Rav4 2008 - тракане, ускорение и.. още нещо

dwoikata
Мнения: 5
Регистриран на: 21 Мар 2017 01:12
Местоположение: Червен бряг

Rav4 2008 - тракане, ускорение и.. още нещо

Мнение от dwoikata » 04 Юли 2017 02:23

Здравейте колеги,
Да Ви споделя малко любопитна информация - ей така за размисъл. Rav4 2008, D4D, 2.2 136.
След ходенето ми в сермиз поради нуждата от смяна на накладки, попитах майсторчето какво мога да направя по въпроса с оборотите, понеже малко играеха на празех ход, без климати, и имаше едно претракване да го наречем наподобяващ малко звука на " грр.. грр.. "
Отговорът - добавка, за прочистване на дюзите. ОК. След добавката нещата се оправиха с оборотите обаче се появи нещо малко странно..
На празен ход, при подаване на газ ( припомване до към 1000 - 1100 оборота ) това същото "ГРРР" го имаше, и то доста по ясно се чуваше..
Покарах около седмица някъде и почна да ми прави впечатление, че при ускорение на 4 и 5 между 2000 - 2500 и 2500 - 3000об. все едно работи на 4000.. като ги подмине и като ускори до 4000 ( макар и доста тромаво - след малко ще наблегна отново на това ) изчезва звука и шумът от ускорение до 4000 е нормален.
Ходих до Тойота сервиз - Плевен.
Това което установиха беше че, гърнето е тамън леко започнало да прогнива, но така и така мисля да го махам, и при направена диагностика макар и на загрят двигател, проблемът който излезе, както се и съмнявах, първа и четвърта дюза работят съответно на 2.1 и -1.9.
Отново ме посъветваха с добавка да пробвам..
След като се прибрах бях твърдо решен да свалям да чиста дюзи, но уви.. стъмни се и не можах да ги сваля пък и доста амалогия ми се видя + че трябва и гарнитура да търся после.
След като сглобих това което бях наутвинтил, запалих колата и бях забравил да пъхна мъркучето което отива към двигателя от кутията на въздушния филтър към турбото. Сложих го аз както работеше колата и хоп.. чувам свистене. Свалям маркуча, оглеждане, изулиране където беше нужно и хлабаво понеже скобите бяха леко хлабави и свистенето спря. Макар че не съм сигурен дали от към турбото маркучът е влязъл хубаво, защото като бръкнах от долния край и опипах и леко като надигна.. тръгва да излиза, но така го оставих..
Тръгнах да направя 1 кръгче - ми върви.. ръмженето го има и викам чакай да погледна пак нищо че беше вече тъмно като в г**.
И тук на мен лично ми стана доста интересно:
Почнах да откачам кабели докато колата работи. Откачих сензора за въздух - закачих го. Нищо.. гледах гледах.. и като стигнах до вакумите ( поне мисля че са вакуми, може да ме поправите ако бъркам ) почна да се усеща промяна. Това пусто ръмжене почна да заглъхва. И да не ви разтеглям повече лукуми..
Установих че, клапанът на турбото, който трябва да се отваря и затваря при повече газ.. е заклещил ( над турбото е плеснато едно което според мен е вързано към тези вакуми, а отдолу е вързан с 1 малче за турбото което се отваря и затваря )
Откачих пусти вакум, отворих клапана на сила и мушнах маркучето. Огасих колата иии ужъсс.. почнаха да светят Check 4x4, Check Vsl ( поне така мисля че беше ) Check Engine System.
Е да де.. ама като тръгнах да пробвам колата, макар и с грешките на дисплея.. искам да ви кажа че тръгва с въртене на гуми без да хвърлям съединителя :D
Ускорява много по - добре, и скоростта искам да ви кажа че се усеща съвсем различна.
Между 150-160 които правих вчера, 150-160-180 и на горе нямаха нищо общо.
Та като заключение да добавя.. че откачих акумулатора, грешките се изчистиха, и колата почна да върви по стария начин.. отново отворих турбото както казах преди малко, пак грешки - обаче върви.. при гасене на колата се чува едно.. като виене обаче виене все едно да кажем гасите прахусмукачката :D Някакво такова ще да е..
Турбото почна да се чува от 1400-1500 до към 3000 оборота, преди не го чувах изобщо.

Решил съм утре да ходя до едни момчета, които мисля да ги накарам да премахнат DPF - а софтуерно, да махнат генерацията и да наставят нова, която да е от тръби и резонатури, мисля че няма да е много като трактор. :D
Иии.. да видим този проблем от къде идва с тези дюзи и това което открих за това клапанче на турбото. Дали е възможно дюзите да се тормозят при нормалното положение на колата в което е по принцип, или пък да се оправят така, макар и с грешките :D
Какво ще кажете?

Поздрави!

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Rav4 2008 - тракане, ускорение и.. още нещо

Мнение от мехаННика » 04 Юли 2017 14:29

Не разбрах защо ще ходиш при тия момчета, ти и сам много успешно ще си съсипеш колата или това което е останало от нея преди да я купиш. Правописа може и след това да го коригираш.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: bobiborisov и 52 госта