P1349 на 3zz-fe

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

dokkito
Мнения: 242
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 21
Местоположение: Шумен

P1349 на 3zz-fe

Мнениеот dokkito » 19 дек 2017 06:58

Здравейте. От известно време следя OCV клапана и не съм сигурен в констатацията ми. Ще се радвам на съвет и от вас колеги.
Въпроснага грешка P1349 ми излиза няколко пъти за няколко месеца.
Проверил съм филтърчето чисто е. Маслото е 5w40 Eneos нивото на щеката е по средата вече повече от 4000 км. Не съм мерил налягане на маслото, но при студен старт нямам проблеми. Тествах клапана работи, но го тествах на студен работещ двигател. Реагираше бързо и усещах промяната в работата на двигателя. На загрял мотор сякъш клапана е по муден или аз стигам до този извод. При теста минават 2 секунди докато двигателя реагира на промяната. Да ама колкото и да е топъл моторът и като не карам агресивно грешката не излиза. Като я вкарам два пъти в червеното и излиза. Стигам до извода , че клапана е муден загрял.
Гледах клип от братушките как тестват такъв клапан студен и топъл и наистина понякога забиваше топъл.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

dokkito
Мнения: 242
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 21
Местоположение: Шумен

P1349 на 3zz-fe

Мнениеот dokkito » 21 дек 2017 19:36

Здравейте. Чакам повечко свободно време и ще почистя добре клапана с някакъв прапарат за премахване на нагар. Гледах клипове как Японците ги почистват и отново заработват добре клапаните. След процедурата ще го следя и ще споделя резултата.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

dokkito
Мнения: 242
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 21
Местоположение: Шумен

P1349 на 3zz-fe

Мнениеот dokkito » 27 дек 2017 17:46

Почистих OCV клапана и сега чакам да видя дали ще ми злезне грешката отново. Да ви кажа честно никаква мизерия на излезе от него и филтърчето му. Между другото грешката скоро не е излизала.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

dokkito
Мнения: 242
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 21
Местоположение: Шумен

P1349 на 3zz-fe

Мнениеот dokkito » 06 яну 2018 23:13

Здравейте. Покарах автомобила агресивно, кротко , монотонно на дълъг път. За тези десет дни и до сега не бе излизала грешката до сега.
Маслото е чисто , филтърчето също , нивото на маслото е ок.
Остава вече клапан, вариаторната шайба и ECU-То.
Съвети имате ли?
Не искам да бързам да сменям каквото и да било.
Вярно че най- често виновен е клапана , но не искам да бързам.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

dokkito
Мнения: 242
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 21
Местоположение: Шумен

P1349 на 3zz-fe

Мнениеот dokkito » 21 яну 2018 17:49

Здравейте. Разглобих клапана на съставните му части и го почистих. За мен клапана не бе мръсен, електрически сработва на студен и загрял двигател, но понякога ми излиза въпросната грешка.
За справка прегледах клапана и вилтърчето на ярисчето и там видях в пъти повече мизерия , но системата работи и не ми излиза тази грешка. Забелязах също , че клапана от ярисчето е с по-корава връщаща пружинка на клапана.
Остана ми да тествам сигнала от еку- то с осцилоскоп или да рискувам като купя нов ocv клапан от алиекспрес.
Не ми се вярва приблемът да е във вариаторната шайба.
Мнения имате ли?
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Потребителски аватар
kickata
Мнения: 329
Регистриран: 11 юни 2009 10:50
Репутация: 8
Местоположение: София

P1349 на 3zz-fe

Мнениеот kickata » 21 яну 2018 20:43

Имам подобен “проблем”, само че при мен излиза грешка P1345. Ходил съм в няколко сервиза (2 от които официални дилъри на марката) в различни градове и до сега нямам точна диагноза. Промяна в поведението на колата не усещам, просто светва чека и след няколко рестартирания гасне. Следващото светване може и след месец да е, може и след седмица или две. Забелязвам, че винаги светва при по-продължително каране на ниски обороти в градски условия. Смених по препоръка на майсторите датчика за положението на разпределителния вал, не се оправи. После заподозрени бяха цедката и този OCV. Смених и двете с нови, оригинални от колегата toyotaforever, но и това не помогна. Консултирах се и с МехаННика, като според него остава да е актуатор. До тук спрях, защото чакам да се задълбочи проблема, че да има смисъл да се разглобява мотора и да наливам пари в него...
Имам такъв OCV, който си беше оригиналният на колата. Ако беше от София бих ти го дал да пробваш с него дали ще ти излиза грешката, тъкмо ще елиминираш един елемент.
Иначе ECU-то май също си остава възможна причина...
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000

dokkito
Мнения: 242
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 21
Местоположение: Шумен

P1349 на 3zz-fe

Мнениеот dokkito » 21 яну 2018 22:32

При ваз грешката е различна но със сходни виновници. До колкото разбирам тази грешка показва променливо положение на разпределителния вал, а моята грешка е грешна позиция на разпределителния вал.
Трябва да замеря сигнала на ЕКУ-то за да съм сигурен , че не е то виновно.
Четох в много чужди форуми за моята грешка и основния вуновник е OCV клапана.
Стъпките за диагностициране са няколко и съм стигнал до тест на ЕКУ-То с осцилоскоп. Ако там покаже правилни импулси, то се връщам към клапана и го сменям веднага. Актуатора мисля ,че не е виновен при мен.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Потребителски аватар
Vokil
Мнения: 622
Регистриран: 03 мар 2009 00:35
Репутация: 30
Местоположение: Варна
Контакти:

P1349 на 3zz-fe

Мнениеот Vokil » 23 яну 2018 00:49

Колега на колко хиляди ти е двигателя ? В горещи дни проблема по-често ли се появяваше ? Мерил ли си налягането на маслото на студен и на силно загрят двигател (с работеща перка) ?
Човек и добре да живее умира .......

dokkito
Мнения: 242
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 21
Местоположение: Шумен

P1349 на 3zz-fe

Мнениеот dokkito » 23 яну 2018 07:07

Километри не мога да кажа защото със сигурност е пипана. Лятото не ми е излизала грешката. Двигателя не пипа масло. Едва ли имам приблем с налягането на маслото.
Бивш колега има осцилоскоп , ще намерим време да замерим сигнама.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта