Грес или друго в маншоните на каретата?

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от saho » 15 Фев 2014 16:52

Преглеждах си колата на канала и гледам здраво опръскато от двата вътрешни маншона на каретата - до скоростите. Купих скоби и реших да ги сменям, обаче като махнах старата се разтече нещо като боза но по - светло и сега си чудя какво да прявя. Душих дали е трансмисионно масло май не е, какво е това? Там би трябвало да има грес но точно каква не знам, или греша. И при двете полуоси е едно и също положението, има "боза" и май затова е почнало да опръсква.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4202
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от zi_zi_top » 15 Фев 2014 19:08

Има грес, но тя не е толкова рядка. Не знам какво се е случило та се е сбозила, но мисля, че трябва да промиеш каретата и да сложиш нова грес и нови скоби.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от saho » 16 Фев 2014 08:26

А каква точно е греста, има много видове. Като съм сменял маншон но другите ми коли винаги са ми давали и опаковко грес но не пише каква е що е...
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

Аватар
max-2
Мнения: 1788
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от max-2 » 16 Фев 2014 11:30

За съжаление толкова качествена грес няма да успееш да намериш и с такъв вискозитет. На външно каре при мен беше тъмнозелена, много тъмно, почти като молибденова грес ,но личи, че е по-хубава. Та на външно каре се слага молибденова, а на вътрешно при мен беше бежова пак с такава консистенция на гъст мед и там сложих някаква по-качествена за лагери с ЕП <ЕР> свойства, което значи с противозадиращи добавки за възли които работят с приплъзване.
Carina E 4AFE LB 1992

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от xtreme » 16 Фев 2014 23:46

Тва дето е изтекло е грес с бонус към нея, вода :)
Вероятно от доста време са скъсани. Ще ти е трудно да почистиш хубаво без да разглобяваш. Но ако си търпелив става.
Грес може и графитна оборотите не са големи и няма да има драми.

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от lederman » 16 Фев 2014 23:58

Има детайли, който се пълнят с масло или друга течна смазка. Причината е, че твърдите греси се лепят на стените и предизвикват вибрации заради нарушаване на баланса.
Както добре знаем, греста не се разтваря във вода, а за да се получи емулсия (механична смес или иначе казано маргарин) трябва нещо да ги разбърка много добре. В карето няма какво да накара греста и водата да се смесят. Ако е била течна, проучи много внимателно какво предписва производителя за да не се появи тема "странно тресене при ХХХХ оборота".

ПП
цитат от off-road форума:
"Има една грес LA8 с гъстота на пчелен мед. Точи се на много тънка струйка. Ако успееш да вкараш от нея си победител. При минаване покрай НДК ми звънни да ти кажа къде можеш да вземеш малко за проба."
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от Scott » 17 Фев 2014 00:02

lederman написа:В карето няма какво да накара греста и водата да се смесят...
Маншона е като центрофуга, още ли си мислиш че няма какво да ги размеси вътре? tongue.gif

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от lederman » 17 Фев 2014 00:04

Scott написа:
lederman написа:В карето няма какво да накара греста и водата да се смесят...
Маншона е като центрофуга, още ли си мислиш че няма какво да ги размеси вътре? tongue.gif
Всичко се върти заедно, няма бъркалка :)
Полуоската, карето и маншона се движат комплект, центробежните сили лепят греста по маншона и толкз .....
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от xtreme » 17 Фев 2014 00:06

Колега, ако въртенето на полуоската ти се струва недостатъчно да направи така наречения от тебе маргарин, значи вероятно си свикнал да караш само мотоциклети :)
Няма маншон, който да се пълни с нисковискозитетни смазочни материали поради простата причина, че скобите които служат, за да държат маншоните не биха могли да задържат "пълнежа".
Пример : като ти текне рейката на кормилната уредба, започва да ти намалява хидравличната течност и под колата започват да се образуват локвички пък ти си сменил маншоните преди 1 месец.
Последно промяна от xtreme на 17 Фев 2014 00:11, променено общо 1 път.

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от lederman » 17 Фев 2014 00:11

xtreme написа:Колега, ако въртенето на полуоската ти се струва недостатъчно да направи така наречения от тебе маргарин, значи вероятно си свикнал да караш само мотоциклети :)
Няма маншон, който да се пълни с нисковискозитетни смазочни материали поради простата причина, че скобите които служат, за да държат маншоните не биха могли да задържат "пълнежа".
Държат, в момента няма да цитирам пример защото искам да проверя, но съм сигурен, че има.

цитат:
"В книгата пише,че карето се пълни със 100 грама трансмисионно масло така иглите се мажат по добре,някои слагат и малко грес,аз съм само с масло.В маншона от към скоростна кутия се слагат 100 грама калциева грес.Преди да извадиш трипалцовата главина забележи коя е вътрешната и коя външната част за да се зглоби пак така."

Цитата е от Вартбург форума, така е и при 4 -тактовите, тези с VW двигател, аз от ремонтите на такъв съм го запомнил :) А ако знаеш скобите там колко са "лабави". Понеже няма място м/у карето и корпуса на скоростната кутия, са сложили едни скоби дето са абсолютно плоски и се сглобяват само с ръце, нещо като свинска опашка ама изпълнено от метал и няма зъби. Като го сглобяваш имаш чувството, че не е стегнало, а маслото си седи :)
видях, че такава система има и при Рено, а именно вътрешното каре да се маже с масло.
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4202
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от zi_zi_top » 17 Фев 2014 07:59

Преди 3 години в един бояджийски сервиз от проклетия ми бяха продупчили маншона на дясното външно каре и се наложи да го сменявам.
1. Не намерих алтернативен маншон, а само оригинален - комплект 2 маншона (външен и вътрешен) + тубичка грес и скобите (цена около 360 лв. wacko.gif )
2. Маншоните се сменяват само след демонтаж на полуоската.
3. Греста си изглеждаше точно като калциева грес, но не си спомням какво пишеше като спецификация.

П.С. Ледерман, не взимай акъл от човек, който пише "зглобява"! smile.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от saho » 17 Фев 2014 09:01

Точно това се опитвам да проуча - каква е смазката, защото съм сигурен, че не е греста която познавам. Маншоните са здрави оригинални скобите са както описа колегата метални също оригинални, не са хлабави и не мисля че може да влезе вода. Притеснява ме намалялото количество на въпросната смазка.
Всяка седмица поне веднъж съм в София и мога да си купя ако я има някъде :thumbsup:
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4202
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от zi_zi_top » 17 Фев 2014 09:14

Огледай добре да не би опръсканото да не е грес от каретата, а трансмисионно масло от семерингите на полуоските!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от martod » 17 Фев 2014 10:11

zi_zi_top написа:
П.С. Ледерман, не взимай акъл от човек, който пише "зглобява"! smile.gif
Много добър съвет ... laugh.gif
Аз малко да попитам тук в темата, че гледам тя от грес за карета се е превърнала в тема за перални и центрофуги .. biggrin.gif
Някой успял ли е да открие кой е Японеца, който сипва и вода в каретата освен греста (неговата мама) laugh.gif , защото винаги при смяна на на съединител (примерно) при по нови коли на които маншоните още не са барани, при сваляне на скоростите вместо да източвам маслото и да вадя цялото каре от кутията, аз откачам здравия маншон и вадя полуоската от карето, и винаги от "центрофугата" ми тече по ръкавите такава боза .. smile.gif
Как пък за 30 години веднъж не видях, да не е успяла да влезе вода при трипода , ей туй се чудя ..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Мнение от lederman » 17 Фев 2014 10:17

martod написа:
zi_zi_top написа:
П.С. Ледерман, не взимай акъл от човек, който пише "зглобява"! smile.gif
Много добър съвет ... laugh.gif
Аз малко да попитам тук в темата, че гледам тя от грес за карета се е превърнала в тема за перални и центрофуги .. biggrin.gif
Някой успял ли е да открие кой е Японеца, който сипва и вода в каретата освен греста (неговата мама) laugh.gif , защото винаги при смяна на на съединител (примерно) при по нови коли на които маншоните още не са барани, при сваляне на скоростите вместо да източвам маслото и да вадя цялото каре от кутията, аз откачам здравия маншон и вадя полуоската от карето, и винаги от "центрофугата" ми тече по ръкавите такава боза .. smile.gif
Как пък за 30 години веднъж не видях, да не е успяла да влезе вода при трипода , ей туй се чудя ..
Абсолютно сте прави, ама като е цитат не се редактира :)
Това което казва martod всъщност поддържа предположението,че се налива нещо по-рядко от грес във вътрешните маншони.
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 81 госта