Страница 1 от 2

Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен

Публикувано на: 27 Фев 2018 20:44
от goro_89
Здравейте от седмица имам рав 4 2002г с мотор 1.8.125.кс код 1zz-fe
Проблема в рашириъелния съд не виждам течност/червена е/налях около 0.5л в радиатора,тои се напълни а казанчето е отново празно ?
Моля за мнения за да не строшим моторчето

Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен

Публикувано на: 27 Фев 2018 20:59
от slowtraveler
Ами то какви мнения -
1. допълваш радиатора 'до ръб'...
2. Наливаш в казанчето до ниво между МИН и МАКС...
3. Загряваш автомобила и проверяваш дали нивото е ОК...
4. Ако е спаднало при следващото изстиване на антифриза - доливаш в казанчето (вече би трябвало да си обезвъзушил радиатора).....
Ако продължи да спада постоянно - почваш да търсиш причината...

Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен

Публикувано на: 27 Фев 2018 22:30
от goro_89
Благодаря за бързия и точен отговор Впечатлен съм от съформците
Да уточним само наливам До Ръб на радиатор догоре ли значи/да текне/ или по надолу .Тъй като познат гръмна разш.съд по този начин?

Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен

Публикувано на: 28 Фев 2018 07:40
от slowtraveler
До ръб означава като поставиш капачката, да не остане никакъв въздух под нея...
Разширителен съд просто няма как да гръмнеш при изправна система (а пък на този авенсис - май единствения начин е с взрив :) ), особено пък по този начин...
Но в разширителния съд доливаш на студен двигател до МАХ, а ако е загрял - между МИН и МАХ (идеята е на студен двигател да остане между МИН и МАХ)..
Малко теория:
Охладителната система на съвременните двигатели е херметична. Температурата на кипене на антифриза/водата зависи от налягането. Колкото по-високо е то, толкова при по-висока температура кипи. Т.е. можеш да поддържаш по-висока температура в двигателя без кипване и свързаното с това рязко влошаване на охладителните качества и възможност за прегряване на ДВГ (намалява топлопреноса, влошава се работата на помпата в паро-водна среда и т.н.)..
Антифриза се разширява доста при нагряване, и затова при загряване на двигателя в охладителната система се повишава налягането от самосебе си.
За да се контролира доколко да се повишава налягането в системата се поставя предпазен клапан, който отваря при определено налягане. Същият клапан не позволява и създаването на вакуум в системата...

И тук системите се делят на два вида:
1. Към разширителното казанче отива само един шланг. Клапанът е в капачката на радиатора и той работи в антифризна среда. Казанчето не е под налягане - капачката му е с обикновена дупка за вентилация (или има допълнителен преливник, който си е нормално отворен).. Дори и да отвориш капачката на казанчето при загрял двигател няма да усетиш нищо. В долната му част има изход към преливника на радиатора. Т.е. ако клапана на капачката на радиатора изпусне част от антифриза (и евентуално въздух/пара), то по това маркуче излишният антифриз ще влезе в разширителното казанче, като парата/въздуха ще се отдели/изплува. Когато антифризът в ДВГ изстине и нивото се понижи - клапана на радиатора ще се отвори в обратна посока и ще засмуче (допълни системата) с антифриз без пара от дъното на разширителното казанче.
2. Клапанът е в капачката на разширителното казанче и работи основно с пара. В тази стема всичко е под налягане, дори и разширителния съд. Отварянето на капачката при загрят двигател води до опасност от изгаряне, защото горещите пари и евентуално антифриз ще се стараят да излетят от налягането. Обикновено има допълнителни шлангове за обезвъздушаване, подведени към горната част на казанчето (църцори струйка при работа на двигателя).
На Авенсиса мисля варианта бе т.1 - т.е. просто няма как да се е взривил разширителния съд, защото не е под налягане дори и охладителната система да е под налягане.

Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен

Публикувано на: 28 Фев 2018 09:12
от e 10
goro_89 написа: Здравейте от седмица имамрав 4 2002г с мотор 1.8.125.кс код 1zz-fe

Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен

Публикувано на: 28 Фев 2018 09:36
от slowtraveler
Уф да :thumbsup: ... Мисля компановките са еднакви, но все пак колегите да споделят дали на РАВ-ката казанчето е без налягане...

Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен

Публикувано на: 28 Фев 2018 09:44
от e 10
Най-вероятно и при тази РАВ-ка системата не е под налягане. Аз бих огледал първоначално добре разширителния съд дали не сълзи от някъде в следствие на стареене на материала или на претърпян удар. Ако няма следи от теч, последващата градация е ясна - капачка, гарнитура, глава (не дай, Боже)!

Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен

Публикувано на: 28 Фев 2018 18:44
от slowtraveler
Тя системата е под налягане, но разширителното казанче не е...

Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен

Публикувано на: 28 Фев 2018 19:49
от e 10
Така е. Върна ми го :thumbsup: !

Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен

Публикувано на: 28 Фев 2018 20:15
от memorex

Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен

Публикувано на: 28 Фев 2018 20:33
от slowtraveler
Хахаха, голям палачор е тоя майстор :) :) :) А английския му е guns.gif guns.gif stretcher.gif stretcher.gif
Но става ясно за какво става въпрос де - клипчето е поучително... Но все пак е добре да ползвате правилните помощни средства - например фунийка за да не оливате всичко с антифриз :)

Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен

Публикувано на: 28 Фев 2018 20:39
от memorex
Майстора направо кърти.Незнам пил ли е обаче ме изкефи . tooth.gif

Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен

Публикувано на: 28 Фев 2018 21:04
от slowtraveler
Да да, като почна да обяснява къде се слага капачката - на чисто място и паднАх :)

Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен

Публикувано на: 01 Мар 2018 01:22
от Двигателист
slowtraveler написа: До ръб означава като поставиш капачката, да не остане никакъв въздух под нея...
Разширителен съд просто няма как да гръмнеш при изправна система (а пък на този авенсис - май единствения начин е с взрив :) ), особено пък по този начин...
Но в разширителния съд доливаш на студен двигател до МАХ, а ако е загрял - между МИН и МАХ (идеята е на студен двигател да остане между МИН и МАХ)..
Малко теория:
Охладителната система на съвременните двигатели е херметична. Температурата на кипене на антифриза/водата зависи от налягането. Колкото по-високо е то, толкова при по-висока температура кипи. Т.е. можеш да поддържаш по-висока температура в двигателя без кипване и свързаното с това рязко влошаване на охладителните качества и възможност за прегряване на ДВГ (намалява топлопреноса, влошава се работата на помпата в паро-водна среда и т.н.)..
Антифриза се разширява доста при нагряване, и затова при загряване на двигателя в охладителната система се повишава налягането от самосебе си.
За да се контролира доколко да се повишава налягането в системата се поставя предпазен клапан, който отваря при определено налягане. Същият клапан не позволява и създаването на вакуум в системата...

И тук системите се делят на два вида:
1. Към разширителното казанче отива само един шланг. Клапанът е в капачката на радиатора и той работи в антифризна среда. Казанчето не е под налягане - капачката му е с обикновена дупка за вентилация (или има допълнителен преливник, който си е нормално отворен).. Дори и да отвориш капачката на казанчето при загрял двигател няма да усетиш нищо. В долната му част има изход към преливника на радиатора. Т.е. ако клапана на капачката на радиатора изпусне част от антифриза (и евентуално въздух/пара), то по това маркуче излишният антифриз ще влезе в разширителното казанче, като парата/въздуха ще се отдели/изплува. Когато антифризът в ДВГ изстине и нивото се понижи - клапана на радиатора ще се отвори в обратна посока и ще засмуче (допълни системата) с антифриз без пара от дъното на разширителното казанче.
2. Клапанът е в капачката на разширителното казанче и работи основно с пара. В тази стема всичко е под налягане, дори и разширителния съд. Отварянето на капачката при загрят двигател води до опасност от изгаряне, защото горещите пари и евентуално антифриз ще се стараят да излетят от налягането. Обикновено има допълнителни шлангове за обезвъздушаване, подведени към горната част на казанчето (църцори струйка при работа на двигателя).
На Авенсиса мисля варианта бе т.1 - т.е. просто няма как да се е взривил разширителния съд, защото не е под налягане дори и охладителната система да е под налягане.
Има и трети вид. Системата и разширителния съд са под налягане, с две капачки с клапани. Едната е на радиатора, а другата на разширителният съд.

Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен

Публикувано на: 05 Мар 2018 23:00
от goro_89
разширителния съд не е под налягане