Почистване на SCV клапан

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

ivsto69
Мнения: 2
Регистриран: 12 дек 2017 23:56
Репутация: 0
Местоположение: Sofia

Почистване на SCV клапан

Мнениеот ivsto69 » 13 дек 2017 01:26

Здравейте,

дали някой може да ми помогне с два отговора за механично почистване на SCV-клапан:
1. Какво макс. напрежение да се подаде на клемите му като са потопени в ултразвукова вана с почистваща течност за дизелова система? Гледах полски клип в тубата с 12V и някакво реле, както и немски-директно на клемите с макс. 6V.

Нямам възможност да продухвам клапана с компресор със сгъстен въздух. По-лесен и постижим алтернативен вариант на ултразвука е с пръскането на карбораторен спрей в найлоново пликче за 15тина минути, т.е. Spray some of the carb/ brake cleaner into the bag (enough so when you put the control valve in it is submerged. Put the control valve in the bag and SHAKE. Ако някой го е прилагал, моля кажете дали почистването е било ефективно?

2. След почистването и монтирането на същия клапан (а не на нов) би трябвало да не се налага софтуерна инициализация на помпата или алтернативната процедура с кламера на ОБД буксата, нали така? А има ли нужда, да се помпи гориво ръчно, с онзи черен бутон до филтъра, преди подаването на контакт?

Двг. ми е 2AD-FTV и съм само с един SCV-клапан.
Благодаря и да ви е засмяно утрото :)
Avensis 2.2, D4D, 2007, T25, 150hp

Потребителски аватар
valioman
Мнения: 13
Регистриран: 01 фев 2015 23:13
Репутация: 0

Почистване на SCV клапан

Мнениеот valioman » 15 дек 2017 09:24

Преди 15месеца и на мен ми се наложи да извърша тази процедура /установено от съответната грешка / ,само че аз съм с 1CD-FTV и имам 2 SCV клапана.
Процедурата която извърших е :
Свалих клапаните,потопих само работната им част в торбичка в която изпръсках WD40 количество колкото да покрие частта от клапана който е в помпата .
Оставих ги така за времето за което смених горивния филтър .. да речем 20 мин . после им подадох няколко пъти 12V колкото да прищракат , потопих ги отново за да речем 5 мин в торбичките и ги монтирах.
При самия монтаж преди да затегна болтовете до степен в която уплътнението да уплътни напомпих с ръчната помпа да колкото да излезе гориво и евентуално въздух и тогава затегнах болтовете докрай.
Не е нужно никаква "софтуерна" намеса. единствено което щях да правя е да изчистя грешката но при смяната на горивния филтър се сваля акумулатора .. така че не беше необходимо :).

До сега не се е проявил проблем с горивната система , но и спрях да зареждам от Е К О :)
Успех с начинанието!
Toyota Corolla Verso D4D 2003г.

ivsto69
Мнения: 2
Регистриран: 12 дек 2017 23:56
Репутация: 0
Местоположение: Sofia

Почистване на SCV клапан

Мнениеот ivsto69 » 17 дек 2017 18:04

Благодаря на valioman за отговора!
Особено полезна по втория ми въпрос беше тази част от отговорът му, която "подчертавам" за попадналите на темата в бъдеще...
valioman написа:Източник При самия монтаж преди да затегна болтовете до степен в която уплътнението да уплътни напомпих с ръчната помпа да колкото да излезе гориво и евентуално въздух и тогава затегнах болтовете докрай.
Не е нужно никаква "софтуерна" намеса. единствено което щях да правя е да изчистя грешката но при смяната на горивния филтър се сваля акумулатора .. така че не беше необходимо


По първият въпрос се оказа, че и в моя scv-клапан има само обикновен соленоид (компактния scv е по-къс, разновидността му е SV2 и е показан тук на стр. 1-7). За намотката би трябвало да няма проблем дали ще се подаде 2V или 12V стига да прещрака, за да се задвижи и почисти добре. Въпреки, че при мен подвижното цилиндърче не блестеше идеално навсякъде, не се осмелих да го полирам нито с шкурка, нито дори с паста както колегата прави тук. Мисля, че при полиране би се променил диаметъра и да се навреди повече.

Всичко отне около 1 час. Успех на следващите!
Avensis 2.2, D4D, 2007, T25, 150hp

Тониавенсис
Мнения: 1
Регистриран: 06 яну 2018 12:10
Репутация: 0
Местоположение: Pernik

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Тониавенсис » 06 яну 2018 12:38

Здравейте Колеги :)
Първо да пожелая хубава и безаварийна година ,и много здрав!
Собственик съм отскоро на Авенсис 2007г. 2.2 ДКАТ. Имам следният ГОЛЯМ проблем.
Колата сутрин пали много трудно.След като запали, докато загрее ,работи по около 2 минути без да може да се форсира и изгасва.След като загрее работи по добре ,но пак има моменти да неможе да вдигне повече от 1000об. и трябва да я изгася и наново стартирам.
И сега ходенето по Сервизи.
Първо ходих в Перник нищо не направиха.
Второ Благоевград сервиз "Монца" - Първият път ми казаха недостиг на гориво и пада няляганрто.Смениха ми горивният филтър и казаха ,че трябва да се слага задължителнио оригинален филтър.Тръгнах от сервиза и след 60км същите проблеми.На следващият ден отидох и пак отново диагностика ,казаха ,че е клапана за високо налягане който е около 600лв.Прибрах се в Перник сложих два клапана втора употреба ,но колата не се оправи.
Трето Тойота Запад София. Съмнения за клапан или дюзи след повторно тестване казаха дюзи, но незнаят точно колко са развалени или ако е една коя е точно. Предложиха ми оферта за ремонт с нови дюзи около 9500лв и рециклирани в завод на Тойота 5000лв.
Та помагайте.Сблъсквал ли се е някой с този проблем?Рециклират ли се в БГ тези дюзи?
Просто незнам какво да направя.
Благодаря предварително!

biro
Мнения: 504
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 42
Местоположение: Русе

Почистване на SCV клапан

Мнениеот biro » 06 яну 2018 19:44

Евтини дюзи са ти предложили boo.gif
Като закачиха на диагностика какви стойности бяха дюзите? А налягането на гориво?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017

мехаННика
Мнения: 1485
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 141
Местоположение: София

Почистване на SCV клапан

Мнениеот мехаННика » 06 яну 2018 20:07

Кои стойности? Кое налягане? Ако ще поставяш диагноза добре е да уточниш. Пиезо дюзите са скъпи, но за това се мисли преди да си купиш " изгоден" мощен дизел.

Потребителски аватар
Toyota Yarispz
Мнения: 131
Регистриран: 20 яну 2015 00:02
Репутация: 12
Местоположение: София

Почистване на SCV клапан

Мнениеот Toyota Yarispz » 06 яну 2018 20:26

Тониавенсис написа:Източник Здравейте Колеги :)
Първо да пожелая хубава и безаварийна година ,и много здрав!
Собственик съм отскоро на Авенсис 2007г. 2.2 ДКАТ. Имам следният ГОЛЯМ проблем.
Колата сутрин пали много трудно.След като запали, докато загрее ,работи по около 2 минути без да може да се форсира и изгасва.След като загрее работи по добре ,но пак има моменти да неможе да вдигне повече от 1000об. и трябва да я изгася и наново стартирам.
И сега ходенето по Сервизи.
Първо ходих в Перник нищо не направиха.
Второ Благоевград сервиз "Монца" - Първият път ми казаха недостиг на гориво и пада няляганрто.Смениха ми горивният филтър и казаха ,че трябва да се слага задължителнио оригинален филтър.Тръгнах от сервиза и след 60км същите проблеми.На следващият ден отидох и пак отново диагностика ,казаха ,че е клапана за високо налягане който е около 600лв.Прибрах се в Перник сложих два клапана втора употреба ,но колата не се оправи.
Трето Тойота Запад София. Съмнения за клапан или дюзи след повторно тестване казаха дюзи, но незнаят точно колко са развалени или ако е една коя е точно. Предложиха ми оферта за ремонт с нови дюзи около 9500лв и рециклирани в завод на Тойота 5000лв.
Та помагайте.Сблъсквал ли се е някой с този проблем?Рециклират ли се в БГ тези дюзи?
Просто незнам какво да направя.
Благодаря предварително!

Лично мнение за тойота запад ... слаб сервиз .,човекочас над 80лв., бягай далече!!!
тия дюзи в най-скъпия вариант са 600лв/бр. при по настоятелно търсене и за 180-200 usd може да си намерис нови с гаранция И СЪС ДИФТУНГИТЕ комплект !!! А не дилъра да се опитва и тях да хване по 14лв/бр tooth.gif :censored:
tooth.gif Toyota

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1893
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 76
Местоположение: Добрич

Почистване на SCV клапан

Мнениеот iovkito » 06 яну 2018 21:49

Точно тези дюзи са доста скъпи - за d-cat между 2007 и 2009 год. Не вярвам да се намерят за по-малко от 700лв/брой .
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

biro
Мнения: 504
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 42
Местоположение: Русе

Почистване на SCV клапан

Мнениеот biro » 07 яну 2018 17:31

мехаННика написа:Източник Кои стойности? Кое налягане? Ако ще поставяш диагноза добре е да уточниш. Пиезо дюзите са скъпи, но за това се мисли преди да си купиш " изгоден" мощен дизел.


Всички стойности на дюзи и налягания в горивната дистема. Диагноза се поставя след справка с данните.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017

Потребителски аватар
Toyota Yarispz
Мнения: 131
Регистриран: 20 яну 2015 00:02
Репутация: 12
Местоположение: София

Почистване на SCV клапан

Мнениеот Toyota Yarispz » 07 яну 2018 19:52

iovkito написа:Източник Точно тези дюзи са доста скъпи - за d-cat между 2007 и 2009 год. Не вярвам да се намерят за по-малко от 700лв/брой .

Е и мойта е дкат без и много търсене 620лв/бр с две години гаранция., при поръчка от чужбина ги спазарих на 190usd/бр също с две години гаранция, но тъй като минах само с една не ми се занимаваше да поръчвам внос.
П.С.
В тойота първоначално ме изненадаха с цена 1800лв/бр :censored: w00t.gif ., после се оказа че могли и на 640 лв да ми намерят но ми даваха само 1г. гаранция и искаха ДЕФТУНГАТА да ми я продадат също :censored: при положение че дюзата върви комплект... Много ясно че ремонта беше другаде.
tooth.gif Toyota

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1893
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 76
Местоположение: Добрич

Почистване на SCV клапан

Мнениеот iovkito » 07 яну 2018 20:54

Твоята не беше ли т27?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

NEUSPEED
Мнения: 85
Регистриран: 19 юли 2015 13:03
Репутация: 4
Местоположение: Перник

Почистване на SCV клапан

Мнениеот NEUSPEED » 07 яну 2018 21:38

Тониавенсис написа:Източник Здравейте Колеги :)
Първо да пожелая хубава и безаварийна година ,и много здрав!
Собственик съм отскоро на Авенсис 2007г. 2.2 ДКАТ. Имам следният ГОЛЯМ проблем.
Колата сутрин пали много трудно.След като запали, докато загрее ,работи по около 2 минути без да може да се форсира и изгасва.След като загрее работи по добре ,но пак има моменти да неможе да вдигне повече от 1000об. и трябва да я изгася и наново стартирам.
И сега ходенето по Сервизи.
Първо ходих в Перник нищо не направиха.
Второ Благоевград сервиз "Монца" - Първият път ми казаха недостиг на гориво и пада няляганрто.Смениха ми горивният филтър и казаха ,че трябва да се слага задължителнио оригинален филтър.Тръгнах от сервиза и след 60км същите проблеми.На следващият ден отидох и пак отново диагностика ,казаха ,че е клапана за високо налягане който е около 600лв.Прибрах се в Перник сложих два клапана втора употреба ,но колата не се оправи.
Трето Тойота Запад София. Съмнения за клапан или дюзи след повторно тестване казаха дюзи, но незнаят точно колко са развалени или ако е една коя е точно. Предложиха ми оферта за ремонт с нови дюзи около 9500лв и рециклирани в завод на Тойота 5000лв.
Та помагайте.Сблъсквал ли се е някой с този проблем?Рециклират ли се в БГ тези дюзи?
Просто незнам какво да направя.
Благодаря предварително!

Колега когато слага клапаните правихте ли инициализация?
Toyota Avensis T25 2.2D4D

Потребителски аватар
Toyota Yarispz
Мнения: 131
Регистриран: 20 яну 2015 00:02
Репутация: 12
Местоположение: София

Почистване на SCV клапан

Мнениеот Toyota Yarispz » 07 яну 2018 23:29

iovkito написа:Източник Твоята не беше ли т27?

Да,
обаче щот е с дпф и съм със по-скъпия вариант на дюзите..... тез за варианта без дпф наскоро ги гледах в БГ по 430лв/бр нови...
tooth.gif Toyota


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта