RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

formatter
Мнения: 40
Регистриран: 03 яну 2011 19:27
Репутация: 0

RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM

Мнениеот formatter » 21 юли 2011 20:32

Здравейте,колеги,
карам RAV4 XA20 AUT 2004 автоматик и от скоро като минава от 2-ра към 3-та като че придърпва(задържа оборотите и после рязко ги сваля).
Скоро ми сменяха маслото в скоростите и се чудя дали може да са сипали някакъв боклук и това сега да оказва някакво влияние.
При превключване на другите скорости всичко става доста плавно.

Благодаря Ви за помощта.
Последна промяна от Akima на 08 май 2016 18:00, променено общо 6 пъти.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.Закачена от мен.

gicho
Мнения: 330
Регистриран: 27 сеп 2010 08:15
Репутация: 0

Мнениеот gicho » 22 юли 2011 11:38

Какво масло са ти сложили, и какво пише за изисквано тип масло на щеката за проверка на кутията?
За 2004 мисля са само T-IV, но щеката и/или книжката ще покажат.
На шофьорската страна като отвориш врата има табелка с кода на колата и модела на автомата. Пиши го да проверим какво казват.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

formatter
Мнения: 40
Регистриран: 03 яну 2011 19:27
Репутация: 0

Мнениеот formatter » 22 юли 2011 13:02

izvinete me za latinicata no pi6a ot gsm-a.
Sas sigurnost masloto triabva da e T-IV no ne sam siguren che sa sipali takova. Vaprosa mi e dali moje tova da se poluchava ot losho maslo ili problema e mehanichen? Ot smianata sam izminal samo 300km

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5511
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Мнениеот Bass_Man » 22 юли 2011 13:04

Имаше тук във форума писано за подобен проблем и мисля , че се оправяше с смяна на софтуера на ЕКУ-то . Някой от Рав-аджийте беше писал .

formatter
Мнения: 40
Регистриран: 03 яну 2011 19:27
Репутация: 0

Мнениеот formatter » 23 юли 2011 01:17

Да предположим че е от софтуера, дали трябва да се ходи в ТМ Ауто или човек с оригинален софтуер за тойота може да го направи, че съм скептично настроен към ТМ Ауто

gicho
Мнения: 330
Регистриран: 27 сеп 2010 08:15
Репутация: 0

Мнениеот gicho » 23 юли 2011 21:42

Не знам дали е въпрос на софтуер - имат бюлетин за ЕКУтата от онези години. И става въпрос за хардуерен проблем (лоши спойки).
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

formatter
Мнения: 40
Регистриран: 03 яну 2011 19:27
Репутация: 0

Мнениеот formatter » 25 юли 2011 22:30

Е никой ли не кара рав 4-ки та никой не пише. Дори и да не е рав 4 все и други коли са със тая скоростна кутия. Не мога да повярвам че на никой друг не му се е случвало това придърпване. Уж сме тук да си помагаме а никой нищо не казва

gicho
Мнения: 330
Регистриран: 27 сеп 2010 08:15
Репутация: 0

Мнениеот gicho » 25 юли 2011 23:11

Не като да не искаме да помогнем. Само че другите модели наистина са с други кутии. На авенсиса е A246E, твоята каква е (май вече питах, ама не виждам да си отговорил).
Около 2000-та година има бюлетин за подмяна на ЕКУ-тата на RAV4 с автоматична кутия. Не помня точните симптоми, но ми се върти в главата рязко превключване, с удар. Проблемът е в платката на еку-то, оправя се с отварянето му и презапояване.
Имаше някаква фирма в БГ, която правеше тази манипулация. Не помня имена, само се сещам че правеха и дисплеите на ауди.
Дали това е твоят проблем не мога да кажа. Хубаво е да се порови. Но пусни поне модела на кутията ти за база за търсене.
От дочута информация за подобен РАВ (човекът не знаеше дали е бил проблемът с еку-то или друг, механичен), имало фирма / майстор в Пловдив, който ги правел. И му излязло "само" около 2000лв, срещу оферта за 8000 от бате Венци....
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Потребителски аватар
vladimmir
Мнения: 170
Регистриран: 24 ное 2008 23:26
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот vladimmir » 26 юли 2011 11:50

Ако си от София , иди при Коко от Малинова долина да я погледнат!
Toyota Avensis 2.0 sedan

formatter
Мнения: 40
Регистриран: 03 яну 2011 19:27
Репутация: 0

Мнениеот formatter » 26 юли 2011 19:17

Модела на скоростната кутия е U140F а равката е 2004г

gicho
Мнения: 330
Регистриран: 27 сеп 2010 08:15
Репутация: 0

Мнениеот gicho » 27 юли 2011 09:32

http://highlanderclub.ru/files/manual/04/21acyt2f/pstd4000.pdf

Ако си познаеш някой от проблемите ...

Има ли някаква грешка от ЕКУ-то?

Има доста сервизни бюлетини за тоя модел, разгледай из нета. Ето един:
http://www.rav4world.com/forums/88-4-2-faults-fixes/70278-ecm-transmission-problem-2001-2003-rav4.html
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

formatter
Мнения: 40
Регистриран: 03 яну 2011 19:27
Репутация: 0

Мнениеот formatter » 27 юли 2011 19:53

Да споделя малко по подробно:
Нямам грешки на компютъра, придърпването се прояви много скоро след смяната на маслото на кутията, затова помислих че може да има нещо общо, но може и да няма. Самото придърпване представлява това че към 2500-3000 оборота като реши да сменява от 2-ра на 3-та първо вдига около 100-200 оборота(все едно че се натиска съединител) и като превключи се усеща придърпването заради тези повишени обороти. Понякога се усеща повече, а понякога по-слабо. И се чудя дали е проблем така да я карам през отпускарския месец пък после да се ходи по майстори или е опасно и може да ме остави на пътя(че мисля да ходя с нея на море)

formatter
Мнения: 40
Регистриран: 03 яну 2011 19:27
Репутация: 0

Мнениеот formatter » 28 юли 2011 21:44

Гледам че всичките сервизни бюлетини са за рав до 2003 г. Моя е средата на 2004 и си мисля че при него сигурно са отстранени дефектите с ECM. Моля поправете ме ако греша. Никъде не видях такива проблеми с равки след 2003 г

formatter
Мнения: 40
Регистриран: 03 яну 2011 19:27
Репутация: 0

Мнениеот formatter » 29 юли 2011 18:45

Утре ще ходя в ТМ Ауто да сменявам маслото (пак) и дано да се оправи. Обаче дали ще могат да го източат цялото, че то ако остане от старото все едно нищо не правим. И ако е от него дано за около 300-400 км да не е повредило нещо по скоростите че ще ме извадат от обувките. А дали мога да искам да ми ъпдейтнат софтуера на ECM или да не го пипам

joo
Мнения: 5
Регистриран: 07 ное 2010 11:43
Репутация: 0

Мнениеот joo » 14 мар 2012 00:59

formatter написа:Утре ще ходя в ТМ Ауто да сменявам маслото (пак) и дано да се оправи. Обаче дали ще могат да го източат цялото, че то ако остане от старото все едно нищо не правим. И ако е от него дано за около 300-400 км да не е повредило нещо по скоростите че ще ме извадат от обувките. А дали мога да искам да ми ъпдейтнат софтуера на ECM или да не го пипам


Колега какво стана с твоята?

Аз изглежда имам също проблем с предавките (Rav4 автоматик 2001).

Понякога при потегляне колата, като че ли, не отлепя съединителя и тръгва мудно, след което зацепва изведнъж. Придърпване се получава понякога и при преминаване на 2-ра или 3-та скорост.


Върни се в “Трансмисия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта