Грес или друго в маншоните на каретата?

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от Scott » 17 Фев 2014 11:08

martod написа:...винаги от "центрофугата" ми тече по ръкавите такава боза ...
Да беше споделил с какво допълваш сетне и да приключим въпроса :whistle:

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от martod » 17 Фев 2014 15:20

Scott написа:Да беше споделил с какво допълваш сетне и да приключим въпроса :whistle:
С високо оборотна грес за лагери, която също е светла на цвят, по рядка е от графитните и медните да речем, отделно по добре "залепва" за трипода с лагерчетата и центрофугата по трудно може да я вземе от там .. biggrin.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4902
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от slowtraveler » 17 Фев 2014 18:52

Хм, греста, която бе в комплекта на маншона бе доста гъста - като обикновена грес (но май бе литиева)...
Не виждам никакъв смисъл да се слага 'високооборотна' грес - в края на краищата оборотите на валовете и каретата са много ниски...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от saho » 17 Фев 2014 20:55

За да са сложили японците медоподобна грес явно има защо. От доста време правят тойота и може да им се има доверие, лошото е, че никой не знае какво е мазилото. Може би в тм ауто знаят.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4202
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от zi_zi_top » 17 Фев 2014 21:06

МехаННика и Дизеловата мощ със сигурност знаят, но трябва да почакаме докато ни осветлят по въпроса. blush.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от Scott » 18 Фев 2014 01:36

zi_zi_top написа:МехаННика и Дизеловата мощ със сигурност знаят, но трябва да почакаме докато ни осветлят по въпроса. blush.gif
Каталожния номер на греста за 4-runner е 90999-94037. Не ми прилича на боза.
http://www.toyota-4runner.org/3rd-gen-t ... axles.html

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от saho » 18 Фев 2014 12:18

Два различини маншона на снимката с две различни греси за външно и вътрешно каре от които едната не се вижда с каква консистенция е, но е напредък.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от Toyo_driver » 18 Фев 2014 23:13

Колеги, гресите са ясни благодарение на Скот :thumbsup:
90999-94037 - за вътрешно каре
90999-94189 - за външно каре (трябва да е сива)
Външните карета се смазват с EP(Extreme pressure) грес с MoS2(молибденов бисулфид), а не с графитна грес, защото последната засъхва, спича и е по-твърда от молибденовата.
Греста за вътрешните карета също е ЕП грес, но малко по-лепкава и устойчива на високи температури, защото е по-близо до двг и ск.кутия.
Понякога слагат една и съща и на двете места(важното е да се сложи добре на иглените лагери на трипода) wink.gif
За маниаците има и червена грес http://www.ebay.com/itm/New-Red-Line-Oi ... 0656175809
zi_zi_top написа:МехаННика и Дизеловата мощ със сигурност знаят, но трябва да почакаме докато ни осветлят по въпроса. blush.gif
Нека колегите кажат дали е вярно това дето го пиша за каретата, ама повече ще се зарадвам ако напишат някое мнение по постовете ми за МАФ сензора worthy.gif worthy.gif worthy.gif

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от mirott » 05 Мар 2014 12:04

zi_zi_top написа:Преди 3 години в един бояджийски сервиз от проклетия ми бяха продупчили маншона на дясното външно каре и се наложи да го сменявам.
1. Не намерих алтернативен маншон, а само оригинален - комплект 2 маншона (външен и вътрешен) + тубичка грес и скобите (цена около 360 лв. wacko.gif )
2. Маншоните се сменяват само след демонтаж на полуоската.
3. Греста си изглеждаше точно като калциева грес, но не си спомням какво пишеше като спецификация.

П.С. Ледерман, не взимай акъл от човек, който пише "зглобява"! smile.gif
Ако искаш да вземе акъл от такъв, който не знае дали и кога се ползва "сменявам" и "сменям"...:)!
В една друга тема беше писал "Както пиша, така и оперирам!"...дано не се налага никому!

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4202
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от zi_zi_top » 05 Мар 2014 13:56

Сменявам
mirott написа:
zi_zi_top написа:Преди 3 години в един бояджийски сервиз от проклетия ми бяха продупчили маншона на дясното външно каре и се наложи да го сменявам.
1. Не намерих алтернативен маншон, а само оригинален - комплект 2 маншона (външен и вътрешен) + тубичка грес и скобите (цена около 360 лв. wacko.gif )
2. Маншоните се сменяват само след демонтаж на полуоската.
3. Греста си изглеждаше точно като калциева грес, но не си спомням какво пишеше като спецификация.

П.С. Ледерман, не взимай акъл от човек, който пише "зглобява"! smile.gif
Ако искаш да вземе акъл от такъв, който не знае дали и кога се ползва "сменявам" и "сменям"...:)!
В една друга тема беше писал "Както пиша, така и оперирам!"...дано не се налага никому!
Минало несвършено време! У Вършец не ги ли учите тези времена???

П.С. Да не вземеш да се възгордееш, че ти отговарям. По принцип съм ти изключил мненията и не ги чета. Случайно видях това мнение, защото не се бях регистрирал. cool.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от mirott » 05 Мар 2014 14:04

Сменявам е несвършения вид просто, нищо повече. Условно казано са нещо като продължителното време в английския - тоест, незавършено действие, действие в процес. От тази гледна точка, освен ако не сменяваш нещо непрекъснато, което, съгласи се, почти никой никога не прави, то този несвършен вид просто се употребява много рядко. Да, ама не - хората си го употребяват и там, където им трябва свършен вид.

Прави се едно заменяне, което наистина идва от типова грешка да се образуват някакви -вам форми. Част от тях ги няма изобщо, част от тях, както този, ги има, ама не се употребяват правилно.

"Преди 3 години в един бояджийски сервиз от проклетия ми бяха продупчили маншона на дясното външно каре и се наложи да го СМЕНЯ"-ако беше толкова грамотен, щеше да го напишеш така! Защото "сменявам" означава, че продължаваш да го правиш много пъти...и до сега!

Също и "Маншоните се СМЕНЯТ само след демонтаж на полуоската."

"Постоянно сменявам крушки защото горят" и "Сменям крушката, защото изгоря"...

И както си тръгнал да ни учиш на грамотност, вземи себе си научи първо!
Добре, че има и други като теб та намираме в нета лесно неща, които да копираме вместо да пишем дълго обяснения...:)!

Дали разбра нещо?! Дано поне пациентите са ти по-малко, та да не им се налага често да сменяват хирурга...да не беше сменят?!

p.s. Горд съм, че не четеш мненията ми, отдавна! Колкото по-малко хора с високо мнение за себе си без особено покритие около мен, толкова по-добре!

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от saho » 07 Мар 2014 15:06

Миротт, губиш ми времето да ти чета словоизлиянията, а и не само моето.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от mirott » 07 Мар 2014 15:52

Ами не ги четете просто biggrin.gif ! Има една опция-игнорирате ми мненията като прословутия "грамотен" доктор и така! Не може да се подиграват постоянно на другите какви са, а елементарни неща да не ги знаят! И кое е словоизлияние от моя страна? Това дето показвам как е правилно ли? Доообре biggrin.gif ...

dreadx
Мнения: 1
Регистриран на: 23 Сеп 2015 22:40

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от dreadx » 24 Сеп 2015 00:03

Определено е грес. Стара е темата, но е голяма мистерия тази грес. И аз бая съм се чудил. Попаднах на тази тема, понеже ми се наложи да сменявам маншон вътрешно каре на Мицубиши. В Мицубиши форума е много трудно да се заформи някаква техническа дискусия, предвид, че масово нищо не разбират. (не са лоши хората де, просто повечето наистина нищо не разбират.)

Обикновено се случва да питам нещо, а след това да чета насам-натам и сам да си отговоря на техническите въпроси. Понеже все пак целта на форумите е, че все някой след нас ще реши да прави същото нещо - да не го открива наново, а да спести време, като ползва готово решение, та реших да ви споделя това, на което попаднах:
https://www.drive2.ru/l/288230376152682849/
Човекът е решил да си смени профилактично греста в каретата и е изучил обстойно свойствата на различните видове греси. За вътрешните карета се е спрял на тази, като евтина и покриваща до голяма степен изискванията: Mobil Mobilgrease XHP 222

У нас тази грес се продава при специализираните вносители на масла и греси на цена около 11.50-12.00 лв. туба от 400 гр.
(в едно каре се слага 100-130 грама.)
По-гъста е от оригиналната - гъстота NLGI2. Оригиналната тече като боза, което пък прави по-трудно сглобяването на карето на място - под колата. Ако е извън колата, можем да го обърнем като чаша и да го налеем с по-течна грес. Има и Mobilgrease XHP 221 (с гъстота NLGI 1) - но не съм проучвал дали я продават в БГ. (- даже останах с впечатление, че не.)
NLGI 2 е максималното като гъстота, което препоръчват за такива иглени лагери във вътрешните карета.

Преди да тръгна да чета разпитах всичките си познати. Преобладаващите отговори бяха: 1. че не знаят. 2. че се слага графитна грес. Може би и в повечето авто-сервизи слагат графитна.

Да, сигурно ще работи с всякаква грес - графитна, и т.н. - каквато му сложат в сервиза.
Но ето това са дребните подробности, заради които някои хора предпочитат сами да си правят колите.

На практика се оказа, че много малко хора познават свойствата на различните видове греси и приложението им. На сайта на един от българските вносители попаднах на кратко описание, на достъпен език: http://oilgroupbg.com/греси

Статията на руснака ми се видя особено полезна, затова ми се прииска да ви я споделя - освен всичко друго, в края на статията са изброени конкретни марки греси и кои от тях за какво са подходящи.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4902
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от slowtraveler » 24 Сеп 2015 08:02

Според мен руснаците (както в доста случаи) малко преиграват tooth.gif
В смисъл, че ми се струва най-малкото глупаво да се твърди, че след 10-15г експлоатация карето се е разбило не поради нормалното си износване, а заради загубване мазителните свойства на греста... Та затова да се отваря при здрав маншон карето за да му се сменя греста guns.gif

Между другото ако някой е сменял скоро маншон, моля да сподели дали с маншона не идва и греста...
В миналото маншоните ги продаваха в комплект с тубичка грес за смяната - т.е. в единствения случай, когато ми се е налагало да сменям маншон (преди около 20г) новия си дойде с греста...
Така, че не ми се е налагало да се замислям каква грес да сложа.
От друга гледна точка - това си е обикновена механична 'трансмисия' - доста греси биха били подходящи...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта