Виене на турбината

Аватар
saviskas
Мнения: 21
Регистриран на: 24 Дек 2015 10:46
Местоположение: Бургас

Виене на турбината

Мнение от saviskas » 16 Мар 2017 15:42

Здравейте, колеги,
модераторите да ме извиняват ако вече има подобна тема, но за времето през което търсех нещо по моя проблем така и не открих нищо!
Преди близо 2 месеца ( към 16-и януари ) пътувах по магистралата със 140 на круиз контрол и изведнъж автомобилът заби муцуната свали на 80км/час и на таблото се появиха "любимите" лампи, чек енджин, VSC off и другата там която светва в комплект с втората спомената. Та влязох в някакъв английски форум и набързо се ориентирах, че откача ли акумулатора занулявам грешките и "продължавам напред". След това никакви проблеми. Малко след това почна да ме гложди този проблем, какво го е предизвикало. Помислих си, да не би от добавка, която бях сложил. Отидох да си сменя маслото и казах за проблема. Не стана ясно какво как, но майсторът ми каза, че една скоба стягаща маркучът, който излиза от въздушния филтър и отива към турбината е откопчана и вероятната причина за грешка по време на път би трябвало да е тази. Захвана скобата и ме изпрати като ме посъветва да направя диагностика. След близо два три дни дали заради тиха музика или друго ми направи впечатление, че нещо вие. На ниските обороти и като подавам газ. Отидох пак при моя майстор, който ми каза, че не чува нищо нередно, но че въпросната скоба пак е откопчана. Предложи да я сменим направо с нова и пак ми напомни за диагностиката. Отидох на в Спекта Бургас, оттам ми казаха, че онази същата скоба е излязла и, че не е оригинална, а е сменяна, и че вероятно поради смяна на масло еди къде си се е стигнало до тази неглижирана грешка с въпросната скоба, което пък е предизвикало изпадането на някакво уплътнение стоящо между маркуча на въздушния филтър и турбината. Проблем с турбината нямало, а проблемът бил в това въпросно уплътнение. От него шумяло и виело и съм можел да карам така освен ако не искам да дам едни 150 лв за комплект маркуч и уплътнение понеже само второто не се предлагало. Без да се впускам в подробности за това къде е добре да се сменя масло и толкова ли е наложително да се обърнеш към оторизиран сервиз си излязох. Казаха ми, че има и друг различен проблем, който ще опиша в друга тема освен ако не открия подобна. Така! Идеята ми е, някой знае ли го това уплътнение какво аджеба представлява и може ли да се намери или да вадя 3 Пенчо Славейков-а и да пляскам с ръце?
Ще съм много благодарен някой да ме насочи в правилната посока.
"Желанието да се изкажем е почти винаги по-силно от желанието да научим нещо"

Аватар
saviskas
Мнения: 21
Регистриран на: 24 Дек 2015 10:46
Местоположение: Бургас

Виене на турбината

Мнение от saviskas » 16 Мар 2017 16:00

Забравих да кажа, D4D 2.2 150кс 2006 година
"Желанието да се изкажем е почти винаги по-силно от желанието да научим нещо"

gonzo79
Мнения: 13
Регистриран на: 20 Мар 2018 19:15
Местоположение: българия

Виене на турбината

Мнение от gonzo79 » 20 Мар 2018 20:07

Здравейте колеги

Имам подобен проблем като горно споменатия

Сменихме гарнитура на главата и след това се появи следния проблем :
1-Чувам турбината как вие като се вклучи, на моменти прекъсва и се губи мощност (преди да се отвори двигателя нямаше подобен проблем)
2-след 100-тина км. каранe с този проблем светнаха Check engine , trf off , vsc

Възможни причини?

ако някой се е натъкнал на подобен проблем нека да сподели моля...



двигател 2.2 d-4d 136hp 2ad-ftv

memorex

Виене на турбината

Мнение от memorex » 20 Мар 2018 21:14

Буст сензор,букса и маркуче към сензора.Има и филтърче.Актуатор турбина,геометрия, също и мръсен дебитомер или егр.

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Виене на турбината

Мнение от мехаННика » 21 Мар 2018 08:13

Ако някой е спал и онова уплътнение е засмукано в турбото, направо сваляй турбина.

gonzo79
Мнения: 13
Регистриран на: 20 Мар 2018 19:15
Местоположение: българия

Виене на турбината

Мнение от gonzo79 » 23 Мар 2018 14:18

Здравейте колеги

днес прегледах колата за букси сензори и тн.
и видях че едно маркуче не е на мястото си (за какво служи то?)
може ли проблема да е от това снимка:

Изображение
Последно промяна от Akima на 23 Мар 2018 15:14, променено общо 1 път.
Причина: Оправена снимка/линк.

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Виене на турбината

Мнение от мехаННика » 23 Мар 2018 15:25

Провървяло ти е.. Слагай и ще видиш.

gonzo79
Мнения: 13
Регистриран на: 20 Мар 2018 19:15
Местоположение: българия

Виене на турбината

Мнение от gonzo79 » 23 Мар 2018 18:11

А имали вероятност, поради факта че има проблем в турбото от само себеси това маркуче да е излезнало от мястото си ?

п.п

Преди ремонта на гарнитуата на главата ,смениха термостата .понеже е на кофти място се наложи да искарат и охлаждащите перки на радиатора , и на тях имаше от долната страна една тънка метална тръба ,и на двата и края подобно маркучета,при монтирането на перките почти съм сигурен че не можаха да ги сложат на местата им . и те ли са част от тая връзка? и за какво служи това?

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Виене на турбината

Мнение от veso_hds » 23 Мар 2018 18:39

В коя част на България ги намери тези майстори?
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

memorex

Виене на турбината

Мнение от memorex » 23 Мар 2018 20:53

gonzo79 написа: А имали вероятност, поради факта че има проблем в турбото от само себеси това маркуче да е излезнало от мястото си ?

п.п

Преди ремонта на гарнитуата на главата ,смениха термостата .понеже е на кофти място се наложи да искарат и охлаждащите перки на радиатора , и на тях имаше от долната страна една тънка метална тръба ,и на двата и края подобно маркучета,при монтирането на перките почти съм сигурен че не можаха да ги сложат на местата им . и те ли са част от тая връзка? и за какво служи това?
Както каза Механика ти е провървяло.
Очакваме след като съединиш маркучето дали пак ще го " изплюе " и тогава ще излезе отговора на въпроса ти.Нали.Все пак твърдиш че има проблем с турбото.
Относно послеписа ,не се разбира ясно.Снимка има ли?

gonzo79
Мнения: 13
Регистриран на: 20 Мар 2018 19:15
Местоположение: българия

Виене на турбината

Мнение от gonzo79 » 27 Мар 2018 16:35

Здравейте

Днес бях на сервиз и на диагностиката излиза: DPF
Може ли този маркуч да е "изплют" поради запушен DPF ?

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Виене на турбината

Мнение от WoLF » 27 Мар 2018 18:19

Чувал съм, че може, но дали е мит hmm.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

donibrasco
Мнения: 142
Регистриран на: 24 Юли 2016 12:51
Местоположение: пазарджик
Получена  благодарност: 1 път

Виене на турбината

Мнение от donibrasco » 30 Мар 2018 16:53

Здравейте, да използвам темата, за да попитам какви са ви мненията от видяното по-точно от чутото в този клип: https://youtu.be/wPw83a4G9eo
?
Клипът не мой, но абсолютно същото и при мен, между 1500-2000 об. При рязко натискане и отпускане на газта, най-добре се чува, все едно изпуска клапан. Колата върви и гори нормално, по-принц нямам оплаквания, само ме притеснява, че е по-шумна.
Предварително изказвам благодарност към мехаННика, ако може да даде мнение, а и разбира се към всички останали колеги.
Т25 Комби 2ADFTV non dpf

memorex

Виене на турбината

Мнение от memorex » 30 Мар 2018 20:44

Няма повод за притеснение.Просто дизайн на Тойота.Караш така докато спре да върви

donibrasco
Мнения: 142
Регистриран на: 24 Юли 2016 12:51
Местоположение: пазарджик
Получена  благодарност: 1 път

Виене на турбината

Мнение от donibrasco » 30 Мар 2018 21:35

Старая се да не обръщам внимание.., обаче..., все се услушвам като мине някоя дизелова тойота да чуя как бръмчи tooth.gif
Просто ми е по-шумна от нормалното.
Т25 Комби 2ADFTV non dpf

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта