Страница 1 от 2

4а - fe чукане в главата на двг

Публикувано на: 02 Яну 2018 15:34
от Ivanov
Здравейте, търсачката нищо не намери и пускам нова тема. На излизане от кръстовище се получи - разпляка се нещо в главата, зацапа втората свещ и заработи на 3 цилиндъра. Смених свеща и пак зацапа (свещта на този цилиндър се опушваше леко преди този проблем). Плякането е ритмично, на изключена свещ го няма (само леко чукане на празен ход), клапаните на въпросния цилиндър са с нормалните хлабини - 0.15 на всмукателните, 0.25 на изпускателнитв, въобще не надува маркучи, парно има като слънце, няма антифриз в маслото, не духа грам от пръчката, центровката на ангренажа е идеална. Проблемът е и на газ, и на бензин - пляка и работи на 3 цилиндъра. Когато се разпляка и спрях, буксата на кабела на бобината беше се разместила и хвърляше искра. Наместих я, но проблемът си остана. Хелп?!

4а - fe чукане в главата на двг

Публикувано на: 02 Яну 2018 16:06
от mfandakov
Изгорял клапан.

4а - fe чукане в главата на двг

Публикувано на: 02 Яну 2018 19:21
от G.Panayotov
За изгорял клапан, може да провериш с лист хартия.
Поставяш хартийката на ауспуха при запален мотор и гледаш дали я дърпа на моменти.

4а - fe чукане в главата на двг

Публикувано на: 02 Яну 2018 19:29
от Ivanov
Мирише на изгоряло масло отзад...

4а - fe чукане в главата на двг

Публикувано на: 02 Яну 2018 20:34
от max-2
Мери компресия. Може да е издухана гарнитурата между два цилиндъра. Ако антифриза е ръждив се случва този проблем. Затова поддържам системата чиста със висок клас антифриз с интервал на смяна 5-7 години.

4а - fe чукане в главата на двг

Публикувано на: 02 Яну 2018 22:31
от Ivanov
max - 2, то стана абсолютно изведнъж. Ръгнах трета и се разпляка. Възможно ли е клапан изведнъж да се пробие и да изгуби компресия?
Оки, ясно е, че ще свалям главата. Питането ми е дали да я шлайфам, ако е само духната гарнитура? 30 000 км съм минал и не е прегрявана по мое време.

4а - fe чукане в главата на двг

Публикувано на: 03 Яну 2018 16:01
от REX_TAXI
Моя съвет е да шлайфаш главата, че аз така свалях главата на 5А-FE по друга причина и не шлайфах главата и след 2-месеца гарнитурата издуха м-у 2-ри и 3-ти и пак сваляне и шлайфане и сега няма проблем. И като свалиш главата шлайфай и другите клапани не само новия.

4а - fe чукане в главата на двг

Публикувано на: 03 Яну 2018 17:09
от tsv1
Привет колега,

Аз правих ремонт на главата сравнително скоро, причината отказ на цилиндър заради прегорял изпускателен клапан, загуби компресия изведнъж и работеше на 3 цилиндъра. Вината си беше моя тъй като минах 110 000 на газ без да правя реглаж на клапаните. 5000 км преди проблема бях мерил компресията и беше наред. Ремонта включваше шлайфане и пълно сервизиране на главата, напасване и подмяна на клапани и т.н. Много внимавай със зацепването на разпределителните валове, повечето майстори не обръщат внимание на раздвижената ролка, която трябва да е напрегнагната при монтажа!

Успех!

4а - fe чукане в главата на двг

Публикувано на: 11 Яну 2018 16:29
от Ivanov
Колеги, майстора каза 2 опции: 400 лв (глава) и 1000 лева (бутало и биелен лагер). Иска да сваля главата и да му я занеса, за да не ми взема пари за разглобяването. Аз нямам сгоди да свърша тази дейност в тези дъждове. Има ли някой от вас да е от Враца, или Монтана и да продава здрав двигател? Моят е 1.6 лийнбърн, 107 коня. Дали може да пасне и друг, ако не намеря същия?

4а - fe чукане в главата на двг

Публикувано на: 14 Яну 2018 00:38
от Vokil
Бих разгледал цените в мегапартс. Но ако имаш един два три клапана дето не са наред няма смисъл да платиш 400лв което е горе долу цената с подмяна на цялата глава. Освен това за сменяне на едно бутало не виждам как стават 1000лв.

4а - fe чукане в главата на двг

Публикувано на: 14 Яну 2018 00:51
от Ivanov
Затова сега чака ред в сервиза на друг майстор ;) Ще пиша когато има резултат.

4а - fe чукане в главата на двг

Публикувано на: 14 Яну 2018 09:24
от мехаННика
Абе вие съвсем през главите си говорите. Колко да струва ремонт глава като в шлайф базата се плаща 120-150 лв за 16 клапанова глава. Клапан неоригинален добър е 14-18 лв, гарнитури , труд, антифриз, силикон. Искаме и гаранция после ако може равна на тази от производителя.. Също и за буталата, ново бутало добре, сегментите са комплект трябва да ги купиш, те не са на ципове тоест трябва да ги свалиш, почистиш. Няма никакво значение че колата струва 2300 лв или за колко си я купил ти.

4а - fe чукане в главата на двг

Публикувано на: 14 Яну 2018 11:02
от Ivanov
Във Враца се шлайфа за 40 лева главата. Ако е бутало, ще купувам втора ръка и може само сегменти нови да купя. Все пак съм от най - бедния район след Етиопия и тук си влизаме в положение. Оня с големите цифри го отбих, щото иска да прави само на баровци и дори веднъж ме е връщал на обещана дата, за да прави на баровец.

4а - fe чукане в главата на двг

Публикувано на: 14 Яну 2018 14:45
от мехаННика
Ако говориш за челно шлайфане и в София е толкова. Аз говоря за всичко включено в т.нар. ремонт глава. Ако няма износени водачи. Иначе ако купуваш бутало втора употреба направо го вземай със сегментите. Но това не е ремонт, да това е кърпене.

4а - fe чукане в главата на двг

Публикувано на: 16 Яну 2018 20:35
от Vokil
Ще вметна само няколко цифри клапан нов японски хубав-12 гарнитура глава немска хубава-30 силикон немски хубав-13 шлайф глава-25-30 сегменти немски-37 за цилиндър (има и такъв филм :) аз лично си ги сменям на всички цилиндри.)
И да добавя нещо друго разглобил и сглобил съм много такива двигатели (4а-фе) не съм виждал износени водачи винаги са минавали с едно пасване на клапаните и нови гумички. Моята лична каручка е с такъв мотор гавата е на малко над 400 000 и има сменени два изпускатени клапана. Умишлено не пиша колко струва труда защото няма да съм обективен за цялата страна. Толкова от мен за качеството на тия мотори и цените за ремонтите им.