Страница 1 от 8

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 14 Сеп 2017 18:40
от moondevil
Здравейте колата е Rav4 D4d 2.0 116к.с 2004 г. От няколко седмици немога да се преборя със пустия егр светва check engine и грешката е той. Слагах няколко от моргите пак така. Оставих колата на майстор те също смениха няколко но проблема остава според тях неможем да попаднем на читав, отгоре електрониката която лежи на самия егр правела беля. Тествали са ги директно на автомобила. Моля за вашите съвети нов ли да търся или да го затапвам (къде?).

Благодаря

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 14 Сеп 2017 19:46
от krasi73
Здравей колега,от както съм я купил съм със същия проблем и вече се отказах от опити сменял съм няколко но след няколко километра пак светва ,при мен не се усеща никаква промяна в работата на мотора затова сикарам и вече съм свикнал с тази грешка ,единствено не съм чистил всмукателен колектор ,но колега от Стара Загора със същия проблем беше го чистил и пак същата работа няма управия .

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 14 Сеп 2017 19:57
от slowtraveler
За да го затапиш предполагам ЕГР трябва да е изправен - в момента генерира грешка, защото компютъра му казва да се премести, а след това разбира, че не се е преместил..... Или софтуерно да се изолира..

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 14 Сеп 2017 19:58
от Hursa
Други проблеми с двигателя забелязвате ли, освен "светването" на check engine? Да не е проблема във връзката към датчика за положение на ЕГР клапана.

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 14 Сеп 2017 20:12
от krasi73
Hursa написа: Други проблеми с двигателя забелязвате ли, освен "светването" на check engine? Да не е проблема във връзката към датчика за положение на ЕГР клапана.
Каде се намира този датчик?

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 14 Сеп 2017 20:35
от moondevil
Според мен електрониката която е отгоре него тя прави нела при старите някой купувал ли е нов?

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 14 Сеп 2017 20:40
от moondevil
Hursa написа: Други проблеми с двигателя забелязвате ли, освен "светването" на check engine? Да не е проблема във връзката към датчика за положение на ЕГР клапана.
Автомобила си върви т. Е не намирам промяна само пустата лампа свети. Замислям се да махна крушката и tooth.gif

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 14 Сеп 2017 21:16
от Hursa
Вероятно тогава е връзката към датчика. Но не съм го виждал, нито пък разглобявал, за съжаление. Така, че не вземайте много на сериозно това, което съм написал. Предполагам smile.gif - той е на стеблото на клапана - в корпуса му във "вакуумната" част която го задейства, но не съм сигурен. В корпуса има и ел магнитен клапан, до колкото разбирам, отварящ достъпа към пневматичното задействащо устройство. Само предположения - вероятно връзката (електрическата) към клапана е обща - към електромагнита и към този датчик, може би е проблем в буксите.

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 15 Сеп 2017 07:46
от moondevil
Добре някой не е ли решил този проблем.?

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 15 Сеп 2017 08:38
от slowtraveler
Колега, проблемът се решава. Но как очакваш съвет след като явно все още не сте направили качествена диагностика...
Те вариантите не са чак толкова много ако правилно е разчетена грешката - ЕГР, кабелите към ЕГР, компютър, който чете данните от ЕГР...
Как ще се диагностицира - зависи от майстора и от теб...
Ако майстора има проверен или нов ЕГР (ама целият комплект)- може да почне от там. Или да прозвъни кабелите за да е сигурен, че няма проблем с тях...
Приятел с подобен дефект въпреки, че автомобилът е доста стар и на години и на километри, го бях посъветвал да отиде в официалния сервиз, защото местните сервизи в градчето бяха почнали да го мотат според мен. И да му предлагат 'смени това, смени онова - катализатори, и т.н.'.. Отиде, и му смениха ЕГР заради скъсана мембранка на вакуума...
Да, плати си, но му оправиха автомобила за няколко часа, поеха си гаранцията, и човекът спокойно си отиде на море следващият ден.

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 15 Сеп 2017 11:22
от moondevil
B x вакумите са проверени майстора при която е оставена колата твърди че електрониката която е на самия егр правела чалъми, т. Е компа казва отвори се той се отваря не колкото трябва и компа набива грешка.Това е че е пробвал само стари от автоморги но и те са с подобен проблем, нов не е помеже са голяма цифра. Но пък в крайна сметка ще се взема.

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 17 Сеп 2017 15:03
от redsxz
И при мен го има този проблем. Грешката която записва е 0400. Също съм пробвал със смяна и почистване на EGR и след определено време пак записва същата грешка. При извън градско шофиране или на магистрала проблема не се наблюдава. Няма никаква промяна в работата на колата само тая лампа кадето свети. Автомобила е прегледан чинно, и няма други забележки. Спрял съм се на затапване на EGR и софтуерено изключване. Но сумата която ми искат за момента ме възпира. Имаше колега които монтира и нов EGR и нещата пак не се оправиха. Предполагам проблема е един и същ въпроса е да бъде установен и след това споделен във форума. От алиекспрес съм си купил elm 32 и през телефона следя и трия грешката, това за сега е моето решение.

Поздрави!!!

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 18 Сеп 2017 19:59
от Hursa
Само клапана ли почистихте?

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 19 Сеп 2017 17:55
от redsxz
Чистен е само EGR.

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 20 Сеп 2017 19:17
от Hursa
До колкото разбирам – тази грешка означава, че не постъпват достатъчно отработени газове на „входа” на двигателя. Може би от почистване се нуждае и целият тракт след ЕГР клапана (в този тракт има и топлообменик охлаждащ подаваните изгорели газове - поради развитата си повърхност и малки проходни сечения - той е най-чувствителен към задръстване). Възможно е и да има запушени „вакуумни” тръби (маркучи) – които вакуумират изпълнителното устройство на ЕГР клапана, които го отварят – до колкото знам са две. А може и да не са плътни – пробиви по тях или не плътни връзки.
При неголямо натоварване на двигателя – ЕГР отваря повече – подавайки по голямо количество отработени газове. Поради това, ако притока на отработени газове е ограничен по някакъв начин, системата би го „установила” най-вече при неголямо натоварване. Когато двигателя работи с голямо натоварване - ЕГР (особено при по-старите системи – евро 3 и 4) притваря до „напълно затворен” – затова тогава системата не може да установи проблем. Ако тръбните пътища – подаващи отработените газове са задръстени, например – относително малкия разход на газове през тях не се затормозява от частичното им задръстване.
(Горното са само предположения.)
Ако съм прав, „затапването” на ЕГР в случая за двигателя не би дало чувствителна разлика (не е съвсем вярно). При вас той е „частично затапен”, така да се каже.