Проблем с двигател на Тойота Селика 1.8VVT-i

tonko_lonko89
Мнения: 8
Регистриран на: 29 Ное 2017 19:01
Местоположение: ruse

Проблем с двигател на Тойота Селика 1.8VVT-i

Мнение от tonko_lonko89 » 01 Дек 2017 21:20

Здравейте колеги и манияци на тойота.Имам питане към всеки един член от групата и ви благодаря предварително за отделеното време.Та проблемът е следният:
Преди близо 2 седмици купих Тойота селика 1.8 ввти 143 конски сили от обява в карс.бг пусната на 3400 взех я за 2800 добра цена...но и проблемите си дойдоха с нея за жалост.Проблема е следния..:на студен двигател и на топъл двигател работи колата неравномерно,понякога ако е студена и не и дам газ принудително огасва...паля я и пак ако не подам пак има вероятност да огасне..сутрин пали след около 2 секунди като загрее пак толкова.Проблема е че нито на студен нито на топъл двигател мога да я изфорсирам когато натисна педала докрай на газта...Ако го натискам постепенно качва оборотите до 7200,но натисна ли го докрай педала за газта и край започва прекъсване и колата ми все едно работи на 3 цилиндъра така се чува точно същият звук все едно работи на 3 цилиндъра.Компресията я замервахме на студен мотор всички цилиндри са на 9.5 бара само четвърти е на 8.5.На таблото ми изписва чек Лампичката,което означава диагностика където я заведох.Отчита ми бедна горивна смес на 4 цилиндър.Чистихме дебитомер купих и нови свещи НГК сменил съм ги еднополюсни са както ми дава производителя проверил съм и бобините като опирам свеща в шасито и на стартер паля на всички бобини има искра между бобината и свеща...купил съм горивен филтър но още не съм го сменил и не съм махнал катализатора понеже някои казват че може и от него да е ако е затлачен...останаха дроселова клапа като вариант не изключвам и ламбда сондата както и горивната помпа ако не прави достатъчните 3.5 бара налягане не съм я замервал...Та онзи ден си поиграх с дюзите и какво се случи...при слагането о пръстенчетата на всяка една дюза се е закъсала от напрежението когато съм слагал рейката но най интересното беше че колата започна да се форсира на празен ход с натиснат педал докрай на газта!... зарадвах се много но когато тръгнах да слагам капака на двигателя пластмасовия и гледам отдоло пълно с бензин и върху самите цилиндри се беше напълнило и миришеше ужасно...отидох после да купя о пръстени масло устойчиви и на бензин също сложих ги направо заспаха фи 7 на 2 бяха мисля...оплътниха добре вече теча на бензин изчезна но за сметка на това колата пак се върна в старото си положение и пак започна да прави мизерии с прекъсването...На загрял двигател е малко по добре но ... пак не е както трябва.Моля някой който е по запознат да пише ще се радвам наистина тази кола да се оправи и благодаря предварително.

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем с двигател на Тойота Селика 1.8VVT-i

Мнение от dokkito » 01 Дек 2017 22:32

Компресията ти е ниска. Ако си сигурен , че бобините, свещите и инжекторите са наред залагам на неправилно пистъпил във всмукателя въздух. Причината е в дебитомерът или смуче въздух от някъде . Скоро един колега с БМВ от прецакано серво на спирачки имаше сходен проблем. Щом при плавно подаване на газ е по- добре може и със налягането на горивото да имаш проблем. Дебитомер или налягане на гориво( залагам на дебитомер). Провери стойнистите им.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

tonko_lonko89
Мнения: 8
Регистриран на: 29 Ное 2017 19:01
Местоположение: ruse

Проблем с двигател на Тойота Селика 1.8VVT-i

Мнение от tonko_lonko89 » 02 Дек 2017 08:53

ами добре може би си прав и благодаря все пак .. но както споменах по горе когато бях разбутал инжекторите и почна да тече бензин под колата тогава започна да се форсира перфектно...но проблема беше че гумичките бяха скъсани и пропускаха ... но пък какво общо има това с форсирането незнам направо съм шах от всякъде ... как да проверя дали деботимера е добре ??? аз го бях разкачил от буксата му и колата не искаше да вдига повече от 3000 оборота ... а когато е закачена буксата си вдига до 7000+ с плавно подаване на газта ... при рязко подаване прекъсва и работи все едно е на 3 цилиндъра... Налягане на гориво... много вероятно ! Тук в Русе всеки се прави на майстор а по сервизите нямат сходни мнения по проблема :Д малко е за смях,но всеки казва различна версия,която няма нищо общо с предходното мнение на другия и така ... налягане на гориво какво ще рече да видя как е бензиновата помпа ли или какво ? ... Благодаря все пак

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Проблем с двигател на Тойота Селика 1.8VVT-i

Мнение от мехаННика » 02 Дек 2017 09:48

И ти да не останеш назад, и ти с майсторите . С компресия 8,5 тоя мотор си е за ремонт, какви гумички ? Защо си мислиш че като вземеш някой мъртвец ровен от всички самодейци в окръга и всеки е длъжен да знае какво му е ? Разглоби си мотора, направи го с оригинални части и половината от тези проблеми ще ти отпаднат.

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем с двигател на Тойота Селика 1.8VVT-i

Мнение от dokkito » 02 Дек 2017 10:32

Той двигателя е издухан, то се знае с тая компресия. Нередовните обороти са друга тема.
Търси човек , който може да ти проследи живи данни на дебитомера , температура на входящ въздух, стойности на ламбда сонда, стйности на вакуума при подаване на газ и празен ход.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

tonko_lonko89
Мнения: 8
Регистриран на: 29 Ное 2017 19:01
Местоположение: ruse

Проблем с двигател на Тойота Селика 1.8VVT-i

Мнение от tonko_lonko89 » 02 Дек 2017 15:41

мехаННика може и да си прав,не го оспорвам,но искам само да вметна,че преди тойота селиката имах мазда мх 3 1.6 88 конски сили,която имаше издухана гарнитура на главата буташе масло 1 литар на 1000 км и беше с различна стойност на компресия на всеки един цилиндар и ти говоря стойности от 6 до 9 ... и никога не е прекъсвала ! :) може би доккито е прав .. но благодаря и на теб за коментара който остави..по склонен съм да вярвам на него защото всичките ми коли досега са били с лоша компресия но проблем с прекъсването както с тойотата не съм имал .... логика просто :)

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Проблем с двигател на Тойота Селика 1.8VVT-i

Мнение от мехаННика » 02 Дек 2017 15:54

Успех ти желая, защо ли се меся и аз...

tonko_lonko89
Мнения: 8
Регистриран на: 29 Ное 2017 19:01
Местоположение: ruse

Проблем с двигател на Тойота Селика 1.8VVT-i

Мнение от tonko_lonko89 » 02 Дек 2017 17:10

Благодаря все пак! Успех и на теб... smile.gif

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем с двигател на Тойота Селика 1.8VVT-i

Мнение от dokkito » 02 Дек 2017 17:26

Истината е , че аз опит с тойоти нямам. Между другото аз имах 323 ф ба с z5 мотот , който гореше повече масло от бензин и с ужасна компресия. Колата мъркаше , изключително стабилен двигател в ниски и високи. Даже тракаше на метал при ряско ускорение, но железни обороти и палеше в стут и пек. Механика е многоуважаван във форума и не искам да се обижда и да мисли, че го контрирам. Лично аз съм искал мнение от него за скоростна кутия. Държа да подчертая , че не се занимавам с коли, пак съм механик но в промишлената свера. Лека вечер от мен drunk.gif
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

tonko_lonko89
Мнения: 8
Регистриран на: 29 Ное 2017 19:01
Местоположение: ruse

Проблем с двигател на Тойота Селика 1.8VVT-i

Мнение от tonko_lonko89 » 02 Дек 2017 20:41

Благодаря!Лека вечер и от мен и мерси за отделеното време на всички вие които се включихте.В понеделник съм поръчал чисто нов дебитомер и датчик на дроселовата клапа утре сменяме и горивния филтър,ще замеирим налягането и дебита на горивната помпа и ако няма успех след смяната на дебитомера и датчика на дроселовата клапа тогава се насочвам към дюзи(ще ги дам да се чистят на ултра звук) или клапан или регулатор на горивото в бензиновата рейка там както се казва :) Дано вече истината излезе на яве,че ми втръсна вече worthy.gif boxed.gif

tonko_lonko89
Мнения: 8
Регистриран на: 29 Ное 2017 19:01
Местоположение: ruse

Проблем с двигател на Тойота Селика 1.8VVT-i

Мнение от tonko_lonko89 » 05 Дек 2017 15:08

Здравейте на всички ! Утре вземам дюзите от еконт дано проблема се окаже от тях стискайте палции :) ще има яко черпене усещам :D

tonko_lonko89
Мнения: 8
Регистриран на: 29 Ное 2017 19:01
Местоположение: ruse

Проблем с двигател на Тойота Селика 1.8VVT-i

Мнение от tonko_lonko89 » 08 Дек 2017 12:21

Ужас! Нищо общо с дюзи колеги...Смених ги същата работа...Но най важното е че проблема е решен!!! Оказа се бобина ! Направи ме луд тая бобина не съм и предполагал че може да е от нея...Сега си карам с кеф,сега си държи 750 оборота на тихите и е бетон форсира се яко и не прекъсва...Остана дамо последен проблем свързан с придърпването...Като подам рязко газ преди да се изфорсира се замисля една секунда и чак тогава литва а като я карам с над 100 на 5 предавка примерно и усещам едно леко придърпване ...Ако и този проблем се реши колата става като нова...Някакви идеи към какво да се насоча имате ли колеги? Благодаря ви предварително :)

tonko_lonko89
Мнения: 8
Регистриран на: 29 Ное 2017 19:01
Местоположение: ruse

Проблем с двигател на Тойота Селика 1.8VVT-i

Мнение от tonko_lonko89 » 08 Дек 2017 12:22

Като цяло се колебая нещо във вакуумите ламба сонда дебитомер или горивен филтър но знам ли ... Помагайте..Благодаря!

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем с двигател на Тойота Селика 1.8VVT-i

Мнение от dokkito » 08 Дек 2017 13:46

Само не смянай наред , а диагностицирай. tooth.gif
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 47 госта