г

Мнение от kiks » 10 Мар 2017 13:45

Да, колкото по нови, толкова по зле и скъпи стават :)
Toyota Corolla Verso 2.2 D4D 2005; Toyota Verso 2.0 2012

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г

Мнение от Scott » 10 Мар 2017 15:20

slowtraveler написа: Но при други датчици - като например газта, той си подготвя правилната смес винаги...
Бъркаш 'правилна смес' с пожелание каква мощност да дава двигателя :)
При положение 0% на педала на газта, компютъра смята колко газ да подава за да поддържа празен ход...
При положение 100% компютъра смята колко газ може да даде при конкретните условия...
Т.е. педала на газта е 'молба' какво искаш от двигателя (и в никакъв случай не влияе върху правилната смес при дадените условия)..
При дизеловите двигатели не точно така. Положението на педала на газта казва колко да бъде количеството гориво впръскано от дюзите. И чак в последствие поради повечето впръскано гориво се увеличават оборотите, увеличава се количеството приет въздух, мощността и т.н. 'Правилната смес' на дизеловия двигател e много относително понятие, защото приетия въздух не се контролира прецизно във времето и отношението гориво-въздух се променя в много широки граници. Освен това в момента на палене липсва обратната връзка от датчиците в изпускателната система, защото двигателя още не е запалил. За конкретния случай - ако се впръсква гориво като за 33% положение на педала за газта, двигателят може да не пали и притриса защото възпламеняването възниква много преди ГМТ и работата е неустойчива поради обороти под номиналните за тази смес.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г

Мнение от slowtraveler » 10 Мар 2017 21:58

Честно казано при електронните инжекторни системи едва ли някой от нас знае в момента на палене каква е логиката на управление на дюзите..
Правилната смес при дизела е доста лесно контролируема :) Да, компа контролира турбо и дросел (за тези, които имат такъв), но общо взето - колкото и нафта да вкараш, все ще я изгори :)
А дори и да не я изгори - ще я издуха през ауспуха...
Пробвай да запалиш дизела при натисната газ, и ще се убедиш, че няма да има проблем... Това - при 'електронна газ' :)
Колегата споменава показание 18%, което си е напълно нормална стойност за празен ход...
Така, че според мен трябва да се търси проблема другаде...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г

Мнение от Iliyа Damyanov » 10 Мар 2017 22:32

Scott написа:
slowtraveler написа: Но при други датчици - като например газта, той си подготвя правилната смес винаги...
Бъркаш 'правилна смес' с пожелание каква мощност да дава двигателя :)
При положение 0% на педала на газта, компютъра смята колко газ да подава за да поддържа празен ход...
При положение 100% компютъра смята колко газ може да даде при конкретните условия...
Т.е. педала на газта е 'молба' какво искаш от двигателя (и в никакъв случай не влияе върху правилната смес при дадените условия)..
При дизеловите двигатели не точно така. Положението на педала на газта казва колко да бъде количеството гориво впръскано от дюзите. И чак в последствие поради повечето впръскано гориво се увеличават оборотите, увеличава се количеството приет въздух, мощността и т.н. 'Правилната смес' на дизеловия двигател e много относително понятие, защото приетия въздух не се контролира прецизно във времето и отношението гориво-въздух се променя в много широки граници. Освен това в момента на палене липсва обратната връзка от датчиците в изпускателната система, защото двигателя още не е запалил. За конкретния случай - ако се впръсква гориво като за 33% положение на педала за газта, двигателят може да не пали и притриса защото възпламеняването възниква много преди ГМТ и работата е неустойчива поради обороти под номиналните за тази смес.

Има едно нещо на което му се вика модул за управление на тягата. Не знам за какво точно служи ама зимата като буксувам педала на газта не ме слуша , а като влезе в авариен режим натискай газта и чакай да дигне обороти.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта