Бензинова помпа за 3zz-fe

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнение от dokkito » 30 Дек 2017 15:53

Здравейте. Имам съмнения , че налягането в бензинопровода спада при престой дори и за час. Колата няма проблем в ниски и високи обороти. На която и скорост да я настъпя до дъно няма и следа от загуба на мощност. Като стартирам двигателя било то студен или топъл след престой му е нужно една идея малко почеве да завърти стартера от обичайното. Тествах бензиновата помпа с текстрийма и установявам , че системата остава с ниско налягане . Просто за около секунда я чувам как натяга и чак тогава започва да циркулира бензина през регулиращия клапан . За мое щастие имах възможност да тествам и Ярисчето , но там загуба на налягане няма. Тествах го след 24 часов престой и отново системата бе ок. Просто моментално усещам как клапана освобождава излишното гориво.
Прикачени файлове
Става дума за този клапан. В него ли е вината?
Става дума за този клапан. В него ли е вината?
Screenshot_2017-12-30-16-01-53.png (77.36 KiB) Преглеждано 3444 пъти
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнение от Hursa » 30 Дек 2017 19:05

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнение от dokkito » 30 Дек 2017 19:34

Hursa. На теб понякога не мога да ти схвана отговорите.
За мен горивната система трябва да остава под някакво налягане. Въздух във бензиновата система за мен няма. Просто клапана за регулиране на налягането не може да потдържа нормално налягане и при престой то спада. При corolla verso e121 бензиновата помпа се развърта по време на въртене на стартера, а не още при подаване на контакт. Съответно като огасиш двигателя , налягането в системата трябва да е ок. То вероятно е ок , защото при палене през минути проблема го няма.
При чести стартирания на двигателя , запалва от няколко оборота ( за около секунда ), а след престой иска една секунда повечко .
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнение от Hursa » 30 Дек 2017 20:00

Защо да остава под налягане? За да се създаде налягане (до работното) в течност от обемна помпа каквато е горивната плунжерна помпа е необходим един ход на единия плунжер. А и как ще се съхрани налягането в течността след изключване на системата?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнение от dokkito » 30 Дек 2017 20:08

Просто съдя спрямо яриса. При него сработвам с програма помпата дори след 24 часов престой доректно чувам връщането на горивото през клапана за регулиране на налягането. Дори и да не е под налягане то със сигурност е малко над атмосферното. При королата дори след час да опитам чувам как помпата надува за части от секундата и чак тогава как връща през клапана. Все си мисля, че това е причината за малк по- дългото въртене на стартера. Странното е , че сега в студеното по- малко се проявява проблема.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнение от Hursa » 30 Дек 2017 20:18

Не съм целял да ви дразня, просто няма как причината да е "спадане на налягането в бензопровода след престой", според мен поне. Вероятно има причина, но не мисля, че е споменатата.
► Виж съдържание
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнение от dokkito » 31 Дек 2017 07:36

Аз съм сигурен, че не си сигурен tooth.gif drunk.gif
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнение от spiridoncho » 31 Дек 2017 11:20

Имам чувството, че тези коли на които помпите тръгват чак при завъртане на стартера са си така. Ако не прави сериозни проблеми си я карай така. Секунда-две повече на стартер не е голяма болка. Преди известно време бяхме обсъждали подобен проблем. И при мойта Селика го забелязвам, но е доста спорадичен и при по-студено е по-слабо изразен. Вероятните причини за загуба на налягане ако няма теч са кофти регулатор или пропускащи инжектори. Второто може да се оправи с ултразвук, но не е гаранция. Регулатора пък не е евтин и като се сменя се сменя о-пръстена му задължително, и филтъра ако не е сменяван скоро , въпреки че го водят вечен(lifetime).
По отношение на въздушни джобове и други -не съм се задълбавал как става продухването на системата при коли на които регулатора на налягане е в резервоара, но при бензиновите коли системата се продухва доста бързо, а и налягане от 3 бара се достига за норматив стига да не е празен горивопровода. Тук въздуха в системата не е чак такъв проблем както при дизела, въпреки че и при дизеловите коли вече всичко е оптимизирано.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнение от dokkito » 31 Дек 2017 11:44

Spiridoncho мисли като мен. Аз за въздух в системата на бензинов двигател не се и замислям. Hursa смята , че плунжерната помпа не държи налягане в покой, но аз мисля точно обратното. Или помпата в покой връща гориво към резервоара или клапана . При помпата и клапана това са признаци на износване.
Пикаещите дюзи също не изключвам, защото когато мотора е загрял проблема е по- изразен.
Като цяло повече ме дразни , от колкото да имам проблем.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнение от dokkito » 31 Дек 2017 11:50

Само не мога да си обясня ако са пикаещи дюзи или спад на налягане в безинопровода защо като изтине двигателя хубаво всичко е ок.
В жегите като се задъждаше мотора топъл с часове се проявяваше повечко.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнение от spiridoncho » 31 Дек 2017 13:19

Те дюзите не са точно пикаещи. Просто изпускат налягането т.е. сълзят. Това не се отразява особено на работата на мотора. В жеките от топлото двигателя стине по бавно. А на топло може да изпускат повече. Като изстинат държат. Да не забравяме, че колата като е топла работи с нормална смес и малки инжекторни времена. Като е студена инжекторните времена са по-големи и налягането играе по-малка роля. Същото е положението и с клапана. В горещините е по топло в резервоара. А клапана в резервоара май играе ролята и на възвратен, та каква е помпата и дали може да върне налягане е без значение. Специално бензиновата помпа на старото ми Рено държеше налягане, но там регулатора беше в двигателния отсег. Тук не съм си играл и разучавал как точно стоят нещата, но тези симптоми със забавено палене главно са свързани със загуба на налягане по-една или друга причина. Ако колата работи нормално не я закачай. Ще вземеш да оправиш едното, то ще се окаже другото. Регулатора мисля, че беше скъп. А пък ултразвука на инжекторите е нож с 2 остриета. Но пък винаги можеш да намериш други за сносни пари. Ако искаш тръгни от по-малкото и най-вероятно зло - ултразвук на инжекторите. Ако след това колата работи добре, но продължава да губи налягане, сменяш регулатора барабар с филтъра и о-пръстена. И аз имам подобен симптом и си карам така. Заспало куче не се бута докато не захапе някой :thumbsup: .
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнение от dokkito » 31 Дек 2017 14:57

За сега ще изчакам да се задълбочи ,ако въобше се задълбочи. Забелязал съм , че на пълен резервоар са по - добре нещата. Затова и клоня главно към проблем в клапан или помпа.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнение от dokkito » 25 Яну 2018 07:02

От няколко дни при студен старт симулирам различни ситуации при запалване. Опитах със стандартно запалване без да развъртам помпата принудително и без да подавам газ. Колата пали и няколко секунди притриса и се оправя.
Втория вариянт бе със подаване на много леко газ след като припали и нещата са много по- добре тогава.
Третия опит бе със принудително развъртане на бензиновата помпа. Тогава запали от раз и без притрисане.
Вече съм сигурен , че проблема е в загуба на налягане в бензинопровода. Въпроса е клапан или помпа?
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
nikdel
Мнения: 129
Регистриран на: 11 Юли 2011 20:16
Местоположение: Пловдив

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнение от nikdel » 25 Яну 2018 11:16

При мен лятото правеше налягане в резервоара и миришеше на бензин, като слизам от колата. Елиминирах въгленовия филтър преди двигателя и сега не създава налягане и не мирише. Само дето пали и гасне след престой. При второто палене се чува помпата и след това няма проблем. Все си мисля, че има "дишащ" маркуч, през който влиза въздух при изстиване. Така първия път пали, въздуха отива до рейката и гасне. При второто палене помпата нагнетява още гориво и изгонва въздуха, след което проблема изчезва.
Гледам върху резервоара има някакви гумени парчета маркуч, които не съм ревизирал. Чакам да се стопли времето да сваля резервоара да им проверя състоянието.
Corolla Liftback 2000г. 4Е-FE GAZ

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнение от dokkito » 25 Яну 2018 12:22

За мен въздух в системата няма как да влезе. Въгленовия филтър ако е запушен прави голям вакуум и може дори да смачка резервоара. Случвали ми се е на един опел.
Две са причините за тази загуба на налягане при мен след престой.
Помпата връща гориво през плунжерите или регулиращия клапан за налягане сълзи. И в двата случая резултата е този.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта