RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Ивелин Иванов
Мнения: 1
Регистриран на: 07 Фев 2018 14:14
Местоположение: Пловдив

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнение от Ивелин Иванов » 07 Фев 2018 15:35

Здравейте! Не участвам във форума дори като читател, реших да пусна тази тема, единствено с цел да съм полезен. Единият от автомобилите ми е RAV4 с печално известния D-CAT двигател. Закупих го преди 2 години на неизвестен брой километри и в неизвестно състояние. Година по-рано бях купил още един RAV4 D-CAT и нямах никакви грижи. Двата джипа са като близнаци, освен на външен вид, палят еднакво, двигателите им звучат еднакво и тн... Описвам всичко това със забележката, че не съм технически грамотен по автомобилните въпроси, но ще се опитам да предам всичко точно. Тъй като двата джипа работеха еднакво, за мен състоянието им не будеше съмнение. Редовни посещения в кварталния сервиз, всичко точно, всичко както трябва. И аз нали съм доверчив...а и колите вървяха. Така се случи, че втората закупена RAV-ка за две години много и се насъбра. Много километри, товарене като каруца, гориво от къде ли не...както казваха в казармата, действах я като "трудовашка количка". И тази зима, паленето взе да става все по-трудно. Кварталния майстор с проницателната си мисъл веднага без дори да вдигне капака даде диагноза: Нов акумулатор. Речено-сторено, нов акумулатор, най-якия. Паленето се подобри, но напук на цялата си автомобилна некомпетентност усещах, че тази кола не пали както трябва. И така докато преди три седмици не светна Check-а, самия двигател загуби мощност, гасне в движение, много зле. Това състояние е докато двигателя загрее, след това проблема изчезва. Кварталният майстор хвърли целият си умствен капацитет и интелект, диагностики, дюзи сваля, горивни помпи сваля...след три дни победоносно заключи, че "вероятно трябва нов двигател". При такава диагноза, моето доверие към него беше окончателно изчерпано. И тъй като реших, че нямам повече време за губете, отидох при "Боговете на Тойота"... Тойота Тиксим Пловдив - голямата работа, най-добрите, българските спецове с японска кръв - вярвайте ми, никога не съм мислил, че е възможно в ОФИЦИАЛНО представителство да се сблъскам с такава технологична импотентност. При тях колата остана три дни - за това време освен, че платих 63 лева за "нищоправене", получих две обаждания. Първото, че ще свалят подгревните свещи, но две от тях ще се скъсат и дали съм съгласен да се скъсат и да платя 2000 лева ремонт boxed.gif mad.gif Отговорих, че не искам да ги късат и да плащам 2000 лева ремонт. На второто обаждане ме информираха, цитирам дословно: "Проблема на колата е ниско налягане на горивото. Четвърта дюза е "мокра", но ние нямаме дюза за проба, намерете си дюза и ще проверим дали това е проблема". От официално представителство ме пратиха да си търся части. bow.gif Тук отчаянието ми удари дъното. Мислих дали да не свалят дюза от другата Тойота за проба и така нататък... Реших да потърся информация в интернет, да помисля и тогава да реша. Взимам си колата от Тойота и тя...не пали. Мислих да влизам да се разправям, но нерви нямах вече. Докато чакам да дойдат да ме издърпат, един от техните служители, гледайки ме колко съм съсипан дойде и ми каза: "Тук нямаме нито човек, който разбира от горивни системи, нито апаратура...пробвай в някой оторизиран Bosch сервиз. Примерно Авел". От няма на къде, отидох във въпросния Авел сервиз. Те там се занимават само с горивни системи. Направиха диагностика, потвърдиха, че проблема е "налягане на горивото" и ми казаха, 200 лева пълна проверка на цялата горивна система, от резервоара до цилиндрите. Ок. На другия ден присъдата ми беше готова. Монтиран горивен филтър, който не е подходящ за D-CAT двигател (този двигател изисква 5 микронов филтър, желателно висок клас) - това си е дело на кварталния майстор. И четирите дюзи съсипани, като приемчика на сервиза ми показа и конкретните стойности, които не съм записал, но най-фрапантна беше една от дюзите, чието отклонение беше 40 пъти над нормата. Казаха ми, че отклоненията са огромни. Вероятностите са две: много лошо гориво, което ги е унищожило изведнъж или съм я купил така и просто вече са се досъсипали от евтиния горивен филтър. Ремонта се оказа страшно скъп, но все пак им се доверих. Поръчахме 4 нови дюзи от Denso. Оказа е също, че някой умник, не може да се каже кой и кога, при свалянето на дюзите е повредил леглата на които стъпват. Шлайфане и слагане специални подложки. Промиха цялата горивна система, абсолютно цялата. Откриха и изгоряла подгревна свещ. На последно място ме посъветваха да зареждам гориво, дори и евтино, но от големите вериги. Няма нужда от добавка, но да зареждам от големите вериги. Новите дюзи са с гаранция. И ме информираха, че живота им е около 350 000 километра. Цялата работа ми излезна солено...4179 лева. Платих и си взех колата. Няма да крия, че бях очарован и искам специално да благодаря на Авел сервиз. Карам много коли, включително нови. Още с паленето помислих, че сами сложили чисто нов двигател. Запали без дори да усетя. Просто "цък" и вече беше запалена. Тръгнах и за пръв път усетих, че този джип е 177 коня. Усещането ми беше, че все едно за пръв път съм в тази кола. Което ми подсказа, че аз колата съм си я купил с осрани дюзи, просто скапания горивен филтър им е доебал мамата. Три години аз само съм си мислел, че тези коли палят и вървят нормално. От сервиза ме успокоиха, че болшинството и от бензиновите и от дизеловите автомобили в България са с неизправни горивни системи, но всеки кара докато не го остави на пътя. Трябва да ви кажа, че D-CAT-чето е фантастично, но си иска своето. След една година ще съм направил около 50 000 километра, ще ида пак да ми тестват дюзите и ще мога да ви дам обективна оценка какво се случва с 4 нови дюзи при зареждане само от големи вериги. Сега си имам 4 развалени дюзи и обмислям дали да не ги пратя за рециклирани в чужбина и да ги продам, ще съм благодарен за съвет. Дано да съм бил полезен на някой с подобни болежки. Всичко добро!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнение от slowtraveler » 07 Фев 2018 16:56

Здравейте колега... Вашето мнение потвърждава, че всяка техника си иска коректната поддръжка... Предполагам на дюзите просто им е дошло времето (износили са се), но навярно на Ваше място първо бих пробвал с рециклиране - при някои дюзи се подменя реално цялата подвижна механична част и дюзата си става практически нова (не знам дали при D-CAT е така)...
Иначе погледнато - описали сте типичен и често срещан 'ефект' на липса на качествени майстори в България... Всеки смята, че от това се печели много, и че всеки може да го прави, дори и да няма никакво понятие от техника...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнение от iovkito » 07 Фев 2018 17:07

Има много хора, на които не им харесва цената на горивния филтър и монтират филтри за по 10-15лв. Оригиналният е около 70 , заместителите около 35-40.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнение от Iliyа Damyanov » 07 Фев 2018 19:09

От Авел не ти ли обясниха , че дюзите на Д-КАТ не подлежат на рециклиране. Просто конструкцията е такава, че корпуса участва в работния процес и се износва.

Аватар
ivied
Мнения: 306
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнение от ivied » 18 Фев 2018 22:55

Установявам разлика между австрийския и немския бензин и дизел, пък за БГ... не ми се мисли...
Но сам споменахте, че сте взели колата на " неизвестен брой километри и в неизвестно състояние."
Значи сте имали едно на ум... Или 2. Но благодаря за споделеното от ходенето ви по мъките с всички полезни/преживени и... платени факти.
Но и това за сервиза... Добре, че се е намерил някой поне да ви каже признавайки си истината... Това, ако стигне до централата на Тойота за Европа....
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнение от slowtraveler » 19 Фев 2018 10:13

ivied написа: Установявам разлика между австрийския и немския бензин и дизел, пък за БГ... не ми се мисли...
И тук - въобще не мисли за БГ горивата... В нормалните бензиностанции си съответстват напълно на евростандартите, и дори са по-добре отколкото в Германия (поне според мои наблюдения)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнение от Kiki » 19 Фев 2018 11:14

Слоу, не знам какви са горивата в Германия, ама като отида там и заредя, колата започва да харчи 0.5-0.6 л/100 по-малко и двигателят съвсем утихва. happy.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнение от slowtraveler » 19 Фев 2018 11:59

При мен харчи повече :) Все пак нафтата в Германия е Е7, пък за джипката пише, че ако е над Е5 се смята за утежнени условия на работа tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ivied
Мнения: 306
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнение от ivied » 19 Фев 2018 20:02

slowtraveler написа:...си съответстват напълно на евростандартите, и дори са по-добре отколкото в Германия (поне според мои наблюдения)..
Благодаря то Слоу, Човеко разсмя ме от сърце drunk.gif Дано да си прав! Ама да не е като оня виц, за Айшето: "а дано, ама надали..." tooth.gif
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнение от slowtraveler » 19 Фев 2018 23:10

Не ivied - напълно сериозно го казвам. Може да ти е смешно, но от личен опит ти го казвам :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

p1am3nd
Мнения: 9
Регистриран на: 03 Авг 2019 11:42
Местоположение: София
Автомобил: Toyota RAV4 D-CAT 2.2 177 hp

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнение от p1am3nd » 13 Авг 2019 14:33

Здравейте,

От колегите, които имат този модел, може ли да ми споделите кой горивен филтър е подходящ за този двигател.
Виждам, че е специфичен този момент.
Опитах се да потърся информация за оригинален или за 5-микронов, но не успявам да открия подобно инфо.
В момента съм с Knecht KC 100 D, но искам да го подменя по-рано, ако има модел, който е предназначен за този модел.

Предварителни благодарности!
Peugeot 206, 2.0, 135 hp (1999)
Mazda 6, 2.0, 147 hp (2005)
Toyota Avensys, D-4D 2.0, 124hp (2014)
Toyota Avensys, D-4D 2.0, 143hp (2016)
--------------------------------------------
Toyota RAV4, D-CAT 2.2, 177 hp (2006)

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнение от iovkito » 13 Авг 2019 15:21

Купи си оригинален denso.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Вимвес.60
Мнения: 1
Регистриран на: 19 Май 2020 22:25
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Рав4 d-cat

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнение от Вимвес.60 » 29 Май 2020 14:06

Винаги монтирай Денсо горивен филтър 0,005м.м
Ако е по-евтин от 60.00лв. бягай. С такова впечатление съм. Сменяш на 40÷45000км. Успех.

geniya
Мнения: 296
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнение от geniya » 10 Юли 2020 06:16

Искам да видите какво излезна от горивен филтър на новопридобитата ми RAV4.Винаги съм сменял навреме горините филтри на колите които съм имал, НИКОГА не е излизал толкова боклук.Винаги слагайте оригинални филтри, защото ако тези боклуци преминат през филтъра и отидат в помпа и дюзи, работата ще е много дебела.
Прикачени файлове
IMG_20200709_192627.jpg
IMG_20200709_192627.jpg (1.11 MiB) Преглеждано 10875 пъти
IMG_20200709_193350.jpg
IMG_20200709_193350.jpg (1.17 MiB) Преглеждано 10875 пъти
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта