d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател

Аватар
ragest
Мнения: 58
Регистриран на: 23 Ное 2013 15:10
Местоположение: София, Дървеница

d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател

Мнение от ragest » 23 Ное 2017 07:14

izo_plovdiv написа: Продължава когато е на по -ниска температура да не пуши или поне не се вижда нищо в огледалото. Загрее ли нормално и се почва - при потегляне и ускорение и отзад се появява кълбо синеещ дим за секунда да кажем. На место при загрял двигател, при подаване рязко газ изпушва същото. В движение след това изпушване с високи обороти нищо не виждам.
Колега, и при мен е ибсолютно същото. Вчера пак се случи. Но не е постоянно и не е всеки ден. Симптомите са 100% същите. Но точна причина не мога да установя. За информация: Направените диагностики не ги броя вече. Преди година и половина смених всички дюзи с нови. Не повлия на проблема. Чистих egr клапана. Беше си за почистване и ми казаха, че може да е от него. Чистенето не повлия също

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател

Мнение от slowtraveler » 23 Ное 2017 07:28

Диагностиката в този случай е предимно с носа - какво представлява 'пушенето бяло'....
Както споменах вариантите са няколко:
1. Конденз. Това е НАПЪЛНО НОРМАЛЕН бял пушек особено при влажно време
2. Сив до бял пушек.. Лош процес на горене - може да е заради пикаеща дюза, неправилна центровка и т.н. и т.н. - там е нужна добра диагностика
3. Син пушек (някои го оприличават на бял) - горене на масло и т.д.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ragest
Мнения: 58
Регистриран на: 23 Ное 2013 15:10
Местоположение: София, Дървеница

d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател

Мнение от ragest » 23 Ное 2017 07:38

Димът е, както го е описал колегата. Светъл и синкав. Не става дума за конденз. Конденза е бял, има го и на празен ход и се появява при определени атмосферни условия. В случая изпушването е при тръгване и ускоряването след потегляне само. И е са сравнително кратко. После няма помен от него. Миризмата - може би като масло, но не съм 100% сигурен дали правилно се ориентирам. Малко по-късно ще дам още инфо какво съм правил за да установя проблема

Аватар
ragest
Мнения: 58
Регистриран на: 23 Ное 2013 15:10
Местоположение: София, Дървеница

d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател

Мнение от ragest » 23 Ное 2017 09:28

Ще се опитам да бъда максимално изчерпателен с моя опит до момента. Дано съм полезен на някой.
Както казах, аз забелязах проблема преди почти 2 години. От тогава има проявление от време на време. Развитие не забелязвам. Колата няма никакви други индикации за проблем - нито софтуерни, нито динамични, нито като разход.
Правени са няколко диагностики и физически прегледи - в ТМ и при мой познат, който се занимава с диагностика и на когото имам доверие. Говорих и с колега от форума, който се ползва с добро име тук.
Ето някои от заподозрените причинители:
- турбина - вериятност да пропуска някакво малко количество масло, което на определен период и при подаване на газ се "издухва" и изгаря. Това би обяснило периодичната му и непостоянна проява. Имам някакъв разход на масло, това е факт. Но е далеч от допустимите норми според ТМ (техните смятам, че преднамерено за завишени). За 1 година (около 15000.00 км) съм долял около 1 литър. В ТМ физически гледаха въздуховодите около турбината. Казаха, че са чисти. Според тях не е от турбината, защото тогава имало на някои места омаслявания, които при мен няма. Самото турбо не е сваляно за проверка. Като цяло съм избягвал да правя скъпо струващи процедури само на база догатки и предположения. От турбината няма виене и други шумове. На диагнистика е ок.
- dpf - Това е предположение на ТМ. Според тях поради повече градско каране, компютъра се опитва да пусне регенерация на филтъра и не успява в градските условия. Затова припушвала. Тук обаче моят въпрос е: При условие, че за да се иницира регенерация е нужна определена температура на филтъра ( май беше около 550 градуса) и двигателят да бъде за определен период в диапазона обороти поне 2300 - 2500, как тогава би се случила "неуспешна' регенерация в задръстванията не знам.
- кофти гориво - сменях бензиностанции, марки, местоположения, различни видове нафата - не забелязвам зависимост. Освен някаква гадост да се е набила в горивния филтър.

Общо взето това, което ме посъветваха от няколко места - Изчакай "проблема" да се развие и да има ясно проявление и тогава предприемай нещо. Това смятам и аз, но за целия период няма видима промяна/прогрес. Не съм фен на смяна на скъпоструващи части само на база на предположения и догатки . Имам горчив опит от това.
Наблюденията ми (без да са професионални) са следните - проявява се най-вече пролетно/есенно време. Няма връзка със сезоните разбира се, по-скоро с външната температура - над нулата, но под 20 градуса. Това лято три месеца градско, извънградско, как ли не я настъпвах - нищо грам не изпуши. Миналото същата работа. В най-големите студове на зимата също нищо нямаше. Сега, от както почна есента и захладня се почна.
Това е. Не претендирам за изрядна техническа компетентност на написаното. Симптомите на колегата отворил темата и със сходен двигател са съвсем същите като моите. Аз лично вече спрях да се филмирам и изчаквам някакво "развитие". Така доста време вече.

Поздрави

Аватар
ragest
Мнения: 58
Регистриран на: 23 Ное 2013 15:10
Местоположение: София, Дървеница

d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател

Мнение от ragest » 23 Ное 2017 09:34

Да добавя само за разхода ми на гориво:
- градско - сравнително къси разстояния (до 10 км) + задръствания - лято около 7.5-7.7. Сега, от както застудя е около литър повече - около 8.5
- извънградски - от 4.9 до 5.4, 5.5. Лятото съм винаги с климатик. Не се стремя да карам икономично никога, но общо взето спазвам ограниченията.
За мен резхода е съвсем нормален. Пиша го от гледна точка на това, че повишеният разход на гориво също може да насочи при диагностициране на проблем.

julian7981
Мнения: 11
Регистриран на: 02 Яну 2017 10:25
Местоположение: Добрич
Автомобил: Аурис 2,0 Д4Д

d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател

Мнение от julian7981 » 23 Ное 2017 18:17

Имам Същия Аурис 2007г. 2.0d4d 126kс.,вчера видях синкав пушек при 2000- 3000 оборота на 2 предавка на другите не видях.
Карам само градско от месец и мисля че е заради регенерацията на ДПФ.,така мисли и майстора като го чух вчера.
Разтоянията който минавам са кратки 3-4 км. и колата е студена на 90% от пробега.
Пушека беше малко ,не става дума за облаци от дим и преди това не съм виждал дим.
Имам същия разход като твоя извън града ,а на градско 7,5 ми показва в момента компа при средна скорост 18км./ч.
Сега съм на 7000км. след смяната на маслото и е надолу 5мм. от максималното означение на щеката.
При предишното масло също не съм доливал и беше на същото ниво.
Между другото моята кола има 5 дюза която е в изпускателния колектор.

izo_plovdiv
Мнения: 57
Регистриран на: 21 Юли 2016 18:11
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Авенсис Т27 2.2 150кс

d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател

Мнение от izo_plovdiv » 28 Ное 2017 15:11

На 26.11. имах пътуване гр.Пловдив - гр. Чепеларе и обратно и нямаше никаква пушилка зад мен. Поне аз не виждах :) . Заредих преди това резервоара от друга бензиностанция за проба / ако въобще има някакво значение / и ще видим как ще се развият нещата с това пушене.
Avensis 2.0 D4D 126кс. 2007г.,
Avensis t27 2.2 d4d 150 2010г.

Аватар
ragest
Мнения: 58
Регистриран на: 23 Ное 2013 15:10
Местоположение: София, Дървеница

d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател

Мнение от ragest » 29 Ное 2017 22:11

Наблюдавай при градско каране. На извънградско и аз не съм виждал пушилка никога.

Аватар
Georgi Tenev
Мнения: 27
Регистриран на: 28 Ное 2017 09:33
Местоположение: Plovdiv

d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател

Мнение от Georgi Tenev » 30 Ное 2017 10:40

izo_plovdiv написа: С ДПФ съм. Продухвах я 2 дена на магистралата от 3-4000 оборота по 20км разстояние, но без да има подобрение от това. Стигайки 3000 оборота, изведнъж все едно умира-започва мн бавно ускорение, едвам -едвам. Продължава да припушва само като загрее. Установих също, че се получава когато натисна газта до дупка и в промеждутъка около 1500-2200 оборота когато се "изстлелва" да изпушва такъв светъл дим само за секунди. След "изстрелването" спира да пуши и дори при поддържане на висока скорост не се вижда дим/пушек. Видях, че го прави и на първа, втора, трета, четвърта, пета при рязко натискане газта до дупка. Ауспуха не е омаслен,а само черен от сажди. Маслото вчера си беше на средата, а откакто съм я закупил -Септември 2017г. нивото на антифриза си беше ниско - под минимума и не бях доливал. Вчера го долях колкото е необходимо и ще видим как стоят нещата с него. Дюзите са гледани 1-ва -0,2, 2ра 0,5, 3та 0,7, 4та 1.6. Слагах добавка за почистване на горивна система, но профилактично по препоръка на човека който гледаше дюзите, Тогава колата все още нямаше никакъв пушек. Оттогава 2 резервоара нафта съм изразходил, като повечето път ми е магистрала и извънградско. Пушека се появи от няколко дена или по-точно - от две седмици само градско в Пловдив.
Колега разбра ли се какав е проблема понеже и аз го имам същия.Благодаря
Авенсис 2007 126 к.с

Аватар
ragest
Мнения: 58
Регистриран на: 23 Ное 2013 15:10
Местоположение: София, Дървеница

d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател

Мнение от ragest » 06 Дек 2017 17:39

Колега, Тенев,
Видях, че си пуснал отделна тема за същия проблем. Предполагам, че си изчел всички мнения и по тази тема. Това, което мога да кажа, е че вече няколко колеги от форума имат абсолютно същия проблем и са със същия двигател. За мен явно става дума за някаква "особеност" на този двигател. Не съм чул никой до сега да открил точния проблем. За мен най-вероятно е свързано с дпф и регенерацията му, но кой знае. Не вярвам някой да се навие да подменя скъпоструващи компоненти само по предположения. А факт е, че досега не съм и чул някой "сервиз/майстор" да е излязъл с категорична диагноза. Включително и в ифициалните сервизи. Ако все пак успееш да установиш причината, моля сподели.
Успех.

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател

Мнение от biro » 06 Дек 2017 19:47

Аз съм със същия двигател вече 5та година и нямам такъв проблем, не е особеност на модела и не е нормално да пуши.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател

Мнение от Iliyа Damyanov » 06 Дек 2017 20:55

Здравейте! Бих казал , че и аз съм във вашата група но ... може би. Имам наблюдения върху два автомобила с идентични проблеми и почти еднакви двигатели. Единия е Нисан Примиера 2,2 дизел с камонреал , турбо и интеркулер а другия е Авенсис пак 2,2 дизел с камонреал , турбо и интеркулер но и с ДПФ. Та студения сезон се карат по-малко и предимно на къси разстояния. Обикновено не могат да стигнат работна температура . Тоест редовно се карат на къси разстояния и в изспускателната система се набира конденз . Предполагам и в интеркулера също. Когато се наложи по-дълги преходи и автомобилите си загреят се получава едно яко изпушване и после няма проблем. Аз лично се скъсах да търся проблем но всичко ми е наред. Явно проблема не е в ДПФ а просто подобен дизел не е подходящ за къси дистанции през студения период. В общи линии за да загреят ми прябват около 15 км. а аз вече съм пристигнал преди това.

Аватар
ragest
Мнения: 58
Регистриран на: 23 Ное 2013 15:10
Местоположение: София, Дървеница

d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател

Мнение от ragest » 06 Дек 2017 21:39

biro написа: Аз съм със същия двигател вече 5та година и нямам такъв проблем, не е особеност на модела и не е нормално да пуши.
Нямам предвид, че е нормално да пуши. Имах предвид специфичен проблем, който се проявява при този двигател.

Аватар
ragest
Мнения: 58
Регистриран на: 23 Ное 2013 15:10
Местоположение: София, Дървеница

d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател

Мнение от ragest » 06 Дек 2017 23:06

Iliyа Damyanov написа: Здравейте! Бих казал , че и аз съм във вашата група но ... може би. Имам наблюдения върху два автомобила с идентични проблеми и почти еднакви двигатели. Единия е Нисан Примиера 2,2 дизел с камонреал , турбо и интеркулер а другия е Авенсис пак 2,2 дизел с камонреал , турбо и интеркулер но и с ДПФ. Та студения сезон се карат по-малко и предимно на къси разстояния. Обикновено не могат да стигнат работна температура . Тоест редовно се карат на къси разстояния и в изспускателната система се набира конденз . Предполагам и в интеркулера също. Когато се наложи по-дълги преходи и автомобилите си загреят се получава едно яко изпушване и после няма проблем. Аз лично се скъсах да търся проблем но всичко ми е наред. Явно проблема не е в ДПФ а просто подобен дизел не е подходящ за къси дистанции през студения период. В общи линии за да загреят ми прябват около 15 км. а аз вече съм пристигнал преди това.
При конкретния проблем, който обсъждаме 100% не става дума за конденз. Колегите, които имат този проблем предполагам са виждали кондензз и са наясно, че проблемът е друг

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател

Мнение от mfandakov » 06 Дек 2017 23:34

Iliyа Damyanov написа: Здравейте! Бих казал , че и аз съм във вашата група но ... може би. Имам наблюдения върху два автомобила с идентични проблеми и почти еднакви двигатели. Единия е Нисан Примиера 2,2 дизел с камонреал , турбо и интеркулер а другия е Авенсис пак 2,2 дизел с камонреал , турбо и интеркулер но и с ДПФ. Та студения сезон се карат по-малко и предимно на къси разстояния. Обикновено не могат да стигнат работна температура . Тоест редовно се карат на къси разстояния и в изспускателната система се набира конденз . Предполагам и в интеркулера също. Когато се наложи по-дълги преходи и автомобилите си загреят се получава едно яко изпушване и после няма проблем. Аз лично се скъсах да търся проблем но всичко ми е наред. Явно проблема не е в ДПФ а просто подобен дизел не е подходящ за къси дистанции през студения период. В общи линии за да загреят ми прябват около 15 км. а аз вече съм пристигнал преди това.
Колега твоето не е проблем,четох преди време тази тема много бе дискутирана в един немски форум.
Там точно това казваха сумати потребители, а именно...
1. Под 5 градуса на студена кола DPF прави опит за регенерация,но понеже DPF не е добре загрял и поради карането основно на къси разстояния се получава този еднократен пушек.
2.Това се решава с инсталация на по нов софтуер.
3.Това е много разпространен проблем в двигателите на Тойота и Лексъс.
При тези другите случай при 126ps мотора проблемите са решими и си трябва време ,и добър диагностик.
worthy.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Юлиан70 и 39 госта