Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

ufer
Мнения: 253
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот ufer » 15 дек 2017 10:43

Колеги, интересува ме дали при износени маслени предпазни клапани (relief valves) маслото се стича прекалено бързо в картера или има и някой друг клапан? Това може би е причината при моя двигател 4AGE да се получава неприятен шум и увеличени обороти само при студен старт: около 5-10 сек., но много неприятен. Допускам, че шумът идва от разпределителните валове, но не съм сигурен. Трудно се определя, защото е цялостен. При първа възможност ще го запиша. Този проблем го имам всяка сутрин. През деня при повече паления почти не се получава, много рядко може да се случи и след 2-3 часа престой. При 4AGE двигателя има 2 клапана: единият е в маслената помпа и може да се сменя след демонтаж на помпата и картера, вторият е в конзолата на масления филтър и е достъпен отдолу за демонтаж, почистване и смяна. Пробвал съм с различни добри масла: 0W50, 0W40, 10W40 (Shell, Yacco) - без особена промяна. Иначе при всички работни режими и обороти двигателят е много тих и спокоен. Някой да знае нещо повече по въпроса?

tora
Мнения: 352
Регистриран: 22 яну 2016 11:37
Репутация: 43
Местоположение: Ст. Загора

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот tora » 15 дек 2017 11:09

Имаше тема за подобен проблем с кола на колега, но не съм сигурен дали писа решен ли е, вероятно да, защото не е писал, или е разкарал колата.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13080
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот slowtraveler » 15 дек 2017 12:03

С хидравлични компенсатори/повдигачи ли е ?
Ако да - вероятно причината е от тях... Просто като спре автомобила, износеният или замърсен повдигач изпуска маслото си и увеличава луфта на дадения клапан. И му трябва време маслото отново да го надуе...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1111
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 33
Местоположение: Варна

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот memorex » 15 дек 2017 13:16

Ако е VVT по-скоро проблема е там и не търпи отлагане.20V ли е?
Ефектът на Дънинг-Крюгер -Неквалифицирани индивиди страдат от илюзорно превъзходство, поради което погрешно оценяват способностите си много по-високо от средното т.е. метакогнитивната неспособност на неквалифицирания да разпознава грешките си

Двигателист
Мнения: 114
Регистриран: 13 окт 2008 23:32
Репутация: 28
Местоположение: София

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот Двигателист » 15 дек 2017 16:30

Няма хидравлични повдигачи, с пулове е. Няма променливи фази. 4 цил. с по 4 клапана на цилиндър е.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13080
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот slowtraveler » 15 дек 2017 18:39

Сигурен ли си? Защото из нета намирам инфо че 4AFE е с хидравлични повдигачи....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
G.Panayotov
Мнения: 132
Регистриран: 28 сеп 2015 17:05
Репутация: 36
Местоположение: Варна

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот G.Panayotov » 15 дек 2017 20:54

Двигателист написа:Източник Няма хидравлични повдигачи, с пулове е.


С това изречение си противоречиш.
Двигател с механични повдигачи и пулове, не съм виждал.
Toyota Avensis T25 D-CAT Executive 2AD-FHV

Lexus IS200 Executive 1G-FE |LSD|12 pot 1NZ-FE Injectors|K&N air filter|Eibach Pro Kit springs|TRD bushings|steering rack+sway bar PU bushings|EBC Ultimax+Green Stuff|HEL Braided lines

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13080
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот slowtraveler » 15 дек 2017 20:59

Адаш, аз съм виждал - пуловете/парички са маркирани всеки със своята дебелина...
Мериш луфта, гледаш пула (директно на него бе отбелязана точната му дебелина май до стотна) и разбираш какъв пул трябва да сложиш на клапана... Преди време Голфа бе така - правих таблици и графици кой пул къде да отиде така, че да купя минимално количество пулове :)

Но наистина не съм пипал 4AGE и затова питах колегите дали е с хидравлични повдигачи :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1111
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 33
Местоположение: Варна

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот memorex » 15 дек 2017 21:20

4aghead.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Ефектът на Дънинг-Крюгер -Неквалифицирани индивиди страдат от илюзорно превъзходство, поради което погрешно оценяват способностите си много по-високо от средното т.е. метакогнитивната неспособност на неквалифицирания да разпознава грешките си

мехаННика
Мнения: 1486
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 141
Местоположение: София

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот мехаННика » 15 дек 2017 21:36

G.Panayotov написа:Източник Двигател с механични повдигачи и пулове, не съм виждал.

Механичните повдигачи са само с пулове, освен ако самия повдигач не е с размери.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13080
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот slowtraveler » 15 дек 2017 22:03

Е, на времето нямаше дори размери на повдигачите - въртиш 'болта' и законтряш с гайката на повдигача - специално глухо ключе десятка от някакво колело си имах за целта :)
Луфтомера също бе в джоба :)
Мерси за снимката - като гледам - пулове... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ufer
Мнения: 253
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот ufer » 15 дек 2017 22:14

Да, с пулове е, като на снимката от меморекс. Дори успях да се снабдя с чашките под тях, но още нямам резервни пулове. Един английски клуб са си направили банка - всеки взема, каквото му трябва и оставя своите, които вече не ползва, в нея. Така се обслужват много хора и им е по-евтино. Не знам обаче дали с нашата народопсихология това е приложимо у нас. Всъщност двигателят никога не е отварян и е на МР2 - модел AW11; 1,6 l; 116 PS; 16V; с KAT. Та в случая не е невъзможно подобно износване да влияе малко. Но аз сериозно се съмнявам в клапана под конзолата на масления филтър. Той освен че предпазва от свръхналягане, би трябвало да задържа маслото във вертикалните канали към главата повече от 12-15, дори 24 часа. Затова питам дали някой е имал подобен проблем и да го е разрешил с подмяна на клапана. Наскоро видях в едно видео на печен американски механик, как само подлага една шайба под пружината на клапана, която по принцип се амортизира след 200 000 км и подобрява функцията на клапана и в двете направления - свръхналягане и по-бавно изпускане на маслото от каналите при покой. Апропо, шумът не е като на хидравлични повдигачи, познавам го добре, пък и не съм с такива. Чува се като стържене на сухо и дано да не е отдолу, т.е. лагерите на коляновия вал или биелите, примерно поради нагар в каналите и намален дебит. Тук може да се окаже виновен и другият клапан - на маслената помпа. Интересното е, че оборотите по време на студения старт се увеличават, при това със сухото стържене! А би трябвало поради лошото смазване най-малкото да не се повишават. Засега този процес трае около 5-10 сек. При първи удобен случай ще замеря поне налягането на маслената помпа и ще чакам някое полезно мнение... :D
Последна промяна от ufer на 15 дек 2017 22:31, променено общо 1 път.

ufer
Мнения: 253
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот ufer » 15 дек 2017 22:17

А това с глухото ключе и луфтомера аз още си го правя. Имам един олдтаймер на 50 год. - Форд V6 и много обичам да му регулирам клапаните... :thumbsup:

Двигателист
Мнения: 114
Регистриран: 13 окт 2008 23:32
Репутация: 28
Местоположение: София

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот Двигателист » 15 дек 2017 22:46

slowtraveler написа:Източник Сигурен ли си? Защото из нета намирам инфо че 4AFE е с хидравлични повдигачи....

Това поколение двигатели на тойота са с механични повдигачи. 4а, 7а, 3s, 5s все е с пулове над чашката. Само 3s-fse (директното впръскване) е с малки пулове под чашката (повдигача). Дизелите и те. После VVT-i също, но там си е с размерни повдигачи (чашки), както е написал мехаННика.
После минават на хидравлични повдигачи.

G.Panayotov написа:Източник
Двигателист написа:Източник Няма хидравлични повдигачи, с пулове е.


С това изречение си противоречиш.
Двигател с механични повдигачи и пулове, не съм виждал.


Това не го разбрах. Всичко, което иска регулиране, без значение дали е с болт, пул, повдигач на размер, за мен е механичен повдигач. Там където няма реглаж, а се използва повдигач или опора на кобилица, която с налягането маслото осигурява безударно, без механична хлабина управление на клапана за мен е хидравличен повдигач, най-просто казано.


ufer, измери налягането с контролен манометър. Ако мериш през отвор на главата - по-добре.Така ще видиш дали шума е свързан с липсата на налягане горе. Лампата за налягане веднага ли гасне? Допускаш ли изпразване на масления филтър през чистата част, през лагерите на коляновия вал? Не знам при теб хоризонтално ли е разположен, или като при 3S-FE, наклонен с дъното нагоре, което улеснява изпразването му по този начин. Тук обратния клапан в самия филтър няма значение, защото той пречи на изпразване от мръсната страна.

мехаННика
Мнения: 1486
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 141
Местоположение: София

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот мехаННика » 15 дек 2017 22:53

Бъркате повдигачите. Кое е повдигач, и кое кобилица? Два основни вида, всеки с два подвида. Ще говорим за конкретен двигател или просто така, кой какво е виждал?


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта