Yaris P1 1SZ-FE сваляне на алтернатор как?
Yaris P1 1SZ-FE сваляне на алтернатор как?
Здравейте Колеги,
Ярисът на жена ми (P1, 2004 1SZ-FE 1.0) от известно време има проблеми със заряда - трудно пали, проблем с волана (електрически е) заключване и тн. при престой повече от 4-5 дена.
Акумулаторът поставен на зарядно се държи отлично, напрежението му се покача плавно а не скокообразно. При 5А заряден ток напрежението му от 12.4V стига 14.3 за около 3 часа.
Проверих за утечки - няма. Токът при изключени консуматори измерен след 10 мин покой на колата е ~ 20мА което считам за нормално.
Напрежението на заряд варира - ако акумулаторът е зареден със външно зарядно е около 14,1 V при първо палене и на празен ход.
След дълго каране заряда пада то 13.5~13,7V което е много малко.След престой 3-5 дена колата пали много трудно като след палене трябва да се изфорсира за да загасне предупреждението за PS . На празен ход в този вид държи 13,5 - 13,6V
Акумулаторът сложен на друга кола се държи отлично, Индикация за проблем със заряда не свети.
Набедил съм четките (и си мисля, че не бъркам ) . Ще бъда благодарен ако ми помогнете със съвет относно :
- свалянето на алтернатора ( наврян е отзад ) . Как да го сваля за да го ревизирам .
- идеи освен четки/регулатор какво мога да погледна (връзки, маси и кабели са проверени)
Благодаря предварително за мненията ви и за отделеното време.
Ярисът на жена ми (P1, 2004 1SZ-FE 1.0) от известно време има проблеми със заряда - трудно пали, проблем с волана (електрически е) заключване и тн. при престой повече от 4-5 дена.
Акумулаторът поставен на зарядно се държи отлично, напрежението му се покача плавно а не скокообразно. При 5А заряден ток напрежението му от 12.4V стига 14.3 за около 3 часа.
Проверих за утечки - няма. Токът при изключени консуматори измерен след 10 мин покой на колата е ~ 20мА което считам за нормално.
Напрежението на заряд варира - ако акумулаторът е зареден със външно зарядно е около 14,1 V при първо палене и на празен ход.
След дълго каране заряда пада то 13.5~13,7V което е много малко.След престой 3-5 дена колата пали много трудно като след палене трябва да се изфорсира за да загасне предупреждението за PS . На празен ход в този вид държи 13,5 - 13,6V
Акумулаторът сложен на друга кола се държи отлично, Индикация за проблем със заряда не свети.
Набедил съм четките (и си мисля, че не бъркам ) . Ще бъда благодарен ако ми помогнете със съвет относно :
- свалянето на алтернатора ( наврян е отзад ) . Как да го сваля за да го ревизирам .
- идеи освен четки/регулатор какво мога да погледна (връзки, маси и кабели са проверени)
Благодаря предварително за мненията ви и за отделеното време.
Toyota Avensis T25 1.8 VVTI 2006
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Yaris P1 1SZ-FE сваляне на алтернатор как?
Здравей колега. Първо разхлабваш пистовия ремък. Ремъка се опъва именно от алтернатора . Болта на обтегача е гаечен м10 , а фиксиращия болт е гаечен м12. Като махнеш ремъка трябва да достигнеш болта, който играе ролята на шарнир на самото динамо. Аз лично не съм свалял алтернатора и не знам дали може да се извади без да махаш кутията за въздушния филтър и всмукателния колектор.
Как се държи напрежението на празен ход с включени светлини, парно и т.н. ?
Как се държи напрежението на празен ход с включени светлини, парно и т.н. ?
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
Yaris P1 1SZ-FE сваляне на алтернатор как?
Колега имаш ли идеи на колко километра реално е тази кола, ако си първи собственик? Според мен намери друг акумулатор за пробва в твоята кола за няколко дни преди да разглобаваш алтернатора..аз карам корола и вотажа е подобен на твоя,а алтернатора наскоро ми е реивизиран заради проблеми в диодния блок.На празен ход и по-ниски обороти напрежението е 13.6-13.7, вече над 2000 отива на 13.9-14.1 и нямам никакви проблеми с палене или каквото и да е.
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Yaris P1 1SZ-FE сваляне на алтернатор как?
Добра идея.
Вероятно проблема е в слаба, кородирала или замърсена връзка по веригата на зареждането, която се влияе от температурата. Първо потърси такава по връзките и кербовките на кабела между алтернатора и + на акумулатора, ако по него не се открие- се прицели в масата на диодния блок. Принципно лампата може да не свети ярко при такова положение, но може да мъждука съвсем слабо, едва забележимо. Напрежението може да се колебае и заради промяна на влажността във въздуха. Последното е в допустими граници, но където има съпротивление по тази верига с повишаване на температурата то най-вероятно се увеличава, в същото време мощността на генератора пада, понеже тока през тази връзка е ограничен от ръжда или хлабаво примерно и не може да мине с необходимата сила.
Проблема е досаден докато се установи къде е, но отстраняването му /ако не отваряш динамо за пръв път/ не е толкоз. Отваряне на динамо и сваляне на диоден блок ако не си подготвен за това- остави на сервиз.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Yaris P1 1SZ-FE сваляне на алтернатор как?
Здравейте Колеги,
Благoдаря на всички отзовали се.
В процесът на търсене на причината и преди смяна на четките установих следното:
- със зареден предварително акумулатор и току що запалена алтернатора поддържаше 13,78 - 13.95V (13.7 със включени къси) като напрежението скачаше нагори надолу в диапазона, при форсиране напрежението "заковаваше" на 14.1V (13.95V със включени къси)
- При позагряла кола и на празен ход напрежението падна до 13.6- 13.78V (13.4V на къси) и на обороти 13.9V (13.8V на къси) .
Нестабилното напрежение на празен ход потвърждаваше теорията ми за проблем с четките, но потвърждаваше и теорията за проблемен акумулатор.
Акумулаторът свален от колата за 4 дена се саморазреждаше до 12.1V - готов пътник
В крайна сметка свалих алтернатора - оказа се, че четките наистина са са за смяна. Вече са сменени с нови, смених и лагерите за всеки случай. Всички връзки вече са зачистени и леко омаслени.
Остана да сменя акумулатора и смятам че проблемът със паленето е решен.
Благoдаря на всички отзовали се.
В процесът на търсене на причината и преди смяна на четките установих следното:
- със зареден предварително акумулатор и току що запалена алтернатора поддържаше 13,78 - 13.95V (13.7 със включени къси) като напрежението скачаше нагори надолу в диапазона, при форсиране напрежението "заковаваше" на 14.1V (13.95V със включени къси)
- При позагряла кола и на празен ход напрежението падна до 13.6- 13.78V (13.4V на къси) и на обороти 13.9V (13.8V на къси) .
Нестабилното напрежение на празен ход потвърждаваше теорията ми за проблем с четките, но потвърждаваше и теорията за проблемен акумулатор.
Акумулаторът свален от колата за 4 дена се саморазреждаше до 12.1V - готов пътник
В крайна сметка свалих алтернатора - оказа се, че четките наистина са са за смяна. Вече са сменени с нови, смених и лагерите за всеки случай. Всички връзки вече са зачистени и леко омаслени.
Остана да сменя акумулатора и смятам че проблемът със паленето е решен.
Toyota Avensis T25 1.8 VVTI 2006
Yaris P1 1SZ-FE сваляне на алтернатор как?
Не бързай с акумулатора...покарай така да видиш как ще е след ремонта на стартера.
- angelina
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
- Получена благодарност: 1 път
Yaris P1 1SZ-FE сваляне на алтернатор как?
На колко километра са четките? Имам и аз един въпрос в същата тема. Колко километра издържат оригиналните четки ? Имам 2800км пътуване и нямам възможност да ги сменя. 78хил.км съм в момента.
- iovkito
- Мнения: 2839
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 57 пъти
Yaris P1 1SZ-FE сваляне на алтернатор как?
Моите изкараха 378 000км.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- mapamop
- Мнения: 4076
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 289 пъти
Yaris P1 1SZ-FE сваляне на алтернатор как?
На 309000-310000 я извадих прясно купена от моргата. 2 дни и 600 километра по-късно смениха "диодната плочка с четките заедно", че по системата вървяха едни 17.3 волта. Дизеловите алтернатори са 120А, бензиновите са мисля 90А - различни са, мисля че и оборотите на двигателите и на самите алтернатори е вероятно да са други.
Авенсис Т25 12.2005, 1.8 бензин.
Авенсис Т25 12.2005, 1.8 бензин.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 54 госта